Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 04:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 apr 2011 23:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2007 10:24
Indlæg: 576
Og det er jo så igen bare min måde at forholde mig til virkeligheden på..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2011 02:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 01:48
Indlæg: 109
Geografisk sted: Empty space
cake skrev:
Man lever, man dør, man blir til jord og ormeføde.
Det er en svær pille at sluge uden at blive småskør.


Ikke enig.. slet ikke enig.. :)

When we realize we never really die, we also realize that we have never been born. That really changes the fear of death.

Det er fysisk umuligt for dig at dø.. Biologisk kan du dø.. fysisk kan du ikke :)
Din krop "dør" (sur røv) .. men hvad du består af, vil altid eksisterer - din energi.. Din "sjæl" lever videre..
Energi kan hverken opstå eller forsvinde - det ren fysik på grundniveau - energi kan kun omdannes.. Og da du består af energi, som alt andet i universet, kan du ikke "dø"/forsvinde ;)
Hvis du blot var din krop, hvordan kunne du så have en bevidsthed? En klump kød kan da ikke være bevidst om den er bevidst?
Du er bundet sammen med det evige uendelige univers, sagt på en anden måde, du ét med Gud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2011 02:23 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 854
Geografisk sted: Milano
Vi består ikke af energi, vi udleder energi.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2011 09:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2007 10:24
Indlæg: 576
MrMachoveli skrev:
cake skrev:
Man lever, man dør, man blir til jord og ormeføde.
Det er en svær pille at sluge uden at blive småskør.


Ikke enig.. slet ikke enig.. :)

When we realize we never really die, we also realize that we have never been born. That really changes the fear of death.

Det er fysisk umuligt for dig at dø.. Biologisk kan du dø.. fysisk kan du ikke :)
Din krop "dør" (sur røv) .. men hvad du består af, vil altid eksisterer - din energi.. Din "sjæl" lever videre..
Energi kan hverken opstå eller forsvinde - det ren fysik på grundniveau - energi kan kun omdannes.. Og da du består af energi, som alt andet i universet, kan du ikke "dø"/forsvinde ;)
Hvis du blot var din krop, hvordan kunne du så have en bevidsthed? En klump kød kan da ikke være bevidst om den er bevidst?
Du er bundet sammen med det evige uendelige univers, sagt på en anden måde, du ét med Gud.


Hmm ja, sådan kan man jo også forholde sig til det, men igen nu udleder du så at DET er sandheden :D + du begynder at blande gud ind i det :D

"Og da du består af energi, som alt andet i universet, kan du ikke "dø"/forsvinde"
Det er jo så igen en måde at forholde sig til at man skal dø "Nej jeg skal ikke dø !"

JO DU SKAL, du, som i den bevidsthed der er dannet i dit legeme / din person DØR.

At din krop så degenerer og bringer liv til andre organismer / the circle of life, det vil jeg give dig ret i.

men igen, det jo bare hvad jeg anser for at være The Truth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2011 10:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Silvio Berlusconi skrev:
Vi består ikke af energi, vi udleder energi.


Hvad består vi så af? Hvis E ikke er = mc^2, så vil jeg gerne høre hvilke andre bud du ellers har? :hm:

Til diskussionen om hvorvidt vores sjæl lever videre, så vil jeg mene, at det gør den, i form af det aftryk vi har givet vores efterladte - deres forestillinger om hvem man var som person, lever videre i deres intrapsykologiske virkelighed (indeni hovedet). Resten vil jeg ikke begynde at spekulere i...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2011 13:22 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 854
Geografisk sted: Milano
Snoezel skrev:
Silvio Berlusconi skrev:
Vi består ikke af energi, vi udleder energi.


Hvad består vi så af? Hvis E ikke er = mc^2, så vil jeg gerne høre hvilke andre bud du ellers har? :hm:

Til diskussionen om hvorvidt vores sjæl lever videre, så vil jeg mene, at det gør den, i form af det aftryk vi har givet vores efterladte - deres forestillinger om hvem man var som person, lever videre i deres intrapsykologiske virkelighed (indeni hovedet). Resten vil jeg ikke begynde at spekulere i...

Jeg ved intet.
Jeg ville bare sige at jeg er uenig med MrMachoveli omkring det her, i min skævhed blev det til det dér.
Jeg holder mig fra diskussionen nu, fordi jeg ikke ved noget om emnet.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2011 19:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 01:48
Indlæg: 109
Geografisk sted: Empty space
Snoezel skrev:
Silvio Berlusconi skrev:
Vi består ikke af energi, vi udleder energi.


