Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 02 okt 2016 00:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg tror umiddelbart for mig selv, så ville det være så forfærdeligt at leve i en verden uden dårligdom.
Kunne formentlig skrive en masse om det, men er pt. pikketræt. Men grundlæggende så kan dårligdom ikke undgås, ligesom alle andre facetter af livet ej kan undgås.
Derfor er accepten, processen og videreskabelsen af alle ting i livet spændende for mig, for jeg har erkendt, at jeg slet ikke altid bestemmer, hvad der skal ske i mit eller andres liv.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2016 22:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Ham skrev:
Snoezel skrev:
at skabe

Skabe hvad?



Ting som gør tilværelsen smukkere - musik, latter, kunst, et måltid mad etc. :)

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2016 02:07 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Da det var værst og jeg var tættest på at tage herfra, der var det familie der holdte mig i live i sidste ende, måske også et spinkelt håb om en bedre fremtid.

Jeg har sidenhen tænkt meget over hvad jeg vil udover de helt basale ting som arbejde, personlig nydelse osv.
Født som enebarn har jeg ikke haft mange andre end mig selv at tænke på, men jo ældre jeg er blevet har jeg fået trangen til at være der for andre.

Det jeg prøver at sige er at jeg gerne vil give verden tilbage. Jeg kan ikke ændre de ting som er sket, men jeg kan bestemme hvad jeg vil gøre for fremtiden og det er det som holder mig i live.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2016 11:19 
Lim3

Jeg må erklære mig enig med dig i, en del af det du siger. Altså hvis jeg kunne vælge imellem at være, eller ikke at være, ville jeg måske vælge det sidste. Ikke at være, altså intetheden, Nirvana/Zen eller hvad man nu vælger at kalde det, eller at forstå ved det, må være det ultimative. Det er bare umuligt at opnå i sig selv. Tror jeg ihvertfald. Og så er eksistensen også fantastisk i kombination med intetheden. Uden det ene, havde vi ikke det andet.

Jeg synes, det er perfekt som det er, da ikke eksistensen/intetheden ikke kan eksistere i sig selv. Så alt taget i betragtning, er alt som det skal være, nemlig perfekt. Med lidelse og nydelse som hver sin side, af samme sag. Komplementære som det må være :)

Jeg er tvunget til at eksistere, men jeg kan opsøge ikke eksistensen/intetheden igennem min eksistens. Når jeg er kommet tæt nok på, får jeg for meget af det, og er taknemmelig for at kunne eksistere igen. Dette kan opnås igennem meditation, fastning, indtagelse af DMT osv. Der er mange veje til Nirvana :)


Top
  
 
Indlæg: 05 okt 2016 13:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg har i længere tid følt som Lim3, sådan on/off og ser mig selv meget i det du skriver. De svar i andre har givet dertil, minder også meget om min egen tankegang. Det er sådan lidt at de trælse perioder afkaster sådan en følelse, men hvor mit hjerte går ind og siger "Nej! Sådan skal det ikke være! Det er ok at følelsen er der, men jeg må ikke leve i den".

Det eneste der har holdt mig fra selvmordsforsøg, har været tanken om min familie og hvor elendigt de ville få det. At vælge at leve eller ikke at leve, ser jeg som vores helt eget personlige valg. Har forståelse for at folk vælger fra og gør noget aktivt ved det, men på den anden side kan jeg slet ikke forstille mig at træffe valget.

Længe har jeg levet for at kunne beruse mig med alkohol og hash, hygge mig med computeren - helt uden at have en hverdag. Der har altid lagt et håb og et ønske om forandring - for min skyld men også for min families og mine nærmeste venner.
For et par dage siden flyttede jeg på opholdssted/bosted for misbrugere og socialt udsatte, da min anden lejlighed blev opsagt pga jeg ikke er studieaktiv + jeg har behov for mere støtte i hverdagen og skifte rammerne helt ud.
Her kan jeg rigtig komme til at arbejde med mig selv, få struktur og rutiner, føle mig tryg og afslappet, som alt er et led i processen mod et bedre liv. Nu lever jeg 100% for mit eget velvære samt at skabe mig en fremtid og vise min familie/venner at jeg KAN FANDEME GODT! :D

Så alt i alt lever jeg nok for at leve livet, opleve, føle og smage på det samt dele det med de mennesker der gør mig glad :)

Desuden er det en god idé med den her tråd, uanset hvordan man ser på livet og hele eksistensen.

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2016 02:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Visionen om en bedre fremtid med økonomisk overskud, sundere vaner og en sød kæreste. Det kræver en indsats, men det skal nok komme en skønne dag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2016 17:40 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Stoffer, rejser, pigen, fest i venskabeligt lag og at skabe ting fra bunden! Det er ihvertfald ikke mit 7-15 job der holder mig kørende...

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team