Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 21:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Er vi svage?
Indlæg: 11 feb 2012 21:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Hey jeg sad lige og filosoferede: har engang set i en dokumentar ( der handler om 4 danske narkomaner, der prøvede at stoppe med at tage stoffer) at aber med høj status heller vil have mad end kokain, hvor i mod de svage aber heller vil beruse sig. Sådan er det vel også med mennesker? Er det fordi stoffer gør os glade at vi tager dem - fordi der ikke er andet der kan gøre os glade? Er det fordi stoffer løfter os op, når alfa'erne presser os ned?
Ved godt man kan være en alfa-type og stadig ryge hash fx.. men som realt når folk tager hårdere stoffer er det vel fordi de har et behov for at beruse sig - et behov "almindelige" mennesker ikke har brug for. Folk der er afhængige af stoffer har jo ikke stoppet "da legen var god", de er bare blevet ved og ved med at (mis)bruge narko'et - men hvorfor?
Er det bare sådan at folk der tager stoffer generalt er svagere end alle de andre??
Er vi det svage led i samfundet?
Har i jobs osv.?
Klarede/klare i jer godt i skolen?
Er vi taberne?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 21:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Jeg mener - folk der har det fint tager jo ikke stoffer - eller gør de?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 21:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2010 20:39
Indlæg: 206
Geografisk sted: op'i'dig
:sucks:

_________________
Acid... Acid... Acid... Acid... Acid...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 21:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Jamen hvorfor overhoved beruse sig, hvis man har det fint - medmindre det gavner en selv (hvilket det næsten aldrig gør)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 21:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Har du da intet lært kære regyr :D

Det er netop den slags forestillinger og spekulationer man havde inden man faldt over Psychedelia. Man kan jo se her inde, at det er mange slags forskellige mennesker som benytter sig af rusmidler. Der er massere af eksempler herinde på intelligente, uddannede og velfungerende mennesker som benytter sig af alternative rusmidler. Psychedelia er et levende bevis på at man ikke er en socialtaber og et svagt menneske fordi man tager stoffer. Selvfølgeligt findes der også tilfælde af personer som misbruger stoffer for at flygte fra virkeligheden f.eks. Men det er individuelt hvorfor man benytter sig af stoffer, hvor meget man tager og hvor ofte. Så jeg synes ikke du kan generalisere på den måde som du gør.


Senest rettet af Arthur Spooner 11 feb 2012 21:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 21:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten

;)

Det er jo ikke alle herinde der har et så højt forbrug af narkotika at det skader dem og ødelægger deres liv regyr :D

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 21:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Jamen hvorfor overhoved beruse sig, hvis man har det fint - medmindre det gavner en selv (hvilket det næsten aldrig gør)


Say what???? Selvom man har det fint, kan man da sagtens få lyst til at få det endnu bedre.

Selvom man er blevet mæt kan man jo også få lyst til lige at tage lidt dessert alligevel. Hold kæft et lorte eksempel! :stupid:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 22:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
der er sgu da ingen der er glade hele fucking tiden, man er da ikke en taber bare fordi man er depri eller lignende engang imellem. og det er dumt at beruse sig for at komme væk fra fx at være depri, men man kan da godt drikke nogle genstande eller ryge et par pinde i sociale sammenhænge(weekenden), uden at man flygter fra virkligheden. personligt tar jeg stoffer for at eksperminere(stavet forkert), og jeg vil meget gerne have en ´´ud af kroppen-oplevelse´´ inden jeg dør, jeg tror på at man godt kan lære noget(om sig selv) af fx. at tage psykedeliske stoffer. fuck nej, jeg vil fandme ikke stemples som svag bare fordi jeg tar stoffer et par gange om måneden. og det tror jeg heller ikke andre vil, desuden kan vi diskutere hvad en definationen af en taber er, alle ser da sikkert nogle som tabere, men jeg tror ikke alle tænker ´´taber´´ om de samme folk. jeg har haft et job(til jeg sagde op), går i skole, og prøver da at gøre mit bedste. undskyld stavefejl og at jeg er lidt for sur i det her indlæg

