Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 15:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2011 21:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Jeg har da reflekteret over den :P
Måske har jeg bare reflekteret forkert?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 21:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Skriv nu hvad du mener. Det der er bare trolling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 22:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
SortSnog skrev:
Snoezel skrev:

Nu kan du jo sådan set ikke vide hvorvidt atomer er "opholdsstedet" for sjælen så at sige... Det er jo det, der er hele mysteriet...



Jeg tror kun det er et mysterie hvis du virkelig ønsker det. "Sjælen" er også et dårligt ord. Hvis vi kalder det personlighed eller dit jeg, er det knap så religiøst funderet. Alt sammen foregår i hjernen.


Det er din overbevisning... Sjælen har ikke noget med personlighed eller jeg'et at gøre... For mig at se, er sjælen personlighedens spejl om man vil... Vi har ikke hver og én en unik sjæl. Sjælen er det vi har tilfælles. Men jeg gider ikke sætte flere ord på det.. Blir sgu bare for newage bullcrap... :whogives:

regyr skrev:
Jeg er blevet konfirmeret. Davis vs. Goliath, Lille vs. Stor (den lille narre den store). Hvad kan jeg så lære af det? Jo hvis jeg en dag møder en dværg, så bør jeg nok flygte fordi han/hun måske har en stenslynge? Jeg prøver ikke på at være nederen, jeg forsvare blot min holdning, så hvis du gider stoppe med at komme med kommentare om hvor umoden jeg er så vil jeg værdsætte det meget! På forhånd tak


Jeg ved det godt ven, tager bare lidt fis på dig... ;) Der er selvfølgelig ikke nogen der kan give dig et facit på, hvad David og Goliath historien skal tolkes som... Den kunne være et udtryk for mod, viljestyrke, hovmodets fald, ydmyghed, snilde etc... Men det gør da ikke noget, at historien ikke siger dig noget, du lader dig nok inspirere andetsteds...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 22:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Ja det var faktisk et godt forslag Snoezel! :)
Jeg tager det sidste du skrev som et komplimant (staves det ikke sådan?).
Desuden respektere jeg et-100% at du bliver inspireret af historier om kæmper der blev skrevet for tusinder af år siden! :D
Spøj til side. Jeg ville rigtig gerne have at du uddybte det du har skrevet om at vi har sjælen til fælles. Det har jeg ikke hørt før. Mener du at du og jeg deler sjæl, sammen med resten af hele verden? Eller at vores sjælE er forbundede? Du skrev selv at du ikke ville sætte flere ord på og fair nok - men jeg håber du har mod på det i morgen! Men der er også en anden ting der undre mig; din avatar. Er det en bong eller lignene, den der kat stikker hovedet op af? Og prøver ham manden at skube den ned? Eller har du bare valgt den som avatar fordi du synes den er sød? :D
Og hvorfor fanden vender katten sig ligepludselig mod højre? lol ???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 22:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
PS - jeg har fundet definationen på gud. Min far har en udmærket teori om hvad gud er - i hvert fald definationen på de(n) gud(er) der fremstår i jødedommen, kristendommen og islam. Det lyder som følge:
Gud er det større end hvad intet kan tænkes.
:D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 22:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Sjælen er den etik vi har i os, egoisme, grådighed, overlevelse, lyst, passion, næstekærlighed, rationalitet, fravær af ondskab, glæde, sorg, usikkerhed. Det har vi alle til fælles. Bare i forskellige grader defineret af vores individuelle verdenssyn som er affødt af vores oplevelser i livet. Fordi vi alle er malet på samme slags lærred er vi ens inderst inde.


Supersmuk sang, den forklarer hvordan jeg ser verden <3

Ja, gud er større end hvad intet kan tænkes. :) Naturen hører herunder. Den har givet os liv. Helt skørt er det sgu ikke du. ;)
Hvor gammel er du egentlig???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 22:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Prøv at gæt på hvor gammel jeg er :D
Bagefter skal jeg nok sige det, men det kunne være sjovt at se hvad du tror! :mrgreen:


Senest rettet af regyr 29 sep 2011 22:36, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 22:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Tak for forklaring om sjælen. Sangen vil jeg høre i morgen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 23:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
14?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2011 07:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
jep :)
Men 15 til november


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2011 08:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 sep 2011 13:42
Indlæg: 9
God tråd og tanker du har dig.

Det er op til den enkelte at tage stilling til religion mv.

Min personlige holdning er at bl.a. kristendommen har gode men også nogle meget forkerte værdier. Alt med "hver god mod din næste" osv er super og fortællinger fra det nye testamente sætter tingene i et godt billedeligt sprog. Når det er sagt gemmer der sig også mange undertrykkende regler som jeg ikke forstår og ikke skal gøre mig klog på.

Denne tendens synes jeg alle religioner har undtagen én. Eller det er ikke en religion. Budismen handler om personlig forståelse og ophøjelse. Ikke underkastelse af en anden. Derfor budister typiske flere religiøse overbevisninger. Muslimske-budister, kristne-budister osv.

Himmel og helved er igen billeder der er malet for at der skal være en gulerod og konsekvens for tilslutningen af religionen.

Der hvor jeg fuldstændigt står af personligt er når folk betragter deres religion som ansvarsfraskrivende. Det var guds vijle... Det er i guds navn. Gud vil at jeg skal...
Det pisser mig også FULDSTÆNDIGT af at man ikke kan komme med sin mening hvis den er anderledes. Det bliver typisk opfattet som et personligt angreb hvis man ikke er 100% enig og gerne lige vil have en forklaring eller lign.

UTROLIGT at psychedelia.dk skal være det bedste sted at diskutere religion so fare, så tak for en saglig og åben debat som sædvanligt. Det er fandme fedt !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team