hehe kan jeg se nu.
Minimal skrev:
Det er der vist ingen, der rigtig ved med sikkerhed. Ændrer vores bevidsthed vores sammensætning af atomer og gemmer informationer i dem, som føres videre i vores børn, som langsomt ændrer os fysisk, eller hvad er det, der gør, at vores krop tilpasser sig, og hvad er det, den tilpasser sig? Hvordan kan et væsen med en hale udvikle sig til et væsen uden hale? Det kan ikke bare ske tilfældigt, at vi udvikler ting, vi skal bruge, og fjerner byggesten for ikke at bruge dem.
Er enig i din observation men ligger nok lidt mere i det hehe
Hvis det forholder sig sådan at vi gemmer ønskværdige adaptioner via vores bevidsthed i vores gener så ville det da i mine øjne være et kæmpe finger peg mod at bevisthed i denne dimension af virkelighed, den materielle eksistere uafhængigt at kroppen i det at den påvirker det materielle uafhængig af den materielle verden, som jeg synes evolutionen af mennesket vidner om.
Den materielle verden er i virkeligheden energi og bevisthed er også energi som eksistere på andre planer af eksistens når disse to energier mødes dannes der bevidsthed fanget i materiel eksistens som det ses i universet.
Men hvis denne primitive virkelighed ikke er den eneste virkelighed hvorfor er det så usandsynligt at du kan eksitere på flere planer af eksistens og at den materielle verden ikke er den virkelige men ja blot en primitiv afspejling. Lidt ligesom matrix det er muligt at vågne og se at du ikke er din krop men ren bevisthed. Det er der ihvertfald ufatteligt mange mennesker der påstår at havde prøvet.
Hvis man kigger på evolutionen ligner det en lang slange af udvikling, konstant arbejdende sig fremad mod klogere og klogere dyr, som om den havde et mål.
Livet som helhed er der altid/slangen men de enkelte dyr bliver dannet og ødelagt, men årsagen bag livet er der altid, det er den der for for slangen til at bevæge sig fremad. på samme måde med dig. Din eksistens er også en slange der bevæger sig fremad årsagen til dig vil altid være der selv om man dør.
Citat:
Det er svært at tage konkret fat på, men hvad med alle de masser af mennesker, der ikke så noget som helst og bare vågner op igen uden at vide, at de har været "døde"? Hvis de er vågnet op igen efter at have været døde, så har deres krop aldrig været død i reel forstand. Man kan definere død på flere måder, men dem, der virkelig er døde, vågner jo ikke op igen og bliver bevidste. Det er først, når kroppen har slukket for den sidste kontakt (som vi måske ikke kan måle direkte på hjerneaktivitet og hjerteslag), at vi ikke kan tænde igen. Jeg har også læst om forsøg, hvor de oplevede ting, som blev bekræftet ikke at stemme overens med virkeligheden, så hvad skal man tro?
og så vidt jeg ved betyder hjernedød ingen hjerneaktivitet? Så at mennesker oplever vilde ud-af-kroppen oplevelser under disse, når de reelt ikke burde videnskabeligt vidner da om at bevisthed ikke er bundet af kroppen men af andre ting. Hvordan kan et menenske med ingen hjerneaktivtet havde oplevet så vilde og komplekse ting? Jeg synes dette vidner i høj grad om hvor lidt bevistheden er bundet til kroppen
At alle ikke oplever ud af kroppen oplevelser kan skyldes mange ting. Hvis du tager en kæmpe overdose DMT ville du heller ikke kunne huske noget af hvad der skete under trippet, kunne være noget af det samme. Ellers kunne det skyldes at hjernen er sat så meget ud af funktion at den har svært ved at huske hvad der er sket men under heldige forhold kan det lade sig.
Citat:
Det ville bare ikke give mening, at alle, der dør, lever videre i en bevidsthed, som går over i en anden kvinde og ligger sin ånd ind i hendes atomer. Du kan hverken se eller høre noget uden dine sanser, så hvordan skulle du kunne overvære en samtale, som foregik 200 meter væk, selvom noget fra dig/sjæl var der? Selvom du var tilstede, ville du vel ikke være i stand til andet end at følge universets love og evt. blive tiltrukket af den nærmeste fremtidige æg-sæd-reaktion.
Giver bevisthed overhovedet mening, altså hvorfor er det overhovedet bevisthed til? Hvis der eksistere en virkelighed bag alt materie vil alt hvad der eksistere her og nu være ikke være forbundet til den virkelighed inklusiv vores egen bevisthed?
I følge karmaloven sætter hver en tanke, hver et ord osv spor i din bevdsthed/karma.
Det korrekt at hvis bevisthed var en materiel ting ville den være bundet af sådanne love, men hvis alt hvad der er i den materielle verden er afspejlet af verdenen bag alt mateterie. Vil det betyde at din krop er en afspejling af hvilken tilstand din bevisthed har det i verdenen bag materiet.
det ville ikke give nogen menning hvis bevisthed var et fenomæn fra den materielle verden hvis der er en virkelighed bag alt materie
grundstoffer, tid, ego og ødelæggelse og opbygning er materielle. Bevistheden er det eneste vi har der er istand til at bryde den materielle verdens love og svømme rundt i ikke materiele lag af virkeligheden derfor må denogså bestå af noget ikke materielt.
Derfor mener jeg at vi som en del af den virkelighed er udødelige for hvis den materielle eksistens springer fra noget dybere må vi som en del af den også. Det der så tilgændgæld ikke er udødeligt er vores ego og krop.
Citat:
Men at det blev et menneske var jo allerede bestemt på forhånd, fordi de to forældre var mennesker, hvis to forældre var mennesker osv. Hvorfor skulle en vandrende sjæl kunne "interfere" med dette system? Det barn, der fødes, er jo på mange punkter en videreføring af de forrige fødsler, så det må være én lang kæde af udvikling og ikke en tilfældig udvælgelse. Det synes jeg lidt ødelægger idéen med karma og genfødsler for mig. Jeg tror på, at du giver krop efter din krop, men at kroppen skaber bevidstheden. Det vil dog også sige, at cause og effect gælder, men jeg kan ikke placere den sammen med reinkarnationen af tilfældige bevidstheder i nye helt andre kroppe.
I følge karmaloven bliver forældrene jo også valgt i det at det er deres forhold såvel som andre faktorer der danner barnet.
Det interfere i det at klumpen inde i maven er levende og i kraft af det er levende også bevidst. I det at bevisthed er en af livets egenskaber.
Nej men selve livet/bevisthed stammer fra en anden plan af eksistens hvor andre regler gælder end vores plan, foreksempel reglen som fødsel og død giver ingen menning i "ideernes verden" eller verdenen bag-materiet derfor er disse ikke vigtige for os reelt, men er kun vigtige fordi vi er bundet til denne del af verden.
Zarathustra: svare senere