Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 mar 2010 01:08 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2010 17:30
Indlæg: 6
Hey psychedelia :)

For ca 2 år siden da jeg stoppede på efterskole, oplevede jeg noget af det mest ubehagelige men samtidigt også noget af det mest interessante jeg nogensinde har prøvet.
Det drejer sig om fænomenet søvn paralyse.

Inden jeg fortæller om min oplevelse vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg absolut ingen erfaring har med psykedeliske stoffer og derfor ikke kan sammenligne oplevelsen med det.

Sagen er den at jeg en random dag kom hjem fra skole og tog mig en lille lur som jeg ofte gjorde. Denne her gang kom jeg måske bare til at sove lidt for længe i forhold til hvornår jeg skulle sove igen, anyways.
Da jeg så prøvede at ligge mig til at sove igen om aftenen begyndte jeg lige så stille at høre en lyd der minder meget om de lyde der er i et spøgelseshus. Altså en meget høj ensformigt lyd der stille og roligt stiger i hertz. Jeg kunne tydeligt mærke at jeg ikke drømte. Jeg var faktisk helt sikker på at jeg var lysvågen!
Det næste der skete, samtidigt med at lyden var tilstede, var at jeg lå mærke til at jeg ikke kunne bevæge mig. Det føltes godt nok som om jeg kunne, men jeg kunne se at jeg ikke kunne (Øjnene var åbne)
Jeg var faldet i søvn imens jeg kiggede på væggen og den var der nu heller ikke noget galt med. Men da jeg så drejede mit hovede (Er usikker på om jeg faktisk gjorde dette i virkeligheden) Kunne jeg se at mit lille værelse var blevet til en kæmpe lang gang hvor der var en dør for enden. Foran døren stod der en lille pige (kliche: Ja. Skræmmende alligevel: Ja)
Der har også været hændelser hvor normale ting er blevet til mere skræmmende ting, f.eks. blev min runde blæser til et øje der bare stod og blinkede til mig.
Grunden til at det var så voldsom skræmmende er at jeg jo slet ikke var i tvivl om at jeg var vågen. Min puls kom højere og højere op og jeg tænkte kun på at komme væk fra det. Så jeg lukkede øjnene igen og kunne mærke pulsen falde og lyden forsvinde.
Jeg vågnede igen og kunne bevæge mig og var selvfølgeligt helt ude af den pga. det jeg lige havde set.
Efterfølgende er det sket ca. 3 gange om ugen. Alle gangene med forskellige hændelser. Så sent som igår hvor jeg faldte i søvn på sofaen skete der noget i stil med der som der sker i "Batman the begining" (Hvor de bliver udsat for en eller anden psykedelisk plante)
jeg begyndte selvfølgeligt at snakke om min oplevelse med mine kammerater og en af dem fortalte mig at han havde hørt om noget lignende ved navn "Søvnparalyse"
Jeg googlede det og fandt denne artikel
http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse
Jeg er slet ikke i tvivl om at det der sker med mig er det som artiklen beskriver.
Der står i artiklen at de bedømmes at alle mennesker oplever fænomenet 1-2 gange i deres liv. Derfor er det vel rimeligt voldsomt at jeg oplever det op til flere gange om ugen?

En anden ting ved det er at jeg er ved at kunne kontrollere det fuldstændigt
Jeg kan mærke med det samme at det er ved at komme og når det sker ved jeg at jeg ikke skal åbne øjnene men bare slappe af. Det er vis man går i panik det bliver ved.

Det mærkelige nu er så bare at jeg begynder at finde det fascinerende fordi jeg ikke er bange for det mere. Jeg er begyndt at udforske denne nye verden lige så stille fordi jeg jo ved at jeg kan kontrollere det vis jeg lukker øjnene.

Jeg syns at det er et meget interessant fænomen. Især wiki's teori om hvordan folk har tolket det igennem tiden.

