Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 03 apr 2016 01:42 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Fritzie skrev:
Samme her, det kunne jeg bare ikke linke til, samt en ordenlig gang bøger. :eyes: (Jeg vil også på forhånd undskylde, hvis jeg lyder som en selvglad idiot)


Jeg tror at du er nogenlunde samme sted, på disse punkter, som jeg også var på din alder. Du mangler bare nogle flere erfaringer fra den virkelig verden at ligge oven i hatten, så tror jeg at vores holdninger ville være overraskende ens. Husk at man kan læse sig til en hel masse, men for virkelig at sætte det man har læst i perspektiv, er man nød til at udleve disse teorier.


Fritzie skrev:
Nej mennesker der sagtens kan køre med klatten, og forsvare positionen, undre sig ikke over de samme ting, de har jo lært det.


Denne sætning er sat op rent gramattisk på en måde der forvirrer mig, og gør mig i tvivl om hvad du mener? Og hvad er det de har lært?

Fritzie skrev:
Jeg tror også der er nogen på det andet side af spektrummet, folk der ikke har alt hvad der skal til for at nå til øverste del af pyramiden. Der er da massere af mennesker med dårligt selvværd, ingen sexuel intimitet, begrænset kærlighed og berøring, eller et arbejde, i Danmark. Ting som gør, at de ikke træder op i den øverste del.


Det kan vi godt blive enige om. Men hvis det er Danskere vi her taler om, er det ikke fordi at de ikke har de fysiske muligheder for at opnå disse ting. Eller hvad er mener du selv?

Fritzie skrev:
Tænker at mange ikke har åbnet op for hvor mange anderledes tilgange man kan have til tingene end man har - noget som de psykedeliske stoffer kan hjælpe med. Selv følte jeg på et tidspunkt at jeg stod på en skillevej, skal jeg kvæle mig selv, og gå med strømmen, eller se om jeg kan finde en måde at omgåes det. Jeg valgte den sidste.


Der er mange forskellige typer og personligheder derude. Der er de såkaldte "normale stereotyper" og så er der folk der skiller sig lidt mere ud. Vil du betegne dig selv som en enspænder? Og har du nogen former for psykiske diagnoser? ADHA, manio depressiv, skitzofren, forbi for menneskemængder, eller lignende?

Fritzie skrev:
Lidt mere konkret; så tror jeg næsten alle bliver bekymret sig om, men jeg tror langt fra alle får så meget kærlighed som de har brug for, kærlighed som i varmt nærvær, opmærksomhed.


Har svært ved at forstå meningen med denne sætning: "så tror jeg næsten alle bliver bekymret sig om"?

Men nej, jeg tror heller ikke at alle får den kærlighed og omsorg som et menneske har brug for. Det er langtfra alle der får det! Og det er derfor at verden bliver et koldere og koldere sted rent følelsesmæssigt. Derfor bliver vi alle nød til at sprede noget mere kærlighed og positivitet. (Hold kæft, jeg lyder som en hippie! Troede jeg sgu aldrig skulle ske :lol: )


Fritzie skrev:
Nogen havde måske os bare tralvt med at få stiftet familie, karrierer, eller hvad nu, og har bare levet med deres problemer. Det kan der sgu være mange grunde til. Jeg mener ihvertfald langt fra at alle danskere opholder sig i den øverste del af Maslow's det meste af tiden.


Jeg tror at mange af disse mennesker tænker på deres problemer som værende fysiske, i stedet for et produkt af den tilgang de har til livet. Selvfølgelig er nogle mennesker født med bedre vilkår end andre, også her i Danmark, som kan være med til at give dem en bedre start på livet.


Koalabjørnen skrev:
Det du siger her er paradoksalt. For hvis der var nogle simple regler som alle mennesker levede under, ville dette eksempel aldrig komme til at ske. Og de regler har vi jo faktisk, men der er som vi alle ved, nogen der ikke vælger at følge dem.


Fritzie skrev:
Præcis.


Så er vi da i det enige om det! Dejligt :D

Og derfor er denne del af samtalen der vedrører universelle regler for alle mennesker, også umulig, da der altid vil være nogen der bryder dem. Rent fysisk ville det være umuligt. Men i teorien, hvis alle mennesker fulgte de få fællesregler, vil jeg vove at påstå at man godt kunne nedfælde nogle regler, som ikke ville underkue/tilgodese eller være et problem for nogen på denne jord. (Med mindre de er psykopater og har en trang til at slå ihjel, og andre galninge i samme kategori)


Fritzie skrev:
Men det gør de ikke, og hvad kan man gøre ved det? Lave en ny regel der forbyder det mere? Du kan jo bare se hvordan det går med at lave regler mod indtagelse af stoffer feks. Hvis der er et behov, så kan det ikke undertrykkes for evigt på det samfundsmæssige plan.


Nej, selvfølgelig skal man ikke lave en regel mere, der forbyder folk at nasse på samfundet. Men jeg troede også det var nogle meget større, mere universelle og bredspektrede regler vi snakkede om her?? Jeg snakker på globalt plan, og ikke om hvad der skal foregå på kommunalt plan...

I forhold til stoffer er at lovliggøre og kontrollere dem, i min optik, den eneste måde de kan komme mere under kontrol, og skadevirkningerne kan minimeres. Hvis du ikke kan stoppe faldet, så må du gå med i det, for at forhindre mest muligt skade. Et rullefald ;)


Fritzie skrev:
I eksemplet med plejebørn, kan du da umuligt mene det er børnenes skyld? Det er i sidste ende dem det går ud over.


What?? Har jeg sagt at det var børnenes skyld? Det kan da ALDRIG NOGENSINDE være børnenes skyld at de er født ind i en dysfunktionel/voldelig/stofmisbruger/alkoholiker familie?

