Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 06:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 06 jan 2012 18:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2012 16:48
Indlæg: 4
Hej jeg syntes at snakken her er utroligt spændende. Jeg er selv meget interesseret i udforskelsen af sindets mange riger og ser en mulig genvej til denne udforskelse i brugen af dmt. Jeg søger et fællesskab omkring dette. Jeg har undersøgt mulighederne for diverse shamanisme kurser her i dk og finder dem alle interessante, men er dog intersseret i brugen af substansen dmt til opnåelse af et højere erkendelses niveau eller blot til en fantastisk rejse ind i mit sind. Denne preference er selvf. problematisk da tilbudene jo ikke rummer muligheden for ayahuasca brug mm. pga. lovgivning osv. Så indtil videre vil jeg blot deltage i snakken herinde og lære mere om emnet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2012 20:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
Som det allerede ER skrevet: når elever er klar...kommer mesteren...

Selv brugte jeg 1 års tid på astroarkæologi, 1½ år i Teosofisk samfund, 1år med Antroposofisk Selskab for at ende med 22 år hos Rosenkreutzerene (alkymi, kabbala og hermetisk filosofi) og kort tid efter 25 år sammen med Frimurerne.
Samtidig med RCO og FrimO, var jeg lige forbi Jesuitterne i Jesu Hjerte Kirke (Stenogade) i 1 år's tid og gennemgik retræter med b.la. de "Åndelige Exercitser". Adventisterne, Babtisterne, Mormonerne og jehovas vidner blev også lige udforsket efterfulgt af Indre mission og Det Mosaiske Trossamfund (de sidste 5 samfund besøgte jeg kun mellem 2 - 20 gange hver)
Oven i det hele blev jeg selvfølgelig også indviet i TM og Ananda Margda.
Gammeldags pharmalogi og aromaterapi blev selvfølgelig også konsulteret i 3 år således at jeg i dag selv kan ekstraherer med alkohol og fortage syre/base ekstraktion.
I 2009 ændrede ALT sig (jeg er født i 1959) og jeg er i dag ikke længere religiøs, og udmeldt af Folkekirken...
Ayahuasca shamanismen gav mig ALT det jeg kun havde læst om, studeret og måske drømt op (og jeg har godt nok prøvet lidt af hvert og udført mange ritualer, gennemgået mange "initiationer" og indvielser)
MEN igen...igennem shamanismen, fandt jeg ikke kun en guide, en mester og en "seer"...jeg fik også nøglerne så jeg selv kunne åbne dørene...når jeg var klar.
Det er IKKE lørdagsunderholdning! Jeg bruger en måned på renselse og diæt, en uge med faste og meditation før hver "rejse" over på den "anden side" - Jeg har nu været ude af min partielle virkelighed 5 gange, og forbereder min 6 "tur".
Hver gang varer "turen" mellem 6 - 8 timer og jeg bruger som reglen 12 - 14 timer på at anamme og nedskrive min "nye viden og indsigt"

Jeg skulle så gruligt meget "lort" igennem før jeg var klar....og pludselig skete det hele så hurtigt...

Jeg startede min lange vandring som 16årig og fandt hvad jeg søgte som 50 årig...


Det lyder interessant, og du må meget gerne fortælle mere om dine tanker og oplevelser. Beskrivelsen fik mig til at tænke på et radio klip jeg hørte for lang tid siden. Forfatter Benny Alex beskriver sin erkendelsesmæssige rejse gennem livet.
http://www.dr.dk/P1/Troogeksistens/Efte ... 130851.htm

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2012 13:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg vil lige hurtigt bidrage med link til følgende tråd: viewtopic.php?f=12&t=32779
Ved ikke om det er dét du præcist søger, men har selv brugt noget tid på deres side på at læse op omkring emnet i sig selv. Det er dog, så vidt jeg har forstået, ikke et fokus på brug af psykedelika, men håber du kan bruge det til noget, om ikke andet nogle af de andre læsere :)

Følger med på sidelinjen da der er kommet en del spændende indlæg allerede.
Held og lykke i din søgen. Jeg vender tilbage hvis jeg finder mere relevant info :)

Mvh.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team