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 22:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 feb 2011 14:32
Indlæg: 196
Jeg ved ikke hvem der er taberne i samfundet, men jeg tænker lidt at det er os alle, om det er en arbejdsnarkoman eller en bruger /misbruger af stoffer, folk der går i byen fra torsdag til mandag morgen, alle skilsmisserne, regeringen som ikke styrer landet godt, ja offentligt står og lyver på tv, om det er alle der læser se og hør får at få lidt sladder om andre, om det er alle mændende der går til ludere og lader konen og børnene sidde derhjemme, eller omvendt kan kvinderne jo også få en mandeluder, om det er alkoholikerne, eller hvor skoene så egentlig klemmer så har vi alle vores ting at slås med, men bruger alle forskellige metoder til at løse det på, eller formilde det på. Jeg tror på at hvis man er et menneske på denne jord, oplever man rigtig mange onde ting i livet som smerter i sjælen, og alle behøver noget at enten dulme smerten eller noget til at flygte fra den med , om det så er det ene eller det andet er vel ligegyldigt. Og vi er alle tabere for vi kan ikke hjælpe os selv og heller ikke andre, det jeg ofte ser er hyklere der hellere vil svine andre og hive dem ned i sølet, end at hjælpe, fordi de er pisse rege for selv at blive spottet ud. Det er tragisk at det skal være sådan, og det er der menneskeheden tabte slaget, og blev tabere. Der er ingen kærlighed til mere, måske til ting og penge, men hvis det omhandler mennesker er folk sgu ligeglade om andre folk er ved at blive banket ihjel på åben gade, der er ingen der hjælper nogen mere andet end dem selv, så der har vi også tabt. Så i mine øjne er vi alle tabere, alle på hver vores måde. Og dem der peger fingre er en flok hyklere og dem skal man sgu holde fingrene fra.

_________________
Fuck menneskeheden, de formår sgu kun at gøre ondt anyway!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2012 23:56 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Jeg hersker, jeg herskede, jeg hersker ikke.

Nej, der er ikke nogen der fucking glade hele tiden. Livet går op og ned og har man ikke haft en nedtur endnu, så kommer den helt sikkert.

I Rat Park eksperimenteret fandt man ud af, at rotter der har gode betingelser ikke blev afhængige, mens rotter der boede i de sædvanlige bure, under dårlige forhold, blev hooked. Jeg mener det var heroin, man forsøgte med.

Mennesker kan tage stoffer, fordi de har det skidt og vil flygte, men det kan også være et resultat af det stik modsatte, altså overskud og nysgerrighed og lyst til at eksperimentere.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2012 00:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2007 12:14
Indlæg: 289
Geografisk sted: Århus
Nu er der også utrolig stor forskel mellem at tage eksempelvis kokain sammenlignet med LSD. Man kan ikke sætte det helt op bare som at "beruse sig'". Stoffer er forskellige og kommer i rigtig, rigtig mange farver. Jeg tror man vil se ret andre resultater i sådan et abe forsøg, alt efter hvilket stof der er tale om. Derudover kan man også se mange successfulde mennesker som gør meget stor brug af stoffer. Det er nok en del mere kompleks end som så, desuden mener jeg heller ikke man helt kan sammenligne en abeflok med en nation og befolkning på millioner af mennesker. Hvis vi valgte at reducere mængden af mennesker og kalder den gruppe mennesker man snakker med for ens stamme (dvs. ligesom en abestamme) er det stadig slet ikke det samme. F.eks. hvis man tog min 'stamme' forholder det sig sådan, at størstedelen af de mennesker jeg bruger meget tid med, også selv tager stoffer. Og igen er vores 'stammer' oftest meget mere flydende end abernes skarpe hierarkisystem. Men det er da klart, at man kan se nogle folk som gør større brug af visse stoffer end andre, og at man tit også ser en sammenhæng mellem depression og brugen af nogle af disse. Alkohol er jo et godt eksempel, som samtidig kan være med til at skabe et negativ feedback for personen, ved et overforbrug. De fleste kan dog godt bare drikke en smule, uden at det påvirker dem det store.

_________________
"The intuitive cognition with anti-nihilism is a trigger for latent infant violence"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2012 11:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Det er selvfølgelig rigtig nok. Der fik i mig :)
Tak for svarene :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2012 08:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2010 16:11
Indlæg: 136
Geografisk sted: Danmark
Hej Regyr

har du tænkt på hvorfor du selv beruser dig dig? nogen gange kan det jo bare være dejligt at beruse sig, især hvis man er i godt selskab. Det er en ældgammel tradition at beruse sig, noget som mennesket er opforstret med, og 'på trods' af dette så er vi stadig nået til hvor vi er. Jeg mener at beruselse er en form for aktivitet ligesom sport, rekreativt sex(modsat forplantning) og kreativ udfoldelse som gør at vi er anderledes fra dyr(som kun bygger deres eksistens på de mest nødvendige ting(forplantning, føde osv)

Det er i mine øjne et privilegie at kunne beruse sig, men man skal også gøre det med omtanke, hvilket jo er derfor at psy.dk eksisterer :) lad vær med at få nederen over at du godt kan lide at beruse dig(hvilket det lidt lyder som om du har haft), for hvis der er noget der adskiller dyrene fra mennesket, så er det at være beruset :)(det er jo kultur for helvede!)

