Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 11:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 maj 2011 11:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
http://www.watnongpahpong.org/videobcs.php


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 11:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Kan du give mig et hint til hvorfor jeg skal bruge min tid på det? En teaser? Et eller andet?

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 13:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Øh måske fordi at buddhismen arbejder med sindet, frygt, og kærlighed præcis som man gør med psykedeliske stoffer. psykedeliske stoffer har åbnet en dør til det spirituelle og intellektuelle verden for mig.

Jeg mener at vi kan lære meget af den buddhistiske tankegang.

Synes det spændende at se hvor stor en frygt den vestlige verden har og har haft for noget ukændt som buddhismen.

Jeg synes at buddhisme er smukt :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 13:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Men hvad er der specielt ved denne buddhisme? Alt det du nævner er jo ret almindeligt for spirituelle retninger, både i øst og vest.
Jeg kender godt til "Forest Tradition" som stifteren er af, hvor der lægges meget fokus på praksis i skoven, hvilket er interessant i sig selv. Men ellers er budskabet da ikke revolutionerende.
Hvad er det der inspirerer dig så meget til at dele en video, og tro at den bare taler for sig selv?
Hvad kan vi lære af de her mennesker som vi ikke kan af alle mulige andre buddhister? Eller andre religiøse/spirituelle retninger for den sags skyld.

Vesten har i øvrigt haft mange gode og berigende dialoger med buddhismen i løbet af 1900-tallet, så det er ikke kun frygt vi har haft.. Og frygt oplever mange mennesker fra mange traditioner når noget fremmed kommer, så det er ikke en feature bare ved vesten. Den eneste grund til at det ser sådan ud, er fordi vesten er ved at blive en verdensdominerende magt, og derfor betyder vores frygt mere, fordi den kommer til at styre mere af verden.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 14:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Om det er skov Buddhisme eller eller anden form Biddhisme betyder ikke så meget. Men buddhisme i det hele har en smuk filosofi. Det står for Ubegrænset kærlighed og reinkarnationslære, lysvæsner fra evighed til evighed. en meget smuk teori som giver livet efter døden en mening og magi.

Synes denne video taler for sig selv da den deler budskabet om kærlighed. Det er noget vi godt kan bruge mere af i denne verden. Den taler for kærlighed til alle levende væsner og kærlighed til moder jord.

en verden uden frygt ville være pardis


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 14:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
tribe79 skrev:
en verden uden frygt ville være pardis


Uden frygt, ville tryghed og komfort så findes? Det ville være kedeligt, synes jeg, selvom jeg ikke nyder frygt i situationen.

Jeg tror på kontraster i det daglige, ellers kommer der ikke til at være noget at kigge tilbage på.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 14:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2011 19:44
Indlæg: 31
er sgu heller ikke muligt at eliminere frygt på nogen måde, det er jo et primær-instinkt vi har haft hele vejen gennem den menneskelige evolution :)


Senest rettet af ethnogrunt 30 maj 2011 16:30, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 16:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Halose skrev:
tribe79 skrev:
en verden uden frygt ville være pardis


Uden frygt, ville tryghed og komfort så findes?


Tror jeg ikke... Jeg ser ligeledes ytringen som et udtryk for "frygt for frygt" hvilket heller ikke spiller sammen med den beskedne viden jeg har om buddhistisk lære...

Men så igen... Vi har jo nok forskellige fortolkninger af "Paradis"

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2011 18:27 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
den handler om en gruppe buddhister som ankommer til Sussex i England. det er vist et projekt der stiler mod noget kulturel udveksling, og med det mål at englændere kunne få stillet deres nysgerrighed omkring buddhistisk praksis. den er fra 70'erne hvor interessen for buddhisme var stærkt stigende. den er meget banal hvad angår buddhistisk praksis, men mødet mellem dem og de bondske englændere er lidt sjovt, men stenet.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 00:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Snoezel skrev:
Halose skrev:
tribe79 skrev:
en verden uden frygt ville være pardis


Uden frygt, ville tryghed og komfort så findes?


Tror jeg ikke... Jeg ser ligeledes ytringen som et udtryk for "frygt for frygt" hvilket heller ikke spiller sammen med den beskedne viden jeg har om buddhistisk lære...