Hvad består vi så af? Hvis E ikke er = mc^2, så vil jeg gerne høre hvilke andre bud du ellers har? :hm:

Til diskussionen om hvorvidt vores sjæl lever videre, så vil jeg mene, at det gør den, i form af det aftryk vi har givet vores efterladte - deres forestillinger om hvem man var som person, lever videre i deres intrapsykologiske virkelighed (indeni hovedet). Resten vil jeg ikke begynde at spekulere i...


Alt i universet er energi (partikler), vibrerende i forskellige frekvenser.. Og når jeg siger alt, mener jeg alt.. selv vores tanker og følelser, påvirker energi kredsløbet i hele universet.. Vi er skaberen og det skabte på samme tid :)

Ja du har også ret i vores aftryk lever videre i de efterladte. Men er hele verden ikke også vores efterladte?
Og i fysisk forstand lever vi jo også videre. Det er jo meget simpelt, når energi ikke kan forsvinde.. Vi forsvinder aldrig herfra.. Måske er vores fysiske krops celler ikke "levende" på samme måde mere, men energien i dem er ikke forsvundet.
Men ja, jeg kan jo ikke bevise det.. Men det er bare hvordan jeg regner med det fungere :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2011 23:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 01:48
Indlæg: 109
Geografisk sted: Empty space
Hvis i har mulighed for det, så tjek det program som er netop nu på history channel, "the universe". rent tilfældigt jeg slog derover.. handler om energi i universet, at det hverken kan opstår eller forsvinde, kun omdannes og alt det andet vi skriver om her..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 00:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
MrMachoveli skrev:
Ikke enig.. slet ikke enig.. :)

When we realize we never really die, we also realize that we have never been born. That really changes the fear of death.

Det er fysisk umuligt for dig at dø.. Biologisk kan du dø.. fysisk kan du ikke :)
Din krop "dør" (sur røv) .. men hvad du består af, vil altid eksisterer - din energi.. Din "sjæl" lever videre..
Energi kan hverken opstå eller forsvinde - det ren fysik på grundniveau - energi kan kun omdannes.. Og da du består af energi, som alt andet i universet, kan du ikke "dø"/forsvinde ;)
Hvis du blot var din krop, hvordan kunne du så have en bevidsthed? En klump kød kan da ikke være bevidst om den er bevidst?
Du er bundet sammen med det evige uendelige univers, sagt på en anden måde, du ét med Gud.


Jeg er ked af at fortælle dig det, men du er intet andet end atomer, samlet i molekyler, samlet i celler, proteiner og hvad ellers. Den din bevisthed eksistere i din hjerne, som i meget høj grad er en del af din krop - og derfor dør den sammen med den (eller omvendt, begge dele er svære at klare sig uden). Den energi du snakker om findes desværre ikke på nogen måde i nogen af os, som dyr er den eneste energi vi kan optage den vores krop genere gennem forbrænding af fedt/proteiner/kulhydrater - hvis du fornægter dig alle tre dele i en dag eller to, vil du hurtigt mærke at der ikke er meget energi tilbage ;)

At du består af energi vil ikke sige at du er en evig kraft, det er blot et udtryk for de få Mjoule din krop indeholder i form af fedt, protein, kulhydrat, varme etc.
Det du forglemmer er at fordi du ikke ER energi, men derimod en forbruger af det (omdanner helt præcist) og derfor hele tiden skal bruge ny energi for vedvarende at eksistere.

Slutteligt er universet ikke evigt, noget der har en start må nødvendigvis have en slutning - ellers er universet det eneste der ikke følger den regl.
Ej heller er det uendeligt, universets alder på ca 13.7 milliarder år er bestemt netop fordi man kan se universets "kant" så at sige, egentligt er det en barrier af stråling der gør man ikke kan se helt tilbage til da universt var en singularitet, inden big bag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 00:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 23:07
Indlæg: 384
Geografisk sted: Berlin
Randomname skrev:
MrMachoveli skrev:
Ikke enig.. slet ikke enig.. :)

When we realize we never really die, we also realize that we have never been born. That really changes the fear of death.

