Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 08:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jul 2012 13:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Billede

Rumvæsner er kommet til jorden, de har fundet dig på tidspunkt hvor du er helt alene og kan have en samtale med dem uden der er nogen andre på jorden der ved dette har fundet sted. De vil bruge dit i et studie, som vil give dem indsigt i hvordan vi mennesker kommunikere med hinanden og en masse andet.

De vil tage dig med til deres hjemplanet, hvor du vil blive placeret i en simulator der mimer vores verden fuldkommen, helt ned til dine personlige forhold med alle du kender og nogensinde har kendt. Alle de samme regler fra livet i vores virkelighed gør sig gældende i virkeligheden skabt af deres simulator.

Efter du er blevet placeret i denne simulator vil du vågne op i din egen seng og livet vil forsætte præcis som før. Som betaling for at du deltager i rumvæsnernes studie af menneskeheden, vil dit liv (foruden at du selvfølgelig stadig vil opleve begivenheder, som er ubehagelige og dog vigtige for din process i livet, som f.eks dine forældres død, osv.) - være det det bedste liv du nogensinde vil kunne forestille dig at leve, udover dine vildeste drømme. Du vil elske og blive elsket mere end hvad du troede var muligt. Du vil have stor succes og opnå alle dine mål og du vil til slut dø lykkelig (som din rigtige krop vil dø i simulatoren) med en følelse af at du har levet livet fuldt ud.

Du stoler på at rumvæsnerne taler sandt og ikke vil snyde dig (og det vil de heller ikke) men hagen ved det er, at du i dette liv stadig vil være bevidst om at hele dit liv er en simulation, en løgn og at alle dine rigtige venner og familie befinder sig på jorden, hvor de undre sig over hvor du er og savner dig.

Ville du tage imod rumvæsnernes tilbud?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 13:37 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2010 22:33
Indlæg: 434
Geografisk sted: syd for kosmos
Nej.

_________________
Jeg ved præcis hvor vi skal hen.. øhh 150 grader mod nordvest, eller nærmere omvendt! Jeg putter det her varmometer i munden og ser at pulsen er 2 millioner grader .. og og jeg er ikk rigtig klog!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 13:41 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Livet, som vi kender det, er en simulering af egoet, så det kommer alligevel ikke til at gøre nogen forskel.

Hip som hap.

Og hvis vi nu står i sådan en situation, så tror jeg sgu ikke lige de spørger om lov. Det ville mennesker ikke gøre.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 13:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
nej.

og jeg ville undre mig over at de ville studere mennesket når nu de har lavet en hel simulator på deres planet hvor det netop kan gøres.
Hvordan byggede de den simulator uden at kende mennesket godt og grundigt først ? jeg ville højs sansynligt løbe skrigende bort og ende på koldbøtte fabrikken fordi jeg ville blive ved med at påstå at jeg havde set rumvæsner.

Og hvis vi nu står i sådan en situation, så tror jeg sgu ikke lige de spørger om lov. Det ville mennesker ikke gøre.

Man kunne vel have lov at håbe på at væsner der kunne rejse igennem universet på den måde var en smugle klogere og venligere ;) ikke alt levende behøver jo at være fjendsk som vi er.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Senest rettet af Mr.Pink 19 jul 2012 13:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 13:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg tror jeg ville fører en noget mere GTA agtig livsstil, da man jo ville vide at ligemeget hvad du gør, så udretter du intet. Desuden siger jeg også nej tak.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 14:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 feb 2012 12:14
Indlæg: 111
jo hvorfor ikke. jeg ville takke ja, og vil skabe en verden efter mit billede, ingen fascister, ingen krig. kun en masse fred og kærlighed... ville have rettet op på nogle af de ting jeg fortryder (ganske få ting, da jeg mest muligt prøver at leve efter "hellere fortryde jeg gjorde det, end fortryde at jeg ikke gjorde det" men ja, leve et fantastisk liv, for en gangs skyld.. når man har levet hele sit liv på bunden, og så får en mulighed for at komme op, hvorfor skulle jeg så sige nej?

_________________
i fly, i smile, i'm on THC till i die


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 14:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2008 15:41
Indlæg: 165
Minder dette ikke meget om The Truman Show ? Bortset fra at Truman i filmen ikke havde valget og ikke var bevidst om det var en simulation (i begyndelsen i hvert fald)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 15:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jul 2009 00:40
Indlæg: 727
Geografisk sted: Aalborg
Minder dette ikke meget om The Truman Show ? Bortset fra at Truman i filmen ikke havde valget og ikke var bevidst om det var en simulation (i begyndelsen i hvert fald)

Sad og tænkte det samme.. :) Iøvrigt fantastisk film! - Men jeg ville også takke nej. Fordelene opvejer simpelthen ikke ulemperne i mine øjne..

_________________
Never argue with an idiot. He will drag you down on his level and beat you by experience..

Cannabis entusiast


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 15:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Jeg synes det er et utrolig fristende tilbud, men jeg tror ikke jeg ville kunne forlade min familie og venner i uvished om min skæbne.

