Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2012 19:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2010 09:47
Indlæg: 95
Geografisk sted: Omnipresent
http://www.lucidology.com/blog/57/waking-sleep-paralysis/

..Så i har fået en mulighed for måske at lucid dreame og have Out of body experiences/astralprojektion?
Fuck jer, har prøvet at inducere det frivilligt i lang tid for at prøve hvordan det er. Nogen der vil bytte, jeg falder altid i søvn på 20 minutter og vågner altid frisk med fuld bevægelighed :lol:

Btw siger han også søvn paralyse kan brydes ved at trække vejret mere dybt og "længere". Håber det hjælper nogen af dem der synes det er ubehageligt.

_________________
My thoughts follow my feelings, that is how I think,
the sceptics are rarely convinced, their feelings are exempt.
What is the point of thought, if you can not control the result,
what is it worth - if anything at all?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2012 22:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 aug 2012 22:18
Indlæg: 5
hej derude. faldt over denne debat, da jeg prøvede at finde ud af, om mine mareridt kan defineres.. jeg ved godt det ikke er søvnparalyse, men nu vi havde gang i en debat om mareridt, ville jeg høre om nogle havde prøvet noget lign. det jeg har oplevet.

jeg vil også lige først gøre opmærksom på, at jeg aldrig har taget hårde stoffer, kun røget hash en gang i mellem, så kan heller ikke relatere til dette.

men altså. har haft de her mareridt et par gange... hvor jeg er i en bestemt tilstand, ude af kontrol - altså jeg kan mærke i drømmen, at jeg ikke kan kontrollere dette (for normalt kan man jo ikke kontrollere hvad der sker i drømme, men der tænker man ikke over det).. jeg drømmer ofte noget der er sket i løbet af dagen, men har den der kind of ud af kroppen følelse - en blanding af at man sover/man er meget fuld/påvirket og at man ikke kan kontrollere det, hvis I forstår. Det er sindsygt ubehageligt! Min veninde hjalp lidt med at google på det og fandt noget der hedder floating dreams, hvor man kan være ude af kontrol i sine drømme på både en positiv og negativ måde - hvor man ligesom flyder rundt.. hun snakkede også noget om lucid dreams, men det kan vist ikke være dette, for der kan man kontrollere det.. men jeg er ikke sikker på, at det er floating dreams?

så jeg ville bare høre om nogle har prøvet noget lign. eller måske har et bud på hvad det kunne være, for det er virkelig klamt.
tak på forhånd! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2012 22:56 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Det er jo egentlig meget interessant, for umiddelbart er det at man på en måde "vågner op" og bliver bevidst i drømmen, et positivt tegn - vil jeg mene. Kan man tænke den tanke, så ligger det lige for, at man i drømmen også kan tænke, at det jo bare er en drøm. Der fra er der mulighed for et skift i synet på hvad der sker, fra ubehag til nysgerrighed og bevidsthed om, at det ikke er et farligt, men et spændende og unikt kig ind i den ubevidste verden.

Jeg vågner tit op i drømmen (uden egentlig at vågne op) og bliver bevidst. Jeg tænker netop, at det jo bare er en drøm og undersøger det og finder ro. Langsomt taber jeg kontrollen igen og drømmen flyder frit. Jeg kunne ikke gøre sådan for 10-15 år siden, men det er kommet med tiden og ved at øve mig.

Men hvad det hedder, at man føler sig ude af kontrol i drømmen ved jeg ikke. Jeg ved ikke om det overhovedet har nogen specifik betegnelse. Lucid dreaming er det ikke (som du selv skriver) og "floating dreams" giver umiddelbart heller ikke associationer i den retning. Desværre har jeg ikke noget bud.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2012 03:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 okt 2011 18:54
Indlæg: 51
http://www.lucidology.com/blog/57/waking-sleep-paralysis/

..Så i har fået en mulighed for måske at lucid dreame og have Out of body experiences/astralprojektion?
Fuck jer, har prøvet at inducere det frivilligt i lang tid for at prøve hvordan det er. Nogen der vil bytte, jeg falder altid i søvn på 20 minutter og vågner altid frisk med fuld bevægelighed :lol:

Btw siger han også søvn paralyse kan brydes ved at trække vejret mere dybt og "længere". Håber det hjælper nogen af dem der synes det er ubehageligt.


