Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 02:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 apr 2006 12:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2004 17:07
Indlæg: 1362
Geografisk sted: Århus
Den handler om en Ateist der helt tilfældigt møder gud :D

Den er både sjov og informerende.. Jeg vil sige.. Hvis "han" findes, så må det gerne være ham ateisten møder 8)

Citat:


Men jeg undrer mig over (og er derfor skeptisk) hvordan ateisten kan huske alt dette, hvis det ikke bare er fiktion? Jeg ville sku ikke kunne huske indholdet af 13 siders A-4 ark.. Det fylder oplæget hvis man kopierer det over i Word..

Hvad siger i til den? Er det ikke spændende læsning?

/IC


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006 13:19 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2002 01:01
Indlæg: 341
Geografisk sted: spatielt promiskuøs
øh, hvordan får du den tanke at det ikke er fiktion?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006 21:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2004 17:07
Indlæg: 1362
Geografisk sted: Århus
hehe.. Det ved jeg ikke.. Men det er da en sød historie..

Jeg kan godt lide den gud han/hun møder der :)

Desuden passer det der står meget godt med nogle af de millioner af filosofier jeg efterhånden har smidt ned på papir.. Så jeg kan lide den tekst :wink: '

/IC


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006 07:05 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 12:22
Indlæg: 15
Geografisk sted: Det Grønne Rum.
Fiktion, men fremragende alligevel. Minder lidt om en The Twilight Zone eller Outer Limits episode.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006 07:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2004 17:07
Indlæg: 1362
Geografisk sted: Århus
Abra Kadaver skrev:
The Twilight Zone eller Outer Limits episode.
Er det film?

/IC


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006 21:19 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Gud er summen af alting, vi er alle en del af Gud, alt der eksistere er en del af Gud, jeg mener det er en misforståelse at personificere Gud i et enkelt individ som er adskilt, Gud er ikke adskilt men omnipotent og allestedsnærværende


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006 23:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2004 17:07
Indlæg: 1362
Geografisk sted: Århus
Astral skrev:
Gud er summen af alting, vi er alle en del af Gud, alt der eksistere er en del af Gud, jeg mener det er en misforståelse at personificere Gud i et enkelt individ som er adskilt, Gud er ikke adskilt men omnipotent og allestedsnærværende

Ligesom hvis jeg afleverer en rapport i skolen.. Så er den også en del af mig, da jeg har skabt den, og jeg er i hele rapporten, da mine ord er på alle siderne :wink:
Er det ikke der du vil hen Astral..? Sådant metaforisk set?

/IC


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006 01:02 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Infected Cope skrev:
Astral skrev:
Gud er summen af alting, vi er alle en del af Gud, alt der eksistere er en del af Gud, jeg mener det er en misforståelse at personificere Gud i et enkelt individ som er adskilt, Gud er ikke adskilt men omnipotent og allestedsnærværende

Ligesom hvis jeg afleverer en rapport i skolen.. Så er den også en del af mig, da jeg har skabt den, og jeg er i hele rapporten, da mine ord er på alle siderne :wink:
Er det ikke der du vil hen Astral..? Sådant metaforisk set?

/IC


Astral han mener at jesus er på vej ned mod jordens indre for at redde en masse tabte sjæle dernede (Og det er dem der er skyld i jordskælv og tsunamier)
Astral mener intet metaforisk set, han tror folk kan summone ånder og den slags.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006 02:21 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Astral skrev:
Gud er summen af alting, vi er alle en del af Gud, alt der eksistere er en del af Gud, jeg mener det er en misforståelse at personificere Gud i et enkelt individ som er adskilt, Gud er ikke adskilt men omnipotent og allestedsnærværende


Ja, det har du helt ret i, det er hvad skizofrene mennesker ofte tror. Vi andre er dog i stand til at skelne mellem virkelighed og virkelighedsfjern kristen propaganda, og vi forkaster således ideen om en omnipotent og allestedsnærværende gud, og forholder os til de kolde facts som videnskaben præsenterer os for.

Og tjek så min kritik af din stor helt, fidusmageren Alex' Jones. Topic'et ligger i fuck-forummet under en titel, der går i retning af "kendt konspirationsteoretiker afsløret som fupmager" Du burde virkelig tjekke det ud, det kunne være at det kunne åbne dine øjne for en ting eller to, hvis den omnipotente gud altså ikke har flået dem ud på dig/sig selv/jer inden da.