Det var lige en roman fra mig af :P
Håber at der er nogen der gider at læse den :D

Smid venligst en kommentar hvis i har prøvet dette eller noget lignende selv.
Kunne også godt tænke mig at vide noget om, om dette minder om et trip i har prøvet og hvilket stof det var :)
:D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2010 10:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Gå til lägen med det. Det kan väre at han kan få dig henvist til et eller andet sövninstitut.

Men det lyder ubehageligt. Har selv väret inde i en periode med skrämmende oplevelser når jeg sov/halvsov, dog ikke sövnparalyse. Nu er jeg dog så vandt til det at jeg ikke undrer mig når der hänger en ubåd eller ett dragehovede over mig i nogle sekunder når jeg vågner om natten (sidst var der en stor orm/materieklump som voksede ud af luften).

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2010 12:36 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2010 17:30
Indlæg: 6
Dit tilfælde lyder da for mig også rigtigt meget som søvnparalyse
Kunne godt ske at jeg skulle overveje at gå til lægen med det. Men som sagt begynder jeg faktisk at finde det ret interessant så tror jeg venter med at gå til lægen med det til jeg begynder at blive træt af det (Hvilket højst sandsynligt nok skal ske på et tidspunkt)
Tak for svaret :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2010 12:41 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Jeg havde en overgang, hvor jeg oplevede noget af det samme som dig (ens soveværelse er ændret en smule, den lille pige)

Jeg følte det som at gå fra drøm til vågen tilstand på et ret barsk måde. Først et mareridt, så hæftigt at man slog øjnene op. Og så at 'vågne', uden at kunne bevæge sig.
Bliver tit i tvivl om jeg overhovedet var vågen.

Men jeg fandt kilden til nogle af mine mest skræmmende mareridt - det viste sig, at være fordi jeg frøs fysisk, fordi jeg altid tumler rundt og får dynen sparket af. Kroppen har rystet for at få varmen, men i drømmen blev de rystelser nogle gange til de mest skrækindjagende skrig fra bla. den lille pige..

Nu oplever jeg faktisk kun fænomenet, en sjælden gang når jeg har tømmermænd :)

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2010 12:59 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2010 17:30
Indlæg: 6
Okay. Det er faktisk ret interessant det du skriver da min seng står i det yderste hjørne af bygningen. Væggene er derfor tit meget kolde og jeg kunne godt forestille mig at jeg tit frøs uden at ligge mærke til det.
Jeg har dog aldrig oplevet det med tømmermænd, men jeg kunne kun forestille mig at det var mindre behageligt.
Det er også rimeligt godt beskrevet: "Det er som at gå fra drøm til vågen tilstand på en barsk måde hvor man pludselig ikke kan bevæge sig" :D
Tak for svaret :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2010 18:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Jeg har valgt at citere mig selv fra en anden tråd:

"Jeg var ret lille og lå i sengen og var ved at falde i søvn. Jeg lå ned og kiggede ud over sengekanten hen mod hjørnet på mit mørke værelse. Kunne ligepludseligt føle min krop blev mega tung, og lige efter det dukkede der en form for underligt klamt væsen op. Jeg var rædselsslagen, og ville med det samme rejse mig op i sengen og råbe på hjælp. Men jeg var helt lammet i kroppen, men kunne lige med nød åbne munden. Jeg trak vejret dybt ind og prøvede på at råbe så højt jeg kunne, men alt lyd der kom ud var en rigtigt lav lyd. Så prøvede jeg at råbe igen, men der kom heller ingen lyd igen; så vågnede jeg. Rigtigt klam oplevelse, og har heldigvis kun oplevet det 1 gang. :)"

