Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 16:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 jun 2011 02:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
jeg ved ikke helt hvordan det her skal forklares, men gør et forsøg alligevel.
har nogle af jer også prøvet at begynde at tænke på hvordan det kan være det er man er endt som man er.
fordi nogen gange når jeg kigger på en af mine venner som fx er dybt ude i et misbrug så tænker jeg: han er sikkert begyndt på stofferne fordi hans forældre blev skilt da han var lille.

men så tænker jeg også på om de måske tænker det om mig, og jeg tænker over hvad de tænker om mig. fx at: han ryger sikkert fordi han er i en identitetskrise fordi han er andengenerations invandrer.

:hm:

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2011 13:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
har tænkt på min sociale arv et ton gange, men i sidste ende kommer jeg altid frem til, at den ikke betyder noget, det der betyder noget, er at have en drøm og handle efter den, uanset hvad der ligger bag dig. Lad aldrig den sociale arv blive en undskyldning, men forsøg heller ikke at holde den skjult.

Hygge

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2011 14:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
tak fordi du svarede (: havde lige brug for at vide jeg ikke var den eneste der har de overvejelser

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2011 14:31 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2008 13:58
Indlæg: 947
Geografisk sted: Kolding
Den tanke har jeg nu såmænd også gjort mig, så du er ikke den eneste.

_________________
Jeg danser med Mr Brownstone............................................................................. :gud: - sunshine reagge


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2011 14:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 23:07
Indlæg: 384
Geografisk sted: Berlin
Man kan nu sagtens komme i identitetskrise selvom man ikke er andengenerations indvandre :P . Angående det du er inde på er jeg af den overbevisning at nu mere du kender til din sociale arv og dens konsekvenser for dig, nu nemmere vil det være at give slip på den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2011 03:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 apr 2011 18:23
Indlæg: 68
Du er abselut ikke den eneste. Har tit tænkt over hvordan jeg er endt som den sociale taber jeg er. Overdriver ikke engang. Har næsten altid være en utrolig social og glad person, men da jeg blev en 10-11 stykker gik det dræstigt ned ad bakke, har praktisk talt NÆSTEN ingen venner som sådan. Tænker tit over grunden til det, om det kan være grundet manglen på en rigtig far der har sat sig i mig, og gjort mig indelukket og spæret mig af for følelser, om det kan være forholdet til min mutter, eller hvad det nu kan være. Har dog lært at leve med det, men tænker stadigvæk over det til tider.

Den der "Hvordan kan det være jeg ~" Eller "Hvorfor er jeg ~" osv osv, tanke. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2011 10:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 jan 2010 03:02
Indlæg: 230
Geografisk sted: Wonderland
Freelancer skrev:
Den der "Hvordan kan det være jeg ~" Eller "Hvorfor er jeg ~" osv osv, tanke. :)

Tror de fleste på har (haft) de tanker. Tror så også at sådanne tanker er meget sunde at have en gang imellem (til en hvis grænse selvfølgelig).
Et eller andet sted er det vel bare en del af noget personlig udvikling(?).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2011 15:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 apr 2011 18:23
Indlæg: 68
Mr. Cheshire skrev:
Freelancer skrev:
Den der "Hvordan kan det være jeg ~" Eller "Hvorfor er jeg ~" osv osv, tanke. :)

Tror de fleste på har (haft) de tanker. Tror så også at sådanne tanker er meget sunde at have en gang imellem (til en hvis grænse selvfølgelig).
Et eller andet sted er det vel bare en del af noget personlig udvikling(?).


Helt enig i det du siger. Ved nærmere eftertanke, hvis man slet ikke har den tanke once in a while, så er det et eller andet galt. Hvis man ikke tænker på sin identitet, hvorfor man er som man er, osv. Tanken kan være ret beroligende i visse situationer hvis man har stresset eller er blevet mildere depressiv grundet for lidt tanker over hvem man egentlig er, og hvorfor man er havnet som man er :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2011 23:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Heey topic starter !:)

Dét du beskriver der er muligvis det største 'problem' i vores tid :p .. Aber der tænker alt for meget over, hvad alle de andre aber tænker om dem :) ..

Det er i virkeligheden ligemeget hvad de tænker! =D .. Især fordi de nok er ligesom dig ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2011 08:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Den sociale arv er en lorte teori uden hold i virkeligheden. Ihvertfald ikke i lille Danmark, hvor alle der har lyst, frit kan tage sig en uddannelse osv. Jeg kender utallige dudes der er vokset op i velhavende hjem med kærlige og omsorgsfulde forældre, men som alligevel er sunket dybt ned i håbløshedens afgrund og endt som samfunsdræn, mens jeg også kender en masse anden generations ind. der studerer osv.

Mht. at tænke over hvad andre syntes om én, så kan jeg garantere dig for, at du ikke er alene. ALLE tænker sådan engang imellem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2011 09:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Teorien social arv er ikke en lorte teori, den har simpelthen bare manglet videnskabelig basis, hvilket må være sige at være etableret med viden omkring epigenetik...

Hvis du vil læse....
http://www.scpr.org/programs/patt-morri ... nheritance
http://epigenetics.ku.dk/publications/
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 081315.htm
http://www.springerlink.com/content/j51 ... lltext.pdf
http://precedings.nature.com/documents/ ... 3894-2.pdf

Eller lytte og se....





(Epigenetics of Drug Addiction, måske interessant for rigtig mange herinde<3)



Go' vind :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2011 11:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
humorcide skrev:
Den sociale arv er en lorte teori uden hold i virkeligheden.


http://da.wikipedia.org/wiki/Social_arv Tag nu lige at læs bare en lille smule op på din socialsykologi før du fyrer sådan noget pis af... Selvfølgelig findes der mønsterbrydere, men det ændrer ikke på, at den sociale arv har masser af hold i virkeligheden...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team