Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 07:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 19 maj 2011 19:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
arpheus skrev:
Balance ville være en god ting. Med balance mener jeg ikke neutral, men "naturlige" skift, afhængig af situationen.

Der findes et begreb "optimal frustration". Når vi udsættes for udfordringer (eller "problemer"), så bliver vi frustrerede og tvinges til at løse udfordringen for at komme videre. Det kræves en vis seriøsitet at løse problemet og når det lykkes er vi blevet klogere, får en aha-oplevelse og glædes. Udsættes man for vanskeligheder man ikke kan overkomme, så er der ikke tale om "optimal frustration". Man klør sig i hovedet indtil man bliver gråhåret og bliver i længden stresset og depressiv (hvis man ikke opgiver opgaven).

Det er vel livets genvordigheder og vores individuelle udgangspunkt (måde at møde verden og udfordringer på), der gør nogle mere seriøse end andre.

PS. Jeg tror Quaz er homo.


Jeg mener ikke at vi i kan møde udfordringer i livet som vi ikke er i stand til at overkomme - hvis vi virkelig vil, når vi alligevel oplever folk knækker nakken på en udfordring, er det imo fordi de mister troen på Selv ...
Det er nemt at sige men hvis folk praktiserede noget mere zen, eller mindfullness meditation ville folk slet ikke ende ude i de situationer ...
Min påstand er, at er man i Nuet vil man ikke opleve at livet giver op på en...

PS. jeg er sjæl der oplever menneskelig kærlighed til alle sjælelige eksistenser - seksualitet er såååå last year :P
jeg er rimelig åben om min menneskelige person ...
hvis du er så hooked på hvem jeg er frække, så tjek min facebook ;) grr ! xD lmfao ?

Videre folk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team