Citat:
Jeg ser mennesket som et produkt af evolution, hvor vores logik er en egenskab, der er tilegnet, og gennem mange år, skræddersyet til os. Det er skræddersyet til at forklare den fysiske verden vi kan forholde os til, og da jeg ikke mener mennesket er centrum for egen eksistens, ser jeg ikke vores fatteevne som udgangspunktet til universets væren.
På hvilken måde har faktumet at mennesket er blevet formet udfra nogle fysiske love at gøre med om der findes en gud eller ej?
Og nej mennesket er ikke centrum for verden, at tro dette som kristne gør er en logisk kortslutning der findes uendeligt liv og uendeligt antal universer.
Vores univers er sprunget udfra noget uendeligt og ufødt dette er et faktum.
Det spændene er bare hvad er dette ufødte? i mangel på bedre har mange mennesker valgt at kalde denne kilde til alt gud, og med god grund.
Vil hjælp af tilbedelse opnår utrolig mange mennesker kontakt med en virkelig der ikke er materiel, lige som når vi tripper.
Citat:
Jeg ser logik, fysik, kemi, naturvidenskab etc. værende sande* begreber, og skal ses som en indikator på det i universet, vi formår at forstå.
Ja mennesket har ved hjælp af vores guddomelige bevisthed formået at kortlægge nogle af vores regler for vores eksistens, men hvad beviser dette? Det modbeviser da ikke guds eksistens?
Citat:
Altså er den viden mennesket har tilegnet sig i dag, blot en ufattelig (bogstavelig talt) lille del af, hvad vores univers kan byde på.
Kan ikke være mere enig det er også derfor det er så uendeligt arrogant at drage konklusioner om guds eksistens udfra fysiske regler vi slet ikke kender noget til når det kommer til stykket?
Citat:
Derfor tror jeg ikke på begreber som noget der er over- eller unaturligt, som fx fænomenet "Gud", men blot at der er en uendelig mængde "naturvidenskabelig" viden, hvis man vil kalde det det, som vi aldrig vil kunne graspe eller fatte helt.
Hvis vi aldrig kan fatte disse regler i en større sammenhæng er det så ikke arrogant at drage forhastede konklusioner ud fra dem? som at universet er uden sjæl eller ånd. Hvordan kan du være sikker på dette?
Selvfølgelig består universet af uendeligt antal love, men forklar mig hvor er ophavet til disse love?
At disse love ikke skulle have noget ophav er jo ikke logisk! det er lige som ringenes herre! ONE RING TO RULE THEM ALL
Citat:
For eksempel mener jeg stadig, at vi kan opnå mentale stadier i fremtiden, der kunne være ubegribelige for os nu. Måske er nogle af de oplevelser og tanker et forum som dette er med til at frembringe, nøgleord i netop denne udvikling.
hvad mener du med at opnå mentale stadier i fremtiden?
Hvad er det for tanker du mener?
Citat:
-Og da religion er 100 % subjektivt, synes jeg ikke det hører hjemme i vores almenmenneskelige samfund (specielt ikke opdragelsesintuitioner), men det er en anden historie.
Ægte relgion er ikke subjektivt. Ligesom den ufødte skaber af universet logisk er en realitet lige som 1+1 = 2 er en realitet.
Relgion er sjælens videnskab og må derfor bygge på noget fast. Der findes love for den materielle verden såvel som den imaterielle vores pligt som mennesker er at udforske disse og lære dem og kende med lige stor seriøsitet som vi har omkring videnskaben.
Prøv at følg mig:
Noget sætter big bang igang og pludslig er vores univers der som vi ser det idag, ovenikøbet har dette univers evnen til at betragte sig selv i form af bevisthed. Men hvad er "det" som sætter big bang igang en fysisk regel? hvor kommer denne fysiske regel fra og hvorfor? og hvor kommer den regel som har skabt den forgående regel fra? sådan kan man blive ved i uendelighed logisk hvis ikke man anderkender noget universelt hvor alt springer fra.
Heldigvis har mennesket tænkt over dets eksistens siden tidernes morgen og det er først sent i menneskets historie at vi har forladt gud tilfordel for materiel ufrugtløs adfær. Det er et faktum at denne spirituelle verden er blevet udforsket i årtusinder og det betyder at der er blevet fundet ud af meget præcise ting om universet og vores eksistens. Hvis vi blot magter at smide den nihilistiske opfattelse af at verden ingen menning har og liv/bevisthed ingen menning har væk.
Gud kan ikke ses med vores materielle sanser men kun gennem vores eneste imaterielle sans nemlig bevisthed.
Puha det var en meget lang tale, men den kom fra hjertet.