Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 nov 2013 08:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 aug 2013 07:57
Indlæg: 13
I hvor høj grad kan I integrere de oplevelser og tanker, I har under indflydelse af diverse psykedeliske stoffer?

Med integrere mener jeg evne til at forstå og udnytte erkendelser efter trippet.

Det vil især være interessant at høre jeres sammenligninger. Fx cannabis vs. svampe. Jeg antager, at nogle stoffer giver et større udbytte af meningsfulde erkendelser? Eller så i hvert fald oplevelser, der lettere kan tolkes?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2013 14:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2012 11:04
Indlæg: 66
Geografisk sted: Under havets overflade
Det er kun på svampe, at jeg efterfølgende har været i stand til at integrere erkendelser under trippet i min daglidag. Den indsigt jeg har fået under trippene har mest været politisk/social, eftersom svampene har fået mig til at føle mig forbundet med alt omkring mig.
De samme erkendelser har jeg kun i ringe grad fået vha. cannabis. Når jeg er skæv flyver mine tanker af sted, men bagefter har jeg ganske enkelt svært ved at huske præcist hvad jeg tænkte, og derfor bruger jeg kun cannabis som et middel til at slappe af.

_________________
"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2013 15:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 aug 2013 07:57
Indlæg: 13
Jeg deler dine kommentarer omkring cannabis. Måske man skal prøve at skrive noter undervejs.

Har ikke prøvet svampe, men fornemmer at de giver godt udbytte. Også ift. fx DMT, der kan give oplevelser, der vanskeligt tolkes og integreres. Det kan andre måske bekræfte?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2013 16:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 19:23
Indlæg: 319
Cannabis har aldrig rigtigt givet mig noget, bruger det udelukkende som afslapning.

LSA har jeg prøvet en gang og det har givet mig en stor interesse for at prøve mere psykedeliske stoffer i fremtiden. Fik følelsen af at verden er et helt vildt mystisk sted og at der er så svimlende meget at give sig til, at jeg ikke ved hvor jeg skal starte.

MDMA har altid fået mig til at føle at hele verden er et fantastisk og vidunderligt sted at leve, og at negative tanker slet ikke burde være en del af folks hverdag, men den følelse plejer at aftage i ugerne efter og helt forsvinde til sidst.

_________________
There's a time and place for everything. - prof. Oak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2013 17:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2011 20:38
Indlæg: 145
Jeg brød igennem på Salvia Divinorum ude i Min mors have i foråret 2010.

Det var for mig, en stor livsændrende oplevelse, som ikke bare fik mig motiveret til at droppe
min World of Warcraft afhængelighed :P Men også til at begynde at tabe mig
(Tabte mig fra 109 kg i 2010 til 78 kg i 2012)
Jeg fik derudover også motivationen til at genoptage uddannelse og flytte hjemmefra, men
størst af alt, så fik trippet endegyldigt has på min depression og dertilhørende selvmordstanker, helt hvorfor ved
jeg ikke, men jeg mødte en kvinde "entity" under påvirkning af Salvia
Som efter min opfattelse af trippets natur var definitionen af ubetinget Kærlighed.

få måneder efter trippet fik jeg iøvrigt også min første rigtige kæreste, så selvom jeg har et ambilavent forhold til "narko" navnligt 2c-e som næsten slog mig ihjel, så mener jeg 100% at det salviatrip dengang
"frelste mig" fra min selvskabte onde spiral.
Og om det var min egen underbevisthed eller en "entity"
så er jeg Mig/hende evigt taknemmelig for den positive oplevelse :)

_________________
Dont push the River, it flows by itself~


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2013 21:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Hej DrHofmann, er glad for at du starter den her tråd, har tit tænkt på at lave en med lignende emne.

Jeg ved ikke med cannabis.. en del musik og kunst er blevet skabt ud fra lidt urt. Det er vel en form for integration.

Jeg har i noget tid kæmpet med at integrere nogle oplevelser, fra en række svampetrips, i min hverdag.
Oplevelserne har været af så overvældende karakter, at jeg simpelthen ikke har kunne bruge dem til noget som helst, andet end frustration og fortvivlelse i forsøget på at rumme dem, og bruge dem til noget konstruktivt i mit liv, eller hvad det nu er der sker.

