Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 12:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Nu har jeg gået og sagt det for mig selv nogle hundrede gange her på det sidste - er optaget af det store antal af udlægninger, som udtrykket kan bruges til.
Vender lige tilbage.

Vandløbene har samme mål havet - jeg ser det som en beskrivelse af hvad der går galt på jorden - vi mennesker lavet ikke andet end og løbe om kap istedet for at samarbejde mod det fælles mål at alle får det så godt som muligt
Eksempler på på konkurrencen: Kristendom og islam, I- Og U-lande.

Selvom en gruppe kan have samme mål, så er der oftes intern strid og splittelse, ses tydeligt blandt primater på borgen.
Vi mennesker tror os tilsyneladen sat over de fysiske love, men vi er netop et produkt af samme, hvilket føre tilden ubalance vi oplever med jorden økosystem der skranter.

Den kan tydes på mange andre måder, men ikke af mit hovede pt. så godnat herfra.
Kom med bud eller rettelser, jeg er ikke helt sikker på at mit det holder er for smadret til at tænke.
mojn :wink:

En anden måde og tyde det på er: At man som person hviler i sig selv, er sig bevidst uden indre konflikter.

Det kunne vel også anskues som livets cyklus: Regn = Fødsel . Vandløbet = Livet - med dets forhindringer . Havet =Døden, hvor vi afgiver vores masse (energi) til fællespuljen igen.

Senest rettet af hehēlios 25 jul 2007 05:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes at det lyder som en verbal Rorschach-test, der kan få halvskøre individer til - igennem grove over-fortolkninger - at vise, hvad de går og tænker på.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg synes det lyder meget fornuftigt :wink: .
Sødt af dig og nøjes med halvskør=semisprød :lol:
Er nu stadig lidt fanget af ordene, men det er væk inden næste uge er over.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg syntes det er meget interresant.

man kunne beskrive et aerodynamisk princip. at alle faenomener bliver bombaderet af et aspekt af gud der minder om vind. langsomt former feanomenerne (langsomt loeber aaen ud i havet) sig efter vindens bane igennem et andet aspekt af gud, rummet faenomenerne tager sig ud i. denne guds vind er ikke noget mennesket tager del af laengere. vi er blevet smidt ud af edens have, har glemt vores sande navne og den skaebne der foelger med at havde et sandt navn.

hvorfor blev vi smidt ud af edens have? og hvad er edens have?

edens have er saadan som tingene var foer mennesket laerte at snakke om faenomenerne istedet for at vaere faenomenerne. snak om ting udelukker vinden som et skjold. inden for dette skjold af logik og rationalisme har mennesket saa bygget sin egen virkelighed, en virkelighed der koerer paa sine egne forrykte axiomer om udvikling og profit. vi er gaaet fra guddommelige aber til satanistiske koebmaend.

men jeg tror nu engang paa at satan udgaar af gud, at det onde ikke kan eksistere uden at blive defineret som modsaetningen af det gode, og at disse modsaetningers dans hen over jorden som tektonske plader, ikke kan undgaas.

hvordan kan man, via fri vilje, rykke lidt til den antikonsumeristiske tektoniske plade?

mere skoerhed maaske?

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg tror der skal mere til end lidt skørhed, en ændring af hele opvæksten tænker jeg på, hvis et barn har evnerne til det, så tror jeg at de skal passes og plejes fra tidlig barndom i et miljø fri for logik og rationalisme.

Grundlaget skulle være fantasiens fri udfoldelse - ubegrænset = en enfoldig tåbe vil bliver udviklet med kræfter som en gud.

Hvad siger du Seth er det ikke der omkring?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

i guess so, yeah. men naar du siger det paa den maade lyder det som noget taget ud af en marvel tegneserie. det er mere komplekst end som saa tror jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]