Jeg mener bare, at hvis man havde nogle regler som ALLE fulgte, kunne det være med til at dæmme op for at den slags mennesker til at starte med, overhovedet gik hen og blev dysfunktionelle/voldelige/stofmisbrugere/alkoholikere, i og med at der ville være fokus på velvære og glæde. Og jeg tror at mange mennesker ville have et mere positivt livssyn. Og på den måde ville der værre færre dysfunktionelle familier som børnene skulle fjernes fra. Ikke færre børn, bare færre familier hvor det gik dårligt :)



Fritzie skrev:
Mht. at modtage overførselsindkomst, så er det nok de flestes egen skyld, men så igen, jeg tror os der er lige rigeligt med pres på at gøre folk "normale" for tiden. Det tror jeg mange reagere liiidt negativt på fra start.


Vi behøver ikke alle sammen rende rundt og være "normale". Der skal sgu være plads til lidt diversitet, ellers bliver det hele gråt og kedeligt. Men bare fordi man ikke er "normal" kan man vel godt passe et arbejde?

I 1600-tallet var der sgu ikke noget der hed kontanthjælp, og understøttelse. Men der formåede alle folk alligevel, at finde deres plads i samfundet og have et arbejde for at tjene til dagen og vejen. Problemet er at man kan i nogle situationer få flere penge udbetalt på understøttelse, end man kan ved at tage et 37 timers job med rengøring, og det er noget bullshit. Så tror da faen at folk heller vil være på dagpenge. Op med mindste lønningerne!

Men skal lade være med at reagere negativt, når kommunen stiller lidt krav, og tro at man blankt har ret til disse penge. De ydelser er der blevet kæmpet for, af blandt andet fagforeningerne igennem mange år. Og det er et sikkerhedsnet, så man ikke skal ende på gaden, og så man kan få mad på bordet. Og der er alt for mange der ser dette som lette penge. (Det gjorde jeg også selv!)

Så nu må du ikke gå hen og begynde på det samme selvynk som så mange andre. Har hørt ALT for mange mennesker sige: "Kommunen fucker mig" og "Det er systemets skyld at jeg er arbejdsløs"

Tag et ansvar. Vi bor i Danmark hvor det er gratis at gå i skole, og man kan endda få penge for det i form af S.U.

Fritzie skrev:
Og så er der nogen der ikke har lært, ikke at kalde en spade for en spade.


Så du mener at de IKKE skal kalde en spade for en spade?


Fritzie skrev:
Jeg er ikke meget for kun at give skylden til én part idag. ;)


Nej, selvfølgelig er det ikke KUN den ene parts skyld. Der sidder sgu også nogle idioter på kommunen.
Men faktum er: De har pengene, du og jeg vil gerne have dem. Ergo må man danse efter deres pibe og snakke dem lidt efter munden for at få dem. Så nytter det ikke at stille sig på tværs og blive pigesur og fornærmet. Og hvis man virkelig føler at man får krænket sine rettigheder, så ringer man til Gratis Advokathjælp i Roskilde, og hører om der er noget hold i lortet, og smider eventuelt en sag i hovedet på kommunen.


Fritzie skrev:
Jeg tror at vi ønsker det samme, men jeg tror ikke alle kan blive enige om ordene der skal bruges om det, og derfor tror jeg ikke på et endegyldigt svar på spørgsmålet om hvad meningen med livet er. Desuden så mener jeg ikke at vi har samme perspektiv, alle har forskellige liv, og er inderst inde forskellige, og ser derfor forskelligt. Ihvertfald føler jeg ofte, især i intense diskussioner at begge parter snakker til hver deres mur, som er bygget af det vi ikke kan rumme.



Skrivefejl fra min side. Jeg mener IKKE at vi alle har samme perspektiv. Vi har forskellige perspektiver her i livet. MEN tror du virkelig at du er den eneste med den tilgang og perspektiv her på jorden? Tror du at du er så unik?

Vi er 7 milliarder. Så der er sgu nok minimum et par tusinde, der sidder i pretty much samme situation som dig. Og som mig selv, for den sags skyld.

Jeg tror også at vi ønsker nogenlunde det samme slut resultat. Men jeg bliver lidt fortvivlet, da jeg ikke føler at du rigtigt forstår meningen bag de ord jeg skriver.

Fritzie skrev:
Det er ikke til at komme udenom, og tak. 8) Hvis jeg skulle give dig et råd, må det blive, at kigge mindre på fingeren, og mere på hvor den peger hen. Du er selv inde på noget af det, med at læse biblen metaforisk.


Jeg må indrømme at det irriterer mig lidt at du råder mig til: "at kigge mindre på fingeren, og mere på hvor den peger hen." Det lyder som noget tvetydigt snak som jeg selv kunne finde på at bruge i en diskussion som en form for henholdende udtalelse, når jeg ikke rigtig havde noget konkret at komme med.

Så hvad mener du helt præcist med det?

Du virker som intellektuelt udvilket og moden ung mand, men på det personlige plan virker det ikke som om at du har været ude i verden og modnet endnu.

At flytte hjemmefra, få arbejde og selv tage 100% vare på sit eget liv modner et menneske MEGET mere end man tror. Spørg hvem som helst. Det gør virkelig noget ved et menneske, og man modnes på en anden måde, end hvad der er muligt hjemme i hos de gamle, inde på sit værelse foran computeren eller med hovedet nede i en bog.

Fritzie skrev:
Som det nok også fremgår af det skrevne, er jeg ikke overbevist om at jeg er forkert på den. Alle regler har undtagelser, selv den regel, og folk forstår tingene forskelligt. Jeg synes netop vores diskussion er en smuk illustration af det i sig selv i praksis. :hjerte:


Man skal heller ikke tage alt hvad andre folk siger for gode varer, især på diverse net fora :lol: Men hvis de kan argumentere hvad de står for og hvorfor, er det værd at lytte til og se om der er noget der, som man kan bruge.

