Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 16:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 maj 2012 02:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2011 19:36
Indlæg: 148
Geografisk sted: Århus
Jeg kan sjældent sove hvis det er fuldmåne : / Hvis den lyser virkelig kraftigt er det helt umuligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 04:27 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
the tribe, Agathos D, i skulle virkelig skamme jer over at sprede så meget misinformation. den information artikel er en ren skændsel. det er rigtigt at mange væsener inklusive os selv har cyklusser som er tilpasset månen. det kan muligvis have at gøre med at vi og dyrene på bestemte tidspunkter, kan drage mere fordel af månens lys end andre. det er til gengæld det rene nonsens at månens massetiltrækning skulle have nogen som helst indflydelse på vores fysiologi. månens tidevandskraft er 1,1 x 10^-7 g. altså under 0,1 milliontedel af jordens tyngdekraft. Det betyder i praksis at dine 'væsker' bliver udsat for en større ændring i gravitation, hvis du stiller dig op på den stol du sidder på, end hvis månen er 30.000 km tættere på jorden end normalt. vi taler om en infinitisemal differentialkraft. når havet påvirkes er det fordi molekylerne er ubundne og i konstant bevægelse. det kan sammenlignes med at en helt rund kugle, på en helt jævn overflade, vil rulle ved den mest minimale hældning. det der astrologi pjat hører ikke hjemme i denne tråd. hvorfor er emnet placeret i filosofi? det har jo intet med filosofi at gøre, og faktisk heller ikke videnskab.

læs denne artikel:
http://skepdic.com/fullmoon.html
Citat:
Misconceptions about such things as the moon's effect on tides have contributed to lunar mythology. Many people seem to think that since the moon affects the ocean's tides, it must be so powerful that it affects the human body as well. The lunar force is actually a very weak tidal force. A mother holding her child "will exert 12 million times as much tidal force on her child as the moon" (Kelly et al., 1996: 25). Astronomer George O. Abell claims that a mosquito would exert more gravitational pull on your arm than the moon would (Abell 1979). Despite these physical facts, there is still widespread belief that the moon can cause earthquakes.* It doesn't; nor does the sun, which exerts much less tidal force on the earth than the moon.

The fact that the human body is mostly water largely contributes to the notion that the moon should have a powerful effect on the human body and therefore an effect on behavior. It is claimed by many that the earth and the human body both are 80% water. This is false. Eighty percent of the surface of the earth is water. Furthermore, the moon only affects unbounded bodies of water, while the water in the human body is bounded.


og så vil jeg indtrængende bede jer om at prøve at forholde jer lidt kritiske til den information i tager til jer. jeg plejer at blive irriteret, når ateisterne bliver skingre i retorikken over for de troende, men når jeg ser sådan noget her, så forstår jeg godt hvorfor.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 05:25 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Jo, jo den er god nok. Planeterne har indflydelse på en masse ting, som vi slet ikke forstår. Det er ikke til at forklare.

Men jeg ved, at månen påvirker væskerne og at når den er tæt på, så påvirkes vandet ekstraordinært. Spørg enhver navigatør på vandet.

Jeg har ikke skrevet noget om, at den er selektiv, eller at det er det eneste den gør. Tværtimod tror jeg alle planeter øver varierende indflydelse på jorden, på mange måder, som hverken jeg eller andre kan forklare.


1: "jo, jo den er god nok". du lægger ud med at lyde meget snusfornuftig og helt sikker i din sag. du nævner ikke hvad planeterne gør, du forstår det ikke og du kan ikke forklare det. uundskyld mig, men det virker lidt som om du ikke aner en hujende fis om planeternes inflydelse. det er bare det sædvanlige okkulte "skjulte viden", som åbenbart ligger et sted som du ikke helt kan nå, men du er 100% på at det er der. tror du for alvor på astrologi?

