Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 23:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nu hvor jeg egentligt i min tankespinner sidder og funderer over at mennesket ikke ændre form og funktioner, er det jo egentligt fordi, at vi gennem de sidste tider, skaber ting som gør tingene nemmere for os - og derfor ikke gør os i stand til at udvikle os på rigtig plan, men via. falsk elektronik og andre maskiner.

Altså forstå mig ret. Vi udvikler os ikke mere, fordi mennesket er blevet så klog til at skabe tingene selv, som vi mennesker egentligt burde udvikle os til, selv. Der findes ikke én ting som kan mindske det hårde arbejde eller gøre tingene for dig selv. Alt findes - dovenskab længe leve.. Selv en sko-hjælper til at få sko på, findes der.

Mennesket udviklede sig automatisk af evolution for mange år siden. Mennesket udviklede sig så til vores nuværende type, men er blevet så klog en spirituel form, at vi ikke har behov for at udvikle os, da vi har hjælperedskaber til alting. Jeg kan jo egentlig gå ud og lave mit 20 cm højere og skifte hudfarve. Endda blive klonet. Hvad bliver det næste? At hacke en hjerne og komme i jagten på endnu mere magt?

Så tænker jeg også bare.. de ting vi opfinder, som egentlig burde være hjælpsomme og nyttige for alle, ødelægger egentlig alting på jorden. Alle de ting mennesket har skabt ødelægger jorden mere og mere. Enten indholder de giftige stoffer, dampe eller indholder noget som er kræftbringende eller lign. sygdom for mennesket.

Mennesket udvikler sig ikke mere. Vi tror tingene bliver lettere at komme igennem ved vores opfindelser. Men se den anden vej - det går nedad bakke - kan du følge min tanke?

Lidt svært at forklare hvad jeg mener. Håber nogle kan forstå det sådan nogenlunde og vil give lidt feedback på det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Tror desværre du misforstået et og andet omkring evolutionen. Evolutionært har mennesket ikke udviklet sig de sidste 50.000 år, altså længe før nogen af de moderne problemer du påpeger blev aktuelle.

Det du beskriver lyder mere som en form for kultur- eller socialkritik. Gør vi i virkeligheden os selv en bjørnetjeneste med alle disse hjælpemidler? Er de ikke med til at forstyrre vores naturlige omgang med verden?

For mig at se ligger meget af dit problem i din ensidige dyrkelse af de "negative" konsekvenser af kulturen. Det passer jo simplethen ikke, at alt vi opfinder eller omgiver os med kun er af det onde. Desuden er det svært, hvis ikke endda farligt at skulle operere med en form for "oprindelig" tilstand, for hvem kender denne tilstand, hvor dan skal vi imødegå den, er det nødvendigt med vold at stoppe udviklingen? Mange ekstreme religiøse og politiske bevægelser har jo været af samme observans, og de er heldigvis endt på historienslosseplads, men ikke sjældet før de har kostet mange millioner mennesker livet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Inden du læser videre så vil jeg gerne lige gøre opmærksom på at jeg er klar over det er et ældre emne, men ikke et der burde gå i glemmebogen :)

Nofuckingdeal: Jeg går med nøjagtig samme tanker og følger dig 100% i hvad du siger.

Ment på den måde at jeg også ærger mig over hvordan verden i dag egentlig ser ud.
Ja - livet lige nu er "lettere" med vores hjælpemidler i dagens samfund.
Og ja, vi kan sagtens leve i harmoni uanset hvordan verden ser ud.

Jeg føler bare, at der er for mange ting der kan være og er grundlaget for mange bekymringer, vi kan bare ikke rigtigt gøre så meget ved det. Den verden vi kender i dag er for at blive, om vi vil det eller ej.
Fra dette punkt kan vi så mere eller mindre træffe vores egne valg om hvordan vi vil leve og hvad vi vil leve med.

Den verden jeg drømmer om, eller flygter til, er en verden der ligger bag den lange tidsperiode hvor mennesket har fået idéer om en ny og bedre verden.
Men er den bedre? - Det kan vi egentlig ikke vide, da vi er vokset op i en fælles verden der er blevet bygget op igennem tiderne og ser ud som vi kender den i dag.

