Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 01:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 27 nov 2001 16:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
jeg skrev dette under Generelt-forummet, men prøv at læse det. Håber det giver ligeså meget mening for jer, som det gør for mig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Ved godt at det er lidt Off-topic, men det har hjulpet mig med at få interessen tilbage for alt det filosofiske, som dette forum jo handler om.
----------------
Jeg tror faktisk også at hash giver en masse tanker. Efter jeg havde røget ca hver 2. dag i et stykke tid, besluttede jeg at stoppe i 3 måneder for at se hvordan det er ude på den 'anden side'. Så har jeg kun røget 2 gange siden, pga særlige situationer, men her igår da jeg røg for 2. gang på 1 måned, gik det op for mig hvordan hash virker på mig.
Altså først har jeg læst en del om Ayahuasca og hvordan det påvirker hjernen. Det sætter nogle lavere frekvente hjernebølger igang (delta og theta-bølger) som man normalt kun bruger når man sover og er ved at falde i søvn. Stressede mennesker ligger og kører helt oppe i Alfa- og Betabølgerne, og har ikke rigtig kontakt med Delta og Theta.

Når hjernen kører med deltabølgerne sover man, og man drømmer eller er i coma. Thetabølgerne er dér hvor man bliver bevidst om sine følelser, og underbeviste følelser. Alfabølgerne er der hvor man normalt er vågen. Man kan koncentrere sig om ting udefra, og i Beta-bølgerne er hjernen helt oppe at køre. Stressede mennesker kører som sagt helt oppe i Betabølgerne, og har svært ved at komme ned i alfabølgerne. Det er derfor de har svært ved at sove om natten, eller bare vågner meget nemt. Og de kan ikke slappe af, fordi de ikke har kontakt med de lavere frekvente hjernebølger.

Igår mærkede jeg hvordan hash'en pludselig gav mig en masse tanker og følelser, som jeg ikke har haft den tid hvor jeg ikke har røget. Jeg har ellers gået og undret mig over hvorfor jeg føler jeg ikke tænker så filosofisk længere, men da jeg røg igen, fik jeg alle tankerne tilbage. Jeg er ret sikker på, at grunden til det er, at hash sætter gang i de lavere hjernebølger. Man kommer ned i Alfa-bølgerne og theta bølgerne, hvor man er mere i kontakt med sine følelser, og efterhånden som man ryger mere, falder man ned i Delta-bølgerne og falder i søvn.

Hash er jo også mildt hallucinerende, og jeg tror det er fordi man netop kommer tættere på drømmetilstand, mens man stadig er vågen. Lidt ligesom med Ayahuasca. Forskellen er bare, at man stadig fungerer i Alfa-bølgerne under et Ayahuasca trip, mens hash'en slipper alfabølgerne, og sender en ned i theta og delta.

Jeg har også lagt mærke til, at jeg efter at have stoppet med hash, begyndte at kunne huske mine drømme, og jeg tror det er fordi jeg bliver mere i kontakt med alfa-bølgerne når jeg ikke har røget. Og det er i alfabølgerne hvor man er klar over hvad man føler og drømmer. Hash'en fjernede altså alfabølgerne for mig inat,og jeg sank så dybt, at jeg ikke vidste hvad der foregik,fordi jeg ikke var i alfa-stadiet.

Jeg håber ikke dette er total sort snak. I kan kigge på dette link:
http://users.cybercity.dk/%7Ecfs9206/ayahuasc.htm

Det viser nogeto m hjernebølgerne under et Ayahuasca-trip.

Så faktisk synes jeg at jeg bare er blevet dummere af at stoppe med at ryge. Jeg har været mindre i kontakt med mine følelser. Idag kan jeg mærke tankerne komme igen.

En anden ting der også lidt viser det, er at jeg ikke rigtigt kan følge mde i hvad andre siger til mig, når jeg har røget. Jeg er så meget inde i mig selv, at det der kommer udefra ikke kommer ind. Jeg sidder og prøver at lytte, men mine tanker er et helt andet sted. Jeg kunne se hvordan hash og ikke-hash verdenen fungerer, og jeg tror sådan set at hash har en rigtig god effekt på een selv. Man skal bare ikke ryge sig så lam at man ikke engang kan tænke mere. Så får man ikke rgitig så meget ud af det. Jeg tror at det at være kanon blank, hvor man ikke fatter en skid, i virkeligheden bare er en rejse ind i sine følelser, og ud af sine tanker. Altså ind i Thetabølgerne, og ud af Alfabølgerne. Er man slet ikke i alfastadiet, forstår man ikke at man føler en masse, og man forstår ikke havd folk siger til en, for ens tanker fungerer ikke. Så det er nok bedst at ryge lidt, så man kommer tættere på følelserne, uden at miste kontakten til sine tanker.

Jeg har tænkt mig at begynde at ryge igen, men jeg vil gøre det kontrolleret, for at udvidde min bevidsthed.