2: "spørg enhver navigatør på vandet". nu kender jeg jo tilfældigvis lidt til navigation, så du kan jo spørge mig, heheehehehehehe. :mrgreen: der sker såmænd bare det at ebbe og flod er lidt lavere/højere end normalt, og det er sådan set det. hvis man sejler med et skib på et sted hvor tidevandsforkellen er meget stor, og ens dybgang kan udgøre et problem ved ebbe, så skal man naturligvis være opmærksom på dette. det der virkelig betyder noget for variationen i vandstanden er om det er spring eller nip-flod. springflod forekommer ved omkring ny- og fuldmåne og her er tidevandsforskellen størst. om det er superfuldmåne eller almindelig fuldmåne spiller en ret lille rolle. vi snakker om et par centimeter. http://www.dmi.dk/dmi/index/hav/oceanog ... ivelse.htm
det her Supermoon begreb er iøvrigt noget en astrolog har fundet på, og det er nok derfor der knyttes så meget nonsens til det. det er heller ikke skyld i storme, vulkanudbrud, jordskælv og tsunamier.
http://blogs.discovermagazine.com/badas ... arthquake/
http://en.wikipedia.org/wiki/Supermoon

3: Går det dig ikke lidt på, hele tiden at hive ideer ud af røven, uden at have nogen som helst belæg for det du skriver? men nej, tidekraften er ikke selektiv. den påvirker alt, men er slet ikke stor nok til at have nogen indflydelse på faste ting. kun store masser af uafgrænset, flydende stof påvirkes (havet er faktisk det eneste som er stort nok). hvilken grund har du til at tro at alle planeter, på mange måder påvirker jorden? skal vi bare tage dig på ordet. noget som går igen og igen i mysticisme er at ting ikke kan forklares. pisse resignerende attitude i okkultister altid har :mrgreen:

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 07:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Det virker da som om at du har din egen mening og det du velkommen til... Jeg har min erfaringer og min mening.. Når man har trippet i mange år som mig er det oplagte emner at gå op i..Hold venligt min røv ude for denne tråd.

Hygger din ego sig nu?

Vi lærer så længe vi lever.. Jeg er bare ikke enig med dig og det jeg glad for. Typisk at shagongen stadig er sådan. Det altid en god ide at give plads til andre mennesker og være åben.

Dejlig dag til dig :O)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 07:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Jeg skammer mig ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 12:11 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Lunokhod: De her sammenhænge er komplekse. Du tror ikke "et par cencimeter" betyder noget. Hvad ved du eller videnskaben egentlig om det? Ikke andet end gæt. Det er med andre ord "tro" ikke "viden".

Jeg kender navigatører, som har en anden opfattelse end dig. Det er gæt, fornemmelser og tro.

Du lyder som fundamentalistiske religiøse. Prøv at udsæt dig selv og egne kilder for kritik.

Og nej, jeg skammer mig overhovedet ikke. Jeg stoler mig egen intuition og klamrer mig hverken til videnskab, religion, okkultisme, eller dogmer og paradigmer. De har det nemlig med at ændre sig, efterhånden som vi bliver klogere.

Jo, jo, den er god nok!

Edit: Du kører lidt op og kan virke ubehagelig, når du taler om røv, skam osv.

Prøv at slappe lidt af. Du kan evt. tænde lidt røgelse og nogle stearinlys og bruge ametyst - en krystal der skulle modvirke stress og løsne spændinger og hovedpine og have en bedøvende og beroligende virkning. Den skulle efter sigende beskytte mod uønskede indflydelser (i dit tilfælde behovet for beviser og "tro" på videnskaben) og have en rensende effekt på krop og sjæl :lol:

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 12:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Lunokhod: De her sammenhænge er komplekse. Du tror ikke "et par cencimeter" betyder noget. Hvad ved du eller videnskaben egentlig om det? Ikke andet end gæt. Det er med andre ord "tro" ikke "viden".

Jeg kender navigatører, som har en anden opfattelse end dig. Det er gæt, fornemmelser og tro.

Du lyder som fundamentalistiske religiøse. Prøv at udsæt dig selv og egne kilder for kritik.