Indtil da, så hold fast ved dine egne holdninger, indtil du hører noget der giver mere mening ;)

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2016 03:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Citat:
Jeg tror at du er nogenlunde samme sted, på disse punkter, som jeg også var på din alder. Du mangler bare nogle flere erfaringer fra den virkelig verden at ligge oven i hatten, så tror jeg at vores holdninger ville være overraskende ens. Husk at man kan læse sig til en hel masse, men for virkelig at sætte det man har læst i perspektiv, er man nød til at udleve disse teorier.
Jeg har på godt og ondt altid forsøgt at holde mig til dem, og jeg tester også før det kommer i arsenalet. Men tak for påmindelsen, det er vigtigt at huske.

Citat:
Denne sætning er sat op rent gramattisk på en måde der forvirrer mig, og gør mig i tvivl om hvad du mener? Og hvad er det de har lært?
Jeg mener at hvis man har lært hvodan man får det til at køre for en, og også har lært at håndtere tingene i sin hverdag, så man ikke sådan lige bliver slået ud af kurs, så er der vel ikke meget andet end det man har for hånden at tænke over. Det er mit indtryk at det er en af grundene til at nogen ikke hopper ud i filosofien.

Citat:
Det kan vi godt blive enige om. Men hvis det er Danskere vi her taler om, er det ikke fordi at de ikke har de fysiske muligheder for at opnå disse ting. Eller hvad er mener du selv?
Det var danskerne jeg tænkte på, for nu at begrænse det lidt. Jo, de har nok ikke de fysiske muligheder, eller har bare ikke lært at omgåes sig selv så godt, desuden tror jeg vi alle stræber mod toppen af pyramiden på hver vores måde. Men man kan da sikkert også give helt op, eller blot acceptere sin plads... Jeg bestræber mig ihvertfald selv på at være den bedste udgave af mig, ikke altid ligemeget, og det er også min oplevelse at mange andre gør.

Citat:
Der er mange forskellige typer og personligheder derude. Der er de såkaldte "normale stereotyper" og så er der folk der skiller sig lidt mere ud. Vil du betegne dig selv som en enspænder? Og har du nogen former for psykiske diagnoser? ADHA, manio depressiv, skitzofren, forbi for menneskemængder, eller lignende?
Helt enig. Jae, jeg er jo nok lidt en enspænder, men det tror jeg mest hænger sammen med at jeg er paranoid, og let bliver overvældet af mange mennesker. For jeg elsker mennesker når jeg har det godt. Men jeg har ikke nogen diagnose, var på "fuck systemet"-vognet i teenage årene, så jeg holdt mig fra psykiatrien, og da jeg så kom over det, og fik brug for dem, så var rådet bare at droppe hashen, før jeg kom til at se edderkopper kravle på væggene. Det gjorde jeg så, men så blev jeg smidt ud af kæresten.

Citat:
Har svært ved at forstå meningen med denne sætning: "så tror jeg næsten alle bliver bekymret sig om"?

Men nej, jeg tror heller ikke at alle får den kærlighed og omsorg som et menneske har brug for. Det er langtfra alle der får det! Og det er derfor at verden bliver et koldere og koldere sted rent følelsesmæssigt. Derfor bliver vi alle nød til at sprede noget mere kærlighed og positivitet. (Hold kæft, jeg lyder som en hippie! Troede jeg sgu aldrig skulle ske :lol: )
Mener at alle vel har nogen der bekymre sig om dem, om det så er noget familie, eller bare en bekendt. Det var en forudsætning og reminder for at mange ikke får kærlighed, jeg tror mange ikke kender til det, eller prioritere det så højt. Som du også selv siger. Haha, clicher kan være gode! :hjerte:

Citat:
Og derfor er denne del af samtalen der vedrører universelle regler for alle mennesker, også umulig, da der altid vil være nogen der bryder dem. Rent fysisk ville det være umuligt. Men i teorien, hvis alle mennesker fulgte de få fællesregler, vil jeg vove at påstå at man godt kunne nedfælde nogle regler, som ikke ville underkue/tilgodese eller være et problem for nogen på denne jord. (Med mindre de er psykopater og har en trang til at slå ihjel, og andre galninge i samme kategori)
Så gik vi full circle, det er lige præcis det der var min pointe, blot en anden indgangsvinkel. Jeg mener at mennesker selv skal lære at bære det ansvar, som færre regler er. Der er for mange regler, og det er ærgeligt at det er nødvendigt! Ikke at jeg er bedre selv, men nu er vi jo i filosofi.

Citat:
Nej, selvfølgelig skal man ikke lave en regel mere, der forbyder folk at nasse på samfundet. Men jeg troede også det var nogle meget større, mere universelle og bredspektrede regler vi snakkede om her?? Jeg snakker på globalt plan, og ikke om hvad der skal foregå på kommunalt plan...
Kommunelt høre også under globalt, og det var bare et eksempel jeg lige kunne komme på fra min egen hverdag. Men igen, det er en personlig filosofi, som jeg har forsøgt at tilbyde i form af en idé om en ideal verden som jeg har kogt på længe, men ikke brugt længe, hvilket måske ikke var det bedste valg set i bakspejlet. På den anden side, to fluer med et smæk.

Citat:
I forhold til stoffer er at lovliggøre og kontrollere dem, i min optik, den eneste måde de kan komme mere under kontrol, og skadevirkningerne kan minimeres. Hvis du ikke kan stoppe faldet, så må du gå med i det, for at forhindre mest muligt skade. Et rullefald ;)
Helt enig, både med den konkrete idé, og tilgangen. Rullefald, HUR! :rocking:

Citat:
What?? Har jeg sagt at det var børnenes skyld? Det kan da ALDRIG NOGENSINDE være børnenes skyld at de er født ind i en dysfunktionel/voldelig/stofmisbruger/alkoholiker familie?

