Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 07:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 jan 2013 03:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Substanser: Mimosa Hostilis/Mimosa Tenuiflora (DMT) og Peganum Harmala/Syrian Rue (MAOI) = Changa


Jeg vågnede tidligt om morgenen med tømmermænd og sommerfugle i maven: I dag skulle jeg prøve at ryge changa for første gang; men i går endte med at blive lidt rigeligt festlig. Folk blev bare ved med at droppe ind. Nå, op og rydde op og gøre rent. Og en joint til det ene ben og en reparationspils til det andet. Faktisk et par stykker, jeg er temmelig alkoholiseret.

Men endelig kom min ven, lad os kalde ham E, forbi og hentede mig, og vi spadserede hen til to andre venner, som vi kan kalde A og B. På det tidspunkt var jeg småsnalret og godt oppe at køre af spændt forventning, men vi fik lavet noget mad og jeg gearede ned til kun at hyggenippe til lidt rødvin.

Så kom changaen (10% DMT og så en masse andre ikke-psykotropiske urter) på bordet, og vi rullede en joint med 1/3 g. i med knuste, tørrede jordbærblade i top og bund. Jeg tændte den og tog tre store hvæs lige efter hinanden, holdt vejret og lukkede øjnene.

Det virkede ligeså hurtigt som DMT (få sekunder). Fra adskillige svampetrip velkendte blå og gule tunnelmandalaer ormede sig mig i møde, men ikke med samme 3-D intensitet som når man ryger ren DMT. Dog varede trippet nogenlunde ligeså længe (ca. syv minutter og så yderligere 20 min. helt ned til baseline).
Et utroligt lækkert og trygt trip. Lidt ligesom forspil i forhold til samleje (= ren DMT). A spillede en masse slags forskellig, fed musik, og på min, meget entusiastiske, opfordring lavede vi fem-seks joints mere, men det var, som om jeg ikke helt kunne nå samme intensitet, som da vi røg den første. Men vi cruisede derudad, og der var en virkelig fed, fortættet og eventyrlig stemning.

Jeg har aldrig prøvet at drikke ayahuasca, men måske kan man sammenligne changa med at komme ned fra ayahuasca; som sagt, jeg ved det ikke. Jeg synes, det føles ret meget som at være på svampe. Men her må jeg lige komme med lidt baggrundsinfo: Et par måneder før havde jeg, med ca. en måneds mellemrum, taget først 2 g. tørrede svampe (og redoseret med 1 g.), dernæst 1 dråbe flydende LSD og derefter 4 g. tørrede svampe.

Og det var da meget sjove og dejlige trips, men jeg ved ikke ... Det var, som om jeg ikke rigtig brød igennem - ingen dybe erkendelser; ingen hallucinationer – selvom de andre, jeg trippede med, lod til at trippe noget vildere end mig. Jeg følte mig kort sagt uforløst. Men det skulle snart ændre sig.

For nu kom den stærke (50/50 af de to ovennævnte substanser) changa på bordet. Jeg fyldte en glastjubang med 100-110 mg. af det (nok DMT til et break-through trip (hvilket jeg desværre ikke rigtig troede på) plus MAOI!) – igen med jordbærblade som top og bund. Det fyldte ikke meget, så det røg let ned i en enkelt, lille lunge.

Idet jeg rakte B piben, blev jeg flået ud af min krop og lagde den tilbage på ryggen på madrassen og slam! – så var jeg i hyperspace. Men ligesom sidste gang, jeg røg DMT, var der ingen bevægelse, ingen fremdrift gennem tunnelmandalaerne. Jeg var der bare pludselig. Måske er min vanlige dosis på 70-80 mg. for høj ... Eller lav!

Min tinnitus steg til en uudholdeligt høj hvinen, og min hjerne føltes som om, den blev udsat for et massivt pres, som jeg oplevede som en blanding af G-tryk og svagstrøm. I et vakuum suget helt tomt for luft. For mit indre øje stod en pulserende, mangefarvet kødkrystal og blinkede med sine prismer i spasmer.

Jeg kom i tanker om at trække vejret og prøvede derefter at udløse noget af spændingen inden i mig ved at synge/skrige/bevæge stemmebåndet, men det virkede ikke rigtig; det var vist kun en svag jamren, som undslap mig.