Mvh. Psyko

-Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006 03:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Psyko skrev:
Astral skrev:
Gud er summen af alting, vi er alle en del af Gud, alt der eksistere er en del af Gud, jeg mener det er en misforståelse at personificere Gud i et enkelt individ som er adskilt, Gud er ikke adskilt men omnipotent og allestedsnærværende


Ja, det har du helt ret i, det er hvad skizofrene mennesker ofte tror. Vi andre er dog i stand til at skelne mellem virkelighed og virkelighedsfjern kristen propaganda, og vi forkaster således ideen om en omnipotent og allestedsnærværende gud, og forholder os til de kolde facts som videnskaben præsenterer os for.

Og tjek så min kritik af din stor helt, fidusmageren Alex' Jones. Topic'et ligger i fuck-forummet under en titel, der går i retning af "kendt konspirationsteoretiker afsløret som fupmager" Du burde virkelig tjekke det ud, det kunne være at det kunne åbne dine øjne for en ting eller to, hvis den omnipotente gud altså ikke har flået dem ud på dig/sig selv/jer inden da.

Mvh. Psyko

-Psyko

Vi er blevet enige om at vi ikke bryder os om at blive kaldt skizofrene, selvom vi vedkender os en omnipotent guddommelig kraft. :P Det er jo netop ikke kristen propaganda, da kristendommens dogmer taler om en Gud som er transcendent i forhold til mennesket. Altså det skabende er noget andet end det skabte, det Astral snakker om ligger da nærmere indisk filosofi altså det bagvedliggende Brahman / Altet, som ikke er en antropomorf guddom som der tales om i linket og som kristendommen prædiker. Der er utallige mennesker i tidens løb som er nået til den erkendelse at vi alle er en del af samme substans, det er typisk resultatet af en vellykket egodøds-oplevelse, men hverken de eller jeg er skizofrene og Alex Jones pseudo-dokumentarer har da intet med sagen at gøre.

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006 12:41 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
ThirdEye > Jeg mener, at Astral virker meget ustabil rent psykisk, men jeg er ikke psykiater eller psykolog og kan således ikke diagnosticere ham med nogen sikkerhed. Hvad jeg dog kan sige med en hvis sikkerhed er at der findes mellem 10.000 og 40.000 kristne bevægelser/kirker der dækker en variation af holdninger og gudsbegreber.
Men du har selvfølgelig ret i, at den gængse, kristne holdning ikke ser på gud som en del af det skabte. Dog erindrer jeg fra dansktimerne om Romantikken, en kristen -isme der lagde vægt på, at gud var i alting.
Det jeg skrev om Alex Jones' dokumenterer har ganske rigtigt ikke noget med det andet at gøre, hvilket er grunden til at jeg delte det op i to.
Jeg ønsker blot, at Astral skal se min notits, så han får læst den post på fuck-forummet.

Det er forresten vigtigt for mig at tilføje, at jeg ikke drager lighed mellem den tilstand Astral (tilsyneladende) befinder sig i, og de Egodødsoplevelser etc. de fleste andre her på siden oplever.
Så bare rolig, jeg kalder skam ikke dig skizofren.

Mvh. Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006 14:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
@Psyko > Det er vi glade for at høre :) Og ja, der findes da en del kristne mystiker traditioner også, men var ikke lige det første jeg forbandt med kristen propaganda. Jeg stejlede egentlig også mest over, at jeg synes det Astral siger her, er ganske fornuftigt, men der hersker tilsyneladende en generel koncensus her på boardet om at det er legitimt at bashe alt hvad han skriver uanset indhold.

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006 16:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Når man diskuterer religion er det tilladt at komme med bombastiske udsagn (rants). Eller, det er hvad jeg føler jeg har erfaret. Derfor:

Theistisk religion udspringer fra menneskets angst for at dø. Ex. fra teksten:

"‘Why don’t you believe in god?’" .. ‘What makes you so certain that I don’t?’ .. ‘Because’, he said, ‘ I am god – and you are not afraid of me’

Angstbaserede verdenssyn indeholder efter min mening ikke megen substans. Da alle observationer og deraf følgende lovord, i et sådant verdenssyn drejer sig om, og udspringer fra, (døds)angsten. Folk der agerer ud fra angstbaseret grundlag, har ikke engang muligheden eller friheden til at tænke klart. Derfor, er et verdenssyn hvis eneste mål er at forberede den underkastede til døden, en sund måde at leve på? Nej, det mener jeg ikke. Hey, lev livet nu, døden skal nok komme (hvilket nok er hele problemet). Desuden indeholder det theistiske verdenssyn det ufordækte ønske om at føje Far.

