Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Oplevelser.
Indlæg: 24 jul 2001 18:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
Tror I, at de ting, man oplever, når man er på et eller andet, kommer fordi man har brug for at opleve disse ting?

For noget tid siden havde jeg en underlig oplevelse efter at have røget en del.

Jeg har siddet nede ved en ven, og vi har røget en hel del og ellers bare snakket om alt muligt underligt. Nå, men jeg smutter så hjem på et tidspunkt, og så snart jeg kommer udenfor, får jeg sådan en undelig følelse af klarsyn. Virkelig underligt. Jeg kan huske, at det faktisk ikke var videre behageligt i længden (Trættende), og det forsvandt da også igen næste morgen.

Kender I til den slags? - Oplever man ting, som man har brug for at opleve?


Top
 Profil  
 
 Titel: Oplevelser.
Indlæg: 24 jul 2001 18:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 30
Geografisk sted: oven
Man oplever i høj grad hvad man har brug for.

Men jeg ville hellere udtrykke det anderledes:

Du lever normalt i en forenklet uvirkelig verden, som din hjerne serverer for dig. Efterhånden som du udvikler dig / tager drugs / bliver ældre / whatever får du mere og mere "adgang" til den "virkelige" verden.

Er den verden så ”rigtig” virkelig? Nej – helt sikkert ikke – Men du kommer tættere og tættere på at opleve den verden som du registerer med dine sanser – Og får ikke længere bare præsenteret den reducerede model som din hjerne/sjæl tror din psyke kan håndtere.

Det kan så komme til udtryk som ’klarsyn’ eller bare en ændret oplevelse af tingene....


Top
 Profil  
 
 Titel: Oplevelser.
Indlæg: 24 jul 2001 23:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
God forklaring Patch.
Jeg prøver mest muligt kun at opsøge diverse stoffer i forbindelse med ønsket om klarsyn/bevidsthedsudvidelse.
For mig kommer klarsynet i slutningen af trippet hvor man befinder sig i midten af to verdner. Jeg tror at man i disse situationer har mulighed for at analysere sig selv og sine omgivelser på en måde som ellers ikke er mulig! Hvis man kan kapere sit liv og føler sig succesfuld i hverdagen så kan disse klarsyn give dig visdom i den "virkelige" verden. Hvis man derimod ikke har styr på sig selv, sin hverdag og ikke mindst sine omgivelser - så kan det være noget sygt lort!!

Der er iøvrigt fede vibes på det nye forum..

(RygerSmiley)

[ 24 Juli 2001: Besked ændret af: zionboy ]


Top
 Profil  
 
 Titel: Oplevelser.
Indlæg: 24 jul 2001 23:40 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Når jeg er totalt fucked up på svampe så plejer visdommen at komme, men i ugerne efter er d for meget. Jeg har ikke kontrol over mine tanker/meninger som jeg vil ha det, pludselig tænker jeg bare fx. at en mand er grim, jeg har ikke noget grundlag, tanken kommer bare, kender i det????


Top
 Profil  
 
 Titel: Oplevelser.
Indlæg: 25 jul 2001 01:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jun 2001 01:01
Indlæg: 455
Geografisk sted: DK
Jensus-->>> jeg har sq kke rigtig snakket med nogen om det før, men jeg har prøvet præcis det samme... Det var hverdagene efter et kiksetrip, jeg gik rundt i kbh og havde bare sådan en følelse af fuck jer fuck ham fuck hende.. Man tænker hele tiden negative ting lige så snart man ser en person der af den ene eller den anden grund ikke lige passer til en.. Underligt underligt.. En ubehagelig ting faktisk..! Men d r gået væk nu for mig.. D r også et stykke tid siden jeg har været sådan rigtig væk på kix.. Nå nok om det, det var en lang historrie... Hey heyy [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel: Oplevelser.
Indlæg: 25 jul 2001 01:42 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Mine tanker var nu ikke kun negative selvom de nu mest var det...


Top
 Profil  
 
 Titel: Oplevelser.
Indlæg: 25 jul 2001 11:20 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Jeg er altid positivt ladet efter et trip... Ved ikke hvorfor, det ka' være det er en gave... jeg har aldrig én eneste gang haft psykisk hangover (depression, tomhed i hovedet) eller noget lignende - tværtimod!


Top
 Profil  
 
 Titel: Oplevelser.
Indlæg: 26 jul 2001 00:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 30
Geografisk sted: oven
Mine oplevelser med ”hangovers” er som følger:

Svampe : Fyskisk og psykisk busted – sover mere og er træt – Dette glæder ugen efter trippet. Men har en lækker følelse - det virker rigtigt selvom det er "hårdt"

MDMA (Små/mellem doser) : Har de seje lykketrips i ugen efter, uendelig positiv, superlækkert

MDMA (Større doser, eller urent stof) : Fysisk smadret ugen efter – Mentalt i lidt en anden verden mandag / tirsdag – Onsdag kommer så ”nedturen” hvor jeg er helt vildt ”snappy” overfor folk, sviner folk lidt til og er lidt depri...Det var heldigvis kun en dags tid, og man kan ved at være opmærksom tildels lade være..


Top
 Profil  
 
 Titel: Oplevelser.
Indlæg: 31 jul 2001 21:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 mar 2001 01:01
Indlæg: 117
Geografisk sted: Det vilde West Jylland
Jeg kender det især dagen efter at man har røgen en bunke tjald, så skl der bare ikke meget til gøre en irreteret.

Ellers på alt andet synes jeg altid at man er glad og tilfreds over et daaaligt trip.
Jeg ved sq ikke om det er en slags trip sanser man har udviklet, så at man nærmest er tilfredsstillet efter en go tripper aften. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team