Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 23:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jan 2012 18:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
For et par uger siden havde jeg en utrolig realistisk drøm som var virkelig intens, læs den hvis i lyster:)

Drømmen startede med at mig og min kammerat kom gående ned ad gaden, vi var på vej hen til en fest, og det skal siges det var en fest hvor der ikke var særlig mange jeg kendte, anyways.

Vi åbner døren og bliver budt velkommen af to af vores kammerater og der kan jeg huske jeg blev glad for at se mine venner.

Det næste jeg kan huske er jeg støder ind i min super lækre veninde som jeg iøvrigt er lidt lun på, men ihvertfald. Jeg kan se hun er godt beruset og står og ævler op om et eller andet med en flaske i hånden.

Næste er der kommer en gut hen til mig og spørger om jeg ikke ville smage noget af hans alkohol, og det takker man jo aldrig nej til;) (Og det skal lige siges jeg ikke kendte ham)

Det var en helt almindelig 1,5 liters plast flaske kan jeg huske, så det var noget sikkert hjemmeblandet stads.
Nu sidder jeg helt alene til festen med flasken stående ved siden af mig, og tænker jeg godt kan tage lidt mere nu hvor han alligevel er gået fra den.

Næste jeg kan huske er at jeg sidder her ved computeren hjemme, kan ikke huske jeg er blevet transporteret hjem.

Men ligepludselig sker der noget skræmmende, lyset på mit værelse begynder at svinge op og ned i lysstyrke, tænker ikke rigtig over det indtil jeg ser hen på fjernsynet hvor der bliver vidst en masse flotte farver, men ligger ikke mærke til hvad det er, kigger tilbage på computerskærmen som nu er slukket af en eller anden grund.

Kigger rundt i mit værelse og lægger mærke til at jeg kan se streger af lys rundt omkring, og der slår det mig med det samme, jeg har indtaget noget slemt! Og tænker straks tilbage på gutten med flasken og at der sikkert var en grund til at han lod flasken stående hos mig.

Jeg er nu 100% sikker på at der er noget helt galt her, jeg hiver telefonen frem og prøver at ringe mine venner op for at sige at de ikke skal drikke mere og forklare hvad der sker med mig.

Men jeg kan slet ikke finde rundt i den skide LG GT540, min fingre fumler rundt på den forbandende touchskærm og istedet for at gå ind i kontakter går jeg ind i alle mulige spil istedet. Jeg paniker helt!

Åbner min bærebare som også står ved siden af min computerskærm på mit skrivebord for at skrive til noget på FB at de skal ringe og advare dem.

Men der kan slet ikke komme liv i den, trykker en masse gange på tænd knappen men uden held.
Jeg går tilbage til mobilen, og prøver igen.

Men nu er det som om min mobil er blevet meget større, lidt ala Ipad størrelse, og det bliver jeg også skræmt over.

Jeg lægger alt fra mig for at tænke på hvad der er bedst at gøre.
Men jeg når ikke at sidde 2 sekunder for jeg begynder at se virkelig mærkelige ting rundt om i værelset.

Der hvor min seng står, står der ligesom 3 af samme seng stablet ovenpå hinanden, helt oppe til loftet.
Og der hvor min skoletaske lå på gulvet er der nu en hel bunke af min skoletaske.

Og her vågner jeg og farer op af sengen og kigger rundt i værelset og ser det hele er normalt, først her går det op for mig at jeg har drømt.

Der går lidt tid før jeg kommer til mig selv og finder senere drømmen morsom men stadig skræmmende.

Alt det her har forgået mens jeg lagde og sov fra klokken 9.42 til cirka 11.00 en dag jeg blev hjemme fra skole.

Tak fordi i gad læse det!;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 19:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Hej,
en rigtig interessant historie. Og en lettelse, at udtrykke det, forestiller jeg mig :)
Måske din drøm sagde noget om hvad der er væsentligt for dig, altså gode venner, en sød veninde mv.? Den tarvelige byrde fra skolen, der bare hober sig op og en telefon, hvor kontakt trods alt også er begrænset.
Gør jeg for meget ud af det eller kan du føle, hvor jeg vil hen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 19:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Hvorfor poster du den?

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 20:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Altså, skulle dine venner advares mod eller opfordres til, at "smage af "flasken"?

EDIT: Læs evt. en tekst jeg selv har lagt op; viewtopic.php?f=11&t=39455

Anyway. Det hele blev allerede sagt i 1960-70'erne :)
http://www.youtube.com/watch?v=fErEDnGMO44


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 20:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2010 20:39
Indlæg: 206
Geografisk sted: op'i'dig
Hvorfor poster du den?


Evt fordi han gerne vil dele nogle tanker med os, som han måske ikke kan finde svar på selv?

_________________
Acid... Acid... Acid... Acid... Acid...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 20:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Jeg følger dig Helveg, at der måske kunne være noget symbolik i det hele på en måde:)

Mest for at dele en sjov lille historie jeg har haft:)

Og det var for at advarer dem mod at drikke noget de havde ladt stående fra sig:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2012 20:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Jeg kan selvfølgelig ikke tolke for dig, men var drikken ikke anledning til, at verden forandrede sig? -Var det slemt eller bare lidt skræmmende?
Jeg er personligt fortaler for, at sparke ordentlig gang i en ny kulturkamp.. En, ikke helt ulig 68. Den mangel på ånd, der eksisterer i Vesten er en forbandelse. Vores personlige problemer har rod i det og det forhindrer os i, at få gjort noget ved vores mange andre fælles udfordringer.
Alle mennesker er dog bange for, at træde "over grænsen", fordi de frygter at træde ind i galskaben. I virkeligheden træder de bare ud af den. Det er skyggesiden af opgøret med religion. Det stinker langt væk i form af stress og depression.
Hvis jeg forstår dig ret, så tror jeg, at du om nogle dage vil indse hvilken "side" du foretrækker. Du ved det inderst godt, vi skal bare lige have "hinandens ord for det først". Hvis jeg har ret, så har du i hvert fald mit.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team