Kom hjem til farmand.. hah!

Bom


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006 19:52 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Ashoka skrev:
Når man diskuterer religion er det tilladt at komme med bombastiske udsagn (rants). Eller, det er hvad jeg føler jeg har erfaret. Derfor:

Theistisk religion udspringer fra menneskets angst for at dø. Ex. fra teksten:

"‘Why don’t you believe in god?’" .. ‘What makes you so certain that I don’t?’ .. ‘Because’, he said, ‘ I am god – and you are not afraid of me’

Angstbaserede verdenssyn indeholder efter min mening ikke megen substans. Da alle observationer og deraf følgende lovord, i et sådant verdenssyn drejer sig om, og udspringer fra, (døds)angsten. Folk der agerer ud fra angstbaseret grundlag, har ikke engang muligheden eller friheden til at tænke klart. Derfor, er et verdenssyn hvis eneste mål er at forberede den underkastede til døden, en sund måde at leve på? Nej, det mener jeg ikke. Hey, lev livet nu, døden skal nok komme (hvilket nok er hele problemet). Desuden indeholder det theistiske verdenssyn det ufordækte ønske om at føje Far.

Kom hjem til farmand.. hah!

Bom


Sludder

En Budhist forbereder sig hele livet på døden, det har ikke noget med frygt at gøre

En Theist behøver ikke at frygte døden, tværtimod er det ofte atheister som frygter hva der venter... Og vil derfor hellere ophøre med at eksistere

Det er mindst ligeså sober en forklaring som den du fyrede af

Døden er ikke slutningen men derimod fortsættelsen på livet, så hvis en død tror på en genfødsel/fødsel betyder det så at personen er bange for at blive født? Sludder...

Det er nok nærmere omvendt

Jeg tror ikke på nogen start eller slutning, kun kontinuitet

Theisme er erfaring såvel som tro, man kan erfare de grundlæggende sandheder i Theismen, men en vantro kan ikke fatte hva det går ud på og kan derfor ikke gøre sig håb om at forstå den grundet sine utallige fordomme og selvforsvarsmekanismer

Det er i grunden lige så fornuftigt som det du siger om ikke mere

Psyko>jaja forklar bare alting som skizofreni som ikke er forståeligt for dit sind, dit begrænsede verdensbillede er både sørgeligt og komisk

Hvis man ikke har det dårligere end andre og faktisk har det bedre end gennemsnittet, hva sku så forsvare at man var psykisk syg?

At man har en magisk tankegang? At man har hallucinationer/visuals/hppd etc.? At man har et rigt indre liv og derfor ikke behøver så meget social kontakt for at føle tilfredshed? Eller at man tror på telepati?

(faktiske officielle symptomer for skizofreni, hvilket siger meget om sygevæsenets fordomme og manglende forståelse for alternativ livsførelse og livsopfattelse)

Isåfald er troen på det åndelige temlig skizofrent

Psychedeliske stoffer er nærmest per defination (ifølge hjernevriderne) skizofreni fremkaldende i deres effekter (positive: visuals, ændret virkelighedsopfattelse, sanseskærpelse, magisk tankegang, telepati, tankelæsning, indadvendthed osv. negative: angst, tvangstanker/mindfuck, paranoia etc.)

Hva så med shamaner? de må jo så også være temlig skizofrene ifølge de diagnostiserings symptomer (er/var de faktisk også ifølge psykiatere/tankepolitifolk)

Seriøstl, prøv at udvide din horrisont bare en lille smule hvis du tør, men nu er du jo såvidt jeg husker også rimelig bange for psychedelika, så det forklare måske dine neurotiske tvangstanker om at få andre til at se syge ud med en opfattelse som måske kan virke skræmmende for dig)

I et neurotisk samfund er det den sindsyge der er rask

Har du overvejet om skizofrene måske i virkeligheden havde visse evner som klart kan sidestilles med de bevidsthedstilstande man opnår ved bevidsthedsudvidnde stoffer og at mange af disse faktisk kunne lære at leve med deres evner hvis de ikke blev dunket i hovedet med at de var syge? Hvis de lærte at bruge deres evner fornuftigt