Grunden, til at jeg begyndte på at ryge DMT, er, at jeg er interesseret i at opnå kontakt med ”entiteter”. Derfor prøvede jeg også af al min kraft at kommunikere til kødkrystallen (hvis det da var sådan en krabat) , at den måtte skrue ned for blusset; det var alt, alt for intenst. Men enten var det ikke en entitet, eller også kunne eller gad den ikke forstå mig. Eller også havde havde den ondt i sinde.

Jeg bebrejdede mig selv for mit overmod, for jeg plejer altid at gå forsigtigt og videnskabeligt til værks med nye substanser, og jeg havde aldrig før prøvet at ryge DMT sammen med en MAOI. Hvor længe skulle jeg mon tilbringe i dette bizarre limbo eller bardo eller hvor/hvad/hvornår det nu var?

Ikke at jeg havde nogen tidsfornemmelse overhovedet. Men det var en dimension, som jeg kunne huske, som stadig måtte eksistere, og idéen om dén var min livline, for gennem den ville jeg komme ned på jorden igen. På et tidspunkt. Jeg kan ikke huske så meget andet af, hvad der skete i det rum. Måske har min bevidstheds overlevelsescensur forskånet mig; måske skete der ikke så meget andet.

Dog satte jeg mig op og åbnede øjnene cirka halvvejs (?) igennem. Jeg anede ikke, hvor jeg var eller hvem jeg var sammen med, for alting var fuldstændig uigenkendeligt, dvs. ganske som det plejer at være, når man åbner øjnene dybt inde i en DMT-trance: Man er inde i et tredimensionelt, kubistisk maleri, hvori alting bevæger sig i ”obskøne vinkler”, som H.P. Lovecraft så manende beskriver det.

Men jeg kan mærke B’s hånd i min og hans kærlighed strømme igennem mig som en lækker, lunken lava, og jeg kigger på hans ansigt, og selvom jeg ikke tror på aliens i klassisk, populærhistorisk forstand, så sidder han sgu der og ligner en Grey næsten på en prik! Det er så, hvad det er, var det ikke lige fordi, at sidste gang vi candyflippede (kombinerede LSD og MDMA) morphede han også om til en Grey. Hmmm, han er nu også en ret spacy gut ...

Anyway, jeg stønnede vist et par uforståelige stavelser, lukkede øjnene og lagde mig ned igen for at ride den af, hvilket jeg så endelig gjorde. ”Endelig”, siger jeg, for jeg mener, at noget af det første, jeg sagde, da jeg kom tilbage, var, at det var en al for høj dosis, at så meget skulle de andre ikke ryge. Og det havde de heller ikke lyst til, efter at have observeret mig de sidste 20-30 minutter. B tog dog et hug af den stærke changa på 40-50 mg., og det hyggede han sig vist fint med, men det er en anden triprapport.

Efter B var landet, røg vi allesammen de resterende to-tre changajoints (den milde variant), så gik vi over til tjaldjoints, og så faldt jeg i en dyb, drømmeløs søvn. I alt fik vi fire mennesker suget 10 g. af den milde changa, hvilket nok var lidt spild, når man betænker frekvensen (ca. to i timen, og det føles lidt, som om man opbygger en vis tolerance) og formen (joints hvor rigtig meget går til spilde i forhold til bong eller pibe eller tjubang).



Summa summarum: Jeg begik nogle helt elementære begynderfejl. Dutch courage isn’t the way to go. Ikke fordi en smule alkohol betyder alverden i dén verden, men fordi jeg trods alt mener, at man bør gå ind ad denne port nogenlunde ved sine fulde fem, og efter at man har gjort sig det nogenlunde klart, hvad det er, man vil opnå med at krydse over. En anden, dum begynderfejl var så at lægge ud med sådan en turbodosis af den stærke changa. Og det værste er, at jeg ikke engang er hverken begynder eller dum. Jeg var bare så sulten efter et fullblown break-through, at jeg sjuskede/(drak mig småstiv og på grund af det)sjussede mig frem til en for heftig dosis. My bad. Så mit set var lidt tvivlsomt, mens settingen var intet mindre end optimal! Det har jeg da lært lidt af. Forhåbentlig. Hvad angår selve DMT-trancen, er jeg stadig ret meget i tvivl om, hvad det egentlig er, der foregår. Hvad er det, hvis man følger den strengt reduktionisk-materialistiske model? Hvad er det, hvis man følger den shamanistiske model? Kødkrystallen, altså? Var det en entitet eller ej? Det, for læseren ekstremt utilfredsstillende, svar må være, at jeg simpelthen (stadigvæk!) er i syv sind: Den kunne i teorien sagtens være en ”entitet” (hvad det så end er!), for måske er sådan en fyr så fuldkommen fremmed for vores begrænsede, antropocentriske forestillingsevne, eller ontologiske horisont, om man vil, at man (jeg) ikke ville kunne genkende den som en sådan, med mindre den bed mig i røven, hvilket muligvis også var det, den gjorde - det føltes i hvert fald lidt sådan! Men hvis den ikke er, hvad fanden er det så, der sker? WTF?! Et digt af Gregory Corso rinder mig i hu, nu med en noget mere udtalt, umiddelbar og ekstremt mystisk, epistemologisk pointe:



