Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 09:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 nov 2010 01:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2010 00:59
Indlæg: 3
Hej Forum, jeg er ny her, plejer at bruge udenlandske sider, men er nu her i håb om at i kan hjælpe mig med at finde hvad jeg søger.. Det jeg søger er en spirituel guide der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg søger ;)
For at gøre en 30 år lang historie kort..
Mig: Uddannet i filosofi ved KU, Sanger/multikunstner med en dejlig kreativ/spirituel opdragelse.. Hyper-intelligent og utrolig dum :)
Jeg har udforsket bevidsthedsudvidelse både med og uden "hjælp" siden jeg var ung.
Jeg har igennem årene haft mange unikke og lærerige oplevelse.
Jeg har haft mange "traditionelle" lærere, guruer (Tm, kriyayoga, munark osv) men jeg har altid følt at jeg opnår mere på egen hånd, i selskab med diverse alkaloide hjælpemidler.
Jeg har aldrig prøvet meskalin, men har haft en kaktus voksende i 10 år, tålmodigt ventende på at jeg følte mig klar.
Det gør jeg nu :)
Jeg vil meget gerne i kontakt med en spirituel lærer der er "autentisk" og erfaren i at udnytte det fulde potentiale i alkaloider mht selv-indsigt og udvikling.
Tænker at dette må være stedet at adspørge om råd og erfaringer

Takker
rimeborn aura (anagram)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2010 17:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2010 17:20
Indlæg: 106
Geografisk sted: En provins til Sverige
Hey.
Det er lidt svært, når du somsagt ikke selv ved hvad du søger. Går ud fra at du søger visdom og insigt?
Så du søger en erfaren person at trippe med? Det er nu aldrig dårligt.
Min egen erfaring siger mig;
Det er kun dig der kan få noget ud af oplevelsen af dit trip. Ord er fra en "guru" er bare, ja ord. Du skal selv indse tingene. Og det vil kræve et seriøst forarbejde og efterarbejde af dit trip før du kan bruge det til noget. Folk som jeg føler har givet mig insigt, har som regel bare været venner som jeg har trippet med, uden at have opfattet dem som guruer eller noget af den art.
Meget af den insigt jeg har fået på trips, er jeg sikker på jeg kunne have fået uden. Psychedelia er kun til at "speede" processen lidt op, det er min mening. Der er sikkert folk der er uenige.
Du kan jo prøve at søge på shamanisme i Danmark. Så en tråd forleden der omhandlede dette, men tvivler på de bruger psychedelia i deres praksis. Ellers må du jo opsøge shamaner i udlandet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2010 18:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2009 23:44
Indlæg: 213
Geografisk sted: The Wind Waker
Citat:
Hey.
Det er lidt svært, når du somsagt ikke selv ved hvad du søger. Går ud fra at du søger visdom og insigt?
Så du søger en erfaren person at trippe med? Det er nu aldrig dårligt.
Min egen erfaring siger mig;
Det er kun dig der kan få noget ud af oplevelsen af dit trip. Ord er fra en "guru" er bare, ja ord. Du skal selv indse tingene. Og det vil kræve et seriøst forarbejde og efterarbejde af dit trip før du kan bruge det til noget. Folk som jeg føler har givet mig insigt, har som regel bare været venner som jeg har trippet med, uden at have opfattet dem som guruer eller noget af den art.
Meget af den insigt jeg har fået på trips, er jeg sikker på jeg kunne have fået uden. Psychedelia er kun til at "speede" processen lidt op, det er min mening. Der er sikkert folk der er uenige.
Du kan jo prøve at søge på shamanisme i Danmark. Så en tråd forleden der omhandlede dette, men tvivler på de bruger psychedelia i deres praksis. Ellers må du jo opsøge shamaner i udlandet?


Har du nogensinde trippet med en shaman / guru / sprituel guide ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2010 18:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2010 17:20
Indlæg: 106
Geografisk sted: En provins til Sverige
Link skrev:
Har du nogensinde trippet med en shaman / guru / sprituel guide ?


Hej Link,

Det ved jeg egentlig ikke. Jeg trippet med folk der har fascineret/inspireret mig. Hvad er definitionen på en sådan? :roll:

