Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 05:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 13 jan 2012 18:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
@Hazer; Ja, det tror jeg at jeg gør. Ville nok selv have kaldt det symbolik. Men også bare det, at tænke alsidigt og se sammenhænge i ting. Det kan være overvældende hvis man begynder, at analysere alle sine egne handlinger eller andres. Om det er for overvældende eller en positiv ting, vil jeg mene handler om ens mind set. Med mindre ego integreres "oplevelsen" så, at sige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2012 20:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2010 16:11
Indlæg: 136
Geografisk sted: Danmark
Jeg oplever det som en slags dualisme, som jeg også er begyndt at læse om(et pt. nået til 'det psykofysiske problem'). Men jeg mindes bare helt bestemt en punkt fra et syretrip hvor jeg så flere betydninger i alt hvad der blev sagt og gjort, og det har hængt ved siden da, men det er på ingen måder uoverskueligt, til gengæld synes jeg det er enormt dejligt at have fået denne 'evne'(eller fået den manifesteret er nok bedre formuleret)

_________________
Sund kost og motion... og narko!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2012 06:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Har også stenet dualismen meget. Den går konstant igen i alt vi foretager os og i europæisk filosofihistorie. Jeg mener, at den dualistiske opstilling er praktisk, men for forenklende. Det bundede i vores tro på, at det fysiske og psykiske var adskilte, da den ene filosofi ofte modsagde den anden. Dette kan også ses dialektisk (tese-antitese-syntese). Der er også en dualisme mellem kollektivisme og individualisme osv. Det hele er dog så uendeligt komplekst og altid udvidende, så vi kan ikke begribe det i begrebernes verden, da ord alene er forsimplende.
Da verden ikke kan sættes i kasser, men kasserne kan bruges til, at beskrive verden, så skal vi bare huske på begreb og idé.
@Hazer, prøv en dag, at læse om og se noget islamisk kunst. Tror at du vil kunne genkende din følelse i dets design (som er matematisk-geometrisk, men ikke statisk materialistisk). Det er en smuk forening af dualismen (Islam har ikke samme adskillelse); Billede
-Gud er i øvrigt dét midterste punkt, som "stadigt fylder en ellers lukket kuffert" :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2012 02:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2008 21:32
Indlæg: 68
Sandhed. Copyright LSD.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2012 02:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 dec 2009 20:39
Indlæg: 172
Geografisk sted: Aalborg
Jeg vil sige ja, i en periode efter et syre trip så jeg anderledes på tingen / tankerne, men det gik over igen :)

2,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine

"DOC" :gud:

hihi :)

_________________
Bite my shiny metal ass!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2012 02:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 mar 2010 13:11
Indlæg: 2
Geografisk sted: Aalborg
LSD har givet mig håb og vilje til at kæmpe igennem min depression og tro på at livet er det værd at leve.
Mere af det, tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2012 05:51 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 mar 2012 04:09
Indlæg: 5
Geografisk sted: Legoland
Jeg er blevet et andet menneske flere gange og udviklet mig på godt og ondt. Eller blevet til et bedre menneske ved brug af psykedeliske stoffer. Det kan lige så vel være et badtrip der gør noget "godt" for dig som et 100% gennemført nice. Jeg syntes faktisk jeg har lært allermest af mine badtrips. Men jeg har satme også haft nogle overdrevet intense nogle af slagsen. Alt kan lade sig gøre på et LSD trip ( men nogle gange er det også bare en ren griner mange timer ) og efter mine eksperimenter har jeg fundet ud af for mig har det ikke altid noget at sige hvor høj dosen i forhold til hvor extremt det kan blive. Det vildeste trip jeg nogen sinde har haft har været på 1 lama mærke hvor alt blev 3D ( altså alt lignede et computerspil ) og jeg kunne se 360 grader i starten af trippet. Men det udviklede sig til at hele mit liv blev en film som spolede frem og tilbage nogle gange og vi snakker fra fødsel til død. efter det blev min jeg opløst og fløj rundt i universet noget tid. Og det trip bragte nogle følelser og tanker frem som har gjort at jeg tænker meget over hvordan jeg behandler andre mennesker. Det gjorde jeg også før men endnu mere nu. Men jeg syntes i hvert fald jeg er blevet meget bedre til at hjælpe andre mennesker. Og det kan sgu være alt fra ja. Den almindelige borger på gaden der mangler en hånd til at få barnevognen ind i bussen til psychonauten på festivallen med badtrip der ikke kan finde op og ned på noget som helst.

_________________
Vanvid har ingen grænser :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2012 14:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Kort sagt ja, og det er det jeg primært bruger psykedeliske stoffer til.
Jeg bryder mig dog ikke om at du skriver "ændre personligheden" sådan som jeg opfatter det er det mere en optimering af din nuværende personlighed. Jeg bliver ikke en anden person efter en heftig psykedelisk oplevelse, jeg perspektivere såment bare virkeligheden på en alternativ måde, der har en positiv udgang for min personlighed. For mig er det som at rense systemet for alle "dårligedommene", og få løsenet op for alle de psykologiske spændinger man opbygger igennem dagligdagen. Efter en heftig tur føler jeg mig gladere, mere levende, afslappet og afklaret - følelser der hænger ved i hvertfald 8 måneder.

Lette til moderate doser giver mig de samme effekter, de holder dog kun ved i 2-4 måneder.

Håber det omtrent var sådan et svar du ledte efter.

Mvh.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2012 17:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Jeg er ked af, at du har haft det svært. Du skulle vist have holdt dig fra stofferne. Anyway, i min optik har du ikke været gal. Bare faret vildt. Og det er lige så meget alle andres skyld som din egen. Din psykiater fatter ikke en skid! ;)

Graver op i et gammelt emne, men synes egentlig Helveg fortjente at blive forstået i den her debat. Som jeg forstår det, mener han/hun, at man i psykotisk tilstand handler som man gør af en grund. Det er ikke bare fuldstændig kaotisk og usammenhængende adfærd, der ikke bunder i noget; alle psykosesymptomer har en grund.
Hører du stemmer? Pisker de dig til at anstrenge dig mere og mere, og presse dig selv til du besvimer? Det er dig selv, der pisker dig, dine tanker bliver blot projekteret som stemmer.
Man er faret vild, fordi man ikke forstår betydningen af sine tanker, men derimod, som Cake skriver, tager alting bogstaveligt. Tror ikke Helveg ser psykose som en tilstand man skal forsøge at komme ind i, men er man det, skal man lære at forstå betydningen af sine symptomer.

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team