Men ja det lyder lidt voldsomt at du kan få det flere gange om ugen, men heldigvis er det da godt at du ikke er bange for det mere :)
Altså nu har jeg prøvet både svampe, LSD, Cannabis, MDMA og selvfølgeligt alkohol. Og den oplevelse jeg har haft med søvnparalyse minder overhovedet ikke om nogen som helst form for rus jeg har haft før af nogle af de førnævnte stoffer. Og hvis jeg skal være ærlig, tror jeg ikke at der er et stof der minder om en søvnparalyse.
Hvis det endelig skulle være et stof der kunne minde om det måtte det vel næsten være en form for delerianter som fx. planter af Natskyggefamilien eller anticholinerge antihistaminer som fx. Marzine. (Men vil kraftigt advare om at eksperimentere med disse substanser, da der er en meget reel risici for at få en overdose, og eller andre ubehageligheder) Men da jeg aldrig har prøvet nogle af de stoffer, kan jeg ikke vide om de rent faktisk minder om en søvnparalyse, men udfra hvad jeg har læst er det nok det der kommer tættest på, pga det delirium man kommer i; som er en tilstand med realistiske hallucinationer, og man har svært ved at kende forskel fra fantasti og virkelighed.

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2010 19:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Hm. Kan det ikke være lucid dreaming? Jeg havde for lidt tid siden en oplevelse hvor jeg ligger og kigger oppe i loftet. Lige pludseligt begynder min krop at løfte sig fra sengen og jeg svæver lige så stille og roligt over i det andet hjørne af mit værelse hvor min skraldespand står. Jeg hænger her i et par sekunder hvor jeg prøver at råbe for at vågne men jeg kan slet ikke få en lyd ud. Lige pludseligt vågner jeg brat op i min seng med et chock! Jeg har forresten også en blæser stående på mit skrivebord som blæser kold luft direkte ned i fjæset på mig. Jeg gik ud fra at det var lucid dreaming, men nu bliver jeg da i tvivl. En af mine kammerater havde en tilsvarende oplevelse, hvor han svævede fra hans værelse ud i gangen, op af trappen og kom oven på. Han vågnede så også op i hans seng bagefter. Måske det skal nævnes at det var en periode hvor vi spiste en del mdma i weekenderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2010 21:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2010 17:30
Indlæg: 6
Unb
Det du har prøvet er uden tvivl det samme som jeg har prøvet. Glemte helt at beskrive det med at man prøver at råbe men at man ikke kan.
Det er faktisk en af de mest ubehagelige ting ved det. Godt beskrevet!
Er næsten glad for at høre at der ikke er noget stof der minder om søvnparalyse. Hvis der var et ville jeg ikke foretage mig andet end at fraråde at gøre brug af det :P

Arthur Spooner
Jeg har i skrivende stund kun hørt om lucid dreaming ud af, bag-øret (?)
Men det du beskriver lyder for mig ikke som det samme som jeg har prøvet. har aldrig prøvet at jeg blev flyttet fra den position hvor hændelsen startede. Tværtimod har jeg altid været helt låst fast imod min vilje. Det med at du ikke kunne sige noget lyder tilgengæld rigtigt meget som det samme som jeg har prøvet!
Har aldrig prøvet MDMA så skal ikke kunne kæde det sammen med det :)
Du har også aspektet med kold luft. Det er interessant!

Tak for svarene begge 2 ! :)
Godt at høre at det ikke bare er mig der er blevet komplet sindssyg :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2010 22:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2009 16:24
Indlæg: 86
Jeg har det også, oplevede det første gang da jeg var 16.
Oplevelsen kan være meget ubehagelig efter min mening, især fordi man er i det der limbo af drømmeverdenen hvor man føler sig vågen, men ikke rigtig er det.

Med tiden har jeg lært at kontrolere det til en vis grad, som du selv siger kan man "mærke" når det skal ske.

Ved mig kommer det i perioder, især ved "stressede" perioder, og når jeg tænker over det. Så efter jeg har læst dette indlæg skal det nok passe det kommer i nat, og så er det din skyld :D

Jeg er nu 24 år, og det kommer meget sjældent nu, det var nok oftest da jeg var 17 til 20, men har nok ikke oplevet det mere end 30 gange i alt.