Hvad siger i? Lyder det totalt på månen? Jeg kan i hvert fald mærke at jeg tænkte en hel masse mens jeg skrev det her. Tanker som har været væk mens jeg ikke har røget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2001 17:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2001 01:01
Indlæg: 798
Geografisk sted: Århus
Jeg har to ord, The Matrix [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Ikke helt den samme måde, men sikkert den samme tanke gang ? Nu har jeg kun prøvet at lamme mig, ikke nogen spirituelle trips endnu - men kunne helt klart godt tænke mig det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2001 20:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2001 01:01
Indlæg: 798
Geografisk sted: Århus
Det lyder ret int. med alpha og beta bølgerne ... Lyder også som en god forklaring hvorfor "man" altid begynder at tænke over "underlige" ting når man ryger.

Jeg ryger normalt hver anden dag nu, sidder og ryger lige nu - måske derfor jeg syntes det er interessant [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] heh Men jeg tænker også lidt hen i de baner ang. matrix agtige verdner'. Noget jeg har snakket meget med en ven om her på det sidste er universet - der er jo en masse at snakke om, også svært at forklare uden at kunne vise det med hænderne. Ved ikke om det bliver off-topic men hvis du tænker på at vi ved hvordan verden ser ud, vi ved at månen ikke er langt væk. Der er en masse stjerne og mælkevejen, dette er vores univers, men hvor stopper det - og stopper det ??

Syntes jeg har læst i illustreret videnskab at universet skulle stoppe et sted, men udvider sig hver dag lidt. Hvad er der bagved det stopper, ingen ting ? hvad er ingen ting ...

well det jeg vil hen med er at "folk" tror at ufo'er, aliens whatever kommer et sted fra og at der er en anden dimension, når man f.eks hiver lidt salvia ned eller et eller anden trance stof kan man komme til denne verden / univers. Hvis man nu tænker over at disse stoffer laver en tunnel til denne verden, så er denne verden jo her på jorden - for tunnelen er jo i ens egen fantasi.

Hmmm ved ikke om det giver nogen menning [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img], er da vist halv skæv nu heh [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2001 21:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
Jeg synes det lyder fint wOODY.
Når du først begynder at tænke i de baner, så er du helt sikkert på vej mod et spirituelt/bevistheds udviklende trip. Sørg for at gøre det et sted hvor du har fred og ro - gerne sammen med venner du stoler og kender meget godt. Det handler ikke så meget om hvor store doser du indtager, men hvor rolig og tryk du føler dit under dit trip. Høj musik og støj vil altid være et stress moment.

(RygerSimley)

[ 28 November 2001: Besked ændret af: zionboy ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2001 17:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
Det er herre mærkeligt. Jeg er virkelig begyndt at tænke mere igen, og føle en masse igen, efter jeg er begyndt at ryge igen. Men det er sgu ik altid rare ting der dukker op i tankerne.

Nogen af jer der tit føler jer underlige i forhold til andre? Ikke bare sådan noget med at man har en underlig fobi, men sådan..markant anderledes i forhold til andre? Jeg føler i hvert fald tit at jeg ikke kan udtrykke mig, så andre vil forstå det, fordi jeg har dybere meninger i meget af det jeg siger, og andre ikke har evnen til at opfatte dem. Eller det er sgu svært at forklare.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2001 14:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2001 02:01
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sjælland
Først en hilsen til alle jer psykonauter, som også tænker på andet end at feste og se sjove ting, når i er påvirket.
Det er første gang jeg blander mig her på boardet, og jeg har nok egentlig ik så meget fornuftigt at sige endnu, men jeg ville lige introducere mig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Indtil videre har jeg kun kun prøvet svampe, men allerede efter første gang var jeg overbevist om at det kunne bruges til andet end bare trippe rundt og ha det sjovt.
Jeg har siden haft succes med bla at ku agere som min egen psykolog, under påvirkning af svampe. det har virket utroligt godt i forhold til "normalt", og jeg synes jeg har lært meget om mig selv.

Jeg har læst utrolig meget om ayahuasca på det sidste, og har besluttet mig for at det er ved at være tid til at prøve det. jeg har læst meget om folk der har rejst til amazonen og studeret ayahuasca ritualer og shamanisme, og om de visioner/syner og spirituelle oplevelser de har haft.
Nu regner jeg selvfølgelig ikke med at blive ét med naturen, og møde diverse ånder første gang jeg skal prøve ayahuasca, men jeg må indrømme at jeg nok har høje forventninger til denne bryg.
Og jeg kan vel ik blive mere skuffet, end at jeg ik får nogle som helst åndelige oplevelser, og må nøjes med at ha det sjovt og nyde nogle hallu'er... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Nu ved jeg ik lige hvornår jeg får prøvet. vil helst gerne gøre det med en af mine venner, så... men hvis det er noget nær hvad jeg håber på, skal jeg nok give et lille resume.
God weekend. brug den nu fornuftigt... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2001 14:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
Glæd dig =) Skal selv trippe med 5 andre natten mellem lørdag og søndag.

Jeg har prøvet det 1 gang, hvor jeg først drak halvdelen, og det virkede utroligt dejligt. Den sidste halvdel virkede ikke af en elelr anden grund. Men selvom jeg ikke mødte ånder eller andet i den retning, så gav det mig følelser jeg ikke kan beskrive. Det var utrolig godt, og jeg så de underligste ting, der var så overbevisende at jeg f.x. ikke var sikker på om gulvet flød med vand hvor bølgerne var formede som blomster. Og under vandet flød der indeiske pigeansigter rundt. Jeg kunne ikke finde ud af om det var syner eller ej [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Nå...ha et godt trip


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team