Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 21 jun 2017 10:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Prøver at svare jer begge.

Jeg synes ikke du har ret i at begge bevidsthedstilstande er lige virkelige. Det er rigtigt at den psykedeliske tilstand, føles meget ægte når man er i den. Men man ser jo faktisk en masse farver, lys og skygge, som ikke er afledt af den fysiske verden. Det er derimod et produkt af ens bevidsthed omkring den fysiske verden. Man er altså bedre i stand til at afkode den fysiske verden i en normal bevidsthed. Signalstofferne bliver jo grupperet i den normale bevidsthed igennem hele sit liv, og når man så indtager psykedeliske substanser afgruppere man disse signalstoffer igen. Man nedbryder altså ens forståelse af objekt relationer osv. som er blevet dannet igennem komplicerede neurale netværk i hjernen. Derfor kan man f.eks. føle at et træ er en person, eller at en person er en alien. Fordi man ikke ved bedre. Jeg mener man kan lære utrolig meget af den slags oplevelser, men jeg mener ikke at de er ligeså virkelige som de oplevelser man får med en bevidsthedsform der bliver arbejdet på igennem hele ens liv. Man skal ikke integrere alle erkendelser, f.eks. hvis man bliver bange for fremmede i et psykedelisk trip, er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at man skal isolere sig selv i den normale bevidsthedstilstand.

Jeg tror da Ø har ret i at man kan trippe rigtig meget og blive rigtig klog. Men man kan altså også ende i en søgen efter Zen, hvor man misser ud på livets goder og at søgen efter Zen i virkeligheden bare bliver eskapisme. Jeg har da også opnået kortvarige glimt af højenergi tilstande, helt æddru. Men tror godt nok jeg ville ærgre mig på mit dødsleje, hvis alt jeg havde opnået var zen og ingen gode sociale relationer. Der er rigtig mange gode sociale relationer at hente, som er umulige at bevare hvis man hele tiden har det vildt i sig selv.

Det er svært at formulere på skrift og jeg vil heller ikke pege fingre af folk der ofte tager psykedeliske substanser. Det handler bare om at være ligeså kritisk overfor oplevelserne i den psykedeliske bevidsthed som oplevelserne i den normale bevidsthed. Integrer fornuftige erkendelser og disintegrer oplevelser som ikke gavner i det lange løb.

Det er vel egentlig en ret klassisk ting i psykedeliske oplevelser at man tænker. Det her er jo helt normalt, men bare meget bedre, gid jeg kunne nyde det ligeså meget æddru. Det kan man godt, men det er bare skide svært at se hvor smukke planter er fordi den normale bevidsthed blokere og forsøger at få en til at overleve fremfor at nyde livet!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team