Nu har jeg gået og sagt det for mig selv nogle hundrede gange her på det sidste - er optaget af det store antal af udlægninger, som udtrykket kan bruges til.
Vender lige tilbage.
Vandløbene har samme mål havet - jeg ser det som en beskrivelse af hvad der går galt på jorden - vi mennesker lavet ikke andet end og løbe om kap istedet for at samarbejde mod det fælles mål at alle får det så godt som muligt
Eksempler på på konkurrencen: Kristendom og islam, I- Og U-lande.
Selvom en gruppe kan have samme mål, så er der oftes intern strid og splittelse, ses tydeligt blandt primater på borgen.
Vi mennesker tror os tilsyneladen sat over de fysiske love, men vi er netop et produkt af samme, hvilket føre tilden ubalance vi oplever med jorden økosystem der skranter.
Den kan tydes på mange andre måder, men ikke af mit hovede pt. så godnat herfra.
Kom med bud eller rettelser, jeg er ikke helt sikker på at mit det holder er for smadret til at tænke.
mojn

En anden måde og tyde det på er: At man som person hviler i sig selv, er sig bevidst uden indre konflikter.
Det kunne vel også anskues som livets cyklus: Regn = Fødsel . Vandløbet = Livet - med dets forhindringer . Havet =Døden, hvor vi afgiver vores masse (energi) til fællespuljen igen.