A star
Is as far
As the eye
Can see
And as near
As my eye
Is to me

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Senest rettet af Big Jake 21 jan 2013 22:46, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 10:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det lyder som om, du har lært din lektie ;)

En anden gang, så vent en time fra, du er kommet ned igen, til du ryger en omgang til. Man plejer vist at sige, at DMT hurtigt opbygger tolerance. Til gengæld falder den også hurtigt igen. Dette er baseret på research, da jeg (næsten) ingen praktisk erfaring har med DMT.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 12:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
En anden gang, så vent en time fra, du er kommet ned igen, til du ryger en omgang til. Man plejer vist at sige, at DMT hurtigt opbygger tolerance.


Rick Strassman's forsøg med n,n-DMT i New Mexico inkluderer tolerance studier. Svjh blev 4 full-doses DMT(0,4mg/kg) givet med 30 minutters mellemrum - intet tyder på opbygning af tolerance.

Citat:
This study showed that there was no tolerance to the psychological
effects of repeated DMT injections. The experience was as intensely psychedelic the fourth time as it was the first
- http://www.organiclab.narod.ru/books/DM ... lecule.pdf

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2013 22:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
@ Philip Fry: Indeed! Som bekendt gives der ikke dårlige trips, blot mere eller mindre omfattende lektioner! :oops:

@ blazR: Ja, det kan jeg godt huske at have læst. Og hvis man ikke opbygger tolerance efter IV DMT, gør man det vel [i]slet[i] ikke efter sølle 10% changa. Med mindre man opfandt en kategori, man fx kunne kalde for "psykologisk tolerance" ...

:hm:

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2013 00:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
@ Philip Fry: Indeed! Som bekendt gives der ikke dårlige trips, blot mere eller mindre omfattende lektioner! :oops:

@ blazR: Ja, det kan jeg godt huske at have læst. Og hvis man ikke opbygger tolerance efter IV DMT, gør man det vel [i]slet[i] ikke efter sølle 10% changa. Med mindre man opfandt en kategori, man fx kunne kalde for "psykologisk tolerance" ...

:hm:

Psykologisk tolerance vil jeg i den grad mene, kan spille en rolle. Det gjorde det i hvert fald, da jeg tog mange psykedelika over en kort/længere periode. Til sidst blev det meget velkendt og ikke så spændende som de første par gange. Men det var også mildere psykedelika ;)

blazR: Det gjaldt for IV administration. Er der nogen studier med vaporiset DMT?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2013 19:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
blazR: Det gjaldt for IV administration. Er der nogen studier med vaporiset DMT?


Nope, ikke så vidt jeg ved. Men det samme gælder IM ifølge Strassman som henviser til:
1. Gillin et al. (1976); and B. Kovacic and Edward F. Domino, 'Tolerance and Limited CrossTolerance to the Effects of N,N-Dimethyltryptamine (DMT) and Lysergic Acid Diethylamide-25 (LSD) on Food-Rewarded Bar Pressing in the Rat," Journal of Pharmacology
and Experimental Therapeutics 197 (1976): 495-502.


