Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 sep 2016 13:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2016 23:13
Indlæg: 6
redacted


Senest rettet af wack312 18 sep 2019 14:35, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016 14:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Luft, væske og varieret kost. :hjerte:

Hvis et dyr/menneske angreb dig - ville du da forsvare dit liv?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016 14:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2016 23:13
Indlæg: 6
redacted


Senest rettet af wack312 18 sep 2019 14:36, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016 15:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
maaaaaaad, seeeeeeex og stoffaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Der er sgu bare så meget man ikke har set og oplevet endnu, kommet nok også til at gå glip af 99% af alting man kunne have foretaget sig, men synes sgu stadigvæk den sidste procentdel har været rimelig hæftig indtil videre.

Men ellers er det nok bare at overkomme de udfordringer man står overfor lige i øjeblikket, nyde sin sejr hvis den kommer på et tidspunkt, og ellers videre med næste udfordring og ikke dvæle for meget ved tabbene.

Sgu også et "stort" spørgsmål at stille, så endelig svar må nok være: "Lidt af hvert".

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016 15:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Edderkopper og spækhuggere. Flagermus. Biulve.
Oceaner under Europas skorpe. Det nye teleskop i Kina.
Røget kyllingefilet med peanutsauce.

Det er jo for sygt. Vi er børn af stjernestøv. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016 17:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2010 23:22
Indlæg: 81
Jeg er ret træt af at leve, men jeg har i sinde at holde ud fordi jeg har familie der ville blive ked hvis jeg døde. Så længe jeg ikke bringer nyt liv til verden, kan jeg smutte med god samvittighed når tiden kommer til det.

Alf'n skrev:
Hvis et dyr/menneske angreb dig - ville du da forsvare dit liv?


Ja, men det er også svært at modstride instinkter. Det er nok også derfor der ikke er flere antinatalister, selvom det (imo) er det eneste der giver mening.

_________________
To, tre, fir', trod' det var en flue!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016 18:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
^kan du uddybe din ræsonnering, Schopenhauer?

'Verdens potentielle frelse er netop at finde i det forhold, at menneskeheden bestandigt reproducere sig selv' - tror jeg nok, det var Hannah Arendt der sagde.

Selvom livet er hårdt nogle gange, og angst/fortvivlelse fylder i en eller anden grad, så er der noget bekræftigende i at sige 'jeg omfavner det'. Jeg lader det være, jeg acceptere. Og den bestandige boksekamp med de forhold. Jeg ved ikke - der er næsten noget livsbekræftende i det, når man har været en tur i karusellen. Og så i øvrigt, hvad jeg ikke er god til, men øver mig på - når jeg giver slip på mit eget 'trip' og indgår i et fællesskab med andre - og de kompromisser og afkald der er i det - da åbnes der lige pludselig for et helt nyt rum af mening.
Jaer, det er ikke rigtigt filosofisk udgrundet de her lommetanker, men det er nu engang det, der falder mig ind mht. spørgsmålet, når jeg tænker over min umiddelbare væren i verden.

Der har lige været et program om selvmord på P1 eksistens i øvrigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016 19:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2010 23:22
Indlæg: 81
Jeg tænker bare, at hvis man ikke er født så har man det aldrig nederen.

Hvis man er født, så får man det garanteret nederen før eller siden. Man får sikkert også nogle gode oplevelser, men dem ville man jo ikke savne hvis man ikke var født. Derfor er liv i min optik en negativ ting.

_________________
To, tre, fir', trod' det var en flue!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016 19:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Det der får mig til at leve er primært at gøre noget godt for andre. Det er der hvor jeg virkelig føler jeg selv får noget ud af det. Både i arbejder, fritid, parforhold og venskaber. De oplevelser jeg giver andre er på en eller anden måde mere værdifulde end dem jeg giver mig selv. Hvis jeg bare skulle leve for min egen skyld tror jeg hurtigt jeg ville miste modet. Mine psychedeliske oplevelser har hjulpet mig meget med at blive bevidst om det, eller ihvertfald om hvordan jeg skal dyrke det og få det til at gro, og også om hvordan jeg gør det uden at overskride mine egne grænser.

Jeg er nærvøs for at dø, som jeg tror de fleste mennesker er, men ikke som sådan bange for det. Det kommer til at ske uanset hvad, og egentlig har jeg bare en forhåbning om at det vil ske hurtigt og helst på et tidspunkt hvor jeg ikke forventer det. Som at få en meteor i hovedet mens jeg får en blowjob. Selvom det selvfølgelig ville være tragisk for den stakkels pige, men i forstår nok metaforen. Det er vist Woody Allen der er blevet citeret for at sige "Jeg er ikke bange for at dø, jeg vil bare helst ikke være tilstede når det sker."

