Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 12:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 26 apr 2013 13:26 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 apr 2013 02:38
Indlæg: 34
Nigeru Mono skrev:

Jeg tror i bund og grund perfektion er en illusion. Der vil altid være noget, man kan blive bedre til. Vejen er, som du også antyder, også målet i sig selv. Jeg læste et ret fint citat i "Nomad Codes" af Eric Davis for nogle uger siden, som ret godt beskriver min tilgang til "selvudvikling" og som jeg tror er tantrisk i sin grundholdning. Jeg kan ikke huske det ordret men her kommer essensen af det:

Alle siger at alle veje fører op på bjerget. Men hvorfor overhovedet begynde at klatre op, når der er dale, man kan udforske?


I så fald er perfektionen vel indsigten i, at vejen og målet er to sider af samme sag. Mit mål er indsigten i, at der ikke er noget mål.

Nej, undskyld. Ikke indsigten. Oplevelsen. Det er nemt at indse mangt og meget, men at opleve det er noget ganske andet. Idéer som 'at have et mål', 'at vandre af sin egen vej' og den berømte 'perfektion' findes ikke kun i sindet, men kan også manifesterer sig i kroppen. Jeg tænker på ting som rastløshed, tristhed og vrede - men også på ting som tilfredsstillelse og lykke. Det er følelser som vi oplever før vi indser dem, og finder en grund til dem.

Når man først bevæger sig hinsides vejen og målet, så 'er' man ikke længere hverken rastløs, trist, vred, tilfreds eller lykkelig. Man er bare.

Og bjerget og dalen er én.

_________________
Om hvad taler de mange, naar de kommer sammen?
Om hvad taler de faa, naar de kommer sammen?
---
Læs mig: http://paria-konservatisme.blogspot.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2013 22:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Hvad går det der dans ud på?

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2014 03:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jun 2014 02:28
Indlæg: 1
Jeg er enig i at tantra, dvs. den 'udvandede' vestlige version, er en meget simplificeret. Men jeg ser ingen skade i, at hr. og fru danmark udelukkende bruger de seksuelle aspekter af tantra, som et redskab til at forbedre deres sexliv, og ser bort fra eller ikke opsøger de mere spirituelle dimensioner. Selvfølgelig er det da ærgeligt at man kan finde det unødvendigt ikke at udforske tantraens fulde potentiale, men er det nødvendigt med alt eller intet paradigmet? Er det skadeligt på nogen måde at bruge det 'halvt'?

Jeg forstår udemærket den lettere irritation over det at sovse rundt i noget som man ikke har ordentlig forstand på, på den anden side må man jo starte et sted.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team