Når jeg drømmer, har jeg meget ofte lucid drømme, men jeg er desværre tit ekstremt dårlig til at kontrollere dem - og det samme med mine søvnlammelser. Jeg kommer ofte til at tænke på noget "forkert", for det går sgu hurtigt - det man tænker på, sker det sgu med det samme. Derfor bliver mine lucid og søvnlammelser ofte meget angstprægede. Det kræver ekstremt meget kontrol over éns tanker.
Mine vellykkede lucid drømme har nu aldrig rigtig været den vildeste eller spirituelle oplevelse, men det har jeg nu heller ikke stræbet efter det. Jeg synes nu også at out of body experiences lyder en smule noieren. Egodød til gengæld, det vil jeg nu gerne opleve.


men altså. har haft de her mareridt et par gange... hvor jeg er i en bestemt tilstand, ude af kontrol - altså jeg kan mærke i drømmen, at jeg ikke kan kontrollere dette (for normalt kan man jo ikke kontrollere hvad der sker i drømme, men der tænker man ikke over det).. jeg drømmer ofte noget der er sket i løbet af dagen, men har den der kind of ud af kroppen følelse - en blanding af at man sover/man er meget fuld/påvirket og at man ikke kan kontrollere det, hvis I forstår. Det er sindsygt ubehageligt! Min veninde hjalp lidt med at google på det og fandt noget der hedder floating dreams, hvor man kan være ude af kontrol i sine drømme på både en positiv og negativ måde - hvor man ligesom flyder rundt.. hun snakkede også noget om lucid dreams, men det kan vist ikke være dette, for der kan man kontrollere det.. men jeg er ikke sikker på, at det er floating dreams?

så jeg ville bare høre om nogle har prøvet noget lign. eller måske har et bud på hvad det kunne være, for det er virkelig klamt.
tak på forhånd! :)


Jeg synes det lyder som en ret almindelig drøm? Jeg synes det lyder ret usædvanligt, hvis du kan drømme præcis den samme situation, som du har oplevet tidligere på dagen. Men ellers drømmer jeg da tit om hverdagssituationer, hvor jeg render rundt og føler mig pisse stiv uden at have drukket noget. Det med at min flyder rundt i drømme, lyder sgu også pænt normalt. Jeg tror bare, at du bekymrer dig lidt for meget, for at være outofcontrol evt? Slip dig selv fri, så skal de nok stoppe.


Senest rettet af Migdenseje 07 aug 2012 00:19, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2012 12:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 aug 2012 22:18
Indlæg: 5
hmm ved det ikke... synes ikke jeg er er kæmpe kontrolfreak til hver dag.. og det er ikke altid noget der er sket i løbet af dagen, men det er altså virkelig klamt.. tror ikke du forstår det, hvis du ikke har prøvet det :) det er ikke bare en "normal drøm", det er virkelig klamt.. :s


