Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 03:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 feb 2014 11:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 sep 2013 21:03
Indlæg: 4
Kære brugere af forummet her og kære brugere af psykedelika og kære psykonauter!

Jeg søger med lys og lygte efter mennesker med god erfaring med endoegener/hallucinogener/psykedeliske substanser (kært barn..). Personer, der jævnligt bruger eller har brugt substanserne og anskuer brugen af dem som en del af en søgen, en spiritualitet, transcendens, en del af dem selv, noget større, en bevægelse, en gammel tradition, m.m..
Jeg vil meget gerne vide hvordan det gøres - faste ritualer eller lignende? Hvordan, Hvorfor, .. - men vigtigst er det her at UNDERSTREGE at jeg er meget åben overfor for hvad i skulle fortælle - I er kilden til indsigt i emnet!


Jeg har valgt at anskue nutidige psykonauter som et felt, der kalder på en etnografisk undersøgelse i det, at det dels er akademiske underbelyst fra en antropologisk "livsverdens" synsvinkel og dels, at emnet ´psykedeliske stoffer´ generelt er omgærdet af fordomme, forestillinger om en visse type brugere, ideer og referencer til ungdomsoprøret og hippiebevægelsen i 1960´erne og, at det er et område der stort set er utilgængeligt, medmindre man selv er er del af det.

Undersøgelsen og feltarbejdet vil blive brugt til et antropologisk speciale, der vil udvide Center for Rusmiddelforsknings (Århus Universitet) vidensbank - og dermed danne grundlag for et mere nuanceret billede af problemstillinger, løsninger og fremtidig forskning i bedste fald :)

Jeg har brug for jeres hjælp for at specialet kan blive så sandfærdigt som muligt - så sidder du og tænker at du ikke har lyst fordi det er umuligt at nedfælde på ord eller at det ´bare´ er endnu en undersøgelse - så frisk dit sind og hjælp en søgende sjæl - jeg har brug jeres viden og erfaring :) - nævn evt. dette for din ven, hvis du mener at denne person kunne bidrage med indsigt.

Bedste hilsener Andreas

mail evt. på min email: andreas@vedel.dk

Jeg bor i Århus, men kører gerne landet rundt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2014 11:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Lyder som et rigtigt spændende emne at skrive speciale i. Det er rigtigt positivt at se, at man ønsker at smide fordommene og blive klogere på brugen af psykedeliske stoffer og udvide forskningscentrets vidensbank med reel viden! Smukt projekt, og ønsker dig alt held og lykke med det.

Nu er jeg selv meget ny til brugen af psykedeliske stoffer, så det er nok begrænset hvor meget, jeg kan bidrage med. Men du finder helt sikkert nogle mennesker herinde, der gerne vil dele deres erfaringer. :)

God vind!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2014 14:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Mail sendt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2014 14:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:43
Indlæg: 43
Kanon idé!

Du har også fået mail fra mig :)

_________________
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.” - Friedrich Nietzsche


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team