Det er fysisk umuligt for dig at dø.. Biologisk kan du dø.. fysisk kan du ikke :)
Din krop "dør" (sur røv) .. men hvad du består af, vil altid eksisterer - din energi.. Din "sjæl" lever videre..
Energi kan hverken opstå eller forsvinde - det ren fysik på grundniveau - energi kan kun omdannes.. Og da du består af energi, som alt andet i universet, kan du ikke "dø"/forsvinde ;)
Hvis du blot var din krop, hvordan kunne du så have en bevidsthed? En klump kød kan da ikke være bevidst om den er bevidst?
Du er bundet sammen med det evige uendelige univers, sagt på en anden måde, du ét med Gud.


Jeg er ked af at fortælle dig det, men du er intet andet end atomer, samlet i molekyler, samlet i celler, proteiner og hvad ellers. Den din bevisthed eksistere i din hjerne, som i meget høj grad er en del af din krop - og derfor dør den sammen med den (eller omvendt, begge dele er svære at klare sig uden). Den energi du snakker om findes desværre ikke på nogen måde i nogen af os, som dyr er den eneste energi vi kan optage den vores krop genere gennem forbrænding af fedt/proteiner/kulhydrater - hvis du fornægter dig alle tre dele i en dag eller to, vil du hurtigt mærke at der ikke er meget energi tilbage ;)

At du består af energi vil ikke sige at du er en evig kraft, det er blot et udtryk for de få Mjoule din krop indeholder i form af fedt, protein, kulhydrat, varme etc.
Det du forglemmer er at fordi du ikke ER energi, men derimod en forbruger af det (omdanner helt præcist) og derfor hele tiden skal bruge ny energi for vedvarende at eksistere.

Slutteligt er universet ikke evigt, noget der har en start må nødvendigvis have en slutning - ellers er universet det eneste der ikke følger den regl.
Ej heller er det uendeligt, universets alder på ca 13.7 milliarder år er bestemt netop fordi man kan se universets "kant" så at sige, egentligt er det en barrier af stråling der gør man ikke kan se helt tilbage til da universt var en singularitet, inden big bag.


Tror du misforstår hvad MrMachoveli mener. Alt hvad du består af, om det så er energi eller ej, vil aldrig forsvinde. Det være sig din bevidsthed, krop osv. (måske sjæl?) Det vil i stedet blive vil blive omdannet til noget andet, derfor må alt hvad du består af nødvendigvis leve videre og derfor tror jeg han mener at du lever videre. Du må undskylde hvis jeg tolker dig forkert MrMachoveli

Desuden, hvem siger at universet har haft en start?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 01:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 01:48
Indlæg: 109
Geografisk sted: Empty space
Kvart:
Du tolker mig meget rigtigt..

Randomname:
Jeg er slet ikke enig :) - tror heller ikke du forstår energi på den samme måde som jeg gør..
For det første, så nægter jeg at tro på, at din "bevidsthed" dør, når din krop dør.. Jeg sammenligner på en måde sjælen og bevidstheden som det samme.. Jeg tror på reinkarnation af sjælen/bevidstheden ...
HVIS, at det var slut når det var slut, hvad er der så at kæmpe for? Så kan vi lige se godt bare forbruge og forbruge og være ligeglade med fremtiden på længere sigt.. Det nægter jeg :) For jeg vil også være der i fremtiden på længere sigt, bare på en anden måde..
Og hvis bevidstheden bare var en del af min krop, altså en omgang kød og celler, hvordan kan jeg så være bevidst om at jeg er bevidst? - det kan en klump kød og knogler vel ikke være? Så må sten og træer have samme bevidsthed, bare uden sanser eller hvad????? :) For hvis kød/knogler kan have bevidsthed, hvorfor kan sten/træ så ikke?

Du skriver "Slutteligt er universet ikke evigt, noget der har en start må nødvendigvis have en slutning - ellers er universet det eneste der ikke følger den regl."
til det vel jeg svare -
Vis mig et bevis for at det har haft en start? Personligt giver det INGEN mening for mig, at snakke om at "alting" opstod ud af "ingenting" .. forestil dig et akvarium uden noget i, ingen gang luft, intet stof i... klart tomrum.. og pludselig kommer der vand, fisk, sten osv... giver det nogen mening?? der MÅ altid have været noget.. Det må du give mig ret i????
Måske giver det heller ikke mening at sige at universet har eksisteret altid, men det kun fordi tanken om det er så abstrakt at det ikke kan fattes i den menneskelige hjerne..
Men tanken om at der intet var før big bang, ja den giver SLET IKKE mening..
Du siger universet ikke følger reglen om | start --> slut| .. faktisk følger INTET denne regel. alting er blot en transformering af noget tidligere, af et tidligere stof.. There is no end, no beginning, only change.. Derfor tid , efter min mening, heller ikke giver nogen mening at snakke om.. Fordi hvis intet har haft en start, ja så er der heller ingen slutning, og hvad er tid så? Tid er forandring i Nuet. alt der eksisterer er forandring i nuet, ikke tid..

