Jeg forstår ikke så meget af det du skriver, eller hvor du får det fra Moonage, så lad mig lige tage fat i et par ting.
Moonage daydreamer skrev:
1) Ja, men sagen er jo at universet ikke bare er stort; det er uendeligt, og deraf burde gælde at der ligeledes er uendeligt mange intelligente væsner i rummet, ligesom der derfor også skulle være uendeligt mange rumvæsner på besøg på jorden. Det sker dog ikke og deraf kan man konkludere at rummets uendelighed ikke skal forstås som "et sted" med talløse aliens, men mere som en grænse for vores forståelse.
Du kalder universet uendeligt. Er det bare en udtryksform du bruger for koloenormt stort, eller antager du virkelig at det er uendeligt? Som det allerede er blevet sagt, så har vi ikke rigtig nogen idé om hvor stort det er, men vi har dog en idé om at det er endeligt.
Din fremgangsmåde med at sige; uendeligt univers = uendeligt mange intelligente væsner = uendeligt mange rumvæsner der besøger jorden forstår jeg heller ikke en skid af. Du betegner vist selv mennesket, som værende et intelligent væsen, men vi har da aldrig besøgt fremmede eksistenser??
Moonage daydreamer skrev:
2) Som jeg skrev i min oprindelige tråd, er min teori at alle mennesker på jorden dybest set godt ved at de skal det samme sted hen og opleve en åndelig genforening. Det har mange navne (nirvana, paradis, etc), men det er det samme der er tale om. Derfor føler vi også en tilknytning til andre mennesker, lever med andre menesker og lærer af andre mennesker, fordi vi ved at vi er i samme båd og er en del af den samme eksistens. Det er ikke tilfældet med rumvæsner og derfor findes de ikke.
In my opinion selvfølgelig.
Her mister du mig fuldstændigt! Du antager, at det er af åndelige grunde, at mennesket står sammen? Mennesket er et socialt væsen, det lever i grupper med andre mennesker. Det kunne ikke bare være derfor?
Har du nogensinde mødt et rumvæsen? Ellers så vil jeg godt have, at du forklarer mig hvordan, at du kan vide, at ovenstående sociale, eller åndelige værdier (ud fra din mening), ikke skulle gælde for andre væsner/eksistenser ude i rummet. Og at de ikke skulle eksistere fordi de ikke har en tro på en gud, eller ikke har samme sociale behov som os, giver jo slet ingen mening??
Tager jeg dine ord for bogstaveligt, eller hvor glipper den henne?