Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 16:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mangfoldighed
Indlæg: 13 aug 2011 17:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 apr 2011 09:38
Indlæg: 23
Geografisk sted: København
Jeg siddder og filosofere over betydningen af at alle mennesker er unikke.
For mig er det et tegn fra de højere magter som jeg har svært ved at tyde, og derfor beder jeg nu om jeres hjælp. Det forekommer mig meget mærkeligt at hvert menneske er unikt, og at vi umiddelbart heller ikke har haft dobbeltgængere der har levet før i tiden.
Det vil jo i realiteten betyde at kosmos/gud/naturen krydser af på en liste af kombinationsmuligheder der igennem menneskets historie bliver mindre og mindre.
Jeg ved godt at der er mange tusinde gener og derfor rigtig mange kombinationsmuligheder. Men når man tænker på hvor mange milliarder mennesker der har lavet er det underligt der ikke er flere sammenfald.
Det virker som om naturen gør et kæmpe stykke arbejde for at undgå at lave to ens mennesker, hunde eller katte eller hvad ved jeg, og hvorfor? Når vi mennesker masseproducere noget er det jo en fejl hvis der er små forskelle. Evolutionen kunne jeg sagtens fungere selvom der fandtes flere af samme slags så at sige. Er det en tilfældighed eller er noget mere mystisk ved naturens mangfoldighed? (Hot Sara with cum over her tits)

Love


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2011 17:37 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
too_sweet skrev:
(Hot Sara with cum over her tits)


wat


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2011 19:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Dr. Phibes skrev:
too_sweet skrev:
(Hot Sara with cum over her tits)


wat


lol wat

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2011 20:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 jul 2010 13:09
Indlæg: 20
Han tager lidt pis på hele "tits in return" konceptet, vil jeg tro.
4chan halløj.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2011 22:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 aug 2011 11:57
Indlæg: 37
Geografisk sted: Somewhere,Somehow
Først og fremmest kan jeg konstatere, at vi ikke med sikkerhed kan vide om to kombinationer har været eller er ens (dobbeltgængere) men chancen er nok lille, jeg tror der findes mange hundrededmilliarder mulige kombinationer og nok mere til.
Hvor mange homosapiens har levet på denne planet, indtil videre, 50 milliarder? Jeg tror ikke der er uendelige kombinationer, men samtidige med at vi udvikler os igennem evolution bliver nye kombinationer mulige samtidig med, at andre kombinationer bliver umulige.

Man kunne godt tro på en unaturlig forklaring, men jeg tror bare det er fordi chancen er ekstrem lille lidt ala' 1:900000000000000000000000000000000000000000000 ;)
Vi må heller ikke glemme at mange jo ligner hinanden alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2011 13:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Det kan godt vaere, at der har fundets en, der har gener identisk med en anden, der har eksisteret, eksisterer, eller vil eksistere, men det er usandsynligt. Derudover er det, at to personer deler gener ikke ensbetydende med, at de er numerisk identisk. Der skal vaere et komplet sammenfald, dvs. de skal vaere et og samme objekt, ellers er de unikke, da de begge er fuldstaendigt identiske med sig selv, men ikke med hinanden (f.eks. kan de have en rumslig forskydning i forhold til hinanden eller lignende). I denne forstand er det ret trivielt, at alle mennesker er unikke, da alle ting generelt er unikke. I den forstand, at ikke to mennesker er kvalitativt identiske paa noget som helst punkt (ud over det, der er tilstraekkeligt for, at de begge er mennesker etc.), saa er det simpelthen et udtryk for, at det, der bestemmer, hvordan et menneske "ser ud", er en saa kompleks maengde af delaarsager, at sandsynligheden for, at to mennesker skulle have helt samme psykologi eller lignende, er saa lille, at det praktisk taget er umuligt. Hvis det en dag skulle ske, at to mennesker er kvalitativt uskelnelige, saa er det formentligt bare udtryk for en sjov tilfaeldighed. Uanset hvad, saa har det nok intet at goere med, at der sidder en gud og krydser mulige kombinationer af haarstra etc. af.

Pik og patter.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team