Jeg kan heller ikke sammenligne det med nogen rus fra noget, det er simpelthen som du selv skriver: Mareridt i vågen tilstand!

Hvis du har nogen former for spørgsmål ang oplevelser eller andet, så bare skriv, eller smid en privat besked

Hygge, og drøm godt :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2010 23:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har prøvet det nogen få gange, for en del år siden. En enkelt gang hvor det var rigtigt skræmmende, og et par gange hvor det mest bare var fascinerende og besynderligt.
Alle gange var der en mærkelig følelse af tilstedeværelse / ikke at være alene i værelset (selv om jeg var det), og en følelse af at være ude af stand til at bevæge sig eller reagere på nogen måde. Visse psykologer mener at søvnparalyse er forklaringen på alle ufo-bortførings-historierne - paralyse, følelse af tilstedeværelse osv. Idéen giver meget godt mening for mig, jeg kunne godt forestille mig at mange ville give fænomenet en mere eller mindre overnaturlig forklaring, for oplevelsen er virkelig bizar.
Jeg har ikke prøvet nogen psykedeliske stoffer som giver en lignende effekt. Ketamin kan måske af og til have fællestræk med oplevelsen.
Flere gange om ugen lyder som ret ofte; hvis du synes det er en belastning, bør du gå til lægen med det. Men jeg tror ikke det er noget du skal være videre bekymret over ellers, som du kan se af posterne ovenfor er det ikke unormalt at opleve det i en periode hvorefter det forsvinder igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2010 11:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Der var en god tråd her på forummet om det, men jeg lader ikke til at kunne finde den.. Underligt.

Jeg lider jævnligt at søvnlammelse, og har gjort det siden jeg var ret ung - De fleste folk prøver det kun et par gange i løbet af livet, men jeg har det altså tit. Dog oplever jeg ikke den trykkende fornemmelse på brystet, som siges at være den almindeligste virkning, til gengæld er både hallucinationer og den der creepy overnaturlige fornemmelse af rædsel ret almindelig.

Tag det ikke så tungt, det kommer i perioder og som du selv bemærker er det okay nemt at kontrollere - brug af alkohol og stoffer gør det ofte værre, men til gengæld kan det næsten altid forhindres ved at ligge på maven og falde i søvn sådan.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2010 20:39 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2009 15:14
Indlæg: 23
Jeg selv får det også i perioder. Det har dog aldrig været så slemt så der ha været hallucinationer, men det er stadig en pænt freaky følelse at være lysvågen og lam.
Havde faktisk sådan en lammelse i nat.. har tænkt lidt over det og tror det kommer når man er i en meget let søvn, for vågnede om natten meget svagt og kiggede rundt på mit værelse to sekunder og lagde mig til at sove igen hvorefter jeg havde et møde i min drøm som var meget virkeligt og ubehageligt og på et tidspunkt vil jeg gerne væk fra drømmen og vågner i denne paralyzerede tilstand hvor efter jeg har en kamp for at bevæge mig og så vågner.

Da jeg startede med at få disse lammelser snakkede jeg med en af mine venner om det der fortalte om ar han havde hafrt disse lammelser i en periode hvor at han var vågnet om natten og set en gammel dame i hjørnet som var kommet helt hen og åndet ham i hovedet... meget ubehageligt... Men han fortalte så at det var denne skiggelse som havde oprindelsen for selve ordet Mareridt hvor denne Mare kommer og sidder på en imens man drømmer. Denne skiggelse sku være portrætteret af flere igennem historien og være meget nær ideen om en det latinske fabeldyr succubus.

Det må siges at være en meget ubehagelig følelse ikke at kunne bevæge sig men er dog glad for at jeg aldrig er støt på denne mær!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2010 15:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har haft febersyn da jeg var mindre og havde næsten 41 i feber.

