Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 205 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Forfatter besked
Indlæg: 08 jan 2013 22:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Hypnos @ At teorien ikke bidrager med noget positivt er en problematisk påstand af to grunde. For det første, så giver den nok forskellige personer noget forskelligt alt efter deres temperament, og for det andet, så kan noget, der er nederen for en godt være sandt. At teorien er langt ude er dog en bedre indvending. Det giver os god grund til at kigge den efter i sømmene. Jeg mener selv, at den er så langt ude, at man bør lede efter de inficerede led i den tilsyneladende overbevisende begrundelse, der munder ud i teorien. Hvis en teori er alt for funky, så er der noget galt (med visse forbehold - bare så folk ikke begynder at wanke rundt i, at kvantemekanikken er ret funky).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2013 09:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 sep 2010 16:23
Indlæg: 93
Herligt at genlæse denne tråd efter netop overstået samvær med den skønneste projektion af mit mig - eller ej? Ja, i sandhed en smuk tråd, jeg vil lægge mig & gynge lidt i den..

.. solipsist eller ej, jeg elsker jer og mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2013 18:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 maj 2013 18:03
Indlæg: 2
Piet Hien skrev noget med, "at jeg er universets midte er ingen hasarderet dom, jeg slutter det mig rent logisk, da alt er udenom".. når det er sagt, vil jeg lige tilføje, at jeg tror tortur også ville kunne fungere som et overbevisende argument for skeptikere, herunder "Solipsister" og andre alenegængere der ikke stiller sig tilfredse med sproglige argumenter.. ikke fordi jeg går ind for den slags :)

Havde også mange af den slags alenetanker som barn. "Personligt" er "jeg" endog så skeptisk, at "jeg" kan tvivle på "min" "egen" eksistens. I stedet for at konkludere, at "jeg" eksisterer fordi "jeg" tænker, føler "jeg", det eneste "jeg" kan være helt sikker på er noget oplever og derfor at noget eksisterer. "Jeg" synes Decartes cogito ergo sum, "Jeg tænker, derfor er jeg", er en ugyldigt statement fordi, den postulerer et "jeg", selvom "jeg" måske bare er summen af en række molekyler, en række celler, en masser bakterier, en masser andet observerende lort. Man kan påpege en række sproglige problemer i disse argumenter, men de overbeviser "mig" ikke om noget. For hvad er jeg?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2013 18:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 maj 2013 18:03
Indlæg: 2
Hvis du tror du er noget, er der noget, du har misforstået... http://www.youtube.com/watch?v=2gXlygmx4xU


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2015 00:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2012 22:40
Indlæg: 214
Geografisk sted: Vatikanstaten
l

_________________
It is no measure of good health, to be well adjusted to a sick society.




Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 205 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team