Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 dec 2011 11:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Hvad for the K-hole os til at se?

Jeg håber jeg kan få noget hjælp da jeg har fået et par spørgsmål vedr. The K-hole.
Har et stykke tid gået og lejet lidt med ketamin i moderate mængder, for lige at se hvad jeg gik ind til.
For et par måneder siden skulle min bedste ven og mig holde en lille fest for de nærmeste, hvor jeg sådan set havde tænkt mig og gå hele vejen da mine settings og selvtillid var helt rigtig.
Denne tur skal så vise sig at være den første og sidste tur.

Alt forløber som det skal og beslutter mig så for at tag skridtet videre.
Det der gjorte mig bange var at jeg var et sted hvor alt gik op i en højre enhed og jeg fik svar på alt der var her i livet, vand jord og hvordan Danmark bliv skabt WOW…! Den næste tur jeg tog så jeg alt i en gentagelse, min hverdag gik igen og igen, dette gjorte jeg faktisk bliv lidt trist, da jeg ikke følte jeg fik noget ud af livet. Var trist i 5 dage efter da jeg følte at The k-hole var mere rigtig ind selve livet.
Mit spørgsmål lyder sådan her.

Hvad for The k-hole os til at se og hvorfor?
Er det settings?
Selvtillid?
Et største ønske eller spørgsmål der bliver besvaret?

Godt nytår til jer alle sammen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2011 13:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Lad være med konsekvent at skrive "The k-hole" - det ser simpelthen irriterende ud. Når man havner i hullet, så er man simpelthen i en tilstand af voldsom dissociation, mens man dog stadig er halvbevidst. Det drømmeagtige stadie kan godt opleves meget spirituelt og meningsfuldt. Personligt, så tror jeg ikke, at det er en portal til noget videre mystisk eller at du lærer noget direkte af oplevelsen som sådan (altså: det er ikke en aktiv læremester!), men derimod kan det give dig stof til eftertanke om f.eks. psykens natur etc. Oplevelsen af, at hullet var "mere virkeligt" end dit liv, var helt enkelt en form for virkelighedsforvrængning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2011 13:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2010 19:59
Indlæg: 966
Alt imellem himmel og jord, kort sagt.
Ingen kan svare dig på, hvad du kommer til at opleve i hullet.. Jeg flyver oftes rundt når jeg er er i hullet men jeg kan ikke selv styre hvor jeg vil hen eller hvad der skal ske. Det kan til tider være lidt/noget mystisk, ikke dermed sagt at det er ubehageligt. For mig er det heller ikke særlig farverigt. Oftes er det i meget nedtonet farver, eller nærmest sort/hvidt, men hvis jeg blander det med en lille smule MDMA, bliver det pludseligt meget nemmere at komme i hullet og det meget mere farverigt! Synes også jeg kan huske mere fra de k-holes, hvor jeg har været på en lav dosis MDMA.
Mine settings plejer at være i en lejlighed, mer store gode sofaer, god musik og dæmpet belysning.

_________________
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2011 14:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Tak for de gode svar, det hjalp meget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2011 16:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Tjek den her tråd ud:

viewtopic.php?f=11&t=36888&hilit=hullet

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2013 19:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2013 17:44
Indlæg: 7
Geografisk sted: danmark
Lad være med konsekvent at skrive "The k-hole" - det ser simpelthen irriterende ud. Når man havner i hullet, så er man simpelthen i en tilstand af voldsom dissociation, mens man dog stadig er halvbevidst. Det drømmeagtige stadie kan godt opleves meget spirituelt og meningsfuldt. Personligt, så tror jeg ikke, at det er en portal til noget videre mystisk eller at du lærer noget direkte af oplevelsen som sådan (altså: det er ikke en aktiv læremester!), men derimod kan det give dig stof til eftertanke om f.eks. psykens natur etc. Oplevelsen af, at hullet var "mere virkeligt" end dit liv, var helt enkelt en form for virkelighedsforvrængning.


MEN MENER DU AT DET HAN OPLEVEDE VAR BLOTS HAN HJERNE SOM SkABTE ELLER SkER DET I VIRkELIGHEDEN NÅR MAN OPLEVEDE DET? :?:

_________________
ONNORE , FEDELTA & CORAGGIO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2013 09:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Lad være med konsekvent at skrive "The k-hole" - det ser simpelthen irriterende ud. Når man havner i hullet, så er man simpelthen i en tilstand af voldsom dissociation, mens man dog stadig er halvbevidst. Det drømmeagtige stadie kan godt opleves meget spirituelt og meningsfuldt. Personligt, så tror jeg ikke, at det er en portal til noget videre mystisk eller at du lærer noget direkte af oplevelsen som sådan (altså: det er ikke en aktiv læremester!), men derimod kan det give dig stof til eftertanke om f.eks. psykens natur etc. Oplevelsen af, at hullet var "mere virkeligt" end dit liv, var helt enkelt en form for virkelighedsforvrængning.