Jeg vågnede op i min seng i en tilstand der hverken var vågen eller sovende, jeg var meget disorienteret. Jeg var bevidst om at jeg lå i min seng, men da jeg så lukkede øjnene i gled jeg ind i et mareridt, dette skete flere gange i træk. Det ene øjeblik var jeg inde i mit mareridt og det næste øjeblik lå jeg i min seng, mareridtets tema var "min død" så at sige - når jeg lukkede øjnene kunne jeg f.eks. vågne op på et hospital på en båre og se nogle læger stå over mig og diagnosticerer mig død eller vågne op inde i et krematorium med flammer omkring mig. Ligemeget hvilken situation jeg var i, så lå jeg også ned i mareridtet og kigge op.

Jeg turde knap nok falde i søvn i tiden efter oplevelsen. Men søvnparalyse lyder næsten mere skræmmende.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2010 16:19 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2009 01:42
Indlæg: 13
Arthur Spooner skrev:
Hm. Kan det ikke være lucid dreaming? Jeg havde for lidt tid siden en oplevelse hvor jeg ligger og kigger oppe i loftet. Lige pludseligt begynder min krop at løfte sig fra sengen og jeg svæver lige så stille og roligt over i det andet hjørne af mit værelse hvor min skraldespand står. Jeg hænger her i et par sekunder hvor jeg prøver at råbe for at vågne men jeg kan slet ikke få en lyd ud. Lige pludseligt vågner jeg brat op i min seng med et chock! Jeg har forresten også en blæser stående på mit skrivebord som blæser kold luft direkte ned i fjæset på mig. Jeg gik ud fra at det var lucid dreaming, men nu bliver jeg da i tvivl. En af mine kammerater havde en tilsvarende oplevelse, hvor han svævede fra hans værelse ud i gangen, op af trappen og kom oven på. Han vågnede så også op i hans seng bagefter. Måske det skal nævnes at det var en periode hvor vi spiste en del mdma i weekenderne.


jeg har stort set ikke prøvet nogle af delene, men jeg synes ikke det lyder som lucid dreaming. Jeg vil skyde på at det var en ude-af-kroppen-oplevelse. Du siger også at du er hæmmet i at "få en lyd ud". Normalt kan man så vidt jeg ved selv bestemme hvad der skal ske når man er lucid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2010 17:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Prometheus skrev:
Alle gange var der en mærkelig følelse af tilstedeværelse / ikke at være alene i værelset (selv om jeg var det), og en følelse af at være ude af stand til at bevæge sig eller reagere på nogen måde.

Det er en utroligt præcis beskrivelse af min oplevelse med samme fænomen.

Jeg vil tilføje, at min vej ud af det hver gang har været det gamle trip-trick med at "slappe af", "flyde med", "ikke stemme imod". Det er som om man ikke kan kæmpe sig ud af det, men man kan give slip, og så giver det andet også slip. Måske er det ikke nemt i situationen, men en frygt-respons er givetvis ganske uproduktiv (selv om jeg godt ved man ikke altid er herre over den slags). Godt nok var det i mine præ-trip dage, men jeg tænker ikke at det betyder noget for fænomenet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2010 19:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2007 21:07
Indlæg: 78
Geografisk sted: København
Det lyder helt vildt at du kan opleve det flere gange i løbet af en uge. Men jeg kan trøste dig med at det er helt og aldeles ufarligt, selvom det kan være ubehageligt (men det lyder til du har fået vendt det til noget positivt :) ) . Men har du været mere stresset end normalt dagene op til?

Jeg har leget en hel del med Lucid Dreaming, og én af de teknikker jeg brugte mest, var en WILD, der tog afsæt i en søvnparalyse. Efter at have øvet mig i LD i et stykke tid, blev jeg rimelig bekendt i den hypnagogiske tilstand, der indtræder lige før man falder i søvn. De fleste kender nok dét at de indre billeder bliver utrolig livagtige og klare og man kan næsten spille et helt stykke musik for sig selv, lige inden man falder i søvn.

