Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 16:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 feb 2013 04:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2011 20:38
Indlæg: 145
Ellers gør som jeg vil gøre næste år, tag på pilgrimsrejse! Det behøver ikke nødvendigvis være noget seriøst religiøst halløjsada "Gud se her er jeg" Noget.
Bare Pak de vigtigste ting og gå/kør/flyv ud i det blå, glem alt om fjernsynets nyheder og Facebook. Bare oplev verden gennem dit eget perspektiv :)

Måske da ville du kunne udleve dine drømme?(I hvert fald over en periode)
For jeg tror på at vi alle som mennesker har brug for at komme lidt ud af hverdagens "Matrix" for at genoplade vores "batterier" For den daglige trommerum bliver jo desværre ofte en anelse monotom som tiden går.
Og hvem ved, måske du møder nogle pisseflinke og yderst interesseante mennesker på vejen ;)

_________________
Dont push the River, it flows by itself~


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2013 20:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2006 14:50
Indlæg: 523
Geografisk sted: On top of myself i hope
Har sagt mit job op i morges og rendt rundt i diverse eventyrs butikker hele dagen i min søgen efter det rette telt og den rigtige sovepose. Det koster sgu lidt, hvis det skal være ordenligt. Jeg drager afsted inden ikke alt for længe. Min familie skal lige sluge og fordøje nyheden.. Så tager det stille og roligt her i starten. Glæder mig til at se hvor mine ben fører mig hen!
Tak for nogle gode kommentare her i tråden, men min intention var egentligt ikke at diskutere hvordan livet skal leves, men at komme ud med min frustration over mit eget liv. Men det er slut nu! Fra nu af gør jeg hvad der passer mig. Hver morgen er ny og en hel uudforsket verden for mine fødder. Livet er dejligt.

_________________
"Do the thing you fear most and the death of fear is certain" - Mark Twain


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2013 20:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har sagt mit job op i morges og rendt rundt i diverse eventyrs butikker hele dagen i min søgen efter det rette telt og den rigtige sovepose. Det koster sgu lidt, hvis det skal være ordenligt. Jeg drager afsted inden ikke alt for længe. Min familie skal lige sluge og fordøje nyheden.. Så tager det stille og roligt her i starten. Glæder mig til at se hvor mine ben fører mig hen!
Tak for nogle gode kommentare her i tråden, men min intention var egentligt ikke at diskutere hvordan livet skal leves, men at komme ud med min frustration over mit eget liv. Men det er slut nu! Fra nu af gør jeg hvad der passer mig. Hver morgen er ny og en hel uudforsket verden for mine fødder. Livet er dejligt.


Wow, har fulgt tråden og havde godt nok ikke set det her komme. Respekt!
Hvad er din plan? På med rygsækken og så bare mod syd?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2013 20:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2009 15:37
Indlæg: 229
Hey, og selvom du måske har følt at jeg har været kritisk, så gør du fandme noget ved det - og det er stærkt!
Overvej at oprette en log over "projektet" herinde - så vidt du har mulighed for det. Det kunne være meget meget spændende at følge med i hvad der sker.
God vind og held og lykke..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2013 21:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Sejt! Det er sgu en beslutning, der kræver balls.
Husk at tjekke viewtopic.php?f=5&t=36570

May the wind be at your back.. Mother earth guides you.. Farewell traveler

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2013 21:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
God tur hvis du holder skråt mod højre kan det jo være vi ses på vej syd over hvis ellers det er den vej turen går.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2013 21:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
Respekt for at du faktisk tager afsted! God tur!!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2013 21:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
god tur mand :D skriv på tråden når du vender tilbage!

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2013 21:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Går selv med nogle af de samme tanker, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre for at ændre på min situation, det er som om at jeg kender mulighederne og alligevel ikke, for jeg ved ikke hvad jeg vil opnå..

Men jeg tror at det er en tankegang der kommer til at vinde mere frem i takt med at det går op for flere at det ikke er penge eller hvor længe man lever det handler om, men et eller andet andet, kan desværre ikke sætte ord på hvad det er lige nu..

