Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2024 06:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 jan 2012 00:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Psykedelia er et skridt man kan tage til, at nedbryde sociale tabuer, ik? Altså, ved synet af det hele, så virker andre ting pludseligt relative. Det sætter en sund tankegang igang. Man tør kigge på sin egen skygge lige pludselig. "Hvad gør jeg galt og rigtigt ift. andre mennesker", "er verden større end den golde fysiske" og så videre. Man skal bare huske, at det ikke er i rusmidlerne, men det de kan få ÈN SELV til, at gøre. Af samme grund bør man ikke ryge hash dagligt. Det virker bare bedre, ved lidt sjældnere brug. En regelmæssig lussing :roll: :lol:

Det er rigtig dejligt formuleret.

Og så skal man også huske på, at man ikke opdager, hvad man lærer, hvis man går rundt i konstante hashtåger.

Mht. "det er ikke rusmidlerne, men det de kan få én selv til, at gøre" er jeg også 100% enig.
Fx. med stimulerende stoffer, så får jeg ikke det store ud af det mens jeg er påvirket. Selvfølgelig virker jeg mere social og som en, der ikke er bange for at være sig selv, men det tæller ikke, når det er stofferne, der taler. Men ikke desto mindre er det en selv, der har handlet, og medmindre man er psykotisk, kan stofferne ikke få en til at gøre noget man ikke ville gøre i ædru tilstand. Og af den grund bør man forsøge at opnå samme opførsel, tankegang etc. som man havde da man var påvirket. Kan fx godt være bange for at være mig selv, og af den grund virker jeg til tider stille og endda akavet. Men efter jeg har oplevet, hvordan folk tager imod mig, når jeg er påvirket af enten amfetamin, ritalin, kokain eller alkohol, hvor mine hæmninger har været godt gemt væk, har jeg turdet være mig selv og snakke meget mere åbent med folk. <- det har ikke noget med psykedeliske stoffer at gøre, så hvis vi snakker, hvordan psykedelika kan bruges, er det her hvor nedbrydning af samfundsbestemte tabuer kommer ind (blandt andet).

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 00:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Ja, præcis. Det hele bunder i de her "jeg"-opfattelser. Rusmidler slår en ud af den. Afhængig af situation og indstilling, så kan det blive anspændt eller afspændt. Men rusmidler sletter desværre ikke bare tavlen, men sætter også noget andet i stedet. Det skal man være bevidst om. At man kan blive mere nervøs for fremmede, hvis man er skæv offentlig, eller sådan noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 14:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
Men ikke desto mindre er det en selv, der har handlet, og medmindre man er psykotisk, kan stofferne ikke få en til at gøre noget man ikke ville gøre i ædru tilstand.

Jeg er egentlig meget enig i det andet du skriver men lige netop dette citat mener jeg ikke er sandt. Selvfølgelig kan rusmidler være med til at åbne en op socialt og give en mod til at gøre noget man normalt ellers ikke ville, men det kan også få en til at gøre nogle forfærdenligt dumme ting fordi ens dømmekraft bliver heftigt påvirket. Man kan ikke altid tænke fremad og overskue hvilke konsekvenser en handling kan have mens man er påvirket.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 16:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Jeg tror ikke, at man skal være så bange for alt det psykosehalløj. Jeg er overbevist om, at vi står til alle, at hæve os. Alt hvad der hedder psykoser hører til på det gamle plan. Det er misforståelsernes gensidige effekt. Nogle tager afstand og andre frygter deres eget frie sind. Forstår I hvor jeg vil hen? Psykosen er kun et problem, netop fordi vi i vores samfund opfatter det sådan. Andre ville kalde det guddommeligt osv..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 17:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2007 10:24
Indlæg: 576
Forstår I hvor jeg vil hen? Psykosen er kun et problem, netop fordi vi i vores samfund opfatter det sådan. Andre ville kalde det guddommeligt osv..

Aner ikke hvor du vil hen nej.