Citat:
Tolerance occurs when the same dose of a drug produces smaller effects when taken repeatedly. LSD, psilocybin, and mescaline all produce
rapid and nearly complete tolerance after three or four daily doses. In
other words, an amount that had quite profound psychedelic effects on
the first day, given every day, would be barely noticeable on the fourth.
DMT appeared unique in that tolerance was quite difficult to demonstrate, even in animals given full doses every two hours around the clock
for twenty-one days in a row. The only published human study couldn't
elicit tolerance when researchers gave full intramuscular doses twice a
day for five days.
1


Ud fra mine egne erfaringer skaber DMT ingen tolerance... Jeg har svært ved at tro at andre ROA's skulle føre til DMT tolerance.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2013 19:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Det kan være pga. alkoholen at kødkrystallen ikke ville kommunikere. Jeg synes at have læst, at de ikke bryder sig så meget om alkohol derovre.
Jeg har også prøvet at få dem til at dæmpe sig, men sådan fungerer det ikke.

Så ja, jeg tror det har været en entitet, men bare ikke så snakkesaglig

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2013 17:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Det kan være pga. alkoholen at kødkrystallen ikke ville kommunikere. Jeg synes at have læst, at de ikke bryder sig så meget om alkohol derovre.
Jeg har også prøvet at få dem til at dæmpe sig, men sådan fungerer det ikke.

Så ja, jeg tror det har været en entitet, men bare ikke så snakkesaglig


Right, det er hermed taget ad notam!

Jeg har desværre en kedelig tendens til at pimpe når jeg er nervøs, hvilket jeg altid er, før jeg krydser over. Men fuck det lort!

Carlos Castañeda skrev om at betvinge de entiteter, han stødte på, med viljens magt, så de, efter det, var hans allierede, men han var jo også fuld af ... røverhistorier. Jeg synes i hvert fald, at det virker lidt overmodigt.

Jeg har engang været oppe at slås med en ånd, jeg mødte i Salvia space, muligvis endda selve Salvias ånd, og der fik jeg så mange tæsk, at jeg blev slået ud! Men er der så ikke en metode til enten at formilde ånderne eller komme i kontakt med nogle søde af slagsen?

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2013 17:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Mit første DMT trip, hvor jeg i øvrigt fik breakthrough på 30-40mg, oplevede jeg at blive kastet ind i et andet univers. Følte mig dog heller ikke særligt velkommen eller rart behandlet.

På et tidspunkt var der en entitet som kommunikerede med mig for at gøre mig roligere, da jeg var nervøs.. Måske endda på grænsen til panik. Det virkede.. I hvert fald ind til jeg fandt tilbage i min krop, så blussede det lidt op igen indtil jeg forstod hvad der var sket :P
Det handler jo om at give slip og det er jeg ikke specielt god til, men jeg prøver. Og er skam også blevet meget bedre til det :)

Så for at svare på dit spørgsmål tror jeg det handler om at være ydmyg og flyde med :)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2013 22:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Jeg tror det eneste du kan gøre et at have intentionen, og have den stærkt.
Hvis du er nervøs før, så kan du også prøve med et dissociativ. Det fjerner i hvert fald al frygt hos mig, før jeg ryger. Jeg har dog aldrig brudt igennem på eet, så jeg ved ikke hvordan det påvirker selve oplevelsen.

Nu søgte jeg lige på det, og det lyder egentlig okay
Citat:
By far my absolute favourite combination. This experience is equal in intensity as DMT but without the ego loss. An entirely new realm all together where YOUR controller. This can mean many things, its sheer awesomeness with seemingly no downside gives it quite an addictive quality. During my first encounters with this combination I probably went through more DMT in one night then I normally would have in months, maybe a year.

http://wiki.dmt-nexus.me/Known_substanc ... sociatives

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2013 14:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Jeg tror det eneste du kan gøre et at have intentionen, og have den stærkt.
Hvis du er nervøs før, så kan du også prøve med et dissociativ. Det fjerner i hvert fald al frygt hos mig, før jeg ryger. Jeg har dog aldrig brudt igennem på eet, så jeg ved ikke hvordan det påvirker selve oplevelsen.

