Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 sep 2001 16:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 sep 2001 01:01
Indlæg: 1
Geografisk sted: København
Jeg har endnu ikke prøvet psykedeliske stoffer ud over hamp. Men når jeg hører trippende venner fortæller om deres trip, hvad end det er midt i trippet eller bagefter, så kan jeg se nogen slående ligheder mellem den shamanistiske rejse og det psykedeliske trip.
Jeg har dyrket shamanisme i et par år efterhånden, og den shamanistiske rejse foregår ved at man lytter til en kraftig, monoton trommen, og således rejser man ind i en af de paralelle virkeligheder efter kraft, oplysning eller hjælp til dette eller hint.Under rejsen henvender man sig til kraftdyr eller hjælpere og har visioner der relaterer til ens søgen.
Andre metoder kan være ændret bevidsthed ved ændring af ens synsfelt - ved at bruge sit perifere syn, eller " vision quest ", hvor man tilbringer en nat i naturen, vågen, for at se syner. Under en sådan vision quest har jeg bl.a. oplevet at blive i stand til at se farver udenfor det menneskelige øjes spektrum - vildt.
Shamanisme er min spirituelle vej, og jeg er villig til at gøre alt hvad det kræver for at følge den. Jeg er dybt fascineret af urterne og svampenes bevidsthedudvidende evner og har en eller anden fornemmelse af, at det vil blive en del af min vej, men jeg tør s´gu ikke prøve det. Men fascination og tiltrækning er ofte den første indikator af, at man er på vej til at følge en indskydelse og gøre noget, man ikke tør. Shamaner har gjort det i årtusinder, so why shouldnt I? bange for det dårlige trip og for at miste kontrollen.
Nogen erfarne brugere af psykedelia der har et godt råd til en som mig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2001 18:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 aug 2001 01:01
Indlæg: 4
Geografisk sted: The forrest of the holy places
Du lyder som en rimelig fornuftig person.

Jeg synes først og fremmest at du skal læse alt hvad du kan om svampe. Når du så har et nogenlunde indblik i deres virkning osv kan du en stille aften i trygge omgivelser prøve en mindre dosis. Er det behageligt kan du en uges tid eller 2 prøve med en noget højere dosis. IMO er det vejen.

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2001 11:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2001 01:01
Indlæg: 124
For næsten alle mennesker vedkommende er det noget HELT andet med et stort trip, end det de kan opleve med "non-drug technqiues."

Mit råd til dig er at tage det alene! Specielt hvis du ikke er sammen med dine bedste venner. Du er sikkert i forvejen vandt til at dyrke din "yoga" alene. Den viden om hvordan du selv tænker og reagerer kan du bruge på trippet.

Hvis du tager det med andre, så lad være med at gøre det i en situation hvor du er den eneste der tager det! De andre vil nemlig være alt for dumme til at forstå hvad der foregår inde i dig, og så kan man let begynde at føle sig lidt ensom i verden.

>bange for det dårlige trip og for at miste kontrollen.

Lad være med at ryge hamp inden trippet. Så har du straks mere kontrol.


---------------------------------

Many people who never have visionary experience on LSD learn just as much as those who do, if not more. Elaborate embellishments, crazy or not, tend to distract attention from the present and stagnate thought in a morass of enigmatic imagery.

A succession of fantastic spectacles is all well and good, but people must learn to ask the right questions before they can get the right answers. Preposterous stories and garish interior decorations never sent any steamboats up the Ganges.

As decor, I like first-class Oriental art and, as metaphor, it's often instructive also, but you don't need metaphors if you have the thing itself, and the thing itself is psychedelic experience.

[ 03 September 2001: Besked ændret af: Dumbtripper ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2001 15:55 
En rigtig shaman, alt for sejt - men som de siger - læs en masse om svampe - det gjorde jeg godt nok ikke - jeg spiste dem bare, og osse en meget stor dosis første gang - det var meget lærerigt når man ser tilbage på det.....

Men eftersom at du selv kan frembringe "halluer" så tror jeg ikke at du skal tage en stor dosis - heller ej burde du starte med en svamp som den mexicanske - det er godt nok "newbie" shroomen - men den har ikke det vilde trip - det er mere smæk på og energi - lidt halluer og mønstre er der da - men ikke det vilde - jeg har fornylig prøvet amazon "ladie" shrooms - og de giver et meget godt trip, osse en del energi - men trippet er ufattelig fedt - man føler sig 1 med det hele, næsten ligeså vildt som LSD - men osse kun næsten, det er som om at man kan føle verdenen omkring sig, smage luften når man trækker vejret ind, eksistens på en ny måde - så læs lidt om det, men overlad noget til dit eget indtryk - det er ikke noget ved at vide en masse og så kigge efter de ting man har læst i trippet, så er det jo ikke dit individuelle trip - lidt baggrundsviden er ganske ok at have tror jeg, men for meget viden slører ens sanser for det man leder efter - spis ½g amazon svampe - de er lækre og behagelige,....