Jeg mener bare, at hvis man havde nogle regler som ALLE fulgte, kunne det være med til at dæmme op for at den slags mennesker til at starte med, overhovedet gik hen og blev dysfunktionelle/voldelige/stofmisbrugere/alkoholikere, i og med at der ville være fokus på velvære og glæde. Og jeg tror at mange mennesker ville have et mere positivt livssyn. Og på den måde ville der værre færre dysfunktionelle familier som børnene skulle fjernes fra. Ikke færre børn, bare færre familier hvor det gik dårligt :)
Igen, helt enig, det var også noget af det jeg forsøgte at pointere.

Citat:
Vi behøver ikke alle sammen rende rundt og være "normale". Der skal sgu være plads til lidt diversitet, ellers bliver det hele gråt og kedeligt. Men bare fordi man ikke er "normal" kan man vel godt passe et arbejde?

I 1600-tallet var der sgu ikke noget der hed kontanthjælp, og understøttelse. Men der formåede alle folk alligevel, at finde deres plads i samfundet og have et arbejde for at tjene til dagen og vejen. Problemet er at man kan i nogle situationer få flere penge udbetalt på understøttelse, end man kan ved at tage et 37 timers job med rengøring, og det er noget bullshit. Så tror da faen at folk heller vil være på dagpenge. Op med mindste lønningerne!

Men skal lade være med at reagere negativt, når kommunen stiller lidt krav, og tro at man blankt har ret til disse penge. De ydelser er der blevet kæmpet for, af blandt andet fagforeningerne igennem mange år. Og det er et sikkerhedsnet, så man ikke skal ende på gaden, og så man kan få mad på bordet. Og der er alt for mange der ser dette som lette penge. (Det gjorde jeg også selv!)

Så nu må du ikke gå hen og begynde på det samme selvynk som så mange andre. Har hørt ALT for mange mennesker sige: "Kommunen fucker mig" og "Det er systemets skyld at jeg er arbejdsløs"

Tag et ansvar. Vi bor i Danmark hvor det er gratis at gå i skole, og man kan endda få penge for det i form af S.U.
Jeg er lidt uenig i dit eksempel med 1600-tallet, jeg tror der var mange "arbejdere" der havde det skod dengang, både forhold, og fysisk. Ellers er jeg enig, det duer ikke hvis det ikke kan betale sig at arbejde. Jeg synes ikke at jeg tager min kontanthjælp for givet, det er bla. også derfor at jeg altid møder op, eller melder afbud i god tid, er samarbejdsvillig, og har et engagement i det, selvfølgelig også fordi jeg selv er interesseret i at komme på benene igen. Det jeg mener med presset for at være normal, er at nogen gange tror jeg loven vil have folk igang lidt hurtigere end de er klar til. Man skal kunne have sig selv med i det.

Citat:
Så du mener at de IKKE skal kalde en spade for en spade?
Jeg tror ikke man får noget godt ud af at sige "DET GIDER JEG IKKE!", istedet tror jeg det er bedre at høre efter andre muligheder feks, det tror jeg forøvrigt ikke du er uenig med mig i. I dagligdagen tror jeg det er en vigtig evne at besidde. :)

Citat:
Skrivefejl fra min side. Jeg mener IKKE at vi alle har samme perspektiv. Vi har forskellige perspektiver her i livet. MEN tror du virkelig at du er den eneste med den tilgang og perspektiv her på jorden? Tror du at du er så unik?

Vi er 7 milliarder. Så der er sgu nok minimum et par tusinde, der sidder i pretty much samme situation som dig. Og som mig selv, for den sags skyld.

Jeg tror også at vi ønsker nogenlunde det samme slut resultat. Men jeg bliver lidt fortvivlet, da jeg ikke føler at du rigtigt forstår meningen bag de ord jeg skriver.
Jeg mente ikke vi to ikke har samme perspektiv, for jeg tror du har ret i at vi ligger ret tæt op af hinanden personlighedsmæssigt, jeg mente vi som menneskeheden. Så nej, så unik tror jeg ikke jeg er. Men det er ikke mange typer som mig jeg er stødt på de sidste par år, men tror da fanden, for mon ikke os de sidder derhjemme, eller er kommet videre. :lol:

Citat:
Jeg må indrømme at det irriterer mig lidt at du råder mig til: "at kigge mindre på fingeren, og mere på hvor den peger hen." Det lyder som noget tvetydigt snak som jeg selv kunne finde på at bruge i en diskussion som en form for henholdende udtalelse, når jeg ikke rigtig havde noget konkret at komme med.

Så hvad mener du helt præcist med det?
Jeg følte ligesom du også selv giver udtryk for, at jeg ikke blev forstået ordenligt, og så skrev jeg det i afmagt. Også en smule angrebet, men jeg kender dig bedre nu, og du virker som et kærligt menneske, så det behøver du ikke ligge så meget i, beklager misforståelsen. Det er jo noget vi alle sammen nok ville ha' godt af. :peace:

Citat:
Du virker som intellektuelt udvilket og moden ung mand, men på det personlige plan virker det ikke som om at du har været ude i verden og modnet endnu.

At flytte hjemmefra, få arbejde og selv tage 100% vare på sit eget liv modner et menneske MEGET mere end man tror. Spørg hvem som helst. Det gør virkelig noget ved et menneske, og man modnes på en anden måde, end hvad der er muligt hjemme i hos de gamle, inde på sit værelse foran computeren eller med hovedet nede i en bog.

Tak :hjerte:
Det er jeg glad for at du siger, jeg var ikke klar over at det var så tydeligt, men sådan ser jeg det også selv. Kan endda bare kigge på mine gamle venner, og se at det er sandt.

Citat:
Man skal heller ikke tage alt hvad andre folk siger for gode varer, især på diverse net fora :lol: Men hvis de kan argumentere hvad de står for og hvorfor, er det værd at lytte til og se om der er noget der, som man kan bruge.