Nu søgte jeg lige på det, og det lyder egentlig okay
Citat:
By far my absolute favourite combination. This experience is equal in intensity as DMT but without the ego loss. An entirely new realm all together where YOUR controller. This can mean many things, its sheer awesomeness with seemingly no downside gives it quite an addictive quality. During my first encounters with this combination I probably went through more DMT in one night then I normally would have in months, maybe a year.

http://wiki.dmt-nexus.me/Known_substanc ... sociatives


Det, med at have intentionen og at have den stærkt, er vel det altafgørende. Som blazR siger:
Citat:
Det handler jo om at give slip og det er jeg ikke specielt god til, men jeg prøver. Og er skam også blevet meget bedre til det :)
Så for at svare på dit spørgsmål tror jeg det handler om at være ydmyg og flyde med :)
Den er jeg helt med på, for jeg har det fuldstændigt på samme måde. Det er sgu en svær kunst - i hvert fald for mig!

Til gengæld kan jeg ikke bruge citatet fra dmt-nexus til så meget. For det første har jeg aldrig selv oplevet egotab på DMT, og har heller ikke hørt om andre, der har. For det andet har jeg ikke adgang til andre dissociativer end Ketamin og Salvia Divinorum, som jeg helt sikkert ikke har lyst til at blande med DMT. Så hellere den rene vare og følge dit og blazRs første råd. Men det lyder da helt vildt fedt - gad vide, hvad det var, han/hun tog ...

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2013 02:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Ja, jeg gætter på det har været Ketamin. De virker sådan ret traditionelle på den side.
Man kunne måske også bruge lattergas, men det er måske lige besværligt nok. Det lyder spændene, men det er jo også næsten at bruge snyd haha

Jeg faktisk heller ikke tabt mit ego på DMT. Underligt nok. Jeg gætter på det har noget med, gi slip delen at gøre. Næste gang (hvis den kommer) jeg får en ++++ vil jeg prøve at ryge DMT. Jeg tænker at det vil give en let transition, med efterfølgende egotab.

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2013 05:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Citat:
Jeg faktisk heller ikke tabt mit ego på DMT. Underligt nok. Jeg gætter på det har noget med, gi slip delen at gøre. Næste gang (hvis den kommer) jeg får en ++++ vil jeg prøve at ryge DMT. Jeg tænker at det vil give en let transition, med efterfølgende egotab.


Altså, min egen erfaring, og den omfattende litteratur om emnet jeg har læst, pointerer, at man netop ikke oplever egotab (modsat mange andre entheogener), hvilket næsten gør det (endnu) mere skræmmende. Du er dig, men et helt andet sted, så at sige.

Nå, men i aftes kom et par venner forbi med en ven, P, som var helt vild efter at prøve at ryge DMT. A, B og jeg prøvede at forklare hende, at man ikke kan sammenligne det med nok så mange mærker eller svampe. Og så var det jo, at changaen meldte sig på banen som det perfekte kompromis.

For lige at nørde helt igennem: Vi røg tre joints af det samme stash, som beskrevet i begyndelsen, med ca. en times mellemrum: Først en med 1/3 g. af den milde changa; så endnu én med 1/3 g. af den milde + 40-50 mg. af den stærke; til sidst 1/2 g. af den milde + 50-60 mg. af den stærke.

P var meget ivrig efter at ryge mere efter den første joint, blev mindre uimponeret over den anden og en lille smule bange for den tredje. B ville hver gang have mere af den stærke hældt i, men blev vist ret ramt, selvom han ville have fordoblet den stærke dosis - begge gange! Hmmm, han er nu også en ret spacy gut ...

Nå, men jeg synes, at alt igen tyder på "psykologisk tolerance" (et udtryk jeg improviserede tidligere i tråden, men helt sikkert kan gøres bedre), og/eller en stræben efter break-through: Mere, mere, mere! Jeg var nok den mindst påvirkede, men det føltes alligevel helt tilpas og ret lækkert - som lige pludselig at ramme et svampeplateau.

Så begyndte jeg, mindre end halvhjertet, at friste med organisk DMT, men det viste sig, at vi alle alligevel var blevet nogenlunde mætte. Jeg fik hverken OEV eller CEV, men tiden gik lidt i stå, og under mine øjenlåg bølgede gyldne tæpper af ro og udifferentieret kærlighed. Meget som at være på svampe, og så alligevel ikke ...

Men jeg tror helt klart på "psykologisk tolerance" (at man er klar til et trin (eller to) til op ad himmelstigen) og at hvis man spurgte en hvilken som helst shaman, ville denne være helt med på disse følelsesmæssige og epistemologiske processer - dog er jeg overbevist om, at de ikke indbefatter egotab, i hvert fald ikke nødvendigvis.

