Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 23:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

spun- skrev:
Og forresten: har endelig fået oprettet en profil herinde, og her virker rigtig spændende! fedt mand! :D

Velkommen til, altid godt med nye positive folk.

En indledende forespørgsel: Vil du ikke finde et mindre avatar-billede, eller gøre det nuværende mindre? Det er ALT for stort, som du nok kan se vrider det formatteringen lidt ud af form.

/tilføjelse: Haha, 2 sekunder for sent på den :lol: Du opdagede det vist selv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
yeti skrev:
spun- skrev:
Og forresten: har endelig fået oprettet en profil herinde, og her virker rigtig spændende! fedt mand! :D

Velkommen til, altid godt med nye positive folk.

En indledende forespørgsel: Vil du ikke finde et mindre avatar-billede, eller gøre det nuværende mindre? Det er ALT for stort, som du nok kan se vrider det formatteringen lidt ud af form.

/tilføjelse: Haha, 2 sekunder for sent på den :lol: Du opdagede det vist selv.

hehe jeg skal prøve at beherske mig ;)

Titel:
Medlem

Omkring identitetsspørgsmålet, så bliver vores hjerneceller jo ikke udskiftet hvert 7. år, det er kun kroppens celler. Hjerneceller kan svjv ikke dele sig.
Hvad der er efter døden er jo reelt et trosspørgsmål, og er derfor svært at diskutere. Der findes intet argument imod reinkarnation eller lignende "teorier", men der er på den anden side heller ikke noget der beviser dem. Det evige spørgsmål må være hvad bevidstheden er, og hvad der bliver af den når hjernens evne til at tænke hører op (den dør, og hjernecellerne opløses). Af gode grunde er der ikke nogen der kan forklare dette :)

Et mere interessant spørgsmål er måske hvorfor vores trang til at vide hvad der sker efter døden, er så stor? Eftersom det er et spørgsmål vi aldrig får svar på, virker det som om de fleste teorier og tanker er til for at gøre en tryg, fordi man ikke kan lide tanken om at man kun lever én gang. Reinkarnation er en ganske betryggende tanke, fordi det giver en muligheden for at "leve evigt", og aldrig konfronterer paradokset omkring ophørelsen af bevidstheden.
Og hvis man virkelig tænker over det, så er det jo også en ganske deprimerende tanke at man kun lever én gang. Man har en illusion om at der altid vil være en ny dag, og fortrænger tanken om at den tid der lige er gået aldrig vil kunne gendannes. I øjeblikket er vi tættere på vores egen død, end vi nogensinde har været.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Jeg er enig med Miss...døden er ligeså naturlig som fødslen. Vi er en del af en cirkel. Livets cirkel.
Jeg tror på guder og ånder. Vi hver især har et mål her i livet. At blive forenet med os selv og naturen.
Jeg mener ikke, at der er noget der bestemmer over mig eller har bestemt hvad der skal ske med mig. Hvis jeg vidste at det var sådan guderne handlede overfor mig, så ville jeg gå imod og ikke ønskede at være en del af verden. Men idet at jeg har intet bevis for, at guderne ønsker at bestemme over mig, og at jeg heller aldrig har haft fornemmelsen af at de gjorde, så vil jeg kun vise den største respekt for deres værk. Jeg mener at det er menneskelig indbildning, at tro at vi er styret af Gud og Skæbnen. Jeg mener at det er en dårlig undskyldning, for ikke at ville stå til ansvar for sig selv, sit liv og andres for den skyld.