Og kæmpe respekt til at du gør noget!! Leder som sagt også selv efter noget at gøre, ved bare ikke hvad endnu :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2013 00:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Wow. Det er virkelig sejt, Sayeh. Jeg håber, vi hører fra dig igen på et tidspunkt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2013 12:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
God tur! Men.. er februar den rette måned at tage afsted i? Nå pyt! det bliver snart varmt.
I gamle dage kaldte man sådan en rejse for en dannelsesrejse. God tur, må hjertet føre dine skridt :)

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2013 22:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 sep 2012 16:32
Indlæg: 36
Spændende udfald, havde som de fleste ikke forventet den pludselige handling - ønsker dig held og lykke!

_________________
One time when me was high, i sold my car for like 24 chicken McNuggets.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2013 12:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Har sagt mit job op i morges og rendt rundt i diverse eventyrs butikker hele dagen i min søgen efter det rette telt og den rigtige sovepose. Det koster sgu lidt, hvis det skal være ordenligt. Jeg drager afsted inden ikke alt for længe. Min familie skal lige sluge og fordøje nyheden.. Så tager det stille og roligt her i starten. Glæder mig til at se hvor mine ben fører mig hen!
Tak for nogle gode kommentare her i tråden, men min intention var egentligt ikke at diskutere hvordan livet skal leves, men at komme ud med min frustration over mit eget liv. Men det er slut nu! Fra nu af gør jeg hvad der passer mig. Hver morgen er ny og en hel uudforsket verden for mine fødder. Livet er dejligt.


Fuck du er vild, alt respekt herfra. Du følger dit hjerte 100% også selvom du må opgive de trygge rammer, det kræver mod ikke mange vestlændinge besider.

Alt held og lykke herfra!

Into the wild!

EDIT: Jeg drømmer om selv at rejse ud i verden og lægge alt bag mig, og jeg tror jeg kan fordi jeg elsker mit eget selvskab højere end andres.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2013 16:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2011 14:01
Indlæg: 85
Jeg skal gøre dether en gang! Jeg har allerede gjort det... til Holland... Det var spændende, men nok ikke spændende nok...

_________________
I ER ALLESAMMEN MINE BEDSTE VENNER! JEG ELSKER JER!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2013 09:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 feb 2005 21:30
Indlæg: 94
Geografisk sted: hvor er jeg?
Jeg kender følelsen. Men det du beskriver som perfekt er også et ensomt liv i mine øjne. Det er bestemt ikke det perfekte liv for mig. Jeg er meget inad-udforskende, så der ville jeg (for at sætte det på en spids) sidde i skrædderstilling og stene resten af mit liv. Men du har ret, det er stenet at det er penge der begrænser ens ønsker. Det er og bliver penge der er problemet. Det er nederen.

Man burde bare samle en gruppe mennesker og så bare smutte til en øde ø et sted og så ka Sayeh tæmme alle de løver han vil og jeg ka stene mens han gør det. og så finder vi allesammen bare nogle mangoer eller et vildsvin til aftensmad. Og lidt svampe i skovbunden? - og måske en aftentur igennem vores lille skunkmark måske? andre der vil med?
så finder vi lige ud af det..
SU. senest imorgen

MaKseN

EDIT: jeg læste lige den her, den er egentlig meget relevant: http://www.wikihow.com/Live-on-Practically-Nothing
Det er måske sådan at "vi som ikke tør" tage det ultimative spring som Sayeh kan gøre, kan drive nyttigt af at leve uden noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2013 20:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 dec 2011 11:13
Indlæg: 119
Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Havde du en inderlig trang til at ændre noget havde du ikke vendt snuden mod denne side.
Stop flæberiet og troen på filantropi.

-G

_________________
He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2013 11:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 jun 2010 11:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: Jeg er en sommerfugl.
Der findes ikke fri vilje.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2013 18:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Godt du gør noget ved det! Jeg har selv haft præcis samme følelse som resulterede i at jeg hev de penge jeg kunne ud af alle instanser og tog til østen i en måneds tid - det var nok utryghed for mig, så vendte jeg hjem og var klar til uddannelse. Det er altid godt at prøve friheden i en kort periode hvis man går med tanker om radikale livsændringer. Det var der en ven som gjorde mig opmærksom på da jeg selv talte om at rykke roden op og flytte ud i en skov med min sovepose; han sagde: hvis du alligevel tænker i at gøre det, hvorfor så ikke prøve det af i mindre omfang først? Det har jeg båret med mig siden. Vi må starte med små skridt, lære os selv at kende - vi er alle individuelle, ikke alle kan klare at leve på gaden / i skoven uden penge og plan.