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016 22:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Jeg lever for at leve... Det er fandme kliché, når det står sådan. :D
Eftersom jeg er af overbevisningen, at der intet er før eller efter livet her, og vores eksistens i virkeligheden er pikke hamrende ligegyldigt for dette store univers vi tilfældigvis lever i, tænker jeg, at jeg lige så godt kan få så meget ud af det som muligt.
Så jeg lever vel for at gøre ting der gør mig glad og som en del af det, gøre så mange andre glade i deres tid sammen med mig også. Selvom jeg også er en lort til tider, så prøver jeg da i hvert fald at gøre det så godt som muligt.. :::)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2016 01:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
at skabe

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2016 02:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2016 23:13
Indlæg: 6
redacted


Senest rettet af wack312 18 sep 2019 14:36, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2016 06:57 
Jeg lever, fordi jeg ikke kan lade være. Jeg eksisterer og ikke eksistens, eksisterer ikke. Derfor er hele tråden meningsløs, da livet ikke er noget, vi kan vælge til eller fra. Vi er, og sådan er det. Derfor bliver vi nødt til, at indfinde os med det, finde balancen og nyde nuet, da intet andet giver mening. Og det er sgu fantastisk i sig selv. Hvis ikke man kan lide at leve, har man ikke gennemskuet spillet særlig godt.

Døden er jeg heller ikke bange for på nogen måde. Heller ikke nervøs, da jeg ved, at døden som ikke eksistens, ikke eksisterer. Det er bare en cyklus, til næste reinkarnation.


Top
  
 
Indlæg: 01 okt 2016 11:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Lim3 skrev:
Jeg tænker bare, at hvis man ikke er født så har man det aldrig nederen.

Hvis man er født, så får man det garanteret nederen før eller siden. Man får sikkert også nogle gode oplevelser, men dem ville man jo ikke savne hvis man ikke var født. Derfor er liv i min optik en negativ ting.


Jeg forstår ikke helt din argumentation - man kan vel ikke savne hverken negative eller positive oplevelser, hvis man ikke var født? Hvorfor livet er neutralt, og bliver efter hvordan man former det.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2016 12:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2010 23:22
Indlæg: 81
Jeg er enig i at man ikke kan savne noget hvis man ikke er født, det er også det jeg prøvede at sige. Men det gør nu ikke livet neutralt efter min mening - du vil falde og slå dig, før eller siden. Tænk hvis du kunne have undgået det? Det kunne du hvis du ikke var født.

_________________
To, tre, fir', trod' det var en flue!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2016 13:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2010 23:22
Indlæg: 81
Ja, men de ting du nævner ville man jo ikke savne hvis man ikke var her. Du har fuldstændig ret i at det har noget at gøre med hvad man vægter højest, negative eller positive oplevelser. Jeg ville hellere være foruden negative oplevelser, og samtidig også uden positive oplevelser, end jeg vil leve med begge dele.

EDIT: Desuden tror jeg også at det ligger til mennesker, at vi lader os påvirke mere af de negative oplevelser end de positive (Negativity bias). Det er ihvertfald én forklaring på hvorfor jeg mener hvad jeg gør :)

_________________
To, tre, fir', trod' det var en flue!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2016 14:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2010 23:22
Indlæg: 81
Som jeg skrev i min første post, så har jeg familie (og venner) jeg ikke vil gøre ked. Dermed ikke sagt at det ville være forkert at begå selvmord hvis man har familie, jeg gider bare ikke.

Mht. hvor længe jeg har tænkt sådan her, så er det så længe jeg kan huske. Jeg har rigeligt med ting jeg sætter pris på i tilværelsen, det er ikke fordi jeg ikke er en glad person. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hvor meget besvær der kunne være sparet.

_________________
To, tre, fir', trod' det var en flue!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2016 15:38 
Det kommer an på, hvordan man ser på tingene. Hvis man gør tilværelsen til et besvær, ja så bliver den til det. Man kan vælge, at se på de besværlige ting som en leg, også bliver de til en leg.

Sidespørgsmål: Hvad er det, du ville ønske tilværelsen indebar? Komplet nydelse, glemsomhed og ligegyldighed? Hvis det er svaret, hvorfor vælger man så ikke, at stikke dope sprøjten i armen og skyde løs? Er det igen pga. familie og venner?
Du behøver ikke at svare, hvis ikke du føler for det. Jeg har respekt for din holdning, er bare lidt nysgerrig!


Top
  
 
Indlæg: 01 okt 2016 16:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Mountainbike, damer og Cocio! I den rækkefølge! 8)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2016 17:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 aug 2010 23:22
Indlæg: 81
Tjoo, komplet nydelse lyder meget godt, men det er mit indtryk at et liv som junkie ikke kun er nydelse. Og ja, det ville være svært at opretholde uden at være en last for familie og venner. Har ikke fantasi til at forestille mig en eksistens uden et enkelt onde, men det ville være det optimale, hvis man altså skal eksistere.

_________________
To, tre, fir', trod' det var en flue!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team