Men så igen... Vi har jo nok forskellige fortolkninger af "Paradis"


fortolkninger af Paradis er helt klart forskellig fra menneske til menneske. for mig er det en tilstand af lykke,læren om sindets natur, fred, kærlighed og hvor vi kan leve i harmoni med hinanden uden fordom. Buddhisme for mig handler også om at lære af sine fejl og få stillet et realistisk verdenbilled op. synes meditation er et godt redskab til arbejde sig igennem følelser som frygt og sorg. synes de har fat i den røde tråd omkring læren om at hamonisere sindet og følelserne til et lykkeligere udfald . ved at blive et lykkeligere mennesker sender vi et mere krystalklart billed om vores natur ud til vores omgiveler. Vi kan derved efter min mening arbejde med en større barmhjertighed, medfølelse og forståelse.

Det kunne vores verden godt bruge, især nu om dage hvor der sker å meget rundt omkring i verden

jeg mener at vi kommer fra vibrationen kære-lig-hed og det er den vej vi skal arbejde os hen imod. Om vi gøre det gennem buddhime eller anden livs-filosofi betyder ikke så meget i min verden...Så lange vi er villige til at arbejde med os selv så er der måske en mulighed for at vi ikke udrydder os selv som rase fra jordens overflade.

For vi er bestemt ikke altid de klogeste.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 00:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
tribe79 skrev:
Snoezel skrev:
Halose skrev:
tribe79 skrev:
en verden uden frygt ville være pardis


Uden frygt, ville tryghed og komfort så findes?


Tror jeg ikke... Jeg ser ligeledes ytringen som et udtryk for "frygt for frygt" hvilket heller ikke spiller sammen med den beskedne viden jeg har om buddhistisk lære...

Men så igen... Vi har jo nok forskellige fortolkninger af "Paradis"

...for mig er det en tilstand af lykke,læren om sindets natur, fred, kærlighed og hvor vi kan leve i harmoni med hinanden uden fordom.
...Det kunne vores verden godt bruge, især nu om dage hvor der sker å meget rundt omkring i verden

jeg mener at vi kommer fra vibrationen kære-lig-hed og det er den vej vi skal arbejde os hen imod. Om vi gøre det gennem buddhime eller anden livs-filosofi betyder ikke så meget i min verden...Så lange vi er villige til at arbejde med os selv så er der måske en mulighed for at vi ikke udrydder os selv som rase fra jordens overflade.

For vi er bestemt ikke altid de klogeste.


Så langt er jeg faktisk enig med dig... Udfordringen ligger, i mine øjne, hos de individder som ikke kan/vil/tør dykke ned i læren om sindets natur og/eller hos dem som kun vælger at se én side dets natur f.eks. en biologisk.... Hvad stiller vi op med dem og kynismen? Nogle gange tror jeg det skal forties, andre gange hjælpe det at overøse med kærlighed. Men det er et sats, som der ikke er mange der tør tage, mig selv til dels, eller, det er en igangværende proces, lad mig sige det sådan.

Hvad gør du for at sprede budskabet, foruden at dele det her på boardet? For jeg brænder inde med det, bortset fra når man snakker dybt med nære venner... Problemet er, at folk stejler når man har "ALLE" svarene, fordi nogle af svarene ikke kan observeres, men kun erkendes igennem oplevelse...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 00:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Jamen tak for linket. Sjovt at se hvordan de her Sussex beboere reagerer ved mødet. Derudover blev jeg ikke meget klogere, men jeg får også mest ud af at læse.
Nu er det ikke fordi at jeg har mega travlt, så jeg gider ikke at brokke mig over at du poster et link uden at skrive noget om det, men kan nu godt se pointen i at det kunne være rart med en lille appetitvækker. Der er jo ret meget man kan bruge sin tid på!

Nå, jeg våger mig lige ud på halv dybt vand.

ethnogrunt skrev:
er sgu heller ikke muligt at eliminere frygt på nogen måde, det er jo et primær-instinkt vi har haft hele vejen gennem den menneskelige evolution :)

hmm, jeg ved ikke om man kan kalde frygt for et instinkt?
Hvis vi snakker om det instinkt der gør at man forsøger at komme helvedes langt væk fra den isbjørn der prøver at spise en" så er jeg enig. Men det vil jeg hellere kalde for overlevelsesinstinktet.

Jeg er med på, ingen frygt = paradis, vognen. Frygten for døden er et handikap for livet, hvilket går igen i alle handlinger hvor en form for frygt er tilstede.