God tur! May the force be with you.

P.S. pas nu på med at slå dig for fast på tanken om "endnu et liv", sæt det gik op for dig at dette muligvis er det eneste du har på et kritisk tidspunkt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2013 06:05 
Offline
bannet

Tilmeldt: 09 nov 2013 21:58
Indlæg: 37
Godt du gør noget ved det! Jeg har selv haft præcis samme følelse som resulterede i at jeg hev de penge jeg kunne ud af alle instanser og tog til østen i en måneds tid - det var nok utryghed for mig, så vendte jeg hjem og var klar til uddannelse. Det er altid godt at prøve friheden i en kort periode hvis man går med tanker om radikale livsændringer. Det var der en ven som gjorde mig opmærksom på da jeg selv talte om at rykke roden op og flytte ud i en skov med min sovepose; han sagde: hvis du alligevel tænker i at gøre det, hvorfor så ikke prøve det af i mindre omfang først? Det har jeg båret med mig siden. Vi må starte med små skridt, lære os selv at kende - vi er alle individuelle, ikke alle kan klare at leve på gaden / i skoven uden penge og plan.

God tur! May the force be with you.

P.S. pas nu på med at slå dig for fast på tanken om "endnu et liv", sæt det gik op for dig at dette muligvis er det eneste du har på et kritisk tidspunkt.


Undskyld mig, men jeg bliver simpelthen lige nød til og kommentere her også.

Du skriver: "Det er altid godt at prøve friheden i en kort periode"

Handler livet, generelt ikke om at føle sig fri? Lige gyldig, i hvilken som helst sammenhæng? At du føler noget ansvar, eller føler dig påtvunget til noget.. bliver vel i den sidste ende, ikke til andet end en byrde for dig?

:life:

_________________
All we want to do, is dancing naked in the rainforest!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2013 17:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Godt du gør noget ved det! Jeg har selv haft præcis samme følelse som resulterede i at jeg hev de penge jeg kunne ud af alle instanser og tog til østen i en måneds tid - det var nok utryghed for mig, så vendte jeg hjem og var klar til uddannelse. Det er altid godt at prøve friheden i en kort periode hvis man går med tanker om radikale livsændringer. Det var der en ven som gjorde mig opmærksom på da jeg selv talte om at rykke roden op og flytte ud i en skov med min sovepose; han sagde: hvis du alligevel tænker i at gøre det, hvorfor så ikke prøve det af i mindre omfang først? Det har jeg båret med mig siden. Vi må starte med små skridt, lære os selv at kende - vi er alle individuelle, ikke alle kan klare at leve på gaden / i skoven uden penge og plan.

God tur! May the force be with you.

P.S. pas nu på med at slå dig for fast på tanken om "endnu et liv", sæt det gik op for dig at dette muligvis er det eneste du har på et kritisk tidspunkt.


Undskyld mig, men jeg bliver simpelthen lige nød til og kommentere her også.

Du skriver: "Det er altid godt at prøve friheden i en kort periode"

Handler livet, generelt ikke om at føle sig fri? Lige gyldig, i hvilken som helst sammenhæng? At du føler noget ansvar, eller føler dig påtvunget til noget.. bliver vel i den sidste ende, ikke til andet end en byrde for dig?

:life:


Hej Adian,

min pointe var at prøve "friheden" af i en kort periode før man evt. tager hele springet og opsiger lejlighed, familie og venner og tager på støvlen ud i verden. Det kunne jo være man savnede sin lune seng efter et par uger ;)
Frihed er et lidt sjovt begreb fordi hvis man vil leve uden vished eller plan for i morgen, så er man igen underlagt denne livsform og hvad den indebærer - vi er nødt til at have mad i maven og varme på kroppen. Helt frie kan vi aldrig blive.

Ansvar og "tvang" er en del af den menneskelige eksistens. Ansvar er en god ting, det skaber en karakter. Men man er aldrig tvunget til noget sådan rigtigt. Det er noget vi skaber i vores hoved og det beviser at vi har samvittighed.
"Jeg er tvunget til at tage hjem kl 1 da jeg er nødt til at tage op og hjælpe min mor med at flytte/hente børnene osv."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team