Det helt iorden hvis du ikke er enig.. men det er bare min måde at se det på :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 02:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Randomname skrev:
MrMachoveli skrev:
Ikke enig.. slet ikke enig.. :)

When we realize we never really die, we also realize that we have never been born. That really changes the fear of death.

Det er fysisk umuligt for dig at dø.. Biologisk kan du dø.. fysisk kan du ikke :)
Din krop "dør" (sur røv) .. men hvad du består af, vil altid eksisterer - din energi.. Din "sjæl" lever videre..
Energi kan hverken opstå eller forsvinde - det ren fysik på grundniveau - energi kan kun omdannes.. Og da du består af energi, som alt andet i universet, kan du ikke "dø"/forsvinde ;)
Hvis du blot var din krop, hvordan kunne du så have en bevidsthed? En klump kød kan da ikke være bevidst om den er bevidst?
Du er bundet sammen med det evige uendelige univers, sagt på en anden måde, du ét med Gud.


Jeg er ked af at fortælle dig det, men du er intet andet end atomer, samlet i molekyler, samlet i celler, proteiner og hvad ellers. Den din bevisthed eksistere i din hjerne, som i meget høj grad er en del af din krop - og derfor dør den sammen med den (eller omvendt, begge dele er svære at klare sig uden). Den energi du snakker om findes desværre ikke på nogen måde i nogen af os, som dyr er den eneste energi vi kan optage den vores krop genere gennem forbrænding af fedt/proteiner/kulhydrater - hvis du fornægter dig alle tre dele i en dag eller to, vil du hurtigt mærke at der ikke er meget energi tilbage ;)

At du består af energi vil ikke sige at du er en evig kraft, det er blot et udtryk for de få Mjoule din krop indeholder i form af fedt, protein, kulhydrat, varme etc.
Det du forglemmer er at fordi du ikke ER energi, men derimod en forbruger af det (omdanner helt præcist) og derfor hele tiden skal bruge ny energi for vedvarende at eksistere.

Slutteligt er universet ikke evigt, noget der har en start må nødvendigvis have en slutning - ellers er universet det eneste der ikke følger den regl.
Ej heller er det uendeligt, universets alder på ca 13.7 milliarder år er bestemt netop fordi man kan se universets "kant" så at sige, egentligt er det en barrier af stråling der gør man ikke kan se helt tilbage til da universt var en singularitet, inden big bag.



Dude - tjek på noget der hedder kvantemekanik og strengteori ^_^


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 06:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 feb 2011 01:48
Indlæg: 109
Geografisk sted: Empty space
Må jeg tjekke ja :)
Men det kommer ikke til at ændre mit svar mate :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 09:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2007 10:24
Indlæg: 576
MrMachoveli skrev:
HVIS, at det var slut når det var slut, hvad er der så at kæmpe for? Så kan vi lige se godt bare forbruge og forbruge og være ligeglade med fremtiden på længere sigt.. Det nægter jeg :) For jeg vil også være der i fremtiden på længere sigt, bare på en anden måde..


Så din udlægning af virkeligheden, reinkarnation, er den måde du forholder dig til døden/tolker døden, da det ellers er svært at undgå en eksistentiel krise :) Er det rigtig forstået af mig ?

Nu kalder du det for reinkarnation, hmm jeg vil kalde det reinkarnation på den måde, at din bevidsthed forsvinder når man dør, men energien i den efterladte krop, kød/proteiner/knogler osv. indgår så i det naturlige kredsløb og bliver genbrugt. På den måde kan man så sige, dit liv fortsætter.

Man kan også fokusere på hvilke forandringer man gør i verden, altså ens arv, som en måde at leve videre på.

Men som det ser ud til du selv siger så er det en form for fornægtelse, ligesom når folk siger "jamen jeg kommer i himlen/helvedet- og lever videre", ikke at der er noget galt i det, for enhver bevidst skabning oplever/tolker jo livet forskelligt.

MrMachoveli skrev:
Og hvis bevidstheden bare var en del af min krop, altså en omgang kød og celler, hvordan kan jeg så være bevidst om at jeg er bevidst? - det kan en klump kød og knogler vel ikke være? Så må sten og træer have samme bevidsthed, bare uden sanser eller hvad????? :) For hvis kød/knogler kan have bevidsthed, hvorfor kan sten/træ så ikke?


