Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2024 19:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 30 jan 2013 12:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 dec 2011 11:13
Indlæg: 119
Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
det handler om indstilling og perspektiv, find din egen mening med livet - jeg er ateist og kan ikke finde anden mening at jage et godt smil og en god aften, så det prøver jeg på hver dag :)

ej at forveksle med at bedøve sin virkelighedsopfattelse og dope sig med stoffer. På et eller andet tidspunkt kan man ikk leve i sin egen lille virkelighed..

_________________
He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2013 14:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
jeg tror ikke på at man skal tage stoffer for at komme oven på (ikke på daglig basis i hvert fald). hvis man er i godt humør og gerne vil feste ser jeg dog ikke noget problem med at fyre op under en joint, alkohol, eller hvad man ellers kunne have lyst til.

men det har ikke noget med mit livssyn at gøre - ud over at det var noget jeg snakkede meget lang tid med en ven under et emma trip - og siden den dag har jeg ment at meningen med mit liv er at være glad. - så må alt andet komme i anden række.

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2013 15:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jun 2008 13:39
Indlæg: 169
Nu har jeg ikke lige læst alt. Meget langt fra.
Men der er da noget galt med verdenen!
Kapitalismen, f.eks. sulter over 50% af verdensbefolkning. :|


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2014 11:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 okt 2014 09:39
Indlæg: 11
Hey Spike, gode nyheder du er ikke sindssyg. Et hvert, skal vi sige reflekterende individ, går rundt med en oplevelse af at være umyndiggjort i samfundet. Dette skyldes ikke mindst vores ringe muligheder for at kommunikere vores ønsker 'opad', men også vores frivillige indlæggelse til at blive indoktrineret som forbrugere. Behovet for at ville frelse andre er en slags afvigelses-manøvre, mennesket ofte anvender, når det står magtesløs overfor sin egen situations udfordringer. Nietsche fik i sin tid nævnt noget om at; "vejen til helvede er brolagt med gode intentioner", for hvordan kan vi tro at vi kan gøre gavn for andre, når vi ikke kan gavne os selv? Eller at det som er rigtigt for dig, nødvendigvis er rigtigt for andre "her lad mig venligst hjælpe dig eller du drukner, sagde aben og lagde fisken op i træet". Du ved lidt ligesom at, med krig bringe demokrati til den arabiske verden, når det ikke er noget 'folket' har efterspurgt.
Nietsche er også din mand hvad tomheden angår, med citater som: han som måtte se længe nok ind i tomheden, vil til sidst opdage at tomheden ser tilbage på ham; og den som vil jage monstre bør se til, at han i processen ikke selv bliver et monster.

Men hvis du gerne vil ruste dit sind, så du har noget at stå imod med har jeg fire navne til dig; Horkheimer, Marx, Weber og Adorno -fra hvem Frankfurter skolen udsprang, en historie om kritisk filosofi, og om den ekstra ordinære indsats man må yde for at undslippe den kulturelle kartoffelrække.

Du kan begynde der hvor alle undersøgelser starter i dag, Wiki-pe-dia: http://en.wikipedia.org/wiki/Culture_industry

- vi lever i et kulturelt fængsel, for meget radikalisme og tydelige "flugtforsøg" vil lande din røv i kulturel isolation, så tænk dig om, og held og lykke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2014 19:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 okt 2014 17:48
Indlæg: 14
Hej Spike Wolf. Jeg kan absolut følge dig i hvad du føler og mener. Jeg tror der er flere og flere der føler som dig. Ved ikke om du har hørt om, at vi skulle være igang med et bevidsthedsskifte her på jorden. Kort fortalt skulle det gå ud på, at vi skal sige farvel til alt det gamle, (systemer, kontrol, egoisme, materialistisk tankegang osv.) som ikke gavner os i forhold til at kunne leve med hinanden på en mere hamonisk måde, hvor vi respektere hinanden, og hvor vi ved, at hvis vi skader andre, skader vi os selv. Dette skifte er ikke noget der sker fra det ene øjeblik til det andet, men over en årrække. Vi ser det nu i form af bla. Modstand mod gamle systemer i den ene eller anden forstand, ting kommer frem i lyset, uro rundt omkring i verden. På det personlige plan, kan det oplevelse ved at, tingene ikke giver mening mere, følelse af magtesløshed, sensivitet, ikke at føle sig forstået og være alene med sine tanker. Mange mennesker oplever at de har det skidt, både psykisk og fysisk, uden at lægerne kan forklare hvad det er, der præcist er galt.

Jeg ved desværre ikke hvad du skal gøre for at mindske følelsen i dit hjerte. Ved heller ikke helt hvad jeg selv skal gøre. Men har fundet ud af jeg ikke kan ændre alt det jeg gerne vil og i det tempo jeg ønsker, så det jeg gør, er at arbejde med mig selv, tænke positivt og så vidt muligt forsøge at være overfor andre, som jeg ønsker de er overfor mig. Ved godt man kan føle sig udnyttet osv. Men forsøger ikke at lade det vælte mig, selvom det selvfølgelig kan være svært, men tænker jeg ikke må droppe den måde at tænke på. Tror tanker har større indflydelse på tingene, end man umiddelbart skulle tro.

Men at du skriver de ting du gør, og de ting folk har af kommentare, gør mig egentlig fortrøstningsfuld og ret glad. For det må være et bevis på, at vi er på rette vej og flere og flere tænker, at det ikke er en hænsigtsmæssig måde vi lever på lige nu, i forhold til vores alles bedste.

Så ja, tro på det nok skal lade sig gøre. er sikker på, at du nok skal få alting til at give mening og ikke mere bære på den følelse du går med nu:-):-)

_________________
Alt er energi, det hele hænger sammen:-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team