Top
  
 
Indlæg: 24 okt 2001 16:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 okt 2001 01:01
Indlæg: 186
Geografisk sted: Kbh
Ikke fordi jeg er nogen hærdet svampe spiser, men igen læs en masse fakta/trip reporter!!/skønlitteratur osv.. Især den med trip reporter, den er total god. Og som elven raver siger, hvis du selv kan frembringe halluer, så skal du nok ikke tage så meget, det ved jeg af personlig erfaring, jeg har meget nemt ved at se halluer i forhold til nogle af mine kammerater, men der er selvfølgelig også meget andet i svampe end hallucinationerne.. Måske lidt kliche, men start med lidt og "arbejd dig opad", sådan gjorde jeg, og jeg har ikke haft rigtige dårlige oplevelser med det. Husk også lige det der med at trippe i naturen, men det skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig klog på, det er jo dig der er shamanen!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2001 20:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2000 01:01
Indlæg: 484
Geografisk sted: Kbh
Jeg er enig med de andre i, du hellere skal tage en for lille dosis end en for stor... Jeg har trippet svampe omkring 30 gange, og det var først omkring det 25. jeg fik halluere... Ellers gør svampe jo det at de åbner for nogle porte, man har fået i sit sind gennem hele sin opvækst. Min porte var åbenbart længe om at åbne, men det lyder som om dine står på glem... Så måske får du noget ud af selv et lille trip...

Ellers er jeg ikke helt enig med Dumbtripper... Det der med man ikke helt har kontrol over sit trip, når man har røget pot eller fed. Mine erfaringer siger mig, jeg helst skal ryge en joint først, for så slapper jeg ligesom mere af... For første gangs trippere, kan det godt være en lidt skræmmende oplevelse, hvad der sker i maven på en når trippet kommer snigende...

Men hvis du holder dig til eet gram svampe eller derunder, af stort set hvilken som helst art. Vil jeg gå så langt som at sige du KAN IKKE miste kontrollen...

Og det der med at trippe alene, vil jeg ikke råde dig til det... Men det er smag og behag. Jeg har aldrig prøvet at trippe alene, og kunne heller ikke tænke mig at prøve det... På det område er jeg mere socialt anlagt... Vil langt hellere dele min erfaring med andre, som selvfølgelig helst skal være på det samme og samme dosis cirka...

Læs alle triprapporter... Ikke alene er det sjovt... Det er også meget meget lærerigt... Og held og lykke...:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2001 10:25 
Hey

jeg er i skole lige nu - skal lave projekt om netop dette emne - jeg har bare kaldt neo-paganisme kontra rave-kulturen - det bliver så lol at lave - jeg skal skrive en masse om stoffer - ritualer - raves - u know the shit - og jeg kommer til at hygge mig så totalt det fatter man slet ikke *gg*


Top
  
 
Indlæg: 26 okt 2001 11:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jun 2001 01:01
Indlæg: 46
Geografisk sted: østfold
DE ER SLIK AT DE METODENE DU BRUKER ER SAMMELIGNBART MED Å BEFINNE SEG I ET MØRKT ROM OVER TID DETTE FØRER TIL AT MAN PRODUSERRER MELATONIN SOM ER ET KJEMISK STOFF SOM FØRER TIL SØVN.DE KJEMISKE REKSJONER SOM OPPSTÅR UNDER DISSE TRANCE TILSTANDER SOM DU BESKRIVER ER AV EN LIGNENDE KJEMISK ART.AV DENNE GRUNN SÅ ER DE JO KLART AT MEN DINNE EVNER FRA FØR TIL Å KUNNE REISE I ANDRE DIMESJONER SÅ ER DE HELT FORSVARLIG Å BRUKE KJEMISKE MIDLER FÅR Å ØKE OPPLEVELSEN.
NÅR DE GJELDER BRUKEN AV "SVAMPE"
SÅ HAR JEG KOMMET TIL DEN KONKLUSJONEN AT DETTE ER EGENLIG EN AV DE MEST POTESIALE
FOR Å SKAPE EN STERK OPPLEVELSE MEN UANSETT PRØV DEG FREM OG FINN UT HVA SOM PASSER BEST FOR DEG OG DINNE BEHOV OG ET TIPS ER Å BRUKE LOVLIGE STOFFER SOM LSA OG SALVIA SIDEN DEN FJERNER LITT AV DEN GUILT TRIP SOM DE SÅ FINT KALLER DE.

LYKKE TIL
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2001 17:30 
Ayahuasca ande har jeg ikke og sige til den sage ande en total fed at have en shaman her på psychedelia elle hvad du nu er [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
  
 
Indlæg: 27 okt 2001 18:09 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Well...

Et trip bliver som du tror det bliver.
Jeg mener, hvis du tror at du får det dårligt og mister kontrollen over dig selv, så bliver det højst sandsynligt på den måde.
Hvis du derimod ved at du har kontrollen og bruger de tilførte mentale kræfter på et vist formål, vil du uden tvivl kunne få dig nogle absolut intense psykedelisk-shamanistiske sesions.
Hallucinogener kontrollerer ikke dit sind, det er dit sind (for det meste din underbevidsthed) det kontrollerer hallucinogenet, men eftersom det for mange folk sker underbevidst, så får de en opfattelse af at de ikke har kontrollen og at det er psykisk roulette.

En idyllisk hallucinogen oplevelse er et spørgsmål om selvbevidsthed, tålmodighed og taknemmelighed.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team