Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 04:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 feb 2011 08:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
http://stjerneportalen.dk/Artikler/2011 ... nderen.htm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2011 06:04 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Har set en anden version af det samme foredrag. Det var det første jeg hørte om 2012 og fandt det utrolig spændende. En udemærket introduktion til Mayan Calendar selvom jeg personligt ikke bryder mig om Ian Lungold og hans måde at snakke på. Jeg kan bedre lide det, Carl Johan Calleman og Kiesha Crowther og mayaerne selv, siger om skiftet.

Læste noget i dag faktisk, som jeg vil linke her;

http://lettertorobin1.site.aplus.net/id435.html

Det er en af Mayaerne der taler om skiftet og retter lidt op på nogle af misforståelserne som vi har i vesten om 2012 og hvad der vil ske.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2011 08:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
perfekt :)

sikke en fantastisk dag :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2011 21:57 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 maj 2010 16:59
Indlæg: 37
Geografisk sted: Grenaa
Elsker også bare at læse om Mayaerne :)
Det er helt galt, at vesten har fordrejet kalenderen, og sagt at jorden går under i 2012 :S
Jorden vil ændre sig. Der vil ske en ændring. Eller, det tror jeg i hvert fald :) Men ligefrem at gå under..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2011 11:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Øhm, hvorfor skulle der ske noget? Deres kalender løber ud og starter vist nok bare forfra og ellers ville de have taget en ny i brug..

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2011 12:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Hvornår laver du en kalender, tribe69?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2011 12:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Lol, jeg har hele tiden forsvaret mayakalenderens ære ved at forklare, at det slet ikke var tiltænkt, at kalenderens udløbningsdato skulle markere jordens undergang, og at det alt sammen er new age-mambojambo, som startedes af Terrence McKenna og kompani. Jeg burde have vidst bedre. Jeg burde have vidst, at indianerne var lige så (eller mere) tossede end ham. Men han har ret i noget, ham der indaner-præsten. 2012 bliver et blæst godt nytår!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2011 05:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 aug 2005 15:58
Indlæg: 449
Geografisk sted: honolulu
Dr. Phibes skrev:
Hvornår laver du en kalender, tribe69?



Du skal holde dig til emnet :roll: hvis du laver en psykedelisk nøgen kalænder laver jeg også en......ET NYT STOF SKAL INDTAGES FOR HVER DAG KALÆNDERN laves

Tør du hr dokter?

Med eller uden deller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2011 10:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Hvad er det i finder spændende ved alt dette? Jeg kan forstå at det går godt i spænd med (/er) new age-mystik. Men er der noget ved alt dette dervirker overbevisende for jer? Eller er det mere sådan, at i allerede ønsker, at noget skal ske, og så "vælger" i at tro på dette? Og hvorfor ikke læse om mayakultur gennem videnskabelige kilder, og på den måde værdsætte dens besynderligheder, i stedet for at lytte til alle de selvhøjtidelige, selvudråbte profeter? Det, de gør er at begrave resterne af mayakulturen i deres svammel. Det bliver sværere og sværere at finde rundt i al informationen, for man skal hele tiden være obs på, at en eller anden DMTosse har flettet alle sine våde drømme sammen med legitim viden om mayaernes kultur.

(Og selv hvis mayaerne ikke spåede om jordens undergang, hvorfor vælger man så at se alternativet som "det der vil ske" snarere end at se begge dele som udtryk for religiøs kultur - og så holde det ved det?)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team