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2013 18:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg siger ikke at psykisk eller fysisk tolerance på DMT ikke opstår, men jeg tror nu indtagelses metoden + doser har en hel del at sige..

Hvis i løbende har siddet og røget pinde, hvor en del DMT forsvinder ud i den blå luft, så tror jeg det bliver svært at opnå breakthrough.. Selvom det selvfølgelig ikke er umuligt.

Hvor imod, hvis i med halve timers mellemrum havde røget ~30mg doser i et sug og holde det inde tror jeg ville være langt mere effektivt.

Det er kun gætteri og spekulationer, men ved løbende rygning af joints tror jeg at koncentrationen af DMT i hjernen er mere konstant end ved halv-times intervaller med single doser. Jeg kunne formode i hvert fald at det kan være skyld i "tolerancen"..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2013 22:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Argh okay. Jeg synes ikke man sådan er helt sig selv. Jeg synes ens hukommelse om hvad og hvem man er, forsvinder i ret høj grad. Det kan måske også have noget at gøre med at man bare ikke tænker i sådan nogle baner derude.

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2013 20:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Jeg siger ikke at psykisk eller fysisk tolerance på DMT ikke opstår, men jeg tror nu indtagelses metoden + doser har en hel del at sige..

Hvis i løbende har siddet og røget pinde, hvor en del DMT forsvinder ud i den blå luft, så tror jeg det bliver svært at opnå breakthrough.. Selvom det selvfølgelig ikke er umuligt.

Hvor imod, hvis i med halve timers mellemrum havde røget ~30mg doser i et sug og holde det inde tror jeg ville være langt mere effektivt.

Det er kun gætteri og spekulationer, men ved løbende rygning af joints tror jeg at koncentrationen af DMT i hjernen er mere konstant end ved halv-times intervaller med single doser. Jeg kunne formode i hvert fald at det kan være skyld i "tolerancen"..


Det, tror jeg, du har helt ret i. Og vil lade det komme an på en prøve, når jeg er landet helt. Angående break-through: Det var heller ikke det, vi gik efter, selvom jeg godt tror, at særligt sensitive personer kan opnå det.

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2013 02:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Argh okay. Jeg synes ikke man sådan er helt sig selv. Jeg synes ens hukommelse om hvad og hvem man er, forsvinder i ret høj grad. Det kan måske også have noget at gøre med at man bare ikke tænker i sådan nogle baner derude.


Jeg må altså erklære mig fuldstændig uenig med dig: I modsætning til hash/pot, meskalin, psilocybin og LSD, som gør mig "skæv" ift. min "normaltilstand", er det skræmmende og fascinerende ved DMT (for mig) netop, at jeg føler mig fuldstændig normal og nede på jorden samtidig med, at jeg gennemlever paranormale tilstande. Det er, som om at DMT-trancen overrider en evt. brandert eller skævert, ligesom hvis man pludselig kommer ud for en ulykke eller i slagsmål i påvirket tilstand: Selvom man var nok så besoffen, er man lige pludselig helt nede på jorden med 100% koordination og reflekser på plads. Ikke at jeg vil anbefale at være påvirket af andre stoffer før et DMT-trip, med mindre det var svampe eller changa eller en kombination af dem, men jeg tror egentlig ikke, at det gør den store forskel, fordi chokket forbundet med at "krydse over" neutraliserer evt. alternative påvirkningskilder. Don't get me wrong: Selvfølgelig har man ikke "koordination og reflekser på plads" under DMT-trancen, men jeg er i hvert fald pinagtigt bevidst om mit skrøbelige ego - og de bizarre ting det pludselig skal forholde sig til! - strippet ned til "det psykiske skelet" så at sige, men derfor så meget desto mere "virkeligt" (håber det giver en form for mening!). Men med alt det, jeg lige har skrevet, følger følgende forbehold: Måske har jeg simpelthen endnu ikke formået at "give helt slip" og "virkelig krydse over" ... Så skal jeg tage mere eller mindre DMT? Eller kombinere forskellige tryptaminer? Hvor er nisserne? Og hvad skal jeg gøre, hvis jeg møder dem?

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2013 12:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg er i hvert fald også
Citat:
pinagtigt bevidst om mit skrøbelige ego
ved sub breakthrough doser, eller når jeg rammer min krop igen efter breakthrough.

