Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 13:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Jeg sad lige i min koger og så Extreme Maker:Home Edition og kom til at tænke på den uhyre klang af kristendom der var gennem det hele. De mennesker de har udvalgt, den måde de bruger lyset, den måde de udvælger scener og den måde de vælger bestemte symboler rundt omkring. Al det der med at man skal gøre det gode og tro på lyset osv. det virker ret meget som kristendom, men i en mere moderne og skjult form. Der var også den der ekstreme fiksering på patriotisme og det at gøre noget for sit land og samfundet osv., at hvis man havde været soldat eller kriger osv. var man nærmest en nationalhelt. Sådan det hele er meget fokuseret på nogle bløde, følelsmæssige værdier med det gode mod det onde, de gode sejrer, er vi sammen overvinder vi alt osv.

Måske er det bare mig der overanalyserer, eller er der virkelig noget i det her?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det er vel ikke ligefrem progaganda, men det kristendommen og amerikansk patriotisme er uden tvivl en stor del af det.

Men det er da bestemt ikke det eneste amerikanske tv show der er sådan... mange, uhyrligt mange, er på den måde.

Se lidt evt lidt http://www.foxnews.com. Seriøst check deres udsendelser.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg tror at enten
a) Det er et (kultur)produkt og afspejler derfor det samfund det kommer fra (der er præget af patriotisme, nationalisme, kristendom, konservatisme osv.)
b) Der er rettet mod et bestemt segment (hvid, amerikansk middelklasse eller noget i den stil). Derfor afspejler det segmentets værdier.

... eller en blanding af de to ovenstående.
Jeg hælder mest til b), som næsten er en komplet modsætning af propaganda: Programmet forsøger ikke at udbrede værdier blandt folk der ikke tror på dem - det forsøger at lefle for en bestemt målgruppe ved at give den/dem hvad de gerne vil have.

Senest rettet af Zarathustra 28 jun 2007 22:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja, men er det ikke ABC der sender det? Ved at Fox er meget oppe i det, og var vist også med i noget halv-korruption, men det bliver da ikke produceret af Fox?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Treasure skrev:
Ja, men er det ikke ABC der sender det? Ved at Fox er meget oppe i det, og var vist også med i noget halv-korruption, men det bliver da ikke produceret af Fox?

Nej men det er da bestemt heller ikke et fox fænomen.

ABC har osse flere at disse programmer.

En anden ting, iøvrigt, det er så åndsvagt at hele progammet bare er en stor reklame. Product placement på product placement. Så snakker de lige om hvor fedt Sears er, og lige nogle andre sponsorere osse.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja der er meget product placement, men er det så ikke lidt i den dur, at man forsøger at gøre et program så vidunderligt for seerne ved at lefle for dem (som Zarathustra skrev) så de sidder klistret til skærmen, klar til at få smækket det ene reklame mærke op i hovedet, efter det andet ?

Jeg synes generelt Zarathustras betragtning er rigtig god, men jeg kan ikke tro det heler handler om at lefle for en enkelt målgruppe - det er som om det er en række af budskaber der bliver sendt, lidt ligesom en slags propaganda. Budskaber om at skulle være ydmyg og give og hjælpe dem der er i nød.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]