Indtil da, så hold fast ved dine egne holdninger, indtil du hører noget der giver mere mening ;)
Helt enig, jeg er her jo også endnu. :lol:

Puha, sikke en lang smøre det blev til... :D

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2016 17:10 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Fritzie skrev:
Jeg mener at hvis man har lært hvodan man får det til at køre for en, og også har lært at håndtere tingene i sin hverdag, så man ikke sådan lige bliver slået ud af kurs, så er der vel ikke meget andet end det man har for hånden at tænke over. Det er mit indtryk at det er en af grundene til at nogen ikke hopper ud i filosofien.


Jeg tror at du har en pointe her. Det kunne nok godt være en gennemgående tendens, at folk hvis liv kører derudaf på skinner, og som ikke bruger psykedeliske stoffer eller mediterer, ikke tænker så meget over det filosofiske aspekt i livet. Det er ofte folk der sidder i mindre heldige/problematiske fysiske eller psykiske situationer der spekulerer over den slags.


Fritzie skrev:
Det var danskerne jeg tænkte på, for nu at begrænse det lidt. Jo, de har nok ikke de fysiske muligheder, eller har bare ikke lært at omgåes sig selv så godt, desuden tror jeg vi alle stræber mod toppen af pyramiden på hver vores måde. Men man kan da sikkert også give helt op, eller blot acceptere sin plads... Jeg bestræber mig ihvertfald selv på at være den bedste udgave af mig, ikke altid ligemeget, og det er også min oplevelse at mange andre gør.


Her vil jeg vove at påstå at alle med dansk statsborgerskab, har lige fysiske mulighed for at uddanne sig, få et job og blive til noget. Altså rent fysisk har alle muligheden. Gratis uddannelse, boligstøtte og S.U. Så er det kun et spørgsmål om de har de mentale muligheder og viljestyrke til at tage sig selv i nakken og trække sig selv op fra mudderet, og vende deres liv rundt. Men de fysiske muligheder er tilgængelige, hvis blot man ikke er for stolt til at søge om hjælp til de ting man har svært ved, og måske endda være villig til at flytte sin bopæl for at komme tættere på sin arbejdsplads/ uddannelses sted.

At nogle mennesker vælger at give op, og bare lade stå til, er en sørgelig ting. Og det er som om at der bliver flere af dem efterhånden. Hvad der ligger bag den mentalitet kan skyldes mange forskellige ting, også udefrakommende faktorer. Men jeg mener at hver mand er herre over sit eget liv. Også derfor jeg ikke forstår folk der tænker på selvmord. Der er altid en vej ud/væk fra problemerne. Om man så skal flytte om på den anden side af jordkloden op i et munkekloster, så må man gøre det der skal til for at få sit liv på ret køl.


Fritzie skrev:
Helt enig. Jae, jeg er jo nok lidt en enspænder, men det tror jeg mest hænger sammen med at jeg er paranoid, og let bliver overvældet af mange mennesker. For jeg elsker mennesker når jeg har det godt. Men jeg har ikke nogen diagnose, var på "fuck systemet"-vognet i teenage årene, så jeg holdt mig fra psykiatrien, og da jeg så kom over det, og fik brug for dem, så var rådet bare at droppe hashen, før jeg kom til at se edderkopper kravle på væggene. Det gjorde jeg så, men så blev jeg smidt ud af kæresten.


Jeg sad også med nogenlunde dette indtryk af dig:)
Igen et problem man fra psykiatriens side ville have taklet på en helt anderledes måde, hvis cannabis var lovligt, og der var forsket lidt mere i det fra dansk side. Hvornår fatter de at selve hashen ikke er problemet. Ligesom for de fleste der drikker meget, er det jo heller ikke alkoholen der er problemet, men i virkeligheden et dybere liggende problem der får dem til at søge mod alkoholen. Siger ikke at det er sådan for alle, men det er faktuelt at det er sådan for de fleste.


Fritzie skrev:
Så gik vi full circle, det er lige præcis det der var min pointe, blot en anden indgangsvinkel. Jeg mener at mennesker selv skal lære at bære det ansvar, som færre regler er. Der er for mange regler, og det er ærgeligt at det er nødvendigt! Ikke at jeg er bedre selv, men nu er vi jo i filosofi.


Det virker til at vi er ved at få sporet os ind på hinanden, og det er nok nærmere måden at formulere sig på, der adskiller vores holdninger fra hinanden :D


Fritzie skrev:
Jeg er lidt uenig i dit eksempel med 1600-tallet, jeg tror der var mange "arbejdere" der havde det skod dengang, både forhold, og fysisk. Ellers er jeg enig, det duer ikke hvis det ikke kan betale sig at arbejde. Jeg synes ikke at jeg tager min kontanthjælp for givet, det er bla. også derfor at jeg altid møder op, eller melder afbud i god tid, er samarbejdsvillig, og har et engagement i det, selvfølgelig også fordi jeg selv er interesseret i at komme på benene igen. Det jeg mener med presset for at være normal, er at nogen gange tror jeg loven vil have folk igang lidt hurtigere end de er klar til. Man skal kunne have sig selv med i det.



Ja, der var rigtig mange, endda mange flere der havde det dårligt i 1600- tallet. Det var heller ikke ment sådan at de havde det bedre. Jeg mener at folk i 1600-tallet ikke bare satte sig ned på røven og råbte "BISTAND!" og lod deres liv gå i stå, når tiderne var dårlige, og deres liv gik ned ad bakkke. Og dengang havde folk lige så mange psykiske lidelser, og post traumatisk stress, som vi har den dag idag. Men de kæmpede sig sgu igennem lortet, tog på arbejde 6 dage om ugen fra morgen til aften, og gjorde samtidig alt hvad de kunne for at komme over de hårde perioder.