Tror det handler om at få en stor nok dosis på en gang, til at opløse egoet.

Jeg tror sagtens at DMT i kombination med andre psykedeliske stoffer kan være med til at hjælpe breakthrough på vej og med at nedbryde mentale parader. Mit første breakthrough var i enden af et 2c-b trip :)

Ikke alle oplever nisser ;) Eller alfer.. Det er vidst ret forskelligt hvilke skabninger folk møder, selvom mange også oplever de samme eller lignende.

Væsnerne skal nok selv opsøge dig og fortælle dig hvad du evt. skal gøre, er jeg sikker på :wink:

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2013 00:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jul 2009 16:48
Indlæg: 762
Enormt god læsning, Big Jake! Dejligt at du ville dele de oplevelser. I øvrigt også interessant at følge med i jeres betragtninger om tolerans, egodød og de skabninger der bebor DMT-land :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2013 03:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Tak, Culpepers, for de venlige ord. Og tak for at ruske op i tråden. Jeg havde ikke glemt den, men har brugt de sidste uger på at læse, tænke og trippe lidt mere. Hvad med dig, har du ikke noget personlig empiri ang. de dele, du har lyst til at dele?

OK, blazR og Satori:

I guess we'll just have to agree to disagree mht. egotab/død. Jeg har selvfølgelig heller aldrig været udsat for det. Men jeg mener helt klart, at potentialet for det er meget mere tilstede under et stærkt trip på LSD/psilocybin/mescalin, bl.a. fordi trippet varer så meget længere end DMT, og også fordi det ikke er så intenst som DMT og derfor mere orienteret imod og udfra ens ego, som man så evt. har muligheden for at nedbryde. Jeg har måske flosset kanten af mit en lille smule et par gange, men aldrig tabt det, så jeg ved sgu ikke ... Men hvis man læser Strassmans The Spirit Molecule eller http://www.serendipity.li/dmt/340_dmt_trip_reports.htm, er der ingen, som omtaler egotab. I modsætning til http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/1427364 (truly epic), som omhandler fænomenet thumbprint, men sådan set er off-topic.

Nå, men videre til den anden del af denne debat: Spørgsmålet om entiteter. Jeg er skeptiker af natur, så mit indre nævningeting sidder stadigvæk og skændes om sagen. Men jo flere gange jeg ryger DMT, jo flere triprapporter og -teorier jeg læser, des mere sandsynligt virker det, at der eksisterer en anden, stand-alone dimension, som man kan tilnærme sig vha. shamanistiske teknikker. På den anden side føler jeg mig hverken rationelt eller følelsesmæssigt overbevist. Jeg mener: Hvis kødkrystallen virkelig var en entitet, havde jeg så ikke bare vidst det uden den mindste tvivl? Måske er jeg for tykskallet eller bange for at give slip, det er meget muligt, men jeg er desværre ret meget i tvivl om, hvorvidt hele cirkuset "bare" foregår inde i min "egen" hjerne.

Til syvende og sidst er det selvfølgelig noget jeg må ligge og rode med selv, og jeg tvivler på, at jeg kommer frem til en afklaring særlig snart. Men jeg vil alligevel sætte pris på mere input fra alle jer kære hoveder, ellers bliver det sgu lidt ensomt. Og så har vi da også en kollektiv mission: At kortlægge og opfinde et sprog til at beskrive de her rum. Hvad er fx egodød - og hvad er det ikke? Det er op til os, og dem vi står på skuldrene af, at definere. Og i den forbindelse kan jeg linke til en meget lang, surrealistisk tekst om emnet http://www.disinfo.com/2012/12/opti-and-i-one-mans-experiences-with-a-hyperdimensional-creature/ med et lix-tal, som får Tusind Plateauer til at fremstå som en Pixi-bog. Men i det mindste har forfatteren mod til at forsøge, og nogle gange bilder jeg mig ind at kunne følge ham. Hvorom alting er, vil jeg meget gerne høre fra jer derude. Hvorfor er I så sikre på, at der virkelig er tale om (fra os separate) entiteter? Og betyder egotab/død ikke, at man bogstaveligt talt ikke længere ved, hvem man var/er - overhovedet? Kom endelig med nogle bud!

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team