Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 01:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ånder
Indlæg: 01 nov 2001 03:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2000 01:01
Indlæg: 484
Geografisk sted: Kbh
Nu har jeg læst om flere personer herinde, der føler sig inspireret og tiltrukket af det okkulte. Med alt hvad det indebære, dæmoner, feer, nisser, ånder, overtro, osv osv.

Men hvad sker der for en person, når man er dybt begravet i sin hobbyer? Ville en troende kristen og en troende satanist, få det samme trip hvis de fik samme dosis/slags psychedelika?

Nej og ja, er min umiddelbare mening. For et trip er åbning af nogle porte i ens sind, der er blevet lukket af det samfund vi nu lever i. Og den opvækst man nu har. Derfor er folks "porte" forskellige... Men rent virkningsmæssigt, ville det nok være det samme.

Men så har jeg læst Dark Sky's triprapport med et stærkt psychedelisk stof, som de færreste tør prøve. Nok derfor ved folk en masse om den slags stoffer, fordi så ved man hvad man skal holde sig fra...:) Ikke desto mindre, er teorien om ånder/dæmoner/etc kunne have "kontaktet" ham i et trip af ovenstående psychedelika, blevet luftet...

Hvis man begraver sig i sin hoppy, er det så ens fantasi, der spiller en et puds. Er det lidt et håb man laver i sin underbevisthed, for at få en eller anden form for bekræftelse? Har man set bare een horror film for mange?

Det skal lige siges, jeg selv er begyndt at tro på ånder. Har nok set for meget Åndernes Magt I+II på Zulu. Her for et par uger siden, besøgte min kæreste en claivoyant (eller hvordan man staver til det). Hele samtalen er optaget på bånd, og jeg har hørt det... Men hvad hun ikke kunne fortælle om MIG? Det var sku ikke småting... Puh ha... Det vil næsten være en hel ny post at skrive om det... Men det jeg ville frem til tilsidst er... Jeg tror der er mere mellem himmel og jord...

Men kan disse ånder/dæmoner/spøgelser/etc finde vej ind til vores allerdybeste hemmeligheder, vores personlighed, vores kærlighed gennem disse kunstisk åbnede porte? Hvad tror du?

[ 01 November 2001: Besked ændret af: Rylle ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ånder
Indlæg: 01 nov 2001 10:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 106
Geografisk sted: Denmark, KBH
Jeg mener at man danner sin egen virkelighed, fordi en person kan se noget som ingen andre kan betyder det ikke at det er forkert eller usandt.
Jeg har selv talt med ånder, ikke under et trip, men i Ånden i Glasset, og fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre at det glas bevægede sig hvis der ikke var noget inde i det, så jo, jeg tror der er ånder. Men demoner, alfer, engler, feer og smølfer ved jeg sku ik helt om jeg skal tro på.

Der er mange folk som har set spøgelser, og nogle af dem som har set dem, har set de samme ting som andre også har set, da de beskrev det var mange folks syn identiske, uden de har talt sammen.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ånder
Indlæg: 01 nov 2001 12:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 aug 2000 01:01
Indlæg: 362
Geografisk sted: det rager ?
engle eksistere...


Top
 Profil  
 
 Titel: Ånder
Indlæg: 01 nov 2001 12:18 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Ja, jeg mødte en forleden dag... *suk*


Top
 Profil  
 
 Titel: Ånder
Indlæg: 01 nov 2001 12:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2001 02:01
Indlæg: 106
Geografisk sted: Denmark, KBH
I mener Engle Støv på vej op i næsen, var det det i mødte? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Ånder
Indlæg: 02 nov 2001 01:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 sep 2001 01:01
Indlæg: 49
Geografisk sted: Herlev
Rylle> Jeg tror delivst du har ret i det med, at hvis man interesserer sig virkelig meget for en hobby, f.x. okkultisme, så kan man både åbne porte til en anden virkelighed, men også komme til at bilde sig selv ind, at man har åbnet nogle porte, som man i virkeligheden ikke har. Det er klart at man kommer til at tro mere på de man interesserer sig for, jo mere man interesserer sig for det, men jeg ved alligevel, at jeg har oplevet et par ting jeg, da det skete, ikke anede hvad var, og senere fandt ud af, at det jeg oplevede faktisk var, at åbne en dør på klem, indtil en astral verden. Jeg blev meget overrasket over den følelse jeg fik, og anede ikke hvad den betød, men da jeg snakkede med nogle andre om det, forklarede de, at det var noget der hed dreamwalking. Jeg har skrevet lidt om det et andet sted her på dette forum, men nok om det nu.

Jeg har ikke selv oplevet, at blive kontaktet af en ånd, så jeg blev overbevist om at det var en ånd. Alligevel tror jeg på dem, og at jeg kan komme til at møde en en dag. Åndernes Magt var for mig, et virkeligt overbevisende program, og dét, plus at have snakket med en del okkultister, har overbevist mig om at ånder findes.