Har selv oplevet en psykose og det var skam ret problematisk at vælte rundt og tro man er udødelig, tro at tiden går baglæns, tro at fordi man ser en bil blinke til højre betyder det man skal til højre, tro at fordi at lægen hedder Christian og har fuldskæg så er man på Noah's ark / jylland er noah's ark, for så at sidde sammen med sine kammerater og misforstå deres samtale så man pludselig er fuldstændig sikker på de snakker om at slå én ihjel..

og det er kun 1 brøkdel af alt det shit der foregik i mit hoved omkring den tid..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 19:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 704
Citat:
Aner ikke hvor du vil hen nej.

Har selv oplevet en psykose og det var skam ret problematisk at vælte rundt og tro man er udødelig, tro at tiden går baglæns, tro at fordi man ser en bil blinke til højre betyder det man skal til højre, tro at fordi at lægen hedder Christian og har fuldskæg så er man på Noah's ark / jylland er noah's ark, for så at sidde sammen med sine kammerater og misforstå deres samtale så man pludselig er fuldstændig sikker på de snakker om at slå én ihjel..

og det er kun 1 brøkdel af alt det shit der foregik i mit hoved omkring den tid..

[/quote]
Jeg læste ovenstående post, og kiggede så på profil billede.. fint!

OT.
Jeg vil erklære mig enig og sige at en psykose i høj grad er et problem, uanset hvilke rammer individet agerer under. I hvilken grad den kommer til udtryk er selvfølgelig påvirket af rammerne, men den er ikke i sig selv blot harmløs.

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 19:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Det er muligvis rigtigt. Har ikke personligt været psykotisk eller også formåede jeg bare, at finde et "links" hvor det gav mening. Kender folk der har rendt forvirrede rundt, fordi de frygtede andres dom. Derfor ledte de efter linket, men forgæves. At lede forgæves, er den egentlige lidelse. Det er lige foran os, vi vil bare ikke acceptere det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 19:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Jeg mener selv, at kunne sende tanker. Og jeg er ikke i tvivl, for andre mennesker bekræfter det. Du gik til højre, fordi chaufføren ubevidst sendte sine signaler til dig, som var åben for at modtage dem. Du er ikke dine tanker, du er tomrummet som tankerne fylder med "ydre signaler". Det er ganske simpelt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 20:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Really?

Jeg er blevet mere stille og rolig efter at have taget stoffer, synes jeg. Eller, mere jordnær i hvert fald, mere afslappet...

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 21:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Nemlig, fordi du så, at vi ikke er vores ego. Du beholdte dit ego, men troede på noget mere. Den gale er den der smider sit ego, men stadig jagter det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2012 05:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2007 10:24
Indlæg: 576
Jeg mener selv, at kunne sende tanker. Og jeg er ikke i tvivl, for andre mennesker bekræfter det. Du gik til højre, fordi chaufføren ubevidst sendte sine signaler til dig, som var åben for at modtage dem. Du er ikke dine tanker, du er tomrummet som tankerne fylder med "ydre signaler". Det er ganske simpelt

:stop:

Tror nærmere jeg gik til højre, som faktisk var venstre.. fordi jeg i min psykotiske tilstand tog alt jeg så som personlige budskaber, så da han kom kørende og blinkede til venstre da han lige var drejet til venstre, var min første tanke "nåh, er det mit nye hus ?" Så jeg vadede ind af hoveddøren i et fremmed hus, stod i gangen og samlede et brev op, kiggede på navnet og tænkte "nåeh, er det min nye identitet :O spændende" ... det mente dem der arbejdede der så ikke, eftersom det var navnet på et rejsebureau fordi jeg stod i et fuckin rejsebureau.

så tag dit mumbo jumbo og stik det skrot op. - eller nåeh nej, det var en guddommelig plan som chaufføren ubevidst var en del af, da han synes jeg lignede en der kunne trænge til en tur til Frankrig :shock:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2012 15:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Jeg er ked af, at du har haft det svært. Du skulle vist have holdt dig fra stofferne. Anyway, i min optik har du ikke været gal. Bare faret vildt. Og det er lige så meget alle andres skyld som din egen. Din psykiater fatter ikke en skid! ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2012 15:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 okt 2008 19:04
Indlæg: 29
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2012 15:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2007 10:24
Indlæg: 576
Jeg er ked af, at du har haft det svært. Du skulle vist have holdt dig fra stofferne. Anyway, i min optik har du ikke været gal. Bare faret vildt. Og det er lige så meget alle andres skyld som din egen. Din psykiater fatter ikke en skid! ;)