Titel:
Junior medlem

Til in a tea daze hvilke guder og ånder tror du på og hvordan

Hvis man er behvistløs er man så død, i et øjeblik
er ens behvisthed = en selv eller er ens person en illution skabt af tanker som på en eller anden måde nok har det formål at man mentalt tlpasser sig
det sted man er , og hvad er ens sande natur og skal man eller kan man følge den
jeg tror ikke at noget er det samme som det har været på noget tids punkt det er altid i bevægelse på vej fra et til noget andet, og som jeg skrev før er ens behvisthed vel også på vej fra et til noget andet uden man merker det hvis man kikker på sign hånd er det aldrig helt det samme man ser eller fornemmer, ens tanker siger at man er, og til det du sage så straffer man vel heller ikke en behvisthed men en tanke der har manifesteret sig til fysisk handling. jeg tor ikke man skal føle at det er uretferdigt at man dør for det univers man er i og som vel på en eller anden måde har formet en og omformet en er der stadig og har altid været der, for det og du har altid været på vej til at blive skabt
det vi er bygget af kulstof har en gang brendt i en stjerne som nok har bestået af materiale fra en anden død stjerne
jeg siger ikke det jeg har skrevet er sandt det kan måske være en del af en sandhed. det er fornemmelser som jeg desvare er blevet nød til at overføre til tidens ord og viden eller det som jeg kender af den det kan vel også falsk meget af det
arrrrrrrrr jeg hader sprog, måske

jeg kunde godt tænke mig at vide om i andre tænker i sprog eller billeder eller noget andet

undskyld hvis det ingen mening giver eller hvis der er mange stave fejl

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Det er nogen spændende tanker folk kommer med... :P

Selv ser jeg også døden, som en ligeså naturlig del af livet som fødsel, idet at mit liv teoretisk kan ende hvornår det skulle være. Jeg kan jo f.eks risikere at miv liv ender i en traffik ulykke i morgen, derfor kan jeg næsten kun forholde mig roligt til det.
Med hensyn til ånder, kan alle der har haft en psykedelisk oplevelse vel have en lille formodning om at der er andre "ting" tilstede end os.
For når man først har følt liv i alle de ting der i dagligdagen virker kedelige og livsløse, er det svært at ikke at føle på den måde IMO.
Jeg tror ikke på at der er en decideret gud i verden/universet, men at der noget der våger over os og beskytter os i hverdagen. Om det så er ånder eller hvad det nu er ved jeg ikke, men tror på en højere "entity" af en art.
Reinkarnation ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige til, et eller andet sted tror jeg på et eller flere liv efter dette, men kan jo selvfølgelig aldrig finde ud om min formodning er rigtig. Men kan da formode at vi skal flere liv igennem, for at lære "the whole package", men mere end gætteri bliver det aldrig til.

-Fluffy

Titel:
Junior medlem

Til Fluffy Mc pooch

Tror du at de ting man oplever når man har indtaget et psychedelisk stof er virklige og at ens hjerne bere ellers ikke kan opfatte dem eller at det er ting i ens behvisthed altså illutioner af ånder der ikke selv har en behvisthed

eller er det egentlig lige meget når det meste aligevel er illution men delvist sandt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
ursus skrev:
Til in a tea daze hvilke guder og ånder tror du på og hvordan

Ja altså det er et større projekt at skulle fortælle om.
Men jeg mener at der ikke er én bestemt Gud. Jeg mener at vi er blevet skabt under et fantastisk, storslået og smukt samarbejde mellem flere guddommelige individer og Gudinden/Moder Jord/Frau Holle.
Gudinden og guderne gav os helende planter til at helbrede os selv og andre, og til at vi kunne forstå hvor storslåede, komplicerede og sårbare individer vi er. Og psykedelika, til at vi kunne komme i kontakt med guderne og med os selv. Til at give forståelse for hvem vi er, kort og godt.
Ånderne er vores forfædre, sjælevenner eller vores fjender. Og selvom jeg selvfølgelig ikke ved hvad der sker efter døden, så har jeg en anelse. På en eller anden måde tror jeg at vi lever alle sammen videre. I andre folks sind, i hjertet eller i vores barnsomshjem f.eks..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
ursus skrev:
Til Fluffy Mc pooch

Tror du at de ting man oplever når man har indtaget et psychedelisk stof er virklige og at ens hjerne bere ellers ikke kan opfatte dem eller at det er ting i ens behvisthed altså illutioner af ånder der ikke selv har en behvisthed

eller er det egentlig lige meget når det meste aligevel er illution men delvist sandt

