Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 20:25


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2011 13:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Hvorfor kan jesus ikke have eksisteret uden gud? Det synes der da fin mulighed for. Hans gerninger vil så være lidt overdrevede i testamentet, men det udelukker da ikke at der kan have været en profet med det navn...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 13:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Præcis SortSnog! Desuden er forskellen på det gamle og det nye testamente kæmpe stor.

Det gamle testamente handler mest om hvordan gud straffer folk. F.eks Adam og Eva som bliver smidt ud af paradis. Eller hvad med der hvor han oversvømmer verden.

Det nye testamente handler meget om Jesus. Han lavede og sagde også en masse kloge ting.

IMO er det gamle testamente lige til at smide ud, men det nye testamente er ret så spændene!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 14:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Jesus kan sagtens have eksisteret, og der kan sagtens have fandtes en mand som gik rundt og snakkede lidt fornuft ind i folk hoveder... men han døde ikke i tre dage og genopstod, hans mor blev ikke gravid uden sex og han lavede ikke tryllegøgl (uden snyd i hvert fald). =Biblen sucks...

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 15:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Hørt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 16:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
regyr skrev:
IMO er det gamle testamente lige til at smide ud, men det nye testamente er ret så spændene!



Der er nok nogle jøder der ville være uenige med dig dér :lol:

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 16:36 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 855
Geografisk sted: Milano
Der er også nogle ikke jøder der er uenige, mig fx.
Det gamle testamente er da proppet med fede historier, David og Goliath, Samson, jødernes flugt fra Egypten, Job.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 17:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Tror du på dem?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 17:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
fuck om man tror på dem... Det er historier der skal få dig til at tænke over din tilværelse... Ikke deres validitet...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 18:59 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2010 12:55
Indlæg: 32
Sneen falder, hver flage på sit sted.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 19:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
regyr skrev:
wow - stof til eftertanke :)
Tak fordi i gad at svare!
Hvis intetheden ikke eksistere så må der altid ha' været noget og der vil altid være noget, og enten er universet uendeligt eller også må der være noget andet, når det stopper.

Nexus du skrev at tiden er progressiv. Hvad betyder det? Jeg forstår ikke hvorfor du siger at vi ikke kan blive genfødt? Jeg fik heller ikke fat i hvad du mente der vil ske med os når vi en dag stiller træskoene?

PS - kom lige til at tænke på at hvis der er en himmel og et helved (altså sådan en himmel med skyer og engle, og sådan et helved med satan og ild), så må det jo ligge/være et sted... Det har jeg aldrig tænkt over før... :D

Til søren pind: Hvad har det med sagen at gøre? Det er vel interrasant nok men jeg synes ikke det har noget med filosofi at gøre. Det er nok noget vi kun kan gætte os til, hvis du forstår? :/

Tiden går. Den kan ikke gå tilbage.
Vi kan ikke blive genfødt. Fordi din bevidsthed er baseret på dine oplevelser. Disse gør at der sker kemiske ændringer i din hjerne = hukommelse. Fordi denne ikke kan bygges op igen på et atomart niveau er det ikke muligt. Når du dør så dør du som levende organisme. Denne rådner væk og bliver til alt muligt andet. Atomerne som før udgjorde din bevidsthed er spredt for vinden, så din "sjæl" dør også. :)

Der er ikke noget helvede. Der er dog et paradis. Du er her allerede. ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 20:16 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 855
Geografisk sted: Milano
regyr skrev:
Tror du på dem?

Nej, jeg tror ikke på dem, det jeg vil frem til her, som egentlig er off topic, er at underholdningsværdien er langt højere i det gamle testamente.
Jeg synes det gamle testamente er mere spændende end det nye og derfor er jeg uenig med dig.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 20:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Fair nok. Det kan du måske have ret i. De kan godt være underholdene, men jeg synes dog ikke at der er noget lærerigt eller den slags i historierne fra det gamle testamente. IMO kan det muligvis være underholdene, men det kunne lige så godt ha' været et teaterstykke opfundet af en fra 3. klasse.
Håber ikke jeg fornærmede nogen, men jeg synes ikke at jeg personligt for noget ud af det gamle testamente.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 20:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
NeXu$ skrev:
Atomerne som før udgjorde din bevidsthed er spredt for vinden, så din "sjæl" dør også.


Nu kan du jo sådan set ikke vide hvorvidt atomer er "opholdsstedet" for sjælen så at sige... Det er jo det, der er hele mysteriet...

regyr skrev:
Fair nok. Det kan du måske have ret i. De kan godt være underholdene, men jeg synes dog ikke at der er noget lærerigt eller den slags i historierne fra det gamle testamente. IMO kan det muligvis være underholdene, men det kunne lige så godt ha' været et teaterstykke opfundet af en fra 3. klasse.
Håber ikke jeg fornærmede nogen, men jeg synes ikke at jeg personligt for noget ud af det gamle testamente.


David vs. Goliath er sgu da kongehistorie #1 man!!! Den lille mand som besejrer den store kæmpe med noget så simpelt som en stenslynge?!? Det kan være det giver mening når du engang bliver konfirmeret...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 20:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Jeg er blevet konfirmeret. Davis vs. Goliath, Lille vs. Stor (den lille narre den store). Hvad kan jeg så lære af det? Jo hvis jeg en dag møder en dværg, så bør jeg nok flygte fordi han/hun måske har en stenslynge? Jeg prøver ikke på at være nederen, jeg forsvare blot min holdning, så hvis du gider stoppe med at komme med kommentare om hvor umoden jeg er så vil jeg værdsætte det meget! På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 20:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
regyr skrev:
Jeg er blevet konfirmeret. Davis vs. Goliath, Lille vs. Stor (den lille narre den store). Hvad kan jeg så lære af det? Jo hvis jeg en dag møder en dværg, så bør jeg nok flygte fordi han/hun måske har en stenslynge? Jeg prøver ikke på at være nederen, jeg forsvare blot min holdning, så hvis du gider stoppe med at komme med kommentare om hvor umoden jeg er så vil jeg værdsætte det meget! På forhånd tak

Du har tydeligvis ikke fattet historien. :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 20:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Sikkert ikke, men hvad vil du så mene man kan lære af den?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 20:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Billede
Jeg giver op ... en eller anden med overskud: hjælp lige...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 21:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Wtf? Jeg spørger hvad man kan lære af den fordi du siger jeg ikke har fattet det, og smak så får man lige pisket et billed fra star-et-eller-andet, lige i hoved?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 21:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Snoezel skrev:

Nu kan du jo sådan set ikke vide hvorvidt atomer er "opholdsstedet" for sjælen så at sige... Det er jo det, der er hele mysteriet...



Jeg tror kun det er et mysterie hvis du virkelig ønsker det. "Sjælen" er også et dårligt ord. Hvis vi kalder det personlighed eller dit jeg, er det knap så religiøst funderet. Alt sammen foregår i hjernen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 21:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
At du udtaler dig om en tekst du tydeligvis ikke har reflekteret det mindste over... Så kan man ikke sende andre billeder. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team