Fritzie skrev:
Jeg tror ikke man får noget godt ud af at sige "DET GIDER JEG IKKE!", istedet tror jeg det er bedre at høre efter andre muligheder feks, det tror jeg forøvrigt ikke du er uenig med mig i. I dagligdagen tror jeg det er en vigtig evne at besidde. :)


Endnu engang er jeg rasende enig :D


Fritzie skrev:
Jeg mente ikke vi to ikke har samme perspektiv, for jeg tror du har ret i at vi ligger ret tæt op af hinanden personlighedsmæssigt, jeg mente vi som menneskeheden. Så nej, så unik tror jeg ikke jeg er. Men det er ikke mange typer som mig jeg er stødt på de sidste par år, men tror da fanden, for mon ikke os de sidder derhjemme, eller er kommet videre. :lol:


Haha, nej de sidder sgu nok også derhjemme foran computeren. Haha, hold kæft hvor godt! :lol:



Det er da utroligt så enige det faktisk viser sig at vi er med hinanden, efter en lidt dybere samtale :shock:.. :o.. :D

Har kun en ting tilbage at sige i denne besked:

Fritzie-boy du er hermed tilføjet til min venneliste!! :hjerte: :rocking: :cheers:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2016 18:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 okt 2015 22:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Verdens navle
LazyDazy skrev:
Psykemyggen skrev:

Meget interessant udtalelse. Jeg kunne godt tænke mig at spørge ind til, hvorfor du netop har valgt denne form for tilgang til spørgsmålet angående meningen med livet. Den påføre dig jo netop en masse negativitet dit sind omkring dine medmennesker og du værtsætter ligesom ikke de sociale begivenheder. Jeg kan kun forslå dig i at lysrive dig fra denne form for mentalitet som påvirker din måde at se verden ud fra, derved vil jeg inderligt ''booste'' dig til at vende dit sind mod troen på Gud. Det lyder ret kliché, men det har virkeligt hjulpet for mit eget vedkommende. Det påføre en masse motivation i ens hverdag og til at gøre en forskel, til at elske sine medmennesker, hvorigennem man for kærlighed retur eftersom kærlighed skaber en slags bølge effekt der sætter ringe i vandet. Kærlighed er nok den stærkeste kraft i vi kender til, den er ligesom tyngdekrafts loven der tiltrækker stof til sig. Det er ikke dermed sagt, at man ikke kan elske hinanden selvom man ikke tror på Gud, men troen på Gud tiltrækker den stærkeste form for kærlighed. Det lyder for godt til at være sandt, men har man et åbent sind og en form for nysgerrighed vil man med garanti kunne mærke kraften. Jeg kan bruge langtid på at snakke om hvorfor det lige er den bibelske Gud og ikke alle mulige andre, og hvorfor det lige er Jesus man skal vælge til sit liv. Samtidigt kan vi snakke om hvorfor det er så svært at tro på, men også hvad der kan styrke ens tro. Altså, hvis du har lyst.

Det var vidst lidt et sidespor, det beklager jeg. Du udtaler: ''Hvorfor bruge en masse energi, bekymringer og tid på, at udskyde det uundgåelige, når du kunne have brugt den på, at nyde livet, drikke dig i hegnet, og gøre alt hvad du eller har lyst til.'' Og der vil jeg egenligt gerne have lov til at vende tilbage til overstående igen, hehe. Fordi livet er egenligt en nydelse på en helt anden måde, når først man træffer hensigtsmæssige valg der styrker ens sundhed, som dermed påvirker dit humør, som bare gør dagligdagen så meget mere behagelig. Drikke sig i hegnet og gøre hvad man har lyst til, indebager netop det stik modsatte, nemlig skadelig ting for en selv og sine omgivelser. Fordi uden nogen etisk moral lever man i fuldtud synd. Hvis du en dag når til erkendelse af, at vi er unikke skabninger som er elsket af Gud, så vil du vide hvad jeg snakker om. Jeg håber det er okay jeg udfordre dine standpunkter og holdninger en smule, samtidigt med at jeg håber jeg har givet dig motivationen til at dykke ned i dit ego og se helt neutralt på hvad der vil være bedst for dig. Egoet er et af vores værste fjender, derfor er cannabis, svampe, you name it, utrolige i den forstand, at de virkelig løsriver dig fra den monotone og ignorante hverdag styret af vores 5 sanser, som vi bilder os ind er i stand til at give os et billede af virkeligheden. Virkeligheden er af en helt anden dimension, det er derfor fysisk umuligt at videnskabeligt bevise det, og nej, vi kan ikke finde det ultimative svar inde i os selv som mange New Age tænkende folk bilder sig selv ind. Den Ultimative kraft, kærligheden, som er universel og nedstammende fra Gud, skaberen bag universet, skaberen bag mig og dig og hele menneske slægten.


Undskyld det sene svar, og undskyld, at jeg må grine lidt af hvad du skriver. Jeg synes ikke, det på nogen måde er nagativt, at der ikke er nogen mening med livet. Det vil nok lyde sådan for de fleste. Men hvis du nu forestiller dig, at alting er ligegyldigt, så er alle dine bekymringer væk. Du behøver ikke være bange for at lave fejl, eller blive gjort til grin. Du behøver ikke gå og være nervøs for, at spørge hende pigen ud. Hvis alting er ligegyldigt, så er alle de dårlige ting, der kunne ske dig også ligegyldige. Og selvom "kærlighed" bare er vores reproduktionsinstinkt, som er blevet "opdateret" og "maskeret" igennem menneskernes udvikling, kan man stadig godt bruge og nyde den. Selvom alle ens føleleser bare er kemiske reaktioner i vores hjerne, kan vi jo stadig nyde den. Hvis du føler dig bedre tilpas, med at være sund og dyrke motion er det jo også det du har lyst til, og derfor er det det du får mest ud af. Derfor har jeg respekt for alle mennesker ligemeget hvilken vej de vælger. Så længe folk gør hvad de har lyst til, og føler, at de lever livet bedst muligt, kunne jeg ikke være mere ligeglad, om de tror på en eller anden mand som har skabt jorden på 6 dage, eller om de får deres livslyst gennem, at klæde som ud som dyr, og hænge ud rundt omkring i parkerne.