Har du?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2010 15:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2010 00:59
Indlæg: 3
Mange tak for indput, men jeg tror ikke at du helt forstår mit indlæg :)
Har ikke tid til at gå i dybden med al mit blabla idag, men for at gøre en lang historie kort:
Jeg er interesseret i at udforske "rituelle trip- oplevelser" hvor selve narrativet tages mere alvorligt end trippet i sig selv.
Om det giver mere indsigt eller ej er egentligt uvedkommende, jeg er "søgende" og ønsker derfor at prøve en åbenlys tilgang til det sprituelle og det psykadeliske.
Med det mener jeg IKKE at finde lommefilosofisk kammerat eller lignende.. Den slags oplevelser har jeg rigeligt af :) Jeg er interesseret i at udforske et givent narrativ, en autentisk oplevelse af hvordan en given kultur bruger disse remedier til at opnå indsigt (eller udsigt) i stil med svedehytte , sang og meskalin el. lign.:)
Beklager hvis min første post lød forvirret og uklar, det gør denne sikkert også ;D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2010 16:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 apr 2002 01:01
Indlæg: 313
Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Hej speyeral

Interessant forspørgsel. Jeg har det på samme måde. Og vil du ikke være venlig at sende mig en PM, hvis du skulle have held med din søgen (via dette forum eller andet steds)?

Hvis du har penge, er jeg sikker på at der er hjælp at hente i fx USA igennem fx Native American Church eller i Brasilien via Santo Daime (og de har vist også nogle menigheder i Holland, men det er jo så ayahuasca og ikke mescalin - altså et tryptamin og ikke et alkaloid).
Men i Danmark ved jeg ikke. Men noget må jo eksistere.

I mangel på psykedelisk guru kan man evt. prøve med lægpersoner fra sit eget netværk og så denne manual til at møde sit guddommelige indre gennem entheogener:

http://entheoguide.net/wiki/Manual


Senest rettet af Ras 17 nov 2010 20:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2010 20:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jul 2009 16:48
Indlæg: 762
Citat:
men det er jo så ayahuasca og ikke mescalin - altså et tryptamin og ikke et alkaloid

Tryptaminer er også alkaloider. Meskalin er en phenethylamin og N,N-DMT er, som du siger, et tryptamin :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2010 20:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 apr 2002 01:01
Indlæg: 313
Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Nå for pokker. Ja jeg skal ærligt indrømme at jeg spillede lidt klogere end jeg er med det molekylære. Ku bare huske at DMT er et tryptamin, og så sku jeg spille smart med det. Tak for korrektionen.
Håber ikke det underminerer troværdigheden i det øvrige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2010 01:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2010 17:20
Indlæg: 106
Geografisk sted: En provins til Sverige
speyeral skrev:
Mange tak for indput, men jeg tror ikke at du helt forstår mit indlæg :)


Ok, nu forstår jeg bedre.
Skulle nok have brugt en ordbog inden jeg svarede på dit 1ste indlæg.

Håber du finder hvad du søger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2010 02:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2010 00:59
Indlæg: 3
Citat:
Ok, nu forstår jeg bedre.
Skulle nok have brugt en ordbog inden jeg svarede på dit 1ste indlæg.

Det var ikke min mening at lyde dumsmart eller træde dig over tærene, al interessere er velkommen :)

Citat:
I mangel på psykedelisk guru kan man evt. prøve med lægpersoner fra sit eget netværk og så denne manual til at møde sit guddommelige indre gennem entheogener:
http://entheoguide.net/wiki/Manual


Nice, den vil jeg kigge lidt på, skal nok give lyd når eller hvis jeg finder den rette "guide" :)

Og ja, det MÅ da findes?
Ellers må i lige give mig 30-40 år til at gøre mig lidt flere erfaringer, så skal jeg nok slå et telt op ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2010 11:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 apr 2002 01:01
Indlæg: 313
Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Ja gør det. Det behøver nok ikke tage helt så mange år. Hvis du tog en relevant uddannelse, fx psykolog, ville jeg synes det var super trygt allerede.
Det passer måske med at stoflovgivningen endelig bliver mere fornuftig til den tid. Og så vil du være en af landets førende psykedeliske terapeuter, hvis du har gået og øvet dig lidt i undergrunden i forvejen...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2010 16:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2010 17:20
Indlæg: 106
Geografisk sted: En provins til Sverige
αβrσαd skrev:
Det var ikke min mening at lyde dumsmart eller træde dig over tærene, al interessere er velkommen :)


Det gjorde du bestemt ikke. Så kom dette spændende topic da lidt i gang :)

(bump)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2010 23:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 apr 2002 01:01
Indlæg: 313
Geografisk sted: 2400 Kbh NV
om noget af det samme agtigt:

http://www.maps.org/videos/source4/video5.html

mange andre interessante foredrag fra samme konference på den side. Bl.a. Andrew Weil, Mountain Girl og Alex Grey om psykedelisk religion er fuld af gode historier. Men også mange seriøse ting imellem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2011 22:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Hvordan vil du selv definere en autentisk spirituel lærer ? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2011 23:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jun 2006 18:40
Indlæg: 427
Geografisk sted: hasselager
Din spirituelle guide kommer til dig når du selv er klar, det er ikke noget man beviste skal opsøge, men er en del af din menneskelig udvikling.. og som så mange andre ting i livet ikke noget man skal presse til og komme.. lige som en kæreste hun dukker som relt op når du minste venter det...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2011 23:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jul 2009 00:59
Indlæg: 149
Det lyder yderst spændene, har længe tænkt på det samme.. Men vil danne mig noget mere erfaring først.
Men held og lykke med det, og giv endelig lyd fra dig hvis det lykkedes og du får nogle nye oplevelser.