Jeg vil nu mene der er stor forskel på træer og sten.

Træer er den del mere avanceret og består af levende celler, der kommunikere på et hvis niveau.

Hvor sten er knap så avanceret, men kan optages af andre organismer og derved være en del af en form for bevidsthed.

Det er jo ikke kødet i sig selv eller knoglerne i sig selv der har en bevidsthed, men derimod alle de ting som kroppen består af kombineret + ydre outputs.

Igen, det er jo bare MIN udlægning af virkeligheden.

Vil anbefale DK4's tankens magt, mht. bevidsthed, andet afsnit ud af 10. bliver sendt jævnligt.

http://www.dk4.dk/?p=plug-program-list& ... A00&info=y

Mht. Selvforståelse / Selvindsigt i virkeligheden, igen, det er bare den virkelighed jeg forholder mig til, men man kan jo altid prøve nye inputs og se om man kan forholde sig til dem.

Vil jeg anbefale Steve Pavlina's podcast.- igen, siger ikke det er den ultimative sandhed, men det er noget at forholde sig/ spejle sig i.
http://www.stevepavlina.com/audio/

MrMachoveli skrev:
Må jeg tjekke ja :)
Men det kommer ikke til at ændre mit svar mate :D

Hvordan ved du det før du har forholdt dig til de inputs du får ? :) Du har vel ikke altid været på det bevidsthedsniveau du er nu har du ? It grows it grows :)

Igen, man skal jo passe på ikke at trække sin egen sandhed ned over hovedet på folk.

Men man kan give sit bud og så kan man prøve at forholde sig til hvad man får igen :)

Peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 10:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
MrMachoveli skrev:
Snoezel skrev:
Silvio Berlusconi skrev:
Vi består ikke af energi, vi udleder energi.


Hvad består vi så af? Hvis E ikke er = mc^2, så vil jeg gerne høre hvilke andre bud du ellers har? :hm:

Til diskussionen om hvorvidt vores sjæl lever videre, så vil jeg mene, at det gør den, i form af det aftryk vi har givet vores efterladte - deres forestillinger om hvem man var som person, lever videre i deres intrapsykologiske virkelighed (indeni hovedet). Resten vil jeg ikke begynde at spekulere i...


Alt i universet er energi (partikler), vibrerende i forskellige frekvenser.. Og når jeg siger alt, mener jeg alt.. selv vores tanker og følelser, påvirker energi kredsløbet i hele universet.. Vi er skaberen og det skabte på samme tid :)

Ja du har også ret i vores aftryk lever videre i de efterladte. Men er hele verden ikke også vores efterladte?
Og i fysisk forstand lever vi jo også videre. Det er jo meget simpelt, når energi ikke kan forsvinde.. Vi forsvinder aldrig herfra.. Måske er vores fysiske krops celler ikke "levende" på samme måde mere, men energien i dem er ikke forsvundet.
Men ja, jeg kan jo ikke bevise det.. Men det er bare hvordan jeg regner med det fungere :)


Hør, jeg er helt nede med alt det der new-age hippie pseudo-science, det hænger sammen og giver mening på et eller andet metaplan. Men dude, du får storhedsvanvid hvis du bliver ved med at hage dig fast i de der forestillinger, udtryk det med et billede, en tegning, en sang eller en dans.

Hele verden føler sig ikke efterladt når jeg dør - derfor er hele verden ikke min efterladte ;)
Men jeg kan godt forstå hvorfor din hollistiske indsigt giver dig værdi, det var også med til at sparke mig igang i sin tid. Men på et tidspunkt blev min indsigt mere en hæmsko for min udvikling end en katalysator, da jeg følte at jeg kunne favne ALT i min forståelse af verden, og det kunne jeg selvfølgelig ikke. Så begyndte jeg aktivt at glemme hvad jeg havde lært om virkeligheden og begyndte at handle ud fra det i stedet. Simplificer dine teorier/indsigter og begynd at udlev dit potentiale, det skal være mit råd til dig om hvordan man skal forholde sig til virkeligheden.

Håber ikke den blev for off-topic.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Senest rettet af Snoezel 28 apr 2011 14:12, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 13:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2007 10:24
Indlæg: 576
Snoezel skrev:
Håber ikke den blev for off-topic.