Og nej, jeg skammer mig overhovedet ikke. Jeg stoler mig egen intuition og klamrer mig hverken til videnskab, religion, okkultisme, eller dogmer og paradigmer. De har det nemlig med at ændre sig, efterhånden som vi bliver klogere.

Jo, jo, den er god nok!

Edit: Du kører lidt op og kan virke ubehagelig, når du taler om røv, skam osv.

Prøv at slappe lidt af. Du kan evt. tænde lidt røgelse og nogle stearinlys og bruge ametyst - en krystal der skulle modvirke stress og løsne spændinger og hovedpine og have en bedøvende og beroligende virkning. Den skulle efter sigende beskytte mod uønskede indflydelser (i dit tilfælde behovet for beviser og "tro" på videnskaben) og have en rensende effekt på krop og sjæl :lol:


Tak for en smuk og malerisk fremførelse af "videnskaben er ikke bedre end religion"-argumentet, en klassiker der altid trækkes op af hatten når kniber med rigtige argumenter for ens alternative teorier. Man tror på videnskaben ligesom man tror på religion eller okkultisme, derfor må folk der forlanger videnskabelige beviser for alt være en slags fundamentalister.

Det er bare ikke et gyldigt argument - videnskaben adskiller sig fra religion, okkultisme, hvad du tror og hvad dine sejlende venner fortæller dig, ved at den forlanger rigtige, håndgribelige beviser. Hvis du ikke har nogen beviser så giver det ingen mening at diskutere videnskabeligt, så bliver det bare en udvandet diskussion af hvad vi tror og synes. Bevisbyrden er på dig, da det er dig der kommer med de vævende teorier.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 13:02 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Det virker da som om at du har din egen mening og det du velkommen til...


se, der tager du fejl. jeg har faktisk ikke nogen mening. jeg videregiver teoretisk viden som der er evidens for. den eneste vurdering jeg foretager, er hvorvidt der er rimelig belæg for de teorier jeg vælger at videregive. det gør du ikke, men til gengæld har du en mening, og dem kan alle jo have.

have a nice day chief :mrgreen:

Edit: nå, whatever. den virkelige tragedie er at den slags underlødig spekulation kan finde sin vej ind i en nogenlunde respekteret avis som Information. videnskabsformidlingen lider i vor tid. så meget skodinfo. :(

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Senest rettet af Edward Coke 09 maj 2012 13:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 13:06 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Jim Fear: Jeg påstår netop ikke, at jeg har videnskabelige beviser og derfor skal jeg selvfølgelig heller ikke løfte nogen bevisbyrde.

Det her område kan videnskaben kun gætte på. I det hele taget handler det vist meget om, hvad man tror videnskaben kan svare fyldestgørende på.

Den kan ikke bruges til at fortælle mennesker, om de oplever forandringer i forbindelse med månen, eller om det er noget de bilder sig ind. Det er helt galt og fortæller noget om, hvor usikre mennesker er blevet og hvor arrogant videnskaben er blevet. Den skal ikke bruges til (og kan heller ikke bruges til), at sætte mine, eller andres, fornemmelser eller antagelser på plads - forhåbentlig. Ellers ender vi jo netop med videnskabelig fundamentalisme og vi er allerede godt på vej, som diskussionerne herinde og andre steder viser.

Det er farligt, når nogle mennesker mener, at de sidder inde med sandheden, fordi videnskaben nu mener at vide dette eller hint. Den almindelige sunde fornuft og menneskers tro på egne fornemmelser, bliver sat til side. Det er formentlig derfor mange mennesker er så usikre i dag. Hvis man skal navigere efter videnskab, så skal man den ene dag gøre det ene, den næste dag det andet og mene det ene, indtil man mener det andet, fordi videnskaben nu er kommet frem med nye resultater.

Hvis jeg mærker ændringer i forbindelse med månen, så gør jeg det, uanset hvad videnskaben fortæller. Den finder nok ud af en dag, at jeg havde ret. Det ændrer sig jo netop.

Jeg mener man er fundamentalist, hvis man forlanger videnskabelige beviser for alt. Det er fuldstændigt langt ude og et sært skråplan. Videnskaben halter uundgåeligt bagefter, i dens beskrivelse af virkeligheden.