For et par år siden dedikerede jeg et halvt års tid på at udforske svampe i større doser. Jeg tog jævnligt (en gang om måneden) 5g+ doser og havde en række oplevelser og erkendelser som jeg føler havde karakter af opvågninger.
Følelsen af (eller...visheden om) at dette liv er en form for illusion har hængt ved lige siden.
Og lige netop DET er så paradoksalt at forsøge at integrere i denne virkelighed, at jeg simpelthen ikke aner hvad jeg skal bruge noget af det til. Det eneste der tilsyneladende giver mening er at gå dybere ind og udforske endnu mere eller "deny, deny, deny"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 05:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 21:44
Indlæg: 256
Virkelig spændende spørgsmål, som jeg synes har flere aspekter.

Nogle gange giver de psykedeliske oplevelser nogle indsigter, som jeg kan tage med mig og som lader mig træffe beslutninger om mit liv. Jeg fandt f.eks. ud af under et meskalintrip, at det blandt andet var mig som var katalysator for min daværende kærestes dårlige selvværd, og jeg besluttede mig for at slå op med hende. Jeg kunne huske alle mine tanker under trippet og hvad roden til problemet var og det var en indsigt som var rimelig nem at handle ud fra. Ikke fordi det var nemt at slå op, det er det sgu aldrig, men fordi budskabet var så klokkeklart.

Men selve stoffets virkning føler jeg ikke, at jeg i ret høj grad kan tage med mig videre fra trippet. Når virkningen er stoffet aftager, kommer jeg oftest tilbage til mit almindelige jeg, og mit ego begynder at spinde en ny historie for mig. Jeg har fået udfordret mine tidligere antagelser, bevares, men min hjerne begynder hurtigt at lave nye.
For mig handler integration af oplevelserne erfor meget om at genskabe det psykedeliske modus på daglig basis, uden brug af stofferne. Jeg synes livet bliver ved med at præsentere nye udfordringer for mig og der er nye mysterier hver eneste dag, som kalder på en ny vinkel. Som er noget af det, jeg mener psykedeliske stoffer kan tilbyde. Jeg har ikke lyst til at tage psykedeliske stoffer hele tiden for at opretholde mit flow, så derfor bruger jeg nogle andre mentale teknologier, som har en lignende effekt på mig. Det, der virker for mig, er blandt andet yoga, drømmedagbog og læsning af intuitive digte og andre tekster.

_________________
When I die, since I'm a real skeptic, I'm gonna gripe to the lord and make sure I get back my original investment when I'm reincarnated (Batou)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2013 19:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Det er ikke noget jeg holder så meget øje med, men jeg havde et trip på MDMA for lidt over 2 år siden, som er blevet integreret okay. Jeg regner ikke med integrationen stopper.

Mustang: Ja hvordan skal den forstås? Jeg tænker selv på om det er ens eget liv (den måde man lever på) der er illusorisk eller om det vitterligt er det hele der er en illusion. Så længe ens liv ikke tager skade af det, vil jeg altid foreslå at gå dybere :)

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2013 20:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Mustang: Ja hvordan skal den forstås? Jeg tænker selv på om det er ens eget liv (den måde man lever på) der er illusorisk eller om det vitterligt er det hele der er en illusion. Så længe ens liv ikke tager skade af det, vil jeg altid foreslå at gå dybere :)

Det hele...tja. Jeg synes at det er meget svært at forklare helt skarpt, uden at det kommer til at fremstå sortsynet eller bare dumt, da det heller ikke på nogen måde er integreret i mit sprog.Jeg tvivler ikke på eksistensen som sådan. Men alt det som jeg oplever når jeg ikke er opløst. Altså, alt hvad der kan rummes af kroppens sanser... Jeg tvivler på dets fysiske eksistens.
OT: ... og den tvivl synes jeg ikke at jeg kan bruge til noget andet udover til at udvikle et meget kynisk verdenssyn.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2013 00:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Hvis du bliver kynisk, er "deny" nok at foretrække, IMO. Den har jeg brugt, hvis noget simpelthen har været for underligt. Man har heller ikke nogen ramme at putte det ind i, når man nu er opvokset i den her kultur.