Herfra gælder det om at holde sig opmærksom, og ikke drive helt med tankerne, men heller ikke kæmpe imod dem. Efter et stykke tid vil man lægge mærke til en lyd (højst sandsynligt den samme spøgelseshus-lyd, som du beskrev), i starten meget svag, men den stiger lige så stille. Lyden kan bedst beskrives som en slags larmende stilhed, eller en slags frekvens. Lyden bliver ved med at stige og kan til sidst virke øredøvende (ved det her punkt er man meget tæt på). Lyden går pludselig over i en høj og pænt ubehagelig knitrelyd, der ligefrem kan mærkes inde i hovedet (lyden skulle eftersigende komme fordi hjernen lukker de lyde ude som øret hører, og kun sanser dem som man forestiller sig, ved ikke om der er hold i det) og hele ens krop bliver levende og summer kraftigt.

Knitrelyden forsvinder igen, men den summende fornemmelse er der stadig og man har en virkelig mærkelig fornemmelse i hovede og krop på dette tidspunkt. Efter lidt tid kan man fornemme rummet, og det føles virkelig som om at man har åbne øjne og kigger rundt i det rum, man lagde sig til at sove i, omend det føles som om man ser mere med 'panden' end med øjnene. Lidt svært at forklare.

Men det er i hvert fald sådan det plejer at være for mig, når jeg kommer ind i en søvnparalyse. Jeg har dog aldrig prøvet det uden at det mere eller mindre har været hensigten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2010 00:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
For at undgå det så lad vær og sov på ryggen, og når du kan mærke det kommer - så find en anden stilling og sove i, eller vend dig om ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2010 01:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Og hvordan har du tænkt dig, at han skal vende sig mens han er lam?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2010 16:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Det kan varmt anbefales at sove på maven eller siden til at starte med. Kan man ikke det så nemt kan man nøjes med at gøre det i perioder hvor det er slemt (forudsat at man får det jævnligt).

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2010 23:19 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2010 17:10
Indlæg: 7
Har oplevet søvnparalyse ofte, elsker i det hele taget stadiet mellem vågen og drøm..

Men en af de bedste oplevelser er værd at dele synes jeg :)

Egentlig startede det med en drøm som jeg var uenig i, og tog så beslutning om at forlade den "gode" selskab.. noget hen af LD
Jeg får oplevelse af at blive til en slags kold luft, der suser henover tagene hvor jeg bor, kan " mærke " modstanden fra bygninger og træerne, mens jeg glider over eller igennem dem, derefter kommer jeg hjem til mit hus, men istedet for at gå igennem døren, glider jeg igennem væggen oven over mit komfur, og er i min krop ude køkkenet.. i det samme det sker, bliver der slukket for noget musik indefra stuen.

WTF !! Først får jeg et ubehagelig chok over der er nogen i min stuen, men bliver derefter efter ret så kampklar over det, jeg bliver herefter opløst igen suser hurtigt fra køkkenet ind i stuen, og stuen er tom, jeg drejer af til højre mod væggen til mit soveværelse, væggen skubber jeg resolut til side, ligesom om den var et gardin eller lign.

Og her vågner jeg så brat op i en særdeles søvnparalyseret krop, og har en stærk fornemmelse af der er en aggressiv person inde i soveværelse sammen med mig, hvilket chokere mig meget, men i samme øjeblik husker jeg, at jeg lige har revet væggen væk som et gardin pissesur over der var nogen hos mig, og der er jo ingen grund til at være bange for sigselv :)

Men min krop reagere ikke på det, den er stadigvæk rædselsslagen og paralyseret, så jeg ligger der med fred i sindet, men med en krop der er skide bange. Min hjerterytme stiger til en høj hamren, kan mærke adrenalinen pumper afsted, og jeg ligger bare lam og nyder oplevelsen af terror i min krop, paralysering bliver (hvad der føles som meget langsomt) ophævet og jeg kan bevæge mig igen. Der går så også lige en times tid, før jeg kan falde i søvn igen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team