Jeg ved ikke om jeg ville have for travlt med at nyde den rare tilstedeværelse i simulatoren, til at tanken om at det hele var falsk ikke ville dukke op og ødelægge oplevelsen.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 15:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 jul 2011 13:01
Indlæg: 384
Når man har oplevet det bedste, er det næstbedste ikke godt nok.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 15:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Den kan jo ikke simulere ægte kærlighed, som du modtager fra venner og familie.
Og hvordan skulle man kunne give noget man ved er livløst kærlighed ? noget man ved der ikke er istand til at give noget igen ud over hvad den er programmeret til at give dig, hvilket der ingen følelser er bag ?

Hvis man kan være tilfreds med så lidt, og noget så falsk, må man mangle noget meget vigtigt i sit liv.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 16:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Simulationen vil synes så ægte, at hvis du virkelig ønskede denne virkelighed og kunne se forbi det faktum at den ikke var ægte, så ville du ikke kunne kende forskel på den og den virkelige verden. Let som at acceptere en glad psykose. Men ville man kunne slippe tanken om, at alt hvad der udspiller sig for øjnene af dig, egentlig er en løgn?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 16:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Det er det jeg VED jeg ikke ville kunne.
leve i en falsk verden..

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 19:17 
Offline
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2001 02:01
Indlæg: 2033
Din problemstilling har en indbygget svaghed (som andre også - mere eller mindre eksplicit) har pointeret: Ontologien i dit eksempel indbefatter, at man anerkender sin nuværende perception af virkeligheden som "den objektivt rigtige", i modsætning til den simulation som de tænkte rumvæsener tilbyder én (du kalder den en løgn).

Her mener jeg, at der må eksistere et modsætningsforhold mellem idéen om et lykkeligt liv og det at skulle leve på en løgn. Det rumvæsenerne så at sige tilbyder, er en overfladisk løsning, hvor du ikke skal gøre en indsats (du er garanteret, at du vil elske og blive elsket mv.), men hvordan skal den form for eksistens nogensinde komme til at give mening? Hvis man levede på instinkter, og udelukkende søgte sig tilfredsstillet gennem sex, mad, kærlighed, reproduktion osv. kunne det måske give mening, men der tror jeg sådan set ikke lykken findes.. for nogen som helst.

Hvis man ikke har denne overbevisning, giver problemstillingen i øvrigt slet ikke mening. Syreperlen nævner fx at han anskuer livet som en simulering af egoet. Det er en meget nedkogt version, der ville være fin at få uddybet, så trådstarter og andre, kunne blive klogere på hvad der præcis menes. Umiddelbart tror jeg, at Syreperlen hentyder til, at alle har mulighed for, at finde ind til kernen af deres eksistens, ligegyldig hvilken inkarnation man optræder i. Så i det store billede ville det ikke gøre nogen forskel om vi var i rumvæsenernes simulation, eller denne vi kender som "den objektive virkelighed". Målet for sjælen er, bl.a. igennem transcendensen af egoet, at opnå/indse foreningen med Gud, Altet, Brahman (kært barn har mange navne), og det kan man arbejde hen imod ligegyldig hvad.

Men derfor har de fleste af os nok så stærk en tilknytning til vores nuværende eksistens, at det ville være meget svært, at skulle bryde med denne virkelighed til fordel for en anden. Omvendt kunne man måske tænke sig nogle opportunister, der så en chance for, at bryde med fortiden og "starte forfra" uden alle de tilknytninger og forpligtelser man har her og nu. Men det behøver man jo ikke at blive bortført af aliens for at opnå, hvis man føler sig klar til at tage det valg, kan man jo bare rykke sig selv op med roden, tage et nyt sted hen og starte på ny.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2012 20:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Hmmm nææh... For som det allerede er nævnt, så har man brug for at skabe for sig selv, hvis det hele bliver én givet kan man IMO ikke have et lykkeligt liv.. Jeg så hellere at rumvæserne tilkendegav deres eksistens for verden og hjalp os med at komme ud i rummet, lykken ligger i det ukendte! Star trekking <3 :lol:

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Senest rettet af Snoezel 20 jul 2012 12:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2012 12:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Helt klart ja. 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2012 14:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Bare tanken gør mig dårlig. Desuden er jeg også lykkelig, så har ikke brug for en simulator.

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2012 23:21 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Velskrevet, Andreas ;) jeg tror måske bare det er det forkerte sted vi tager sådan et dybt emne op?

Det bryder med samtlige internetbrugeres virkelighedsopfattelse!

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2012 23:47 
Offline
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2001 02:01
Indlæg: 2033
Hahaha ;) Jeg lod mig rive lidt med, da det så ud til at dette science fiction scenarie prikkede lidt i folk. Den gode forsimpling er en udsøgt måde at komme lidt ind under huden på emner, der ellers kan synes uoverskuelige at tage hul på.

Når det så er sagt, er jeg sikker på at både Odden og Zarathustra, har haft gang i nogle heftige tråde om ontologi og videnskabsfilosofi herinde i årenes løb - jeg har bare ikke lige fået deltaget før nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2012 00:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Det bryder med samtlige internetbrugeres virkelighedsopfattelse!


Det burde da ikke holde dig tilbage fra at dele det med os andre? ;)

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team