Odden skrev:
Når jeg sammenholder det her indlæg med andre indlæg du har skrevet om fremtidens samfund, som dit ideal, så lyder det meget at du modsiger dig selv. Jeg mindes at have læst fra din hånd, at samfundet i fremtiden skal enspores i tænkning mere og mere, i form af en global monokultur. Det har da ikke meget med accept af andre virkelighedsopfattelser at gøre?
Hm
Nej Odden, så har du misforstået mig tidligere (eller har jeg udtrykt mig uklart? who cares) - jeg mindes nu også netop at ha' rettet dén antagelse engang tidligere - nå, men jeg ønsker ikke monokultur
... på nogensomhelst måde! =D jeg ønsker en samfundsform der bl.a. skaber plads til parallelsamfund og alternative livsstile i et demokratisk verden ... Som vi i forvejen har god kultur for på vores græsplæne aka. Danmark (Christiania & THY Lejren) ...
Nu har jeg jo smidt linket til
Regnbuekrigere og eventyrrevolution! et par gange .. men lad mig hive sidste linie frem ..
Citat:
Kæmp for gudernes skyld den gode kamp! Og en dag vil lynet flænge mørket, solen atter skinne og verden fyldes af borge, paladser, templer og de store skove, ja stolte og stærke decentraliserede stammesamfund, mænd og kvinder af ære, og de skønne frie kunster.
Et frit globalt samfund hvor vi co-eksisterer som vi har gjort i århundreder inden begrebet om den nationale stat blev introduceret ...
Jeg tror hvor du ser at jeg vil ha' en monokultur er når jeg hiver inspiration frem fra Zeitgeist Movement / Venus Project, er det helt i skoven
?..
Citat:
Men jeg mener der er en fælles virkelighed som udtrykker sig på uendeligt mangfoldig vis, som er det der gør det smukt, svært dynamisk at være menneske. Derfor mener jeg multikultur er godt.
Og jeg mener også ens indre ideer er en del af en dialog mellem fysisk virkelighed, indre ideverden, og en transcendent verden, som er i sameksistens, men ikke kan reduceres til hinanden.
Vi er fuldstændig enige om hvilken form for kultur :p et multi-flexi-omni-kulturelt samfund :b .. det kræver bare lidt arbejde med den der empati der vi har snakket om før !
noget jeg mener der er på vej med "hjælp" fra mange sider uden at vi rigtig kan ændre ved det faktum - det har nok heller ikke været universts formål at vi gik i stå xD
Integral filosofi og integral bevidsthed (:? ...
arkaisk -> stamme -> egocentrisk -> mytologisk -> modernistisk -> postmodernistisk -> integral -> transpersonlig bevidsthed ...