Der er for mange bekymringer i dagens verden og disse bygger sig nemt op indtil man ikke længere er i stand til at huske eller vide hvad der er vigtigt for en som menneske og individ.

Tak for du delte dette, da jeg selv tit har tænkt på at komme med en skrivelse :)

Junior medlem
Brugeravatar

Vi har vel udviklet mentale begreber? Evolution er nok ikke kun fysisk... Jeg ved godt at et menneske fra over 50.000 år siden har den samme hjerne som et menneske nu.. MEN, fordi vi har været adskilt af sprog, så har vi været tvunget til at udvikle kommunikations metoder, osv. Og alle de ting er så blevet givet videre til børnene. Osv osv. Jeg har 39 i feber drenge, så undskyld at det er så sløset men ville være med. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg forstår godt hvad du mener, nofuckingdeal. det er svært at udtrykke det rigtigt i ord, fordi der sjældent snakkes ret meget om det, og folk tit afskriver den slags synspunkter og følelser som antihumanistiske.

det viser bare hvor egocentriske vi er som art, når vi bedømmer godt og ondt. i hele processen med at opbygge denne velstand, baseret på orden regularitet, har vi set naturen som noget ondt. "de vilde bæster". indfødte folkeslag er af de civiliserede europæere også blevet proppet i denne kategori, og derfor ikke mere værd end dyr. således slaveriets opståen. og slaveriet fortsætter den dag i dag. ikke formelt naturligvis, men via ydre påvirkning ensrettes vi. orden(=magt) er længe blevet set som formålet med teknologisk evolution. orden betyder også ensformighed og ensretning. alt hvad vi forbruger starter som råstof og slutter som affald. affaldet hober sig op og ressourcerne bliver mindre. det kan ikke blive ved. det er blot et spørgsmål om tid før ressourcekrigen bryder ud. hvad snakker jeg om? den startede for længe siden, Iraq?

vi er nødt til at holde op med at se verden som vores arts skatkammer, som vi bare kan tage fra. det betyder også at vi må lade være med at se menneskelig rigdom og velbefindende som det alt overskyggende mål i verden.

det provokerer folk helt vildt, når jeg siger at jeg ikke er bekymret for menneskeracens overlevelse på denne jord, men derimod meget bekymret for om nogen andre racer vil overleve os. derfor mener jeg ikke at rent drikkevand, hungersnød eller Aids er på top 10 over problemer, fordi de alle er knyttet til mennesket. det synes sådan, at jo mere vi trives, jo værre står det til med alt andet levende på jorden.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vissenbjerg
De sidste mange tusind år har evolutionen primært været af mental art. Vi er gået fra at kunne lave ild og værktøjer til i dag at kunne tænke os ud i andre verdener, jeg tænker her på den meget fokus på Mind over Matter og Psykologiske og Neuro-lingvistiske institutioner, der sprænger frem som paddehatte.

Som mange af jer er inde på, kan vi som bi-produkt af denne ellers fantastiske udvikling se verden og vores kroppe blive svækket og i mange tilfælde dø.

Meget af det vi tænker os til har til formål at tjene til vores velbefindende. Hvorfor? Fordi vi i grunden har det så dårligt. Jeg tror, som en af jer andre også kom frem med, at vi er noget til grænsen af hvad verden og os selv kan holde til rent fysisk.

Jeg tror, vi, for at overleve, må forlade det mentale paradigme og begynde at se indad, gå fra at være mentalt bevidste væsner, til at være bevidste om vores følelser - med andre ord, begynde at føle hvad der sker frem for at forholde os til verden rent logisk.

Et eksempel er at vi kan rationalisere og retfærdiggøre vores nuværende adfærd rent mentalt, men hvis vi forholder os til verden følelsesmæssigt og føler vores påvirkning på verden og os selv, er vi nødt til at holde op med at forurene, fordi vi kan føle den negative effekt det har på os; vi er nødt til at holde op med at være fordømmende, onde og forskelsbehandlende overfor mennesker og dyr imellem fordi vi kan føle den negative effekt det har på os.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]