Psyko du er temlig begrænset i din opfattelse af virkeligheden


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006 20:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Astral > Du beviser jo selv det Ashoka skriver. At en theist ikke er bange for at dø. Religionen UDSPRINGER af dødsangsten, og vedkommende påtager sig religionen for at undgå frygten for det uvisse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2006 21:02 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Fenriz skrev:
Astral > Du beviser jo selv det Ashoka skriver. At en theist ikke er bange for at dø. Religionen UDSPRINGER af dødsangsten, og vedkommende påtager sig religionen for at undgå frygten for det uvisse.


Men det forudtager jo netop at efterlivet/døden netop ER noget uvist, hvilket jeg ikke mener at det nødvendigvis er, for mig at se er en stor psychedelisk oplevelse meget lig det folk betegner som nærdødsoplevelse og ud af kroppen fænomener, såvel som en mystisk transcendental opvågning i det folk betegner som dødsriget, som jo egentligt er noget der er paralelt forløbende med den normale tilstand imens man er i live på jorden, jeg mener at man godt kan få en fornemmelse og indsigt i livet efter døden imens man stadig lever, ved at man bringer kontakt til dette rige og til dets beboere, jeg har selv følt nærværet af mine slægtninge og ånder på Ayahuasca selv om man so m udenforstående kan bortlede det som illusion/hallucination, men jeg føler nu denne tilstand som noget mindst lige så virkeligt om ikke mere som det levende liv i kød og blod her på jorden, men jeg vil naturligvis holde en dør åben for at jeg kan have overfortolket visse elementer i mine psychedeliske erfaringer.

Men der hvor jeg er nu, ser jeg den fysiske verden som et ydre skin, maja som de gamle indere kalder det, en illusion eftersom den ikke er bestandig (ifølge Budhismen er intet bestandigt og livet en lidelse, hvilket efter min mening må henlede til den fysiske verden isoleret set)

Derfor stræbes der efter Nirvana som efter min mening er den sande åndelige eksistens

Ånden er evig

Den fysiske verden har jeg selv oplevet som noget lig en fascade, gennemsigtig og hul men gennemstrømmet af bevidsthed, sjæl, ånd og energi det er disse elementer som jeg søger som okkultist

På Salvia Divinorum er det meget nemt at komme til den betragtning hvilket jeg har gjort med nogen højst besynderlige gennembrud som er meget svære at beskrive med ord, men væge og ting forekommer gennemsigtige og er mulige at gå ind i, jeg har f.eks. været en sofa og været i en væg i noget der har følt som meget lang tid, millioner af år eller mere hvilket også får mig til at komme til den konklusion at selve tiden er en fysisk illusion som skal fastholde os i en linært bevægende koncensus af det fysiske univers. Jeg har også oplevet hvordan de ting vi gør i det fysiske forekom mig totalt ligegyldigt og illusionært og hvordan jeg var frigjort fra disse tvangsmæssige forestillede begrænsninger af verden

Den fysiske verden er som en scene, når man står bag scene tæppet så ved man at det er lidt som et skuespil hvor statisterne blot ikke ved at de er med i stykket

alt i alt er jeg temlig overbevist om eksistensen af andre dimensioner og om menneskets eksistens som et multidimensionelt sammensat væsen der lever i flere verdener

Denne verden er kun en del af en endnu støre verden sammensat af utroligt mange dimensioner som kan nås med bevidstheden

Min tro er også et resultat af erfaringer såvel som synkroniseret mederkendelse af andres erfaringsmateriale som meget vel beskriver mine egne erfaringer og en del som er kompatibel med mine erfaringer men som jeg endnu må bevare som tro og jeg lever efter min tro og ser den som en kontinuerlig udvikling der skridtvis udvider bevidstheden til at omfatte mange dimensioner og åndelige entiteter

Jeg henter inspiration fra mytologi, religion, spiritualisme, religion, videnskab, mystik og åndelige erkendelser fra andre og sørger for at der er en rød tråd og en samlet koncensus, så det bliver et samlet verdensbillede der er fleksibelt dynamisk og stadig udviklende i forhold til erkendelsesmæssig erfaringsmateriale eftersom jeg tror på at der ligger sandheder gemt i de fleste støre religioner og metafysiske retninger hvis man blot forstår at forene de tilsyneladende paradoksale oppositioner imellem dem så de går op i en højere enhed

Mvh. Astral


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2006 00:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Astral, det fik sat fut i dig. For det første tror teister ikke på genfødsel, i hvertfald ikke en dogmatisk tro med en almægtig herre, og for det andet, er det at forberede sig på døden ikke det samme som at være bange for den.