MEN MENER DU AT DET HAN OPLEVEDE VAR BLOTS HAN HJERNE SOM SkABTE ELLER SkER DET I VIRkELIGHEDEN NÅR MAN OPLEVEDE DET? :?:


Wtf er det for et spørgsmål??

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2013 10:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Det sker jo i virkeligheden at man oplever det ens hjernen skaber;) men det hele foregår inde i hovedet.

Jeg husker stadig meget tydeligt passager fra nogle af mine rutchebane ture fra en tid som ellers var meget omtåget - oplevelserne på ketamin var så overvældende at jeg tænkte en del over dem og derfor står de stadig ret tydelig i min hukommelse - det er i hvertfald min teori.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2013 05:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Hvor mange oplevelser har I haft som ikke foregik "inde i hovedet"?

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2013 19:05 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 apr 2013 02:38
Indlæg: 34
Hvor mange oplevelser har I haft som ikke foregik "inde i hovedet"?

Nu ved jeg ikke om du spørger generelt eller specifikt til ketamin-snifferne. Jeg har personligt aldrig nogensinde haft en oplevelse der foregik "inde i hovedet". Men jeg har selvfølgelig heller aldrig taget ketamin.

_________________
Om hvad taler de mange, naar de kommer sammen?
Om hvad taler de faa, naar de kommer sammen?
---
Læs mig: http://paria-konservatisme.blogspot.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2013 20:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Hvor mange oplevelser har I haft som ikke foregik "inde i hovedet"?

Nu ved jeg ikke om du spørger generelt eller specifikt til ketamin-snifferne. Jeg har personligt aldrig nogensinde haft en oplevelse der foregik "inde i hovedet". Men jeg har selvfølgelig heller aldrig taget ketamin.


Det blev vist skrevet lidt over min sengetid hehe. Jeg gik udfra at der med "inde i hovedet" mentes i bevidstheden, og da en oplevelse pr. definition er "fremtræden i bevidstheden, bevidst registrering af indre eller ydre begivenheder", foregår alle oplevelser der. Den repræsentation af virkeligheden vi oplever igennem fortolkning af sanseindtryk fra ydre begivenheder, er ikke nødvendigvis mere eller mindre "ægte" end oplevelsen af indre begivenheder.

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2013 20:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 apr 2013 02:38
Indlæg: 34
Ah - så er vi 'på samme side', eller hvad man nu kalder det.

Det forekommer mig tit at mennesker forveksler 'i bevidstheden' med 'inde i hovedet' Bevidsthed er jo den simultane oplevelse af 'indre' og 'ydre', så det er lidt af en misforståelse at snakke om at oplevelsen som helhed skulle være til stede i enten det ene eller det andet.

Personligt har jeg kun haft hovedet inde i mine oplevelser - aldrig omvendt :)

_________________
Om hvad taler de mange, naar de kommer sammen?
Om hvad taler de faa, naar de kommer sammen?
---
Læs mig: http://paria-konservatisme.blogspot.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2013 21:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Den ene gang jeg har været i k-hole har jeg bare svævet rundt i fraktaler og tunnel af lys og farver. I mens tænkte jeg "Det er ret syret oplevelse når jeg ved, at jeg bare ligger i min seng". Jeg følte ikke det var særlig spirituel i forhold til f.eks. et svampe trip. Det føles mest af alt som en forlystelse end en indsigt i sindet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2013 21:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Ah - så er vi 'på samme side', eller hvad man nu kalder det.

Det forekommer mig tit at mennesker forveksler 'i bevidstheden' med 'inde i hovedet' Bevidsthed er jo den simultane oplevelse af 'indre' og 'ydre', så det er lidt af en misforståelse at snakke om at oplevelsen som helhed skulle være til stede i enten det ene eller det andet.

Personligt har jeg kun haft hovedet inde i mine oplevelser - aldrig omvendt :)

Hehe det har du selvfølgelig ret i. Et af de interessante aspekter ved dissociativer, som ketamin, er dog netop, at de dissocierer bevidstheden fra kroppen, så der bliver skruet væsentligt ned for signalet fra ydre og fysiske påvirkninger. Mange kombinerer desuden med yderligere sanseberøvelse i forskellig grad, fra bind for øjnene til isolationstanke etc., for en, så at sige, mere rendyrket "inde i hovedet"-oplevelse :).

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2013 10:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 okt 2007 13:59
Indlæg: 52
Geografisk sted: Esbjerg
Der findes intet som k-hullet. Det er en tilstand jeg både frygter og beundrer. Jeg er pludselig bare en partikel i et ocean af partikler. Jeg kommer langt væk fra min fysiske tilstand og ser nogle fysiske sammenhænge som er umuligt at beskeive når man er "ædru". Jeg husker hvordan jeg svævede rundt i en tilstand hvor jeg så på mit liv udefra.