Men på en eller anden måde ser jeg ikke ånder som så meget igen. Jeg synes der er så uendeligt meget andet derude, som man ikke kan forklare med ord. Noget der går ud over den normale forstand, men det hører ikke til under dette topic..

Generelt tror jeg, at jo mere man tror på ånder, jo større chance er der for at man en dag møder en. Og tror man ikke på dem, kan det måske være sværere at forstå det, hvis man en dag møder en. Bare det at tro med hjertet, er en stor åbnet port.

Ikke at tro med selve hjertet selvfølgelig, men tro med det inderste af sig selv. Med sine følelser. Ikke bare tro, fordi man mener at det er mere sandsynligt. Folk der tror på ufo'er, tror f.x. på dem, fordi de mener det ville være meget usandsynligt hvis der ikke fandtes andet liv ude i rummet. Men at virkelig tro på ånder og andre virkeligheder, er noget helt andet. Det er følelserne der bestemmer dét, og det i sig selv åbner for nogle porte. Mener jeg i hvert fald. Så jo, jo mere man tror på sin hobby om ånder, jo større chance er der for at man kommer til at møde dem.

Det er bare min mening...


Top
 Profil  
 
 Titel: Ånder
Indlæg: 02 nov 2001 01:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2001 01:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Inside
Det er skide svært at forsøge at konkretisere det der er ukonkret, for ord har forskellig værdier/betydninger for forskellige mennesker, ligesom Nicho siger, man skaber sin egen virkelighed igennem de forventninger man har til de udefrakommende input.
>>Rylle, jeg tror det som du kalder vores inderste hemmeligheder er det som udgør vort sande 'jeg' og er det som ånderne ser først. De har ikke behov for kunstige porte at opleve virkeligheden igennem, virkeligheden i fysisk forstand, for det er alle de 'mure' vi bygger op for at give et bestemt udtryk af hvem vi hver især er, der vores lille bidrag til 'Illusionen'. Ånder, engle, spøgelser eller whatever er ikke bundet af den fysiske verden på samme måde som os, simpelthen fordi de ikke eksistere fysisk og ser derfor slet ikke murene.

Jeg mener man sagtens kan stirrer sig blind på en bestemt måde at opfatte verdnen på som gør at man 'forsvinder' ind i sit eget hoved, så den virkelighed man må forholde sig til i forhold til familie, venner og arbejde bliver til en slags uvirkelighed..
Jeg tror en indikator på hvornår det er ved at ske, er når man begynder at 'træffe valg' på andres vejne, ikke så meget at man vil bestemme alting, mere at alt hvad andre gør, fortolker man iforhold til den måde man opfatter sig selv og sin egen virkelighedsopfattelse på. Fx, hvis man bliver rost uden selv at syntes man fortjener det, så tror man at rosen i virkeligheden dækker over et 'jeg syntes det er lidt synd for dig at du ikke kan gøre det der bedre' eller man gør en tilfældig kommentar til et eller andet til en personlig kritik uden at have det mindste logiske argument at hænge den opfattelse på.

Når jeg læser denne post igennem, virker den aldeles usammenhængende men jeg tror ikke jeg kan gøre det meget bedre uden at begynde at skrive digte og ting og sager..

hmm.. blot mine halve tanker..


Top
 Profil  
 
 Titel: Ånder
Indlæg: 02 nov 2001 14:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 feb 2001 02:01
Indlæg: 41
Geografisk sted: Flying wing
se på tv2 zulus hjemme side der er en del links

Jeh vender tilbage senere


Top
 Profil  
 
 Titel: Ånder
Indlæg: 05 nov 2001 23:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 sep 2001 01:01
Indlæg: 78
Geografisk sted: Danmark
Hør, det er nok på tide at jeg blander mig i denne debat... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Hvad angår det med at skabe sig sin egen virkelighed og se/opleve det man forventer...ja så kan jeg vel bare sige at det jeg var igennem var noget af det sidste jeg havde forventet. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Forinden havde jeg jo læst andres triprapporter om hvordan det er at trippe på antihistaminerne, med dertil hørende beskrivelse af at 'se' 100% virkelige ting, som ikke eksisterer...og så bliver min oplevelse som i ved.
Jeg så kun en enkelt ting, som ikke normalt er på mit værelse = en trækasse liggende under mit skrivebord. Hvad det så skal betyde ved jeg ikke, og tanken om at undersøge kassen nærmere synes ikke at være aktuel for mig dengang - sandsynligvis fordi jeg ved at sådan en kasse absolut umuligt kunne være kommet ind på mit værelse.

Det med den formodede ånd - jeg fik ingen besked at den, og hvorfor jeg oplevede lige netop det jeg gjorde har jeg ingen anelse om..

Jeg er normalt meget interesseret i ånder, overnaturlige ting m.m., men ikke ligefrem overvældende meget....nu er det ligesom jeg igen har fået blod på tanden hvad angår ånder o.s.v.

Derudover ved jeg sq heller ikke hvad jeg skal sige til alt dette om ånder....jeg kender absolut for lidt til emnet.

Dark Sky


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team