Jeg tror også på kontinuitet, eller kosmisk genbrug, om du vil. For mig er der dog intet guddommeligt i det. Alle de stoffer vore kroppe består af, vil uundgåeligt komme i kredsløb her på jorden og siden i universet.

Mit sidste ønske er at blive sprunget i luften på en pløjemark hvor der skal dyrkes hvede. (Er godt nok forbudt i DK og alle andre steder, men så vil jeg spredes i en skov) Så er man sikker på at kroppens nærings og sporstoffer hurtigt bliver genindført i jordens økosystem.

Hvorfor skal der absolut være en gud eller en genfødsel? Er dette kredsløb ikke smukt nok i sig selv? Er tanken om tabet af selvet,/sjælen til evigheden, for smertefuld?

Er det at du kan se verden som en scene og et teater stykke, ikke et produkt af dit personlige overskud, både økonomisk og helbredsmæssigt? Jeg har på fornemmelsen at mennesker der lever på gaden i verdensdele uden sikkerhedsnet, ikke deler din forestilling. Jeg ville ihvertfald have svært ved at forklare en forhutlet tigger, at det hele bare er et teaterstykke og han er en statist uden at vide det.

Jeg ser det lidt som en luksus opfattelse, ligesom min egen måske er det. For det er vel en luksustilstand, at være a-religiøs.

Og forresten hvis det hele er en scene i et teaterstykke, er det jo ligemeget hvad du gør. Nårh, nej, far (eller din regissør) kigger dig jo altid over skulderen.

Vantro hilsener,
Ash


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2006 17:24 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Ashoka skrev:
Astral, det fik sat fut i dig. For det første tror teister ikke på genfødsel, i hvertfald ikke en dogmatisk tro med en almægtig herre, og for det andet, er det at forberede sig på døden ikke det samme som at være bange for den.


Personligt mener jeg at Kirken har forvansket den ægte lære og udelukket informationen om genfødsel og udødelighed for den brede menneskemasse, men i enhver religion findes en eksoterisk udgave og en hemelig esoterisk lære som er forbeholdt de få, som i mange tilfælde misbruger denne vident til at beherske og kontrolere folk til at gøre som de ønsker for at disse få vidende kan udnytte den til deres eget magtbegær efter at styre folk, f.eks. den Katolske kirkes forfalskninger af Bibelen og hemeligholdense af de apokryphiske skrifter.

Har du set udsendelsen om Judas evangeliet?

Citat:
Jeg tror også på kontinuitet, eller kosmisk genbrug, om du vil. For mig er der dog intet guddommeligt i det. Alle de stoffer vore kroppe består af, vil uundgåeligt komme i kredsløb her på jorden og siden i universet.


Måske er hvores grundlæggende forskellige udledninger af kosmos spørgsmålet omkring bevidstheden, om det er materien som skaber bevidstheden eller bevidstheden der skaber materien, jeg tror på sidstnævnte og jeg tror at denne bevidsthed dvs. Gud har delt sig og derfor ses iforbindelse med alle væsener og skabninger i universet

Citat:
Mit sidste ønske er at blive sprunget i luften på en pløjemark hvor der skal dyrkes hvede. (Er godt nok forbudt i DK og alle andre steder, men så vil jeg spredes i en skov) Så er man sikker på at kroppens nærings og sporstoffer hurtigt bliver genindført i jordens økosystem.


Det er en meget ædel tanke :)

Citat:
Hvorfor skal der absolut være en gud eller en genfødsel? Er dette kredsløb ikke smukt nok i sig selv? Er tanken om tabet af selvet,/sjælen til evigheden, for smertefuld?