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2014 19:43 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2014 18:53
Indlæg: 2
Ja, med cannabis - Har ikke været på andet, og føler mig for ung endnu... Eller for utilpasset i min egen verden endnu, til at prøve andet. Har klare intentioner om, at det skal ske i fremtiden, men pt, er cannabis mig stadig en overvældende og fyldestgørende måde, at ændre min tankegang.
Cannabis har over noget tid, sorteret i mine prioteringer, og slettet mange af mine bekrymringer - Fået mig til, at indse, at de bekrymringer, jeg havde, ikke var vigtige og blot gjorde skade. Det har gjort mig til et langt mere ståfast menneske, med større indre ro. Det har også givet mig lysten til at undersøge. Eller nej - ikke givet mig, men mindet mig om lysten til at undersøge. Jeg har før været ligeså levende, som barn, som jeg er nu, efter cannabis har givet mig mulighed for at minde mig selv om nogen ting. Disse oplevelser følger med mig som menneske, og er der ikke kun når jeg ryger. Har ikke røget i omkring en måned, men mærker stadig den positive effekt fra cannabis, rent psykologisk. Derfor er jeg ret overbevist om, at de oplevelser er pænt integreret i mig, og ikke bare er en illusion skabt af stoffer. Nå, nu blev det meget personligt, men er det ikke også personlige erfaringer, vi deler? : )

_________________
Jeg ved ikke rigtig noget, men dét ved jeg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2014 20:05 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:43
Indlæg: 43
Mustang: Ja hvordan skal den forstås? Jeg tænker selv på om det er ens eget liv (den måde man lever på) der er illusorisk eller om det vitterligt er det hele der er en illusion. Så længe ens liv ikke tager skade af det, vil jeg altid foreslå at gå dybere :)

Det hele...tja. Jeg synes at det er meget svært at forklare helt skarpt, uden at det kommer til at fremstå sortsynet eller bare dumt, da det heller ikke på nogen måde er integreret i mit sprog.Jeg tvivler ikke på eksistensen som sådan. Men alt det som jeg oplever når jeg ikke er opløst. Altså, alt hvad der kan rummes af kroppens sanser... Jeg tvivler på dets fysiske eksistens.
OT: ... og den tvivl synes jeg ikke at jeg kan bruge til noget andet udover til at udvikle et meget kynisk verdenssyn.


Dine følelser reagere imod det. Måske er det bare forkert? Måske var det ikke at alt var mindre end hvad man normalt oplever, men mere. Mere end når man ser verden igennem det kulturelt betingede filter - fordi man ved at nedbryde dette filter oplever virkeligheden i højere grad af nærvær. En opmærksomhed på den rene oplevelse ikke afbrudt af praktiske hensyn. Ikke reduceret til sprog da der er nok at opleve den.

_________________
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.” - Friedrich Nietzsche


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2014 16:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Dine følelser reagere imod det. Måske er det bare forkert? Måske var det ikke at alt var mindre end hvad man normalt oplever, men mere. Mere end når man ser verden igennem det kulturelt betingede filter - fordi man ved at nedbryde dette filter oplever virkeligheden i højere grad af nærvær. En opmærksomhed på den rene oplevelse ikke afbrudt af praktiske hensyn. Ikke reduceret til sprog da der er nok at opleve den.

Mine følelser.. Tja, måske. Men jeg mente nu også at de her oplevelser skaber en udviddet verdensopfattelse. Men den kan også decideret opleves som en anden verden. Større end og mere virkelig. Et ikke- fysisk sted som hverdagsvirkeligheden ikke er en del af... Ihvertfald imens trippet står på.
Men hvordan integrere det i den "mindre" hverdagsvirkelighed? Tilbage er kun følelsen af at gå glip af en masse, når sanseapparatet er tilbage i sin normale og begrænsede tilstand.
Det er f.eks enormt voldsomt for mig at stå ansigt til ansigt med andre mennesker og tænke på hvad de er, samtidig med at man oplever at stå foran et stykke kød med lugt og lyd, som iøvrigt måske selv har den samme oplevelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2014 20:10 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2014 02:11
Indlæg: 15
Jeg tror det er vigtigt, at holde for øje at mennesket også er et biologisk udviklet væsen - at vi gerne vil have en meningsfuld hverdag, gode relationer, kærlighed etc. - I forhold til den verden som LSD og DMT, som jeg har erfaring med over +40 år, åbner - den utrolige fornemmelse af at være fobundet med verden og universet. Især som ung kan det være vanskeligt at få de to oplevelser af verden til at hænge sammen, som kan medføre at man opfatter den almindelige virkelighed som ligegyldig. Hvis man har det sådan, skal man lige tænke sig om.

Hvis man er god til at trippe, åbner disse stoffer for erkendelsen af hvor fantastisk verden, mennesket og du er. Som flere i dette forum har påpeget, så er en god tripper, en person der rimelig styr på hverdagen. Jo, jeg har set og forstået evigheden på LSD. Ja, jeg har oplevet det klare lys - den fornemmelse af at man forstår alt og selve hjernen smiler. Når en af mine gode venner dengang blev irriteret på mit "klare lys", og insisterede på, at verden ikke var perfekt f.eks. når en dreng vokser op på Nørrebro med en enlig mor, der er dranker, så svarede jeg: "Hvor der er lys, er der skygge." Det kan man jo kalde integration :-). Men ok jeg kom over det - hverdagen fik mig ned fra min himmel i løbet af en uge.

DMT er på en måde mere personlig efter min mening - oplevelsen af at have gode vogtere - entiteter der holder blidt om dit hoved - DMT kvinden der kysser dig på kinden. Og på store doser den totale opløsning af tid, ego og køn. For mig er integrationen er rar følelse af være beskyttet. På de første DMT trip (for et par måneder siden) var jeg stadig skeptisk, og selv efter at have brudt igennem, tænkte jeg, at man ikke kommer et andet sted hen, og at forklaringerne på DMT oplevelsen er større end selve oplevelsen. Nu +25 trip senere er jeg ikke så sikker :-). Og så undrer det mig, at jeg opfatter DMT som hun køn. På den anden side er det vel ikke så underligt, men opfatter kvinder DMT som noget maskulint? Det vil jeg gerne have svar på, piger :-)

Skynder mig lige at fortælle, at jeg mellem 1974 og 2013 ikke tog nogle psykedeliske stoffer.

_________________
Ingen af de begivenheder og stoffer jeg omtaler er virkelige. Hvis man ikke må fantasere på dette plejehjem, hvor så?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2014 04:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
For mig er det Ketamin der virker da jeg virkelig kommer dybt, jeg er en anden mand idag og det på grund af K-hole.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 16:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Jeg trippede LSD for første gang i torsdags, og wow en oplevelse. :) Jeg oplevede egodød og smeltede sammen med verdenen, og jeg følte en form for empati, jeg aldrig har følt før. Siden i torsdags har jeg været langt mere åben overfor mine medmennesker, og jeg har fået sat rigtig mange ting på plads! Jeg fandt ud af, hvor meget jeg havde forsømt min krop, det sidste lange stykke tid, og hvor "out-of-tune" jeg følte med min krop og mit sind. Jeg har nu meldt mig i træningscenter, påbegyndt daglig meditationspraksis igen, fået cuttet tråden til en rigtig træls manipulativ person, der ikke har givet mig andet end negativitet i mit liv, og så føler jeg mig så ubeskriveligt glad, for at være, hvor jeg er! Psykedeliske stoffer har virkelig potentiale til at katalysere dyb personlig udvikling, og jeg føler, at jeg har fået styr på, hvor jeg vil hen med mit liv. Hurra! :) God mandag til jer alle.


Senest rettet af Plejadestjerne 24 feb 2014 16:13, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 16:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
(Double post) :oops:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2014 01:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
For mig er det at integrere ikke ret meget noget jeg gør bevidst. Jeg oplever det sådan, at jeg får en oplevelse, og alt efter intensitet husker jeg den, som med alt andet i livet, og så minder min underbevidsthed mig lige om den hvis den er relevant og giver mig en mulighed for nu at gøre noget andet. Eller hvis jeg bare sidder meget alene, så kommer de dybe tanker, og hvis jeg har trippet for nyligt, så kan jeg ikke undgå nogle derfra.

Til dit spørgsmål med hvad der er bedst, så melder jeg mig også på svampene, hvis du sætter dig ned, og er i tænkehumør, så kan du ikke undgå at lære et eller andet pga. den måde de får dig til at tænke ud af boksen, når du tænker over dig selv (Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet DMT).

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team