Det er så vanvittig en oplevelse at jeg sldrig kommer til at opleve noget der minder om. Aldrig. Jeg kan huske jeg tænkte på det som en slags sjælevandring hvor jeg ikke var bundet til noget fysisk og at det måske var sådan en tilstand man ville være i når man dør engang. Det tænker jeg stadig. Det er det nærmeste jeg kan beskrive det som. Altså en udafkroppen-oplevelse hvor du ikke har noget at gøre med din krop men ser nogle sammenhænge man aldrig villle kunne se ellers.

Jeg kan ikke sige at et k-hole er fantastisk fedt, men helller ikke forfærdeligt. Det er et sted midt imellem for mig. Jeg har ikke ordene til at beskrive hvad der sker, men jeg er meget fascineret af det, og også at læse andres erfaringer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2013 11:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Ketamin simulere noget der stærkt minder om en nærdødsoplevelse/out-of-body-experience.

Jeg har læst at folk har forsøgt at begå selvmord en gang, ofte har en kraftig øget chance for at gøre det igen. Der findes dog en serie af beretninger om mennesker der er hoppet ud fra Goldengate Bridge i forsøget på at ende deres liv, hvor nogle af de individer der overlevede faldet og havde haft sig en nærdøds/OBE-oplevelse, udviste en væsenlig større chance for at vende tilbage til livet med en øget glæde ved sig selv, deres medmennesker og verden omkring sig.

Du ved ikke hvad du har før du mister det, eller rettere føler du mister det, og så får det tilbage igen. :lol:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2013 22:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2007 21:07
Indlæg: 691
Geografisk sted: KBH
Ketamin simulere noget der stærkt minder om en nærdødsoplevelse/out-of-body-experience.

Jeg har læst at folk har forsøgt at begå selvmord en gang, ofte har en kraftig øget chance for at gøre det igen. Der findes dog en serie af beretninger om mennesker der er hoppet ud fra Goldengate Bridge i forsøget på at ende deres liv, hvor nogle af de individer der overlevede faldet og havde haft sig en nærdøds/OBE-oplevelse, udviste en væsenlig større chance for at vende tilbage til livet med en øget glæde ved sig selv, deres medmennesker og verden omkring sig.

Du ved ikke hvad du har før du mister det, eller rettere føler du mister det, og så får det tilbage igen. :lol:


Og hvordan kæder du de to ting sammen? Hvis man har lyst til at begå selvmord ville det være fornuftigt at "k-hole" i stedet?

Eller at k-holing skaber en følelse af noget større/mening i livet ligesom nærdødsoplevelser, hvilket så peger på, at k-holing blot giver en FØLELSE af en større mening uden, at den nødvendigvis er der?

At vi alle ville være gladere, hvis vi k-holede en gang imellem?

_________________
The general form of a truth-function is [p¯,ξ¯,N(ξ¯)].
This is the general form of proposition.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2013 14:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Ketamin simulere noget der stærkt minder om en nærdødsoplevelse/out-of-body-experience.

Jeg har læst at folk har forsøgt at begå selvmord en gang, ofte har en kraftig øget chance for at gøre det igen. Der findes dog en serie af beretninger om mennesker der er hoppet ud fra Goldengate Bridge i forsøget på at ende deres liv, hvor nogle af de individer der overlevede faldet og havde haft sig en nærdøds/OBE-oplevelse, udviste en væsenlig større chance for at vende tilbage til livet med en øget glæde ved sig selv, deres medmennesker og verden omkring sig.

Du ved ikke hvad du har før du mister det, eller rettere føler du mister det, og så får det tilbage igen. :lol:


Og hvordan kæder du de to ting sammen? Hvis man har lyst til at begå selvmord ville det være fornuftigt at "k-hole" i stedet?

Eller at k-holing skaber en følelse af noget større/mening i livet ligesom nærdødsoplevelser, hvilket så peger på, at k-holing blot giver en FØLELSE af en større mening uden, at den nødvendigvis er der?

At vi alle ville være gladere, hvis vi k-holede en gang imellem?

Noget peger i retning af at en nærdødsoplevelse udløst af et fysisk traume, eller en større dosis ketamin kan have gavlige terapeutiske egenskaber. Resultatet kan være positive ændringer i ens personlighed og udsyn på livet.

Under et traume sker der en kemisk reaktion der skaber en stærk dissociering fra virkeligheden, det fungerer som en slags forsvarmekanisme der skåner individets psyke og krop fra den smertelige begivenhed der har fundet sted. Når sansningen udadtil lukkes ned, får hjernen nu frit spil til at aflede dig ved at opdigte en personlig drømmeligende oplevelse.

Jeg tror et stærk dissociering, enten ved et traume eller ved et ketamin trip kan tilbyde positive eller negative forandringer i en persons psyke, afhængigt om personen kan integrere oplevelsen i sit liv efterfølgende. Hvis man kæmper med selvmordstanker, vil mene psykoterapi eller hypnose vil være mere tilrådeligt, før man overvejer at kaste sig ud i at indtage psykoaktive stoffer i jagten på sjælefred.

Jeg mener at have læst at indholdet af drømme ofte er sammensat af tilfældige tanker, indtryk man har fra de vågne timer før man lagde sig til at sove. Jeg plejer selv at more mig ved at finde sammenhænge i mine drømme fra gårsdagens begivenheder når jeg vågner. Ofte har mine ketamin trips også været påvirket af dagens begivenheder.

Hvis nu vi forestiller os at det fungerer på samme måde i en nærdødsoplevelse, altså med forholdvis tilfældigt indtryk og tanker kastet sammen, vil jeg tro at vi blot fortolker denne smøre som meningsfuldt fordi hjernen er skabt til at finde mening og betydning, men ikke skabt til at finde den objektive sandhed. Intensiteten af oplevelse, samt rusen af at eksistere uden legeme, uden frygt og uden smerte kan tilskrive oplevelsen ekstra værdi i en positiv retning.

Det kan være du har noget indhold i din psyke der er smertefuldt at arbejde med, men når man befinder sig under rusen fra en nærdødsoplevelse kan disse ting dukke op og forarbejdes da du er koblet fra din normale bevidsthed. Indholdet er ikke så vigtigt, det er tolkningen og sammenhængen der betyder noget.

Det er ihvertfald nogle spekulationer jeg har gjort mig.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2013 18:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 maj 2012 02:38
Indlæg: 21
Min overbevisning er at k-hole viser de dybeste aspekter a ens underbevidsthed. Har 'leget' meget,rigtig meget med det stof for den egenskab det har. Har oplevet de vildeste ting på et trip og bagefter er det sket i virkeligheden, en slags Dejavuve.. Så skummel at dig får en til at tænke en ekstra gang, for min hjerne kunne et eller andet ikk kaprere de informationer trippet viste.. Men ved hva jeg så og hvad der skete efter, gjorde bare man fik den ? Til alt hvad man vidste og troede alt blev vendt rundt på den mest overbevisende og skumle måde ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2014 04:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Hvad for the K-hole os til at se?

Jeg håber jeg kan få noget hjælp da jeg har fået et par spørgsmål vedr. The K-hole.
Har et stykke tid gået og lejet lidt med ketamin i moderate mængder, for lige at se hvad jeg gik ind til.
For et par måneder siden skulle min bedste ven og mig holde en lille fest for de nærmeste, hvor jeg sådan set havde tænkt mig og gå hele vejen da mine settings og selvtillid var helt rigtig.
Denne tur skal så vise sig at være den første og sidste tur.

Alt forløber som det skal og beslutter mig så for at tag skridtet videre.
Det der gjorte mig bange var at jeg var et sted hvor alt gik op i en højre enhed og jeg fik svar på alt der var her i livet, vand jord og hvordan Danmark bliv skabt WOW…! Den næste tur jeg tog så jeg alt i en gentagelse, min hverdag gik igen og igen, dette gjorte jeg faktisk bliv lidt trist, da jeg ikke følte jeg fik noget ud af livet. Var trist i 5 dage efter da jeg følte at The k-hole var mere rigtig ind selve livet.
Mit spørgsmål lyder sådan her.

Hvad for The k-hole os til at se og hvorfor?
Er det settings?
Selvtillid?
Et største ønske eller spørgsmål der bliver besvaret?

Godt nytår til jer alle sammen.



Faldt over min gamle tråd og kunne godt tænke mig og opdater mig selv.

Jeg er i min fulde overbevisning sikker på at K-hole er hvad vi ønsker det skal være, tror man kan bruge det til alt mellem himmel og jord, jeg
er stoppet med at drikke alkohol og cigarretter efter en tur til k-hole, har røget og drukket i 15 år og har slet ikke haft trang på noget tidspunkt.
Tanken om at kvitte alkohol og cigarretter har ligget i min underbevisthed et godt stykke tid, fik dog aldrig gjort noget ved det før jeg fik et spark af hesten.

Før jeg blev genfødt gav tingene ikke så meget menig, alt var som en stor gentagelse, havde ikke personlighed eller en menig om noget her i livet.
Har idag ændret personlighed, væremåde og forstår mig nu på livet og mine medmennesker, livet er smukt da jeg nu forstår mig på det.


Senest rettet af Pierre 11 jan 2014 07:54, rettet i alt 3 gange.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team