Jeg er ked af at røre ved jeres "tro". Det er desværre ikke andet i mine øjne.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 13:40 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Jim Fear: Jeg påstår netop ikke, at jeg har videnskabelige beviser og derfor skal jeg selvfølgelig heller ikke løfte nogen bevisbyrde.

Det er så dejligt nemt at være mystiker. :mrgreen:

videnskaben skal da lige netop om noget bruges til at finde ud af, om noget er indbildning eller et reelt fænomen. det har mange så forsøgt at gøre statisk, og i denne forbindelse har nogle fundet at der tilsyneladende er en sammenhæng. det har så bare vist sig at de har glemt at korrigere for visse ting i deres beregninger, og sammenhængene er forsvundet efter data blev rettet.

men du er simpelthen en lost cause, Agathos. det er utroligt at du ikke kan se, at grunden til at vi lever i en relativt højteknologisk verden, og har en ret dybgående forståelse for vores univers udelukkende kan tilskrives videnskaben. du har sagt det her med at videnskaben halter bagefter før. i forhold til hvad, spørger jeg dig så? okkultismen? :lol:

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 13:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Jim Fear: Jeg påstår netop ikke, at jeg har videnskabelige beviser og derfor skal jeg selvfølgelig heller ikke løfte nogen bevisbyrde.

Det her område kan videnskaben kun gætte på. I det hele taget handler det vist meget om, hvad man tror videnskaben kan svare fyldestgørende på.

Den kan ikke bruges til at fortælle mennesker, om de oplever forandringer i forbindelse med månen, eller om det er noget de bilder sig ind. Det er helt galt og fortæller noget om, hvor usikre mennesker er blevet og hvor arrogant videnskaben er blevet. Den skal ikke bruges til (og kan heller ikke bruges til), at sætte mine, eller andres, fornemmelser eller antagelser på plads - forhåbentlig. Ellers ender vi jo netop med videnskabelig fundamentalisme og vi er allerede godt på vej, som diskussionerne herinde og andre steder viser.

Det er farligt, når nogle mennesker mener, at de sidder inde med sandheden, fordi videnskaben nu mener at vide dette eller hint. Den almindelige sunde fornuft og menneskers tro på egne fornemmelser, bliver sat til side. Det er formentlig derfor mange mennesker er så usikre i dag. Hvis man skal navigere efter videnskab, så skal man den ene dag gøre det ene, den næste dag det andet og mene det ene, indtil man mener det andet, fordi videnskaben nu er kommet frem med nye resultater.

Hvis jeg mærker ændringer i forbindelse med månen, så gør jeg det, uanset hvad videnskaben fortæller. Den finder nok ud af en dag, at jeg havde ret. Det ændrer sig jo netop.

Jeg mener man er fundamentalist, hvis man forlanger videnskabelige beviser for alt. Det er fuldstændigt langt ude og et sært skråplan. Videnskaben halter uundgåeligt bagefter, i dens beskrivelse af virkeligheden.

Jeg er ked af at røre ved jeres "tro". Det er desværre ikke andet i mine øjne.


Du ved åbenlyst ikke hvad en fundamentalist er og du bliver ved med at bruge det ugyldige argument at videnskaben er en "tro". Nej, videnskaben skal ikke fortælle dig hvad du føler eller oplever - men når du begynder at oversætte det til generelle sætninger som "fuldmånen påvirker menneskers adfærd", så må du forvente at folk kræver noget dokumentation, især når der foreligger en større mængde data der peger på det stik modsatte. Vi kan ikke tage alle menneskers følelser og tro som faktuel sandhed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 19:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Nymåne er en god tid at ligge nye planer i, hvis man skal arbejde med månens energi.

Synes man skal være afhængig af sig selv, og hvordan man former sin verden, ikke hvordan månen påvirker ens energi.

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 19:55 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Jeg er ikke okkultist Lunokhod, du tager helt fejl. Jeg henter mine svar mange steder, afhængigt af spørgsmålet.