Når jeg siger, at man skal gøre fuldkommen, hvad man har lyst til, er der dog lige en ting man skal overveje. Folk spørger mig ti, om man så bare skal gå ud og slå et menneske ihjel, hvis det er det, som man har lyst til. Nu lever vi i et samfund, hvor du ville blive sat i fængsel i mange år, hvis du gjorde det. Derfor skal du også tænke: Hvad har jeg mest lyst til? 1: At slå et menneske ihjel og risikere, at komme til, at sidde i fængsel i 16 år. 2: Bare blive hjemme. De fleste vil nok svare nr. 2. Et menneske ville kun svare nr. 1 hvis det enten er et mord på et menneske, hvis død var vigtigere end ens egen frihed (som måske, at dræbe end mand som styrer et land med uret, eller som man på den ene eller anden måde, bliver nødt til at skaffe sig af med, for det store gode), eller den anden mulighed, at man er sindsyg, og derfor ville udføre mordet uanset hvad.

Jeg kan simpelthen ikke se nogen som helst gud på nogen måde. Hverken mono-, poly-, eller panteisme, giver nogen mening for det. Når du siger at jeg skal finde gud, må jeg grine lidt og sige, at du lyder lidt, som en af de der mennesker, som ville stå ude foran en Ghost-koncert og demonstrere. Men som jeg siger, så hvis det er det du har lyst til, og hvis det er på den måde du føler du får mest ud af livet så go for it! Men for mig er det ren bs, som er skabt af en intellegent fyr ved navn Jesus, for at få økonomisk og politisk magt. Jeg tvivler på, at jeg vil ende i helvede hvis jeg råber "gud er bøsse" eller "heil hitler". Jeg tror hverken Hitler eller Satan er i helvede, og jeg tror ikke man kommer noget sted hen når man dør. Man er der bare ikke mere. Ligesom før man blev født. Og det er det der er så svært at forstå for mange mennesker og derfor har de opfundet religion, som svar på det. Det viser bare virkelig, at vi absolut ingenting ved. Og jeg synes egentlig ikke vi behøver vide alting. Jeg har det fint med, at vi ikke ved hvad der sker efter livet. For mig bliver det spændende og opleve. Selvom, at jeg gætter på, jeg hverken kan huske dette liv, eller noget andet. Jeg gætter faktisk på at man ikke engang vil vide hvad noget er. Bevidstheden er noget vores hjerne skaber, så hvordan skulle vi kunne have en bevidsthed uden hjernen? Sekv hvis vi havde en 'sjæl' tvivler jeg på vi ville vide det.
Gud? Paradis? Held og lykke, med at få mig overbevist!
:peace: :peace:

_________________
Hvad er ingenting? Hvis der ingenting er så er der jo stadig noget. Nemlig ingenting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2016 18:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Citat:
Her vil jeg vove at påstå at alle med dansk statsborgerskab, har lige fysiske mulighed for at uddanne sig, få et job og blive til noget. Altså rent fysisk har alle muligheden. Gratis uddannelse, boligstøtte og S.U. Så er det kun et spørgsmål om de har de mentale muligheder og viljestyrke til at tage sig selv i nakken og trække sig selv op fra mudderet, og vende deres liv rundt. Men de fysiske muligheder er tilgængelige, hvis blot man ikke er for stolt til at søge om hjælp til de ting man har svært ved, og måske endda være villig til at flytte sin bopæl for at komme tættere på sin arbejdsplads/ uddannelses sted.

At nogle mennesker vælger at give op, og bare lade stå til, er en sørgelig ting. Og det er som om at der bliver flere af dem efterhånden. Hvad der ligger bag den mentalitet kan skyldes mange forskellige ting, også udefrakommende faktorer. Men jeg mener at hver mand er herre over sit eget liv. Også derfor jeg ikke forstår folk der tænker på selvmord. Der er altid en vej ud/væk fra problemerne. Om man så skal flytte om på den anden side af jordkloden op i et munkekloster, så må man gøre det der skal til for at få sit liv på ret køl.
Du har selvfølgelig ret, jeg må have lavet en tanketorsk, ved ikke hvad jeg troede du mente med fysiske muligheder. Med undtagelse af folk der er født med alvorlige sygdomme osv, men muligheder, det er der for alle.

Citat:
Jeg sad også med nogenlunde dette indtryk af dig:)
Igen et problem man fra psykiatriens side ville have taklet på en helt anderledes måde, hvis cannabis var lovligt, og der var forsket lidt mere i det fra dansk side. Hvornår fatter de at selve hashen ikke er problemet. Ligesom for de fleste der drikker meget, er det jo heller ikke alkoholen der er problemet, men i virkeligheden et dybere liggende problem der får dem til at søge mod alkoholen. Siger ikke at det er sådan for alle, men det er faktuelt at det er sådan for de fleste.
Sådan havde jeg ikke tænkt på det, at en legalisering højst sandsynligt vil hjælpe folk der er fanget i psykisk sygdom/misbrugs spiralen. Genialt! Jeg vil også indskyde, at jeg på en måde synes det er fair at psykiatrien udelukker folk der misbruger psykoaktiver hver dag, fordi det kan lede til forkerte diagnoser. Selv tror jeg godt jeg kunne skelne, men jeg ville nok blive for afslappet og lade det flyde sammen i længden, altså mine problemer, og bivirkningerne fra hashen. Men jeg synes der burde være hjælp at hente hos dem, uden at man kan gives en diagnose, det er lidt skævt. Ellers er jeg enig med dig, det er noget underlæggende der er skyld i misbrug i de fleste tilfælde. Jeg har sgu altid været misbruger, først suttekluden som jeg var sen til at ligge, så blev det gameboy, så blev det slik, computer, hash. Jeg har altid haft brug for en eller anden ventil.