Jeg TROR at man kan eliminere alt det man sætter sig for. Ud fra hvad jeg har fået ud af at beskæftige mig en smule med buddhisme, så handler det, blandt meget andet, om at betragte sig selv "udefra", og fjerne (eller eliminere om du vil) alt hvad der er blevet plantet i en ... instinkter incl. Når du har gjort dig helt bevidst om hvad du er, så er der vel egentlig ingen begrænsninger for hvad du kan gøre med dit sind via træning. Inden for rimelighedens grænser selvfølgelig, jeg snakker ikke om at man pludselig skal kunne flyve.
(På den anden side har jeg hørt om yogier der kunne, er dog ikke overbevist)

Om man så synes at det er rigtigt for en selv eller ej, er en anden sag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2011 13:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Snoezel skrev:
tribe79 skrev:
Snoezel skrev:
Halose skrev:
tribe79 skrev:
en verden uden frygt ville være pardis


Uden frygt, ville tryghed og komfort så findes?


Tror jeg ikke... Jeg ser ligeledes ytringen som et udtryk for "frygt for frygt" hvilket heller ikke spiller sammen med den beskedne viden jeg har om buddhistisk lære...

Men så igen... Vi har jo nok forskellige fortolkninger af "Paradis"

...for mig er det en tilstand af lykke,læren om sindets natur, fred, kærlighed og hvor vi kan leve i harmoni med hinanden uden fordom.
...Det kunne vores verden godt bruge, især nu om dage hvor der sker å meget rundt omkring i verden




jeg mener at vi kommer fra vibrationen kære-lig-hed og det er den vej vi skal arbejde os hen imod. Om vi gøre det gennem buddhime eller anden livs-filosofi betyder ikke så meget i min verden...Så lange vi er villige til at arbejde med os selv så er der måske en mulighed for at vi ikke udrydder os selv som rase fra jordens overflade.

For vi er bestemt ikke altid de klogeste.


Så langt er jeg faktisk enig med dig... Udfordringen ligger, i mine øjne, hos de individder som ikke kan/vil/tør dykke ned i læren om sindets natur og/eller hos dem som kun vælger at se én side dets natur f.eks. en biologisk.... Hvad stiller vi op med dem og kynismen? Nogle gange tror jeg det skal forties, andre gange hjælpe det at overøse med kærlighed. Men det er et sats, som der ikke er mange der tør tage, mig selv til dels, eller, det er en igangværende proces, lad mig sige det sådan.

Hvad gør du for at sprede budskabet, foruden at dele det her på boardet? For jeg brænder inde med det, bortset fra når man snakker dybt med nære venner... Problemet er, at folk stejler når man har "ALLE" svarene, fordi nogle af svarene ikke kan observeres, men kun erkendes igennem oplevelse...



De individer som ikke vil arbejde med sindets natur skal der også være plads til efter min mening. Men ellers tror jeg at de skal tages med kærlighed. Kærlighed sætter en proces med udvikling igang som er meget sundt hos den vi vælger at øse i kærlighed.

Man skal være rigtig modig for at kigge ind i sig selv og arbejde med alle sin fejl og mangler. Vi har alle vores bagage med fra fortiden som helt sikkert indholder en del blokeringer fra oplevelser vi har haft. Hvis vi får renset skam og frygt ud af vores system vil der blive en masse plads til forståelse, glæde og kærlighed.. Vi bliver frie og lære at give slip.

Vi mennesker har det med at prøve at holde fast i alle oplevelser.

Jeg praktisere en masse sunde ting efter min egen mening. Jeg vælger ikke at spise kød da jeg tænker at dyrene er vores venner. Jeg prøver at spise økologisk for at undgå en masse giftstoffer i mit system. Se hvad der står om fluor tandpasta http://avisen.dk/blogs/julean/drop-fluo ... 28395.aspx

Har hørt at giftstoffer kan sætte sig i pinealkirtellen som harx en meget vigtig funktion i kroppen. Jeg er uddannet Reiki heler og prøver på den måde at hjælpe andre mennesker med direkte universal kærlighed.

Jeg er fuld igang med at tage mig sammen til at åbne op for alle de blokeringer som er blevet skabt i mig igennem hele mit liv...Pyha det hårdt skal jeg lige sige...Læser en masse bøger om spirituel udvikling som fortæller hvor vigtigt det er at komme ud med alle de fortrængte følelser. Jeg går til meditation nogle gange...praktisere meditation hjemme nogle perioder...Vi er nogle stykker der efterhånden tager tit i skoven på hellige dage og tripper svampe. krammer en masse træer og nyder den kærlige energi og visdom naturen har at tilbyde... Går lange tur mellem træer med min hun hver dag for at balancere mit system. Jeg elsker med naturen :D

tror vi skal lære at passe rigtig godt på vores krop da det er vores tilgang til alle vores sanser. vi kan på den måde bedre kan mærke verden

en ren og frisk krop. ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team