Det betyder ikke så meget for mig, at overbevise jer Jim Fear, ærlig talt. Men jeg må dog fastholde, at videnskaben bruges på en helt forfejlet måde, når man afkræver mennesker bevis for deres fornemmelser angående månens indflydelse, politiske holdninger eller lignende.

Koblingen til fundamentalisme eller rettere totalitarisme er ikke så svær at få øje på. Der er tale om mere eller mindre kvalificerede gæt fra videnskabens side, så jeg skal ikke stå til ansvar for videnskabens domstol. Desuden anvendes videnskab også i politisk øjemed eller for at tjene egne interesser, præcis som religion.

Jeg mener ikke vi har en dybdegående forståelse af den verden vi lever i Lunokhod. Det vil vi vide, når der er gået 20-30 år eller mere.

Edit: Jeg synes det lyder godt Tribe79. Hvis du kan mærke, at det fungerer, så brug det.

Det kan være godt at lytte til videnskaben, hvis den siger noget fornuftigt, men hvis den ikke gør eller der er uenighed indenfor videnskaben (hvad der ofte er), så stol på dine fornemmelser og lad den ikke diktere, hvad du føler og hvorfor.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 20:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Nymåne er en god tid at ligge nye planer i, hvis man skal arbejde med månens energi.

Synes man skal være afhængig af sig selv, og hvordan man former sin verden, ikke hvordan månen påvirker ens energi.



Man kan bruge det som et redskab... Det hele hænger sammen i min verden. Månen, universet, mennesker, dyr og mig... Det smart at arbejde sammen. Nu er der mange verdener så man kan vælge. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2012 20:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Jeg er ikke okkultist Lunokhod, du tager helt fejl. Jeg henter mine svar mange steder, afhængigt af spørgsmålet.

Det betyder ikke så meget for mig, at overbevise jer Jim Fear, ærlig talt. Men jeg må dog fastholde, at videnskaben bruges på en helt forfejlet måde, når man afkræver mennesker bevis for deres fornemmelser angående månens indflydelse, politiske holdninger eller lignende.

Koblingen til fundamentalisme eller rettere totalitarisme er ikke så svær at få øje på. Der er tale om mere eller mindre kvalificerede gæt fra videnskabens side, så jeg skal ikke stå til ansvar for videnskabens domstol. Desuden anvendes videnskab også i politisk øjemed eller for at tjene egne interesser, præcis som religion.

Jeg mener ikke vi har en dybdegående forståelse af den verden vi lever i Lunokhod. Det vil vi vide, når der er gået 20-30 år eller mere.

Edit: Jeg synes det lyder godt Tribe79. Hvis du kan mærke, at det fungerer, så brug det.

Det kan være godt at lytte til videnskaben, hvis den siger noget fornuftigt, men hvis den ikke gør eller der er uenighed indenfor videnskaben (hvad der ofte er), så stol på dine fornemmelser og lad den ikke diktere, hvad du føler og hvorfor.


Det nytter ikke noget at du bruger mere energi på de drenge. Tilbage til emnet folket :offtopic: hvad kan i mærke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2012 00:58 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours


Man kan bruge det som et redskab... Det hele hænger sammen i min verden. Månen, universet, mennesker, dyr og mig... Det smart at arbejde sammen. Nu er der mange verdener så man kan vælge. :)


det er smart at arbejde sammen... hmm.. er det ikke også det vi gør gennem matematik, fysik, biologi og kemi. disse discipliner er jo netop er forsøg på at tale universets sprog! videnskabsfolk og især de store genier, som da Vinci, Isaac Newton, Einstein osv. det var jo netop i kontakt med kosmos.

folk som dig skræmmer mig. :cry:

