Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 feb 2022 20:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2011 00:41
Indlæg: 190
Igår sad jeg som jeg plejer og læste i mine skolebøger, (er lige startet på en videregående uddannelse.)
Skal prøve at gøre det kort, og nå til kernen...

Tog svampe for 12 år siden, og endte i en psykose, som endte i flere efterfølgende, som har sat sine præg på min overordnede sindstilstand, og i markant grad mine kognitive evner. Jeg har en virkelig, -som i virkelig dårlig hukommelse. Det har virkelig gået mig på, at jeg skulle genlæse 4-5 gange, og stadig ikke kunne huske en døjt af hvad jeg lige havde læst.

Igår slap det!?
Min overbelastede hjerne har i over et årti efter sin første belastningsreaktion være spærret inde, som blommen i et æg, på den dårlige måde.
Men det lille æg, der har ligget beskyttet af en permanent form for adrenalin, krakelerede og ud stormede det med gamle minder, jeg i så lang en periode ikke har kunnet huske.
Jeg havde det fantastisk, og har det fantastisk.
Formåede at finde mig selv, igen efter at have været fraværende i over et årti.
Kan huske hvad jeg spiste igår, hvornår jeg faldt i søvn, hvad der sker, hvad jeg observere og ikke mindst hvem jeg selv er!
Min langtidshukommelse er på et knips vendt tilbage, som om der har været en eller anden form for blokade der har forladt "landevejen af neuroser".
På en måde vendte jeg hjem, udelukkende grundet en metode som er ubeskrivelig, som jeg stadig ikke forstår, men minder om meditation.

Skal nu til at genoptræne en del af mig der ikke har været i brug rigtig lang tid! AMA , forklar og hjælp mig med at forstå. Jeg fatter hat?
Beklager hvis det blev rodet, men jeg har virkelig været på en oplevelse et par gange i går, og er stadig uforstående.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2022 22:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kender det og har en historie selv der på mange måder minder meget om din. Sunde meditationsformer rigtigt nok godt være gavnlige efter slid på psyken, dog kan manier /febrilske symptomer på forskudte kundalini-energier whathaveyou, også være sneaky at genkende så mærk efter og husk at gear ned og grounde dig selv med motion, sund frisk kost, og evt. adaptogener/naturmedicin hvis du kan mærke at det er ved at komme igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2022 19:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det lyder som et traume der er blevet forløst? Eller noget derhen ad.. Jeg aner intet om det, andet end at det lyder yderst positivt. Kør på bølgen, bliv ved med at fostre de gode ting, som du kan mærke giver mening at gøre (meditation, hvile i dig selv, husk hvem du er, øvelser med hukommelsen osv).. Mærk efter, og giver det mening og kan du mærke, at du er på vej til at udvikle dig endnu mere, så just fucking keep on! Fedt at høre man.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2022 17:14 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jul 2021 11:31
Indlæg: 15
Geografisk sted: The Void
Vil du fortælle lidt om hvad din meditations-metode går ud på? :)

_________________
Og har du, prøvet at tage dine øjne af? Og rejst 2000 kilometer i en 2-værelseslejlighed?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2022 14:34 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2022 02:07
Indlæg: 12
Har altid skulle genlæse mine matematik textbooks et par gange før jeg fatter en brik lmao

Men tillykke Ano, at få sin hukommelse tilbage virker meget stort!!!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team