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2012 23:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 okt 2011 18:54
Indlæg: 51
Neej, jeg tror sgu heller ikke, at jeg forstår det så. Du kunne eventuelt prøve at forklare det nærmere? I din beskrivelse lyder det sgu meget som drømme, jeg godt kan nikke genkendende til. Prøv at give et par eksempler måske?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2012 23:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 aug 2012 22:18
Indlæg: 5
Hmm .. Skal prøve :) altså du ved , i "normale" drømme tænker man ikke over at man ikke kan kontrollere ting men jeg tænker over at jeg ikke kan kontrollere mig selv i drømmen og der bliver det klamt for jeg er bevidst om at jeg ikke kan styre mig selv.. Eksempler på drømme er (selvom de egentlig ikke lyder særligt mareridts agtige, så er det min tilstand der gør dem helt vildt klamme) første gang jeg har mareridtet drømmer jeg at jeg hopper med min søster i hendes seng, ja det lyder jo ikke særligt farligt, men så bliver jeg bevidst i drømmen om at jeg ikke kan kontrollere mig selv (en blanding af a jeg sover / er meget påvirket så jeg ikke kan styre det ) så jeg kan ikke kan stoppe med at hoppe og de er vildt ubehageligt .. 2. Gang jeg drømmer det er jeg fest hos min bedste ven i drømmen og møder også min eks (det lyder også meget hverdagsagtigt og ufarligt ) men jeg kan mærke at jeg bliver mere end fuld, sådan urealistisk fuld og kan ikke huske mere andet end at det er ubehageligt .. 3. Gang jeg kan huske var at jeg sad sammen med nogle venner og hyggede - de samme venner jeg havde været sammen med den dag, kan mærke at jeg kommer i den der klamme tilstand og lige pludselig sidder der en random dreng i lokalet jeg ikke kender og det er bare så klamt at jeg må vågne så det tvinger jeg mig selv til . Håber det var eksempler nok :) ved godt at det måske ikke lyder særligt mareridtsagtigt i forhold til nogle af de andre indlæg men det er nogle af de klammeste mareridt jeg har haft pga den der tilstand .. Måske er du kommet nærmere noget nu?? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2012 00:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 okt 2011 18:54
Indlæg: 51
Sådan nogen drømme har jeg sgu også, ja. - Men medmindre jeg da har misforstået igen ;). Den eneste forskel på mig er, at jeg ikke bliver bange for min tilstand - jeg synes bare, at det er ekstremt irriterende og ja, lidt ubehageligt, at jeg ikke har noget kontrol, og ikke ved, hvad jeg kan finde på næste gang. Men det lyder sgu lidt som om, at der er en lidt mere uhyggelig/sindssygheds stemning i dine?
Men det jeg mener med at det er en normal drøm, er heller ikke at det er en normal drøm. Men jeg tror sgu ikke, at de har noget navn. Jeg tror desværre, at det er din egen unikke underbevidsthed, der kommer til udtryk ;).
Men når du at tænke, at du godt ved, at det er en drøm, når tilstanden kommer? For hvis du gør det, er det nok en blanding mellem en lucid drøm og en drøm. Ligesom jeg sagde - jeg har ekstremt svært ved at styre mine lucid drømme, fordi min frygt tager over min kontrol.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2012 16:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 aug 2012 22:18
Indlæg: 5
Hmm ja ved godt det er en drøm for kan hvis jeg anstrenger mig godt tvinge mig selv til at vågne .. Det er stadig bare mega klamt, men tak for at du prøvede at komme med et bud :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2012 17:04 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
At man har en ubehagelig følelse, selvom det tilsyneladende er en harmløs drøm, fortæller for mig netop, at drømme er symbolske udtryk. Dvs. at oplevelsen eller "drømmesekvensen" repræsenterer noget andet end det man umiddelbart drømmer. Derfor svarer følelsen ikke til den tilsyneladende oplevelse, men til den bagvedliggende. Man kan også drømme noget meget voldsomt, uden særlige følelser knyttet til oplevelsen.

Efter det du beskriver, så lyder det som ubehag ved ikke at være i kontrol, i forhold til nogle bestemte situationer, eller blot at du har ubehag ved at blive konfronteret med "noget". Man kan godt blive overrasket og tro man har godt styr på tingene, men der er altid et dybere lag, hvor man er på gyngende grund og føler ubehag ved det.

Dit ubehag behøver ikke at betyde, at du ikke er nået langt med dig selv, eller at du er kontrolfreak og generelt er bange for at miste kontrollen. Det kan betyde, at du på et eller flere bestemte områder, har ubehag ved det. Det behøver du ikke anskue som noget skidt, tværtimod er du tæt på materiale som er konfliktfyldt for dig og det er tegn på at du er i gang med at justere nogle opfattelser.

TROR JEG. Der er mange teorier om drømme og nogle af dem er modstridende.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2012 22:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 aug 2012 22:18
Indlæg: 5
Ja det kan godt være du har ret. Tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2012 04:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jun 2010 08:38
Indlæg: 46
har prøvet søvnparalyse en del gange

første gang var den værste
så en dæmon ved vinduet der kiggede ind, men kunne ikke bevæge mig
kunne høre den kom ind i værelset og føle den var i rummet
så kom den og satte sig på mig så jeg ikke kunne få vejret, kunne heller ikke skrige
kunne kigge den ind i øjnene

de andre gange har jeg bare set sorte skygger der kommer ind i mit rum, nogle gange kommer de ned over mig, andre gange fortrækker de sig ud i gangen eller ud i køkkenet og jeg kan mærke der er noget derude der vil mig ondt.