Billede

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2012 07:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Jeg er skæv og træt og har ikke noget at lave so here we goes..... :whogives:
Jeg har ofte søvnproblemer ved fuldmåne og jeg ved ikke hvorfor - det kan da sagtens være noget med energi (af flere forskellige former) der påvirker os, siden månen har en ret så stor effekt på jorden, vandet os.v (uden den var vi her højst sandsynligt slet ikke) men ..... det hvor filmen knækker for mig er det der med at "samarbejde" med energien, det forstår jeg simpelthen ikke noget af... endten er der en energi (noget) der bliver udsendt som forstyrre nogen, eller også er der en masse indbildning... som sagt mange gange før elsker mennesket at kæde ting sammen, og forbinde dem med hinanden fordi vi er desperate efter at få tingende til at give mening.. (nå jeg kan ikke sove.. hvad fanden sker der ? vent lige lidt ? jeg tænkte det nok ! FULDMÅNE) :lol: sådan tror jeg da selv ofte jeg har taget mig i at gøre.. men at samarbejde med en energi ??? hvordan ? Hvad med alt det andet som består af energi, består alt egentlig ikke af energi? synes jeg bare engang at have hørt, men hvad med solens, jordens, universets og alt det andets "energi" ... hvordan samarbjeder du med det ? ....... jeg kan ikke forstå den måde at tænke på, den forvirre mig og er i min verden forkert, så forklar da gerne :mrgreen:

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2012 12:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Jeg elskede fuldmånen da jeg var aktiv misbruger - den gav ligesom et ekstra kick når jeg var ude om natten - nu gør den det lidt svære for mig at sove. Jeg tror det skyldes at vi igennem evolutionen har vendet os til at vi i fuldmånens lys har haft mulighed af at orientere os og udføre opgaver som der ellers krævede dagslys.

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2012 14:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2007 12:14
Indlæg: 289
Geografisk sted: Århus
Jeg kan klart mærke det der med højvande, ikke, så hvis jeg løfter jern mens der er højvande, så vejer det mindre. Mine gains, åååh mine gains! :lol:

_________________
"The intuitive cognition with anti-nihilism is a trigger for latent infant violence"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2012 21:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2010 09:47
Indlæg: 95
Geografisk sted: Omnipresent
Det eneste jeg ved, er at jeg ikke ved en skid, ligesom Sokrates. Derfor vil jeg stå med et ben i hver lejr, da jeg finder både videnskab og metafysik/New age/spiritualitet interessant - og samtidig forsøge at pisse jer alle sammen af på én gang.

Lunokhod: You made my day. :D Du fik mig til at grine mere manisk end en hyæne på crack, og fremlagde det relevante videnskab bedre end jeg ville kunne, selvom jeg har en basal forståelse for det. Gid der var færre knastørre, røvkedelige videnskabsmænd og flere af din slags. Men en vigtig del af videnskab er vel også at have et åbent sind, ikke? Forestil dig fx at forklare om radiobølger før 1800-tallet.. De var der stadig, men folk ville have kaldt en åndssvag for ideen. Og når mennesket nu har en circadian rytme styret af solen, er det vel ikke helt blæst at have en teori om at månen forårsager noget lignende - selvom det næppe kan være styret af lys (eller tyngdekræft), som det er tilfældet med den circadianske rytme.

Til alle de "månesyge" :) : Personligt køber jeg ideen halvt, da jeg har set den effekt i taler om på min mor indtil flere gange. Det var nu meget rart med sporadiske rengøringsflip, så jeg slap for at rydde op på mit værelse, dengang jeg boede hjemme :) Om det er rigtigt eller ej skal jeg ikke kunne argumentere for, men har læst og hørt om mange guruer der mente man nemmere
kunne overholde forsæt, fokusere sine intentioner på projekter osv. ved nymåne. Uanset om i finder det rigtigt eller nyttigt, er det som regel en god ide at holde de teorier om metafysik som man ikke kan bevise, for sig selv. Jeg mener, der er stadig folk der synes meditation er noget vås, selvom der er videnskabeligt grundlag for det har en positiv effekt. Håber i kan følge mig.

:peace:

_________________
My thoughts follow my feelings, that is how I think,
the sceptics are rarely convinced, their feelings are exempt.
What is the point of thought, if you can not control the result,
what is it worth - if anything at all?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team