Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 17:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa... Hvis i har hørt Hux Flux - Numbers ville i nok vide at det er en rimlig fed / syg sang ! :)

Men jeg har en speciel relation til sangen, og nu vil jeg prøve at forklare det så godt jeg kan:

Når jeg høre dem i headset på min telefon mens jeg er skæv er det somom jeg kan føle en given situation. Altså en kommunikation der er mellem lydene.. Det lyder sygt når jeg siger at jeg kan høre lydene tale sammen...Det er ikke helt det jeg mener.

Først høre man en "Melodi/Lyd-sammensætning" der giver sig udtryk for noget jeg ikke kan forklare. Så svare den anden lyd igen til den første lyd. Altså somom lydene er samlet for at drøfte en given situation:)

Lydenes udtrykkelser:
"Hvordan skal vi nu komme ud af problemet her" ?

Forstår i hvad jeg mener ?:P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
ikke mere narko til dig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
At forklare den slags med ord kan være meget svært, men hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det samme koncept som gør sig gældende i meget klassisk musik, hvor noget af musikken netop er bygget op som om at nogle instrumenter "spørger" om noget, hvorefter andre "svarer".
Gjort godt giver det en rigtigt fed følelse af nærvær af musikken, og du har måske opdaget kunstnerens oprindelige mening med nummeret.

Titel:
Insane psychedelia user!

Kender I det der med, at man lytter til et stykke musik, og så siger lydene "Slå ihjel!" højere og højere, og mere og mere insisterende?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Kender I det der med, at man lytter til et stykke musik, og så siger lydene "Slå ihjel!" højere og højere, og mere og mere insisterende?

Hører du os den slags?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Phibes, du behøver ikke være bekymret over at musikken siger den slags ting til dig, du bør være bekymret når det falder dig svært at ignorere ordren ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DeHades, så sandt. Samme med tvangstanker, de er ganske uskadelige så længe de ikke belaster dig i din hverdag.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Hvad når de belaster mine omgivelser?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Dr. Phibes skrev:

jo jeg kender udemærket godt til red warzsawa

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
kender det godt til en vis grad...

hvis jeg hører metallica's version af ecstasy of gold under indflydelse af thc så kan jeg love dig for at der sker ting og sager i mit hoved...

men som sagt, det er mere eller mindre umuligt at forklare..

og specielt orion med metallica... kan varmt anbefales til alle (og til jer som ikke er meget for rock/trash, så er der ingen sang kun ren og skær musik)

kunne nemlig godt tænke mig at vide hva i andre synes om disse 2 sange under indflydelse af THC

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
Syg-ko skrev:
Hejsa... Hvis i har hørt Hux Flux - Numbers ville i nok vide at det er en rimlig fed / syg sang ! :)

Men jeg har en speciel relation til sangen, og nu vil jeg prøve at forklare det så godt jeg kan:

Når jeg høre dem i headset på min telefon mens jeg er skæv er det somom jeg kan føle en given situation. Altså en kommunikation der er mellem lydene.. Det lyder sygt når jeg siger at jeg kan høre lydene tale sammen...Det er ikke helt det jeg mener.

Først høre man en "Melodi/Lyd-sammensætning" der giver sig udtryk for noget jeg ikke kan forklare. Så svare den anden lyd igen til den første lyd. Altså somom lydene er samlet for at drøfte en given situation:)

Lydenes udtrykkelser:

Forstår i hvad jeg mener ?:P

kender det godt, der er dog ret mange numre som er skruet sammen på denne måde ;)

Titel:
Junior medlem

Hehe! Jeg vidste der var et eller andet!

Titel:
Psychedelia Sponsor

Det har jeg også oplevet. Det var med John Denvers duet med Pavarotti (may he rest in peace) i "Perhaps Love".
Det er også som om de snakker sammen - og følelsen bagefter er 100% slå ihjel.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

harnz skrev:
Det har jeg også oplevet. Det var med John Denvers duet med Pavarotti (may he rest in peace) i "Perhaps Love".
Det er også som om de snakker sammen - og følelsen bagefter er 100% slå ihjel.

Pudsigt, den effekt har John Denver også på mig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Ved du, hvad skizofreni er? :shock:

Titel:
Junior medlem

Chanders skrev:
Ved du, hvad skizofreni er? :shock:

Jep ja den sygdom kender jeg.. Men jeg kan ikke forbinde mit emne med sygdomen ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
syntes jeg heller ikke du bør for det har intet med hinanden afgøre.. skizofreni er en sygdom mens det tropic starter oplever blot er at være i harmonie med musikken og sine følelser..
Citat:
Hejsa... Hvis i har hørt Hux Flux - Numbers ville i nok vide at det er en rimlig fed / syg sang !

Lydenes udtrykkelser:

Forstår i hvad jeg mener ?

Kender det selv. sådan får jeg det stort set altid når jeg ryger, man kan komme rimeliget langt op kører over musikken :)

find dette track paul okenfold-southern sun (Dj tiesto mix) skru op og fyr op for jointen så får i det godt 8)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Der findes et rytmisk udtryk som hedder komplementær rytmik som faktisk går ud på lidt af det du beskriver. De forskellige instrumenter har som regel en nogenlunde fast rytme, alt efter genre selvfølgelig, som når man sætter dem op imod hinanden i et nodesystem vil man kunne se at de tilsammen fylder lydbilledet ud, det er ofte en ganske bevidst handling fra kunsterens side... Og det virker... :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grønthandleren
Hey Syg-ko.

Nu har jeg selv lavet progressive musik i 4års tid.

Og du har helt ret. noget af det vigtigste når man laver sine tema lyde er at de "snakker sammen" og at de har et flow..

Sådan er det i de fleste tracks, men nogle er selvfølgelig bedre til det end andre.

hvis du ikke kender: Bitmonx, Neelix, Vaishyas, og lign. så lyd til deres musik..

de er mestre i dét :P

Titel:
Junior medlem

oki, likenoother tror jeg vil prøve at finde nogle af disse :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]