da jeg så gik derud (for lyskontakten til værelset er derude i køkkenet) virkede lyset ikke, så skiftede jeg pæren i værelset men det virkede stadig ikke
pludselig steg jeg til vejrs, men jeg vidste stadig ikke at jeg drømte
så hoppede jeg lidt let rundt og til sidst opdagede jeg at jeg drømte
så fløj jeg ud af bagudgangen efterfulgt af det der væsen eller hvad det var..

når jeg har søvnparalyse plejer jeg at opleve:
- følelse af der er et væsen i lokalet der vil mig ondt
- ser sorte skygger typisk
- hører radiostøj (støj ligesom på et tv der ikke er tunet)
- kan ikke bevæge mig (kun øjnene), kan heller ikke skrige
bagefter:
- ser mit værelse som hvis jeg var vågen, tror jeg er vågen, kan bevæge mig rundt i det nogle gange og gå udenfor også, som hvis jeg var vågen, alt virker 100% virkeligt.
det er kun lyskontakter,ure osv der ikke virker i den tilstand.
- kan typisk flyve i den slags drømme og andre mærkelige ting, men opdager det ikke lige med det samme.

det plejer at være rimelig ubehageligt uanset hvor mange gange jeg har oplevet det, det er nærmest lige skræmmende hver gang, det plejer at blive efterfulgt af en lucid dream (altså en drøm hvor jeg er klar over jeg drømmer og kan flyve rundt udenfor)

_________________
peace


Senest rettet af adj38 20 okt 2012 04:56, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2012 04:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jun 2010 08:38
Indlæg: 46
mht den første søvnparalyse vil jeg sige den var værre end mit værste bad trip jeg nogensinde har haft på syre/svampe, og har haft nogle helvedes trips der varede 10-12 timer.
det er angst for sit liv hvert sekund i en evighed sådan føltes den første søvnparalyse.
kunne ikke sove i flere dage bagefter og husker det stadig som var det i går i mindste detalje, selvom det er 15år siden.

det blir heldigvis opvejet at lucid dreams der tit følger efter, og de er bedre end noget trip jeg har haft, da alle sanser er med og man kan flyve rundt og gøre alt hvad man vil :)

har tit haft den slags drømme hvor jeg hopper ud af et vindue og flyver rundt , jagtet af et eller andet væsen der vil mig ondt, i luften, det sker flere gange om året.
det plejer at starte med at væsenet kommer ind i mit rum og jeg opdager jeg kan flyve så stikker jeg af, men det følger efter mig i luften også.

har aldrig haft søvnparalyse andet end hvis jeg har sovet på ryggen eller på maven, det sker aldrig hvis jeg sover på siden.
så på den måde kan jeg selv styre det, plejer at udforske lucid dreams ved at starte med søvnparalyse
det plejer gerne at starte med radiostøj,rystelser,skygger der kommer ind i ens rum, og pludselig stiger jeg til vejrs op mod loftet, men det sker kun hvis jeg sover på ryggen og slapper helt af.

_________________
peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2012 05:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 jun 2010 08:38
Indlæg: 46
den måde jeg har haft mest held med at få lucid dreams med er WB2B

dvs:
stå op et par timer før normalt
gå i seng efter måske ½-2 timer igen og sæt vækkeuret til et par timer senere (2-3 timer senere)

har haft meget held med den metode, det er nærmest det eneste der virker hver gang for mig (altså at gå i seng igen efter man normalt er stået op, om DAGEN), der skal helst være lyst i lokalet før det virker for mig.

_________________
peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 feb 2016 18:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 feb 2016 18:23
Indlæg: 2
Hej allesammen.

Jeg skriver, fordi jeg er i gang med at researche på en radiohistorie om søvnparalyse. Det er til Dokuteket (http://www.dokuteket.dk), som er en platform for unge radioproducenter. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre så mange søvnparalyse-historier som muligt - så hvis der er nogen af jer, der har oplevet det, der har lyst til at fortælle om det, så skriv meget gerne en privat besked til mig. Indtil videre Er det kun til research. Tusind tak.

Bedste hilsner Rie


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team