_________________
Sund kost og motion... og narko!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2012 19:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2011 13:35
Indlæg: 152
Jeg mener - folk der har det fint tager jo ikke stoffer - eller gør de?

jo de gør jeg tror at det bare det ligger i mennesker at have trangen til og beruse sig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2012 19:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2011 13:35
Indlæg: 152
Jeg hersker, jeg herskede, jeg hersker ikke.

Nej, der er ikke nogen der fucking glade hele tiden. Livet går op og ned og har man ikke haft en nedtur endnu, så kommer den helt sikkert.

I Rat Park eksperimenteret fandt man ud af, at rotter der har gode betingelser ikke blev afhængige, mens rotter der boede i de sædvanlige bure, under dårlige forhold, blev hooked. Jeg mener det var heroin, man forsøgte med.

Mennesker kan tage stoffer, fordi de har det skidt og vil flygte, men det kan også være et resultat af det stik modsatte, altså overskud og nysgerrighed og lyst til at eksperimentere.

ja virker logisk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2012 20:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
-Er det bare sådan at folk der tager stoffer generalt er svagere end alle de andre??
Tæt på 100% af alle danskere indtager en eller anden form for stoffer; kaffe, nikotin, alkohol, hash osv
-Er vi det svage led i samfundet?
Givet at du tænker på folk som her på psy, der gør sig i lidt hårdere midler end kaffe og nikotin, vil jeg sige det er svært at bedømme. Nogle er sikkert meget dårligt fungerende, mens andre klarer sig virkelig godt.
Har i jobs osv.?
Yup, og gør det virkelig godt
Klarede/klare i jer godt i skolen?
Indtil jeg begyndte at ryge fed i skolen ja. Før var det ikke noget problem med en joint af og til mht skole
Er vi taberne?
Nej, ikke nødvendigvis. Folk der klarer sig dårligt behøver ikke være stofmisbrugere. "taberne" kan jo sagtens være folk med psykiske problemer, der ikke er narkorelaterede.

Alle er i risiko for at blive misbrugere, nogle har bare lidt tungere baggage, der gør dem mere tilbøjelige for at blive afhængige af at komme væk fra verden.

Dine tanker udspringer nok af dine bekymringer over dit eget misbrug.

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2012 12:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Rotterne i de der eksperimenter kunne vælge mellem mad ELLER stoffer. Hvis de kunne vælge begge dele havde det nok set meget anderledes ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2012 02:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 dec 2011 18:21
Indlæg: 30
Nej vi er ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2012 12:45 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Rotterne i de der eksperimenter kunne vælge mellem mad ELLER stoffer. Hvis de kunne vælge begge dele havde det nok set meget anderledes ud.


Hvilke eksperimenter? Rat park eller de andre? Der er udført den del eksperimenter, så vidt jeg ved.

Det er nyt for mig og ret afgørende, så du må meget gerne udtrykke dig klart og helst med en kilde henvisning.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jul 2012 15:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 feb 2003 02:01
Indlæg: 169
Har du da intet lært kære regyr :D

Det er netop den slags forestillinger og spekulationer man havde inden man faldt over Psychedelia. Man kan jo se her inde, at det er mange slags forskellige mennesker som benytter sig af rusmidler. Der er massere af eksempler herinde på intelligente, uddannede og velfungerende mennesker som benytter sig af alternative rusmidler. Psychedelia er et levende bevis på at man ikke er en socialtaber og et svagt menneske fordi man tager stoffer. Selvfølgeligt findes der også tilfælde af personer som misbruger stoffer for at flygte fra virkeligheden f.eks. Men det er individuelt hvorfor man benytter sig af stoffer, hvor meget man tager og hvor ofte. Så jeg synes ikke du kan generalisere på den måde som du gør.



Har nogen modet til at opgøre "tabstallene" blandt psy.dk´s brugere ? eller skal vi blot lade dem hvile i fred og bilde os selv ind at et forum, af tilsvarende størrelse, omhandlende ungdomsatletik, ville have ligeså mange selvmord, dødelige ulykker, tvangsindlæggelser på psykiatriske afd. osv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team