Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 16:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Trippe igen
Indlæg: 22 jul 2011 01:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 aug 2010 21:28
Indlæg: 343
Hey,

her for ca 2 år siden havde jeg et virkelig bad trip på Svampe fordi jeg tænkte jeg kunne selfølgelig godt styre 2 gram spids nøgenhat Troede jeg og det sidder selvfølgelig stadig lidt i mig endnu men føler den eneste måde at jeg skal komme 100% over det på er at jeg kommer igennem et nyt trip og føler selv jeg måske er klar på et nyt trip men vil nødig lande det samme sted som sidst og få det endnu værre burde jeg gøre det eller vil det være fuldstændig dumt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2011 01:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Man kan sagtens få et godt trip selvom man bad-trippede første gang. Det er der flere eksempler på herinde :) Jeg tror, du skal søge svaret i dig selv. Har du lig i lasten, du ikke vil konfronteres med? Hvordan er din psykiske situation for tiden?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2011 01:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 aug 2010 21:28
Indlæg: 343
Jeg tror vel altid man har noget psykisk man går og døjer med tænker det kan være svært at sætte sig 100% klar til et trip, mit bad trip begyndte først da jeg prøvede på at *Biiip* det hele op også var det ligesomom det hele bare gik ned af somom jeg forsvandt også kom jeg tilbage det skete igen og igen og igen ligesom kvalmen kom tilbage og forsvandt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2011 11:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Jeg har selv haft det lidt på samme måde, og det har faktisk fungeret udmærket. Men jeg har stadig en lidt ængstelig fornemmelse, når jeg tænker på psykedelika. Det er nok et sundhedstegn. Det er jo en voldsom oplevelse, lidt som at brænde sig, og det giver mening, at sådan noget sætter sig - det er jo en god beskyttelsesmekanisme, hvis ikke den løber løbsk. Mit råd er, at du hellere skal prøv at slappe af og give slip. Mange psykiske symptomer, som ikke er deciderede lidelser (i modsætning til maniodepression eller lignende), er faktisk ikke andet end ens egen overdrevne fokus på psykens normale "rørelser" - tænk på lægestuderende, der udvikler alverdens symptomer, af ingen anden grund end deres studier og optagenhed af sygdomme. Det er ikke altid let, men prøv mere eller mindre bevidst at bare lade det ligge. For mig hjælper det at tage kontrol og nærmest sige til mig selv, at nu gider jeg ikke angst eller uro, og så betragte den som noget jeg selv åstadkommer. Det har givet mig en selvdistance, som virkelig har hjulpet. Jeg kan til og med få nogle af de ting, jeg har haft ubehag over, til at komme og gå på kommando. Lidt på samme måde som et smil kan sprede sig til egentlig glæde, selvom det ikke var forårsaget af glæde, og en sur ansigtsmine kan sætte sig som nedtrykthed. På den anden side skal du ikke være manisk kontrolfreak, for det er den sikre vej til problemer. Uanset hvad, så skal du være ærlig over for dig selv - mærk efter, som de andre har sagt, og følg din mave fornemmelse inden for rimlighedens grænser (og det er jo sjovt nok dem, man kan blive i tvivl om). Held og lykke uanset hvad.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2011 04:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2007 12:14
Indlæg: 289
Geografisk sted: Århus
Jeg havde på et tidspunkt et par slemme bad trips i streg, hvorefter jeg tog en pause. Det var ikke så meget et bevidst valg, som en slags lytten efter hvad jeg følte. Du skal bare føle efter, og spørge dig selv om du oprigtigt er klar, ikke bare på sjov og ballade, spirituel ekstase men også en tur med rædselstoget. Når du er klar, er du klar, og der er ingen som kan fortælle dig hvornår du er det. Jeg blev selv fristet til idéen om at trippe igen og på den måde "løse" problemet, men den holder altså ikke, hvis du ikke er sikker på at det er det rigtige at gøre, hvilket det lyder til at du ikke er. Så mit foreslag er at lytte til dig selv, ikke søge nogen "hurtig og nem løsning" som endnu et trip udefra kan virke som, men tænke over hvorfor du betvivler dét at trippe lige nu. Hvis du bare ignorer den tvivl du har, så har du netop mistet den respekt for stoffet, som der kræves i første omgang, for det er da, at du ser det som det modsatte af hvad du netop oplevede det som, trips er ofte nemling ikke bare noget nemt og hurtigt.