Synes jeg bestemt ikke.
Men man skal passe på med at tro at fordi noget virker for én, burde det også virke for andre :)

Ligesom hvis man er på et punkt i sit liv hvor man forholder sig til / spejler sig selv i religion. Så betyder det jo ikke andre vil få det samme ud af det, da det er helt forskelligt hvilke ting man kan forholde sig til, fra person til person. Det kan godt være man kan nå nogle mennesker på samme bølgelængde som en selv, men man må prøve at acceptere forskelligheden og prøve at undgå at komme til at "presse" ens egen virkelighedsopfattelse ned over andres hoveder.

og det gælder jo selvfølgelig ligeså meget min egen person, men da det kan være svært ikke at tænke "jamen hvis nu han gjorde som mig, så kunne jeg hjælpe ham"

Selvom målet kan synes det samme, er der jo som regel mange muligheder for at lå det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 14:10 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Jeg er udemærket bevidst om min selvreferentialitet, derfor prøvede jeg også at udtrykke mig generelt om, hvilke metoder det var jeg brugte og ikke specifikt hvad der virkede for mig... Min pointe er bare, at man kan godt blive ved med at stille spørgsmål ved alt, som cake og machoveli gør, det er sundt for de fleste, også selvom man ikke finder svarene. MEN! Man kan altså også godt drive det for langt ud, pludselig har man ikke noget at holde fast i mere, alle grænser er flydende og selvom man måske er på vej i en retning i sit liv, så glemmer man pludselig hvorfor det er den retning man har taget og så er man tilbage ved square one i en åndelige udvikling!

Det er groft oversimplificeret, men kort sagt kan for meget åbenhed, ligesåvel som snævertsynethed, lede til kynisme. Håber at jeg giver mening her og ikke bliver for formanende ;)

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 15:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2007 10:24
Indlæg: 576
Korrekt. Alt med måde, kan man også simplificere det til :)

Ligesom da min psykolog for 2 år siden sagde at for at overkomme min social angst, skulle jeg forstå den ikke var farlig / acceptere den og så stille og roligt eksponere mig.

Men i dag da jeg var ude ved hende igen og forklare hende at jeg hellere vil forstå mig selv, acceptere min situation, sætte et mål og stille og roligt arbejde mig derhen ad, ja så kalder hun det en tvangstanke- fordi jeg ikke vil gøre som hun mener er det rigtige.
Tage lykkepiller. Hendes grund til jeg skulle tage lykkepiller ?

ordret ? "Jamen vi har ikke resurser til at skulle have dig til samtale 20 gange for at få dig op af din depression" - og det var som svar på at jeg hellere selv ville finde vejen ud misbrug af cannabis / hurtige fix'

Modsigende much ?

Eller blot endnu en tvangstanke fra min side :P ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 18:24 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Anna Lyse skrev:
Korrekt. Alt med måde, kan man også simplificere det til :)

Ligesom da min psykolog for 2 år siden sagde at for at overkomme min social angst, skulle jeg forstå den ikke var farlig / acceptere den og så stille og roligt eksponere mig.

Men i dag da jeg var ude ved hende igen og forklare hende at jeg hellere vil forstå mig selv, acceptere min situation, sætte et mål og stille og roligt arbejde mig derhen ad, ja så kalder hun det en tvangstanke- fordi jeg ikke vil gøre som hun mener er det rigtige.
Tage lykkepiller. Hendes grund til jeg skulle tage lykkepiller ?

ordret ? "Jamen vi har ikke resurser til at skulle have dig til samtale 20 gange for at få dig op af din depression" - og det var som svar på at jeg hellere selv ville finde vejen ud misbrug af cannabis / hurtige fix'

Modsigende much ?

Eller blot endnu en tvangstanke fra min side :P ?


Det er for fucked! Kender sindsygt mange mennesker i din situation.. Men hvad er det lige forskellen på det hun siger du skal gøre, og så det du gerne selv vil??
Kan simpelthen heller ikke forstå hvordan man kan tvinge folk til at tage medicin på den måde? Har en nær veninde som bliver proppet med det ene SSRi efter det andet, fordi hun bliver ved med at få det dårligt af det, forældrene er stenrige, men vil ikke betale for terapi, fordi faren mener at det er spild af penge og ikke virker. Jeg er (i mine egne øjne) den eneste som forstår alvoren i hendes situation - det fandme hårdt kun at kunne se til overfor mennesker som man holder... Sorry for off-topic, der gik bare lige galde i den fordi jeg havde en lang snak med hende igår...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2011 19:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Er det her topicet hvor man tænker højt og ævler i vildskab?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team