Halugenlampe skrev:
Men det du siger med at alt i universet består af det samme, hvis man piller det ned til mindste bestanddel, ser jeg ikke som en dyb indsigt. Det er ret almindelig erkendelse. Jeg kan ikke se hvorfor det skal bruges som et argument til at knuselske alt på jorden. Jesper Langballe er en nar. For at elske noget må man tage afstand fra noget andet, fordi vi er forskellige.
DU består af dine atomer (som dog udskiftes løbende med andre), og JEG består af mine (som også hele tiden udskiftes med andre)
Vi består ikke samtidig af de samme atomer. På den måde er vi selvfølgelig forskellige.
Men alle atomer kommer fra samme enkelte sted i universet. De er alle begyndt deres rejse fra samme materie-pool.
Som bladende på et træ alle er resultatet af den samme stamme.
Hvis du vil hade et blad på en anden gren, så værsgo, det må du sådan set selv om. Jeg har aldrig påstået du ska' knuselske nogen, så det bestemmer du selv (hvis fri-vilje altså eksisterer, men det er en anden debat)
Om det er dybt eller ej er jeg sådan set ligeglad med. Det synes jeg dog er en snobbet kommentar du kommer med, men det må du selv om.
Jeg synes bare det er en sjov tanke at de atomer både vi og alle andre består af, og ikke kun mennesker på jorden, men alle væsner i hele universet, alle har startet fra samme sted. Det er ikke atomer der kommer fra forskellige steder, med forskellige egenskaber. De stammer alle fra den samme singularitet, og har derfor alle arvet nogle fælles betingelser derfra. Hvis du ikke ka' se noget interessant eller sjovt tankevækkende i det, så gør det ikke noget

Som muad dib, ørkenen's lille resiliente mus (ifølge wiki'ens definition af muad dib), si'r; så er ingen af os adskilt fra helheden og kan sandsynligvis aldrig blive det. Vi tilhører den samme atom-suppe, som af-arter af den samme oprindelige stamme. Og det gælder også alle eventuelle 'aliens' der måske lever på andre planeter. Så selv de fjerneste aliens har vi noget tilfælles med; det samme ophav

@halugenlampe; peace bro, jeg er her ikke for at ødelægge dit verdens-billede, så bare rolig