I min optik aner du ikke en skid ;) Hvem siger overhovedet det var en stofinduceret psykose ?
Min psykiater ? Sådan en har jeg ikke, men okay. Lad os give alle andre skylden for min psykotiske episode- det hjælper nok meget :roll:

Men det jeg egentlig mente med det hele er, at det er fucking hjernedødt at sige at en psykose ikke er et problem.

Det er i den grad et problem ikke at ane hvad der er op eller ned og jeg føler mig selv ufattelig heldig for at jeg ikke er kradset af eller har skadet andre under min tur.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2012 16:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jun 2010 08:38
Indlæg: 46
jeg er blevet besat af planter, skove, grønne arealer og mine hænder efter jeg tog høje doser lsd (skete først efter de høje doser).

kan bruge flere timer om dagen på at kigge på planter nogle gange hvor det før ikke interesserede mig, samme gælder med mine hænder nogle gange..

mht andet menneske så ja, efter jeg åd 2stks dalai lamas blev min eksistens og personlighed destrueret2 gange (inkl den nye personlighed jeg fik i trippet), jeg var en ny person dagene efter, alle gamle minder var ikke mine men fra et tidligere liv, på en ubehagelig måde desværre.

jeg har også fået indsigt i verden der har ændret mit verdenssyn fuldstændigt da jeg har set en verden der er mere virkelig mv men det var vidst ikke grunden kan ikke huske hvorfor, men jeg så mit liv køre forbi mig som et filmklip og det var ikke mig der levede det - jeg havde ikke levet i 10år - alle jeg kendte var på vej til at dø.

og så er min musiksmag også ændret drastisk - hører ikke noget af mit gamle musik længere overhovedet, helt ny musiksmag.

_________________
peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2012 19:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jun 2010 08:38
Indlæg: 46
det startede med at man satte en del mere pris på naturen hehe, det er nok normalt efter syretrip (et træ eller en potteplante var ikke længere det samme, og samme for alt andet levende..)

måtte ud og lægge mig på et stort græsareal kl 3 om natten i fuldstændigt mørke den ene gang hvor jeg lå et par timer, sent på efteråret ;)

_________________
peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2012 00:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
"LSD can disturb you, make you crazy. But it can turn you into what we're supposed to be". Albert Hoffman.

Cake; jeg skal ikke skabe mere forvirring, så gør og tro hvad du føler er bedst for dig.

Mio; kan fuldstændig relatere til hvad du siger. Hvad skal vi dog sidde og gemme os i små betonfirkanter for ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2012 01:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 mar 2007 20:14
Indlæg: 53
Jeg får tit at vide, at jeg har meget stor selvindsigt, og selvreflektering er da også tit, hvad jeg bruger min tid på under trips. Uanset hvad så nægter jeg at lyve for mig selv, som jeg synes, flere af mine kammerater gør. De er gode til at fortrænge de ting, som de går og kæmper med og fortæller dem selv, at alt er fint, selvom det måske ikke er tilfældet. Som om at det ikke behager dem at se virkeligheden i øjnene og derfor fortrænger tankerne. Med psykedelia synes jeg lynhurtigt at man erfarer, at det skaber et svækket sind. Det vil være svært at hvile i sig selv og det er et ringe fundament at videreudvikle sig på, som man gør hele livet. Det duer simpelthen ikke for mig, efter jeg har taget psykedeliske stoffer - dertil føler jeg mig alt for oplyst om mit eget sind.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2012 02:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
@Kaskelolhval: Dejligt formuleret. Der er jo kun frygten selv, at frygte. Igen kliché, men fuck it! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2012 17:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2010 16:11
Indlæg: 136
Geografisk sted: Danmark
efter min første tur på LSD har jeg haft en vane for at lægge flere betydninger i alt hvad jeg siger og skriver. Er der nogen der kender noget til det?

_________________
Sund kost og motion... og narko!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team