Hmm, jeg tror på at der er store livsenergier i f.eks træer og andre planter, men specielt træer har jeg oplevet som meget levende på syre. Om de virkelig er det, eller det bare er en illusion som stoffet har lagt ind i hovedet på mig, skal jeg ikke kunne sige. Men siden den oplevelse på syre, har jeg haft et specielt forhold til træer. Der er et eller andet ved dem, de er store, har været til meget længe, og udstråler IMO meget liv også uden at jeg er påvirket af intoksikanter. Om det som psykedelia viser og fortæller en er rigtigt, synes jeg man skal forholde sig lidt kritisk til, men har da helt klart lært nogen ting om mig selv, men tror ikke at man bare skal tage alle de ting man "lærer" på psykedelia, som virkelighed... :wink:

-Fluffy

Titel:
Junior medlem

Det med den store alt gennem stømende energi kan jeg klart følge dig i, og det er bestemt noget jeg har tænkt på at undersøge, mange steder i asien er det helt klart for mange at ki eller chi eksistere så måske er det der man skal hend for at få sat nogle ord på.

og til fluffy det er sjovt at tænke på om de psykedeliske stoffer lyver for en, eller om de lære en, eller om de lære en om løjne, eller måske er det lige gyldigt for ens behvisthed er vel ens opfattelse af verden og vi finder nok aldrig en ende gyldig sanhed måske, det ser egentlig ud til at alt levende intager forskellige former for stoffer feks spiser ravne tit giftige bær hvilket ofte kan få dem til at blive ret sjove at se på det samme gælder pindsvin,
ja selv bier de drikker fra gærede frugter og får svært ved at flyve det er faktisk behvist at de fulde bier ikke må komme ind i bikuben. Der er mange eksempler på dyr der indtager stoffer for at få en rus, så måske er det en del af det at være liv hvis selv insækter gør det og hvis de gør og løster det så må de jo også have en behvished

og det er fedt at høre om jeres tro
kan i fortælle mig om i tænker i ord eller billeder eller noget andet

Titel:
Medlem

Eller også har insekterne ingen reel bevidsthed, og spiser gæret frugt uden at vide hvad det er... Og grunden til at de ikke må komme ind i bikuben er sandsynligvis fordi bier har et særdeles veludviklet kropssprog, som bliver hæmmet når de er "fulde"...

Titel:
Junior medlem

det kan selfølgelig godt være med bierne men fuglende gør det gentagende gange og de ved hilke planter der er euforiserende der er også nogle fugle der pakker deres æg ind i urter som man ved er disinficerende

bier flyver jo heller ikke bare rundt og spiser det de finder de burde hvis man tror at alt i naturen følger nogle normer bare samle nægtar til honning, men de vælger at drikke af de rådne frugter hvor det de suger alcoholden ud af dem men det kan godt være du har ret ved det ikk

Titel:
Medlem

Tjaa, det ved jeg ikke, det var bare et andet synspunkt :) Man skal bare passe på ikke at hoppe for hurtigt til konklusioner, når årsagerne aldrig er blevet undersøgt, mere det der var min pointe ;)

Titel:
Junior medlem

Ja det er rigtigt men deter noget der er undersøgt men deter rigtigt man kan aldrig vide

den kloge er den der ved han ingenting ved

Titel:
Junior medlem

Hej Miss84.

Jeg syntes ikke det er underlige tanker, og der er intet unormalt ved dem. Mange har det på den måde, mange er så bange for at dø og det er også helt normalt.

Og til SpuN - yep..det er nemligt absurd at tro at vi er de eneste intelligensvæsener, og de fleste forskere er nu heldigvis blevet opmærksomme på sandsynligheden (se for eks. "The Drake Equation") for hvor mange intelligente civilisationer der potentielt kan opstå i vores galakse alene.

http://www.classbrain.com/artmovies/pub ... e_50.shtml

Vi har 100 billioner stjerner i vores galakse blot til dem der ikke ved det.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Åndsamøbe: Jeg har slettet dine 3 indlæg, hvor du quoter sange.
Hvis du vil diskutere budskaber i sangtekster, så opret en tråd.
Og jaja, det kan godt være sangen havde noget med emnet at gøre, men der er sikkert tonsvise af sange der har noget med emnet at gøre. Og det er ikke filosofi at bare citere sange.

Edit: KÆRE Dr. Phibes, fuck dig :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]