Men hvis vi antager at sjælen ikke blot er et resultat af fysiske processer men er noget evigt så må jeg afvise den tanke at den skulle forsvinde, jeg mener at sjælen kan fungere uafhængigt fra kroppen, jeg har selv haft flere ud af kroppen oplevelser så derfor må jeg afvise tanken om sjælens forsvinden efter døden, jeg tror på at der er mange dimensioner og det samme gør mange kvantefysikere ligeledes, for mig at se er det fysiske et udtryk for universets ydre hvorimod det indre ikke forsvinder fordi den ydre form forandres, summen af sjælens oplevelser mener jeg også er mere varig end det fysiske, en oplevelse uden opleveren ville netop også være irrelevant

Citat:
Er det at du kan se verden som en scene og et teater stykke, ikke et produkt af dit personlige overskud, både økonomisk og helbredsmæssigt? Jeg har på fornemmelsen at mennesker der lever på gaden i verdensdele uden sikkerhedsnet, ikke deler din forestilling. Jeg ville ihvertfald have svært ved at forklare en forhutlet tigger, at det hele bare er et teaterstykke og han er en statist uden at vide det.


Naturligvis er det noget nemmere for mig at distancere mig fra det materielle eftersom jeg netop har en vis materiel overskud, men jeg vil også mene at det ville være tragisk hvis ikke sjælen levede videre efter døden for dem som netop ikke havde de gode betingelser som vi nyder godt af her i vesten

Citat:
Jeg ser det lidt som en luksus opfattelse, ligesom min egen måske er det. For det er vel en luksustilstand, at være a-religiøs.


Det kan være at det er således, men man kan sagtens være spirituel selv om man ikke tilhøre nogen specifik religion
Jeg tror at i fremtiden vil vi heller ikke behøve religion eftersom vi vil opleve mere af realiteterne om det spirituelle til at vi behøver en bestemt form tilpasset efter den pågældende kultur vi nu lever i, religion betyder noget omtrent genforening og når vi er det så er vi blot spirituelle og oplever direkte udfra erfaring hva der er rigtigt og forkert, men hvis man forfølger menneskehedens historie vil man også komme til en tilstand hvor vi engang heller ikke havde religion men levede i en verden fyldt med mytologiske fabel væsener som var lige så virkelige som hvor tids indkøbscentre, dette tyder på at hvores bevidsthed har undergået en enorm forvandling og fokus omkring det materielle og der er religionen nok kommet ind i billedet som en vej til at genforene mennesket med sit spirituelle ophav og udviklet sig i forskellige former som har været passende efter de pågældende kulturtrin men er så senere blevet mere og mere forvanskede, jeg tror der ligger en kerne af sandhed i alle de store religioner i verden

Citat:
Og forresten hvis det hele er en scene i et teaterstykke, er det jo ligemeget hvad du gør. Nårh, nej, far (eller din regissør) kigger dig jo altid over skulderen.


Netop :D Livet på jorden er som en slags eksamen som skal forberede en til endnu højere bevidsthedstrin

Hilsener fra Astral


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2011 22:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2011 14:54
Indlæg: 449
Geografisk sted: ja
Hej! Sidst der blev skrevet på denne tråd var 2006 og vi er i 2011 nu. Jeg ved nogen bliver sure over at man puster liv i en gammel tråd (hvorfor bliver i sure)?
Jeg ved ikke om jer der har skrevet herinde stadig er på psychedelia.dk. Men hvis nogen læser det her så vil jeg gerne have besvaret et par spørgsmål!
På forhånd tak :)

Jeg synes det er en super spændene novelle (eller hvad det er). Jeg læste et godt stykke over halvdelen, men så blev det for snørklet til min lille 14-årige hjerne. Desuden var der et par ord hist og her jeg ikke forstod - selvom jeg er ret god til engelsk. Det er bare en ting der undre mig ved teksten.
Hvad er gud i følge historien? Er han en person eller hvad? Gud kan i historien svare på alle spørgsmålene, men gud er stadig ikke altvidende (gider ikke finde dokumentation men der står på et tidspunkt at der er "one or two" af et-eller-andet).

Hvem skabte gud? Eller har han altid eksisteret?
Hvorfor skabte nogen gud?
Er gud ikke det/den største? Han sammenligner på et tidspunkt universet med forældre. Han siger han ikke har skabt det univers han kommer fra. Det må jo så betyde at der er en endnu større gud. Men er der ikke kun en gud?

Undskyld hvis nogen af spørgsmålende er dumme :O
Det kunne være super hvis nogen gad at svare!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team