_________________
"The intuitive cognition with anti-nihilism is a trigger for latent infant violence"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 23:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 aug 2010 21:28
Indlæg: 343
nå er kommet til min beslutning jeg tager et trip her imorgen med en veninde ønsk mig hel og lykke ser ihvertfald selv meget frem til det ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2011 19:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 aug 2010 21:28
Indlæg: 343
God damnit jeg indtog omkring 0,5 gram her klokken 17:58 også selfølgelig yep jeg er endt nede i samme huld som det første trip jeg havde dog ikke så stærkt nogen råd hvad jeg skal gøre for at komme op nu ? og nogen der kan forsikre mig om det ikke bliver værre end det er nu


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2011 20:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 aug 2010 21:28
Indlæg: 343
Goddamnit det føles somom jeg falder igennem gulvet lige nu noget hjælp/råd?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2011 23:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Du burde sætte/ligge dig et dejligt sted, evt. din seng/sofa. Og så hør noget rigtig god musik, og husk nu for guds skyld, det går OVER! Hvor smertefuldt det end er lige nu, så tro mig, der er nogen der har prøvet det, der er en milliard gange værre.
Du kan godt komme igennem det her trip, du må også tro på dig selv. Du kan godt klare det, prøv evt. at tænke på gode minder fra barndommen eller noget andet positivt!

Er du sammen med din veninde lige nu? Tripper hun også?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2011 10:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 apr 2009 14:50
Indlæg: 323
Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Hvordan gik det?

Håber du kom godt igennem!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2011 10:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 aug 2010 21:28
Indlæg: 343
well er stadig lidt rundtosset også er jeg endt op med en klam kvalme


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2011 10:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 apr 2009 14:50
Indlæg: 323
Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Har du sovet?

prøv at få lidt mad ned, og lidt frisk luft i hovedet.

Håber du kommer ovenpå igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2011 10:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 aug 2010 21:28
Indlæg: 343
jaja har sovet faktisk utrolig godt tror kun jeg vågnede 1 gang i løbet af natten


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2011 11:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 apr 2009 14:50
Indlæg: 323
Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Giv det lidt tid til at komme ovenpå igen!

Kom udenfor, gå en tur med din veninde eller lignende og få bearbejdet din oplevelse. Det plejer at hjælpe for mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2011 11:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 maj 2010 16:06
Indlæg: 103
Geografisk sted: Inside
Jeg synes, du skal prøve og slukke din computer og mobil og ligge dem væk næste gang du skal trippe. Hvis du så begynder at blive bange, så prøv at konfronter frygten/styre dit sind som Paul Muad Dib siger. Du udforsker jo din hjerne og det er dit sind, som bestemmer hvordan trippet skal formes. Så jeg synes du skal prøve at gøre som Paul Muad Dib siger, giv dig selv frit løb og lad være med at kæmpe imod. Accepter det du oplever som en del af dig selv og lad være med at flygte fra det. Lad dine forrige trips hvile i dig og tag svampene uden nogle forventninger. Læn dig tilbage og nyd det.

Prøv og hør på Terence Mckenna fortælle om hans forhold til psykedeliske stoffer, bl.a. svampe: http://www.youtube.com/watch?v=Nrj1X6TzEXo. Og reflekter over dit eget.

Håber det hjælper en smule og at du har mod på endnu end tur.

:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2011 11:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 aug 2010 21:28
Indlæg: 343
han er da overhovedet ikke til at forstå ham der terence mckenna men han siger da sikkert en masse klogt hvis man kunne forstå ham


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team