_________________
http://prinsgemalen.tumblr.com/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2011 11:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 apr 2002 01:01
Indlæg: 313
Geografisk sted: 2400 Kbh NV
der er forresten udkommet en bog der berør noget af det her:

http://www.psychedelicexplorersguide.com/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2011 23:45 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2010 20:03
Indlæg: 12
Som det allerede ER skrevet: når elever er klar...kommer mesteren...

Selv brugte jeg 1 års tid på astroarkæologi, 1½ år i Teosofisk samfund, 1år med Antroposofisk Selskab for at ende med 22 år hos Rosenkreutzerene (alkymi, kabbala og hermetisk filosofi) og kort tid efter 25 år sammen med Frimurerne.
Samtidig med RCO og FrimO, var jeg lige forbi Jesuitterne i Jesu Hjerte Kirke (Stenogade) i 1 år's tid og gennemgik retræter med b.la. de "Åndelige Exercitser". Adventisterne, Babtisterne, Mormonerne og jehovas vidner blev også lige udforsket efterfulgt af Indre mission og Det Mosaiske Trossamfund (de sidste 5 samfund besøgte jeg kun mellem 2 - 20 gange hver)
Oven i det hele blev jeg selvfølgelig også indviet i TM og Ananda Margda.
Gammeldags pharmalogi og aromaterapi blev selvfølgelig også konsulteret i 3 år således at jeg i dag selv kan ekstraherer med alkohol og fortage syre/base ekstraktion.
I 2009 ændrede ALT sig (jeg er født i 1959) og jeg er i dag ikke længere religiøs, og udmeldt af Folkekirken...
Ayahuasca shamanismen gav mig ALT det jeg kun havde læst om, studeret og måske drømt op (og jeg har godt nok prøvet lidt af hvert og udført mange ritualer, gennemgået mange "initiationer" og indvielser)
MEN igen...igennem shamanismen, fandt jeg ikke kun en guide, en mester og en "seer"...jeg fik også nøglerne så jeg selv kunne åbne dørene...når jeg var klar.
Det er IKKE lørdagsunderholdning! Jeg bruger en måned på renselse og diæt, en uge med faste og meditation før hver "rejse" over på den "anden side" - Jeg har nu været ude af min partielle virkelighed 5 gange, og forbereder min 6 "tur".
Hver gang varer "turen" mellem 6 - 8 timer og jeg bruger som reglen 12 - 14 timer på at anamme og nedskrive min "nye viden og indsigt"

Jeg skulle så gruligt meget "lort" igennem før jeg var klar....og pludselig skete det hele så hurtigt...

Jeg startede min lange vandring som 16årig og fandt hvad jeg søgte som 50 årig...

_________________
For enhver regering er den farligste mand ham, som selv kan regne tingene ud... Han
kommer uundgåeligt til den konklusion, at det styre han lever under er uærligt,
sindsygt og utåleligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2011 23:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 apr 2002 01:01
Indlæg: 313
Geografisk sted: 2400 Kbh NV
wow! Spændende!
Fortæl gerne mere. Fx om du fandt din guide i Danmark eller hvor i verden. Og hvad det er at ayahuasca shamanismen har lært dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2011 00:27 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2010 20:03
Indlæg: 12
Hej Ras

Nej nej...Aya Shamanen viste mig HVOR jeg selv kunne finde MINE nøgler..

En dansk pige, som jeg mødte igennem min urtehandler, viste mig vejen til min Aya shaman som så igen overlod mig til min underviser (en kvindelig shaman, der forlod jorden for nogle år siden) "på den anden side" - husk at jeg er "ny elev" - har kun fået undervisning 5 gang.
Det er både hårdt og fantastisk, ensomt og givende. shamanismen har åbnet for "den virkelige virkelighed" - hver gang jeg "kommer tilbage" er som at blive lukket ind i "et fængsel".

Min nye indsigt?...uha det ville tage mange timer at sætte ord på...men jeg har fået svar på de 3 store spørgsmål...

menneske....hvor kommer du fra? hvad skal du her? og hvor skal du hen bagefter?....

_________________
For enhver regering er den farligste mand ham, som selv kan regne tingene ud... Han
kommer uundgåeligt til den konklusion, at det styre han lever under er uærligt,
sindsygt og utåleligt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team