Citat:
Det virker til at vi er ved at få sporet os ind på hinanden, og det er nok nærmere måden at formulere sig på, der adskiller vores holdninger fra hinanden :D

Helt enig, jeg sidder med samme indtryk. :D

Citat:
Det er da utroligt så enige det faktisk viser sig at vi er med hinanden, efter en lidt dybere samtale :shock:.. :o.. :D

Har kun en ting tilbage at sige i denne besked:

Fritzie-boy du er hermed tilføjet til min venneliste!! :hjerte: :rocking: :cheers:

Ja det er det godt nok, slående lighed! Jeg er glad for du startede det, for jeg kan mærke at jeg har fået noget ud af det, tak!
Jeg har aldrig brugt vennelisten, så du skal få æren af at være min første :oops:

Fed diskussion! Håber at nogen ( :shock: ) snart finder på et nyt emne til filosofi herinde! :gud:

:peace:

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2016 00:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 maj 2015 21:58
Indlæg: 11
Psykemyggen skrev:
Jeg mener stortset det modsatte af dig. Jeg tror ikke, der er nogen mening med livet. Alting er i det store hele fuldkommen ligegyldigt. Jeg er lige kommet hjem fra skiferie i dag, og jeg kunne ikke lade være med, at tænke over hvor meningsløst hvert enkelt menneske er. For eksempel den rødhårede dame som gik og gjorde rent i lufthavnen. Stortset ligemeget hvad der ville ske med hende, ville det aldrig nogensinde påvirke mig (medmindre hun blev til et eller andet urealistiskt stort, som alle ville høre om. Og selv hvis det skete, ville det ikke gøre nogen forskel i det store hele. Altså i universet.). Vi er 7 milliarder mennesker på den her klode, så hvilken foreskel gør det om man er her eller ej? Hvis du ligepludselig døde, lige nu, ville det heller ikke påvirke mig. De fleste af os påvirker kun den lille kreds af venner og familie, vi har. Jeg kan ikke på nogen måde se noget 'magisk' eller 'overnaturligt', ved hverken verdenen eller bevidstheden. Hvis der havde været sådan noget, havde det ikke været 'magisk', men bare normalt fordi vi ville være vandt til det. Alt hvad vi gør, og alt det vi tror er så 'menneskeligt', er bare instinkter om overlevelse, som er blevet skjult bag vores egne tanker og idéer, om at vi er så meget bedre og anderledes end dyr.
Med hensyn til økologi, så er det også det eneste jeg køber. Mest pga. den egoistiske følelse af, at man føler sig som et bedre menneske. Ligesom hvis man giver en 5'er til en hjemløs i toget. Det kommer ikke til, at gøre den store forskel for den hjemløse, men du vil have en fornemmelse, af at være et godt menneske, og glæde dig over din samvittighed, hele togturen hjem. Jeg hader egentlig 'etik', og jeg synes det er et åndsvagt emne, at diskutere. Om verden går under pga. menneskerne eller af at blive opslugt ad solen, kan egentlig være lige meget. Livet er for kort til, at spare på vandet, og holde sin krop fri for giftstoffer. Hvorfor bruge en masse energi, bekymringer og tid på, at udskyde det uundgåelige, når du kunne have brugt den på, at nyde livet, drikke dig i hegnet, og gøre alt hvad du eller har lyst til. Nu når det hele alligevel er ligegyldigt, kan man jo ligeså godt gøre hvad man har lyst til og have det sjovt. Jeg forstår virkelig ikke hvordan du kan leve er liv i fuld nydelse, hvis du går og bekymrer dig om du lever godt og sundt nok, eller om dine medmennesker gør det. Men alle har sin måde, at leve på, og jeg vil hverken hakke ned på junkier, bronies eller ludere. Alle mennesker skal vælge deres egen vej, og det eneste liv, som er fuld af nydelse, er det hvor man ikke fortryder noget, og ikke gør noget man ikke vil.
Hold da kæft en smørre. Og jeg er ikke engang skæv endnu... :peace:



For DÆLAN, hvor nailer du sømmet i bund der!

Vi er en flok utopiske myrer, svampesporer, xxx, der har opnået en form for bevidsthed......
Vi gør os selv nogen tanker om hvor store vi er og hvor meget vi kan påvirke alt omkring os, (bekræftigelsesfænomen), grundet i behov for identitet...

Dit (mit) smil til den rødhåret rengøringsdame gør hverken fra eller til, i forhodl til at solen alligevel brænder (os) alle til kul om x-antal år, hvis vi da ikke har udslettet os selv, eller en virus har klaret det for os inden.

Hvad er der så tilbage af mening ? - og hvorfor ordet mening... - det er vel det vi søger?

De store tænkere har jo allerede behandlet vores tvil/spørgsmål, og givet os ideerne omkring den fri vilje... fri vilje til at skabe vores egen virkelighed, da vores tid er så kort, så vi alligevel ikke kan drage nytte af erfaringer og langsigtede strategier. Vi lærer af historien, om vores kultur, om vores verdensbillede, men har vi tiden til at skabe den sande virkelighed for os selv?

Hvis vi nu bare accepterer at vi føler, mærker, præger alt vi opfatter.... så tror jeg at vi når vores fulde potentiale.
Vi kan følge hinanden, som guruer følges af "flokken", vi kan skabe rigdom og krig, social kontrol er hovedtemaet for dette årti... og overbefolkning, ....

Nå jeg nu tænker på dette ovenstående, så er der sikkert andre der kan byde ind, og måske også mere kompetent, helheden er for stor at fatte i ord, meningen er for lille til at se.

sauna

_________________
“Zen does not confuse spirituality with thinking about God while one is peeling potatoes. Zen spirituality is just to peel the potatoes.”
― Alan W. Watts


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team