Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 20:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 16 feb 2014 02:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Tror gud er nede med stoffer bare ikke med det alt for vanedannende som heroin og kokain amfetamin osv.
Alting har en jo menig og det er til for en grund


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2014 16:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2010 21:21
Indlæg: 306
Hvis du tager nok af de rigtige stoffer finder du ud af at du er gud, og så er den skid slået.

Tager jeg spørgsmålet lidt mere seriøst, så er en religiøs oplevelse udenfor kirken en dybt blasfemisk ting i dag. At man skulle kunne opleve gud, eller endda at føle sig som gud efter at have indtaget en bestemt substans, er ikke noget kirken føler er specielt i orden. Alt gud relateret skulle jo gerne være noget der har med kirken at gøre, det er lidt en ting de har patent på, så at sige. Hvis folk opdager at gud er en hver mands eje, så har de jo ingen magt mere. Sådan har den kristne religion altid været, specielt da den startede. For mit vedkommende er der dog ingen tvivl om at religionen, eller kulten startede som en hemmelig gruppe mennesker som fandt ud af hvad der sker hvis man indtager rød fluesvamp rigtigt, måske ergot også. Det er ikke tilfældigt at Jesus både var fårhyrde og tømrer, fordi den røde fluesvamp gror kun et bestemt sted i mellemøsten, og det er i bjergene. Både tømrer og fårhyrder ville tage ture op i bjergene, den ene for at finde træ, den anden for at lade sine dyr græsse, da ørkenen og de udtørrede vidder ikke rigtig duer. Det er uden tvivl at de er faldet over rød fluesvamp på sin vej. Jeg tror heller ikke det er en tilfældighed at Moses måtte gå op på bjerget for at finde ud, eller snakke med ham. Ofte inden han gik på bjerget var der torden og lyn i luften, hvilket betyder at det har regnet. Moses vidste godt at svampen først gror når det har regnet. Moses insisterede på at være alene på bjerget, fordi hvis andre så "Gud" (den røde fluesvamp) så ville du med det samme tage hans hemmelighed fra ham, så ville guds ord ikke længere være et privilege. Så ville han miste sin magt.
Analyserer man de religiøse tekster er der ufatteligt mange analogier og symbolik som kunne passe på rød fluesvamp. Jeg graver gerne utallige eksempler frem. Kristendom startede som en svampekult, jeg er sikker på det.

_________________
Ne frustra vixisse videar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2014 23:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2013 17:47
Indlæg: 84
Morgan Freeman har sagt, at han mener, at de da Moses ser den brændende busk, og ved det er Gud, har han røget marijuana og er kommet i kontakt med Gud.

Jeg ved det sgu ikke.
Men du kan sgu fortolke dig til hvad som helst ud fra Biblen, og da alle fortolker den, hvorfor skulle du så ikke også konkludere at Gud er pro stoffer?
Synes det er lidt pseudo det her. Er Gud nede med stoffer? Well, hvis din trosretning siger han er; så er han sgu nok i dine øjne.
I mine øjne er der ikke nogen Gud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2014 13:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
i min tro er jorden "guden" og det er en næsten en synd ikke at indtage de forskellige urter, frugter og planter den disker op med! -go tråd!
fred!

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2014 20:39 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jan 2014 00:08
Indlæg: 47
Absolut. Han var nok ikke helt ædru da han skabte kineserne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2014 10:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 feb 2014 09:49
Indlæg: 1
Vil lige starte med at pointere, at jeg ikke tror på en decideret anthromorfiseret Gud. Jeg tror derimod på oplysning (frelse) og at mit koncept om Gud er lig med frelse.

Stoffer er et sært emne, da jeg umiddelbart ikke mener, at det stopper muligheden for oplysning, måske kan det endda hjælpe dig på vej. Ved hjælp af diverse stoffer, er det muligt at kigge i kroge af din underbevidsthed, du normalt ikke har adgang til, og dermed hjælpe dig imod frigørelsen fra den materielle verden. De kan også hjælpe dig med at overkomme diverse forhindringer for et godt liv i dit sind, for eksempel indse årsager til depression eller traumatiske begivenheder (det skal dog noteres, at stoffer meget vel også kan hjælpe med skabelsen af disse barrierere der kan stoppe din personlige udvikling). Men mit korte svar er, ja, stoffer kan hjælpe dig på din vej mod frelse.

Dog er det vigtigt at understrege, at stoffer kun skaber illusioner og hallucinationer. Man kan få et kig ind i sit sind, og hvis man er heldig, meget kortvarigt ind i selve frelsen, men man må aldrig glemme, at det kun er midlertidigt. Du kan /ikke/ opnå frelse igennem indtagelsen af psykadeliske eller andre stoffer. Indtagelsen af stoffer kan til og med skabe afhængigheder der endda kan hindre frelsen yderligere. Den eneste frelseoplevelse du kan opnå, er i sober tilstand gennem længerevarende meditation eller bøn, og efter længere tids forberedelse til denne. Man må altså ikke blive forblændet af de følelser af eufori man får gennem stoffer, til at tro, at man har set den ultimative virkelighed - du har kun udforsket de verdenskoncepter du kender til/udforsket dit eget sind.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2014 14:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Billede

;) :D

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2014 17:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2014 03:44
Indlæg: 25
Geografisk sted: Aarhus
Moses stiftede religion efter at have "snakket" med en brændende busk a.k.a Gud... :roll:
Kan evt. foreslå at søge "epic rap battles moses vs. Santa" på youtube, her er det taget flot op på en måde :lol:

_________________
- Kend mig på geden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2014 16:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Tror gud er nede med stoffer bare ikke med det alt for vanedannende som heroin og kokain amfetamin osv.
Alting har en jo menig og det er til for en grund


Sorry but i disagree.
Jeg tror imidlertid ikke på at stoffer er direkte vanedannende - ikke nogen stoffer.
Til gengæld tror jeg det handler om individet der indtager ex heroin.
Stofferne er jo faktisk ikke problemet - det er afhængigheden. Og jeg tror på en afhængighed stammer fra noget andet. Altså at en afhængighed bunder ud i et psykologisk komplekst problem som individet kan have - evt. uden at vide det selv.
Men jeg tror også på at der er mange der giver stofferne skylden, måske for at "frelse" sig selv eller for at mennesker ikke ser ned på en.
Det er jo ikke alle der bliver afhængige af disse stoffer, og derfor må vi kunne konkludere at stofferne ikke er direkte vanedannende - kun for nogle.
Jeg ved ikke alt for meget om stoffer som så, taler udelukkende af egen erfaring med amfetamin og ketamin især, som jeg tog meget en periode, for derefter at stoppe brat op, uden så meget som en mikroskopisk snert af abstinenser.

K


Det er en meget repræsentativ sample (altså én person) at lave en generalisering om hele menneskeheden ud fra.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2014 14:14 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 mar 2014 13:39
Indlæg: 10
Der findes rent faktisk kristne ayahuasca kirker, der i ceremonier har erstattet det traditionelle rødvin og nadverbrød med DMT.
Desuden er gud også et vidt begreb, som vi typisk har en individuel opfattelse af. Så længe stoffet ikke skader vores krop eller sind, mener jeg at det er acceptabelt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2014 14:24 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 mar 2014 13:39
Indlæg: 10
Btw look up Santo Daime, hvis I er interesserede i yderligere information. Dokumentaren DMT - The Spirit Molecule, følger også en stamme i Peru, der udfører disse ritualer på et religiøst grundlag, meget interessant.

Anbefaler stærkt dokumentaren den kan findes på både Netflix og YouTube.
- https://www.youtube.com/watch?v=CiqzHzAx4ro


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2014 23:36 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 feb 2013 19:45
Indlæg: 31
Geografisk sted: i finder mig aldrig
Græs lader du gro til kvæget og planter til tjeneste for mennesker. (Salmernes Bog 104, 14)

_________________
luksus til alle


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2014 00:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Eftersom nogen stoffer er 100% naturlige (svampe, dmt osv) tror jeg skam ikke gud har noget imod det ;-)
Synes personligt at et trip, er meget mere belønnene end f.eks en bytur.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team