Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 19:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 aug 2011 18:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 maj 2007 03:01
Indlæg: 106
I skal bare se den:





Det de to første. Så må i sku selv finde resten. Den er derude på torrent hvis man er til den nautilske rute, en hel flaske rom og alt det der.

Og ja, jeg har skønnet at denne serie hører til i psykedelisk filosofi, ikke i art tråden. Lad os få noget sund debat omkring seriens temaer istedet for lolhatte der crapper tråden op med "LOL THAT SUM POAR GRFX MAYN"

Serien handler tilsyneladene om en art kosmisk abnormalitet ved navn Xavier, og dennes søgen efter sin mor's morder (der efter alt at dømme er ham selv). Denne søgen leder ham igennem mange lag af multiversets planer, lag som det altid lykkes for Xavier at fucke up på grund af hans infantile insisteren på at være mere spirituel end den mest hardcore spiritist. Serien er en virkelig god advarsel til alle om at slappe lidt af. Vi lever alligevel i en tid hvor alle ismer phaser hindanden ud, og hvis man tager en af dem for seriøst ender den med at æde en op, og dem i ens nærvær (figuratively speaking).

Rent visuelt kokser serien virklig ud med sin discount CGI og extremt velproducerede lydside, og jeg har flere gange oplevet at blive sat i et påvirket stadie blot ved at se et afsnit i sober tilstand. Så høj (lav?) kvalitet kan man forvente. Den måde de knækker den røde tråd mens de leger associations-lege ud af de mærkligste tangenter er rent guf for et syrehoved!

I mine øjne er denne serie pensum for alle trippere! Så kom igang!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2011 20:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Hahahaha de har lavet en serie om Quaz!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2011 20:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 maj 2007 03:01
Indlæg: 106
Lidt uddybning til de uindviede, tak?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2011 20:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Jeg synes godt nok det er ringe. Grafikken har jeg ikke meget imod, men historien og det filosofiske(er der noget?), fanger absolut ikke. Der er lidt humor, men slet ikke nok eller høj nok kvalitet.

Jeg så efterfølgende episode S01E10, den var væsentlig bedre. Dog stadig ikke noget der fanger mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2011 21:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 maj 2007 03:01
Indlæg: 106
Sæson to har et højere tempo og er bedre overvejet. Hm, kan godt lide du kommer med kritik men ikke uddyber den?

Filosofien er at... Nej fuck det, her tag hvad skaberne har at sige istedet:

"Co-creator Vernon Chatman called the show "a warning to children and adults about the dangers of spirituality."[1] The show has been known to mock Christianity, Islam, Middle America, redneck stereotypes, and anarcho-punk subcultures."

Xavier often incorporates underlying themes and concepts based outside of, though interconnected with, the plot of each episode. Philosophical or political concepts are often juxtaposed with the surrealistic and aleatory nature of the show. Society and cultural psychology and phenomena, the meaning of life, the existence of sentience and the nature of reality have been examined in one form or another throughout the program's 2 seasons.
Jokes and humor tend to be oriented towards Xavier's own philosophical inquiry and the "deep," "zen-like" diction of wisdom quotes from various spiritual systems (particularly Native American and Hindu or Eastern spirituality) that Xavier seemingly attempts to mimic. These are many times lightly mocked with Xavier's misuse of the phrases, reflecting on contemporary humor and taking the often circular logic of such statements far out of context.
"Taboo" topics such as necrophilia, bestiality, homophobia, abortion, pedophilia, Islamic Extremism, self-injury, and racism may be hinted at, with Xavier ignorantly making light of such situations when trying to carry on conversation or simply speak to others. As well, racial and other epithets are frequently used by Xavier in a spontaneous and often non-meaningful way. In these aspects of Xavier: Renegade Angel, the program could be seen as containing a substantial amount of black comedy."

http://en.wikipedia.org/wiki/Xavier:_Renegade_Angel

Så ja, pointen er at du er bedst stillet hvis du laver din egen pointe, imodsætning til at abonnere på en vedtaget sandhed. Både når det kommer til serien, men især når det kommer til verden og ens misforståelse af den. Jeg ved det ikke. Kan man snakke om Kosmisk-Opportunisme som en Filosofisk disciplin? eller er det et ord jeg lige fandt på? Hvis man kan det vil jeg tro det er det serien propagandere. At hammeren er til sømmet og skruetrækkeren til skruerne, og at det kun er en retarderet håndværker der bruger det samme værktøj i alle situationer.

Denne serie skiller virkelig vandene, either you love it or you hate it. Men det ændrer ikke på at det er pensum.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2011 22:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Jeg synes den er rigtig fed! Quaz er en bruger her på sitet som hovedpersonen minder mig om ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2011 23:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 maj 2007 03:01
Indlæg: 106
jim fear skrev:
Jeg synes den er rigtig fed! Quaz er en bruger her på sitet som hovedpersonen minder mig om ;)


Helt klart, jeg vågner nogle gange og undrer mig over hvor min slangearm er blevet af, så ja! De rammer plet ;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2011 09:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
jim fear skrev:
Hahahaha de har lavet en serie om Quaz!

Høhø! :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2011 13:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Jeg kan godt lide, at Xavier er så verdensfravendt. De har fanget kontrasten mellem verden, som den er, og verden, som Xavier ser den. Der er noget latterligt ved ham. Hans storladenhed finder ikke rigtigt vej ud over hans næsetip. Og så bliver han misbrugt, præcis som han fortjener det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2011 13:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
:D Det fik mig da til at smile, især ep2, men hovedpersonens stemme bliver hurtigt irriterende og trættende at høre på synes jeg.
Det er da helt sikkert noget jeg vil kigge nærmere på i fremtiden, når jeg keder mig lidt.

Synes bare det minder mig om noget man allerede har set så mange gange før og alligevel ikke.
Humoren er da okay, dog en anelse for ligegyldigt og sort til tider, men jeg fanger ikke rigtig det filosofiske i det synes jeg.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2011 23:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 maj 2011 18:48
Indlæg: 72
Jeg forstod ikke helt videoerne, må jeg nok indrømme - udover at ham hovedpersonen virkede til at være meget troende grænsende til det fanatiske. Men ud fra det I skrev, lod det til, at pointen var, at man skal være på vagt over for forkromede ideologier og systemer. Det giver meget god mening. Faren ved ideologier er vel også, at de kan føre til ensretning og hjernevask, ligesom der er en risiko for, at det individuelle bliver udvisket. Så det vigtige i den forbindelse er vel, at man altid skal forholde sig kritisk til sådan noget og ikke blot overtage andres værdisæt. Andet kan jeg ikke rigtig udlede af det. Noget, som jeg dog bemærkede, var kontrasten mellem hans verdensfjernhed og de folk, som han mødte på sin vej, som tilsyneladende var meget jordnære. Det var ret komisk i mine øjne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team