Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 04:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Aaen
Medlem
Brugeravatar

en lille historie om meningen med livet:

hele sit liv havde manden boet i den lille by ved siden af aaen uden at undres videre over dens eksistens eller meningen med denne. men en dag ramte forundringen ham som en knytnaeve i hovedet og han forlod den lille landsby ved bjergets fod for at finde pointen med aaens eksistens. som han traverserede den saa han smaa drenge der udfordrede stroemmen paa deres toemmerflaader og toerre kviste der lod sig flyde med uden at vide noget derom. han taenkte ved sig selv om dette kunne vaere aaens mening? at skabe et spaendings felt imellem to poler hvor feanomener kunne udspille sig i? det virkede bare absurd og uden mening, et medie bliver jo altid skabt for den specifikke beskeds skyld, og kunne aaens besked virklig vaere saa simpel og ubetydelig? der maatte vaere en hoejere pointe. saa han vandrede videre langs aaen i sin soegen efter en mening med den indtil han naaede havet. som han stod der paa stranden og saa aaen udslettes af sit moede med havet taenkte han om det kunne vaere meningen med den? var maalet for dens rejse virkelig at blive tilintetgjort? tilsyneladene ja. det gjorde ham deprimeret at erkende dette i en saadan grad at han lagde sig graedene ned i sandet og snart faldt isoevn. i sin droem saa han solen mane aaen ud af havet ved sin skoenhed, men aaen blev forhindret i at naa solen af skyerne der bortfoerte den langt ind over landet. da skyerne naaede bjerget blev aaen for stor en byrde for dem og den blev sluppet loes over bjergets tinde. de smaa regndraaber samlede sig langsomt men sikkert fra deres vandpytter og blev endnu engang til den velkendte aa der loeb fra bjerget ned igennem byen og ud i havet. manden stod saaledes hvor han startede og havde stadigvaek ikke erfaret en disse om aaens sande natur eller mening, han var maaske blevet klogere paa hvilken stoerrelse aaen var og vilke dynamikker der betingede dens eksistens, men pointen bag denne var ham stadigvaek et mysterie. hensunket i disse tanker sad han ved flodens bred, da han pludselig saa en smuk kvinde vaske toej paa den anden bred. hun sendte ham et blik som kun kvinder kan sende. han maerkede hele sin krop spirer som en blomst naar det er foraar.

pludselig forstod han.

Titel:
Insane psychedelia user!

Pludselig forstod han, at det var på tide at få repareret Shift-tasten.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Prøv at rydde op i dit indlæg, så kan det være at der er nogen der gider at læse det.

Som Maurice Merleau-Ponty siger/skriver, er form og indhold lige vigtige og det er en stor misforståelse at negligere den ene i sin virkelighedsopfattelse (så kom der en lille smule filosofi ind i mit halv-sure indlæg :D )

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Zarathustra skrev:
Som Maurice Merleau-Ponty siger/skriver, er form og indhold lige vigtige og det er en stor misforståelse at negligere den ene i sin virkelighedsopfattelse (så kom der en lille smule filosofi ind i mit halv-sure indlæg :D )

Det overrasker mig ikke længere, det er efterhånden tit at jeg tænker "Nej hov, det har filosofien (hermed Zarathustra) jo OGSå et svar på. Er der noget filosofien ikke kan?"

Undskylder for Off Topic tankeræs.. Please do continue!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

aergeligt for jer at i er saa bundet af jeres kasser.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ved ikke om det er mig der ikke forstår historien... men meningen med åen var altså at man så kunne vaske tøj? Eller kærlighed? Men det giver da ingen mening? :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Er formering meningen med livet, eller er meningen blot at leve livet?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
seth skrev:
aergeligt for jer at i er saa bundet af jeres kasser.

Ærgeligt for dig at du ikke er i stand til at formulere dig, så andre mennesker forstår dig.

Det er måske derfor du hele tiden tror at du har ret?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Seth - Jeg vil meget gerne høre denne fortællings budskab. Og spar mig for en flod af metaforer, som du jo altid gør så flittigt brug af, så ingen forstår din sikkert ikke eksisterende pointe!

Edit: Dette er ikke et angreb, jeg vil